Jump to content

  •      Sign In   
  • Create Account

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Photo

Daiwa Exist 2022


  • Please log in to reply
169 replies to this topic

#61 OFFLINE   MefistoFishing

MefistoFishing

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 2,151 posts
  • LokalizacjaStaszów

Posted 30 March 2022 - 19:49

Nigdzie nie ma 4...

Chyba jeszcze nie dojechaly

no nie dojechały...ani w  JPN ani EU nie ma jeszcze 4000...ale pewnie niebawem zawitają :)



#62 OFFLINE   Maciej 77

Maciej 77

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 503 posts
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Maciej
  • Nazwisko:Drewnicki

Posted 31 March 2022 - 07:31

Witam                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

 

do MefistoFishing  :

czy to "odsadzenie"   korby w modelu 22   jest  zauważalnie   większe  niż  w modelach    15   i  18   ?



#63 OFFLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14,825 posts
  • LokalizacjaPodkowa
  • Imię:Daniel

Posted 02 April 2022 - 06:44

Mi się podoba takie pakowanie kołowrotka przez producenta.
Mam nadzieję że za przykładem exista 22 inni też to wdrożą...

Attached File  i-img1200x674-1648474551xeyzkt249936.jpg   55.82KB   20 downloads

Attached File  i-img1200x674-1648474551fo3ps2249936.jpg   73.44KB   20 downloads
  • popper, guciolucky, Remicki and 7 others like this

#64 OFFLINE   scOOtt

scOOtt

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 794 posts
  • LokalizacjaLubin
  • Imię:Łukasz

Posted 02 April 2022 - 08:16

Napisz parę słów w odniesieniu do stellki fk, jeśli możesz oczywiście

#65 OFFLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14,825 posts
  • LokalizacjaPodkowa
  • Imię:Daniel

Posted 02 April 2022 - 10:28

To nie mój kołowrotek.

Zdjęcie znalezione w japońskim necie

#66 OFFLINE   MefistoFishing

MefistoFishing

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 2,151 posts
  • LokalizacjaStaszów

Posted 02 April 2022 - 11:33

exist vs Stella.....trudno porównać....w obu przypadkach praca jest podobna jak modeli poprzednich...oba pracują bardzo gładko....wygląd obu również jest świetny...szkoda, że exist tego rotora nie ma z aluminium....


  • Jozi likes this

#67 OFFLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14,825 posts
  • LokalizacjaPodkowa
  • Imię:Daniel

Posted 02 April 2022 - 11:39

exist vs Stella.....trudno porównać....w obu przypadkach praca jest podobna jak modeli poprzednich...oba pracują bardzo gładko....wygląd obu również jest świetny...szkoda, że exist tego rotora nie ma z aluminium....


Bardzo celne to z tym rotorem...
Dlatego mam łatwość wyboru, czym kręcę :)

#68 ONLINE   guciolucky

guciolucky

    NO release NO glory

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 4,928 posts
  • LokalizacjaOlsztyn

Posted 02 April 2022 - 12:15

Użytkuję kołowrotki z aluminiowym i plastikowym rotorem, nie jestem w stanie zauważyć różnicy...nawet nie wiem, które rozwiązanie jest lepsze i dlaczego?
  • Mateo1989 and czacha79 like this

#69 OFFLINE   MefistoFishing

MefistoFishing

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 2,151 posts
  • LokalizacjaStaszów

Posted 02 April 2022 - 12:20

Użytkuję kołowrotki z aluminiowym i plastikowym rotorem, nie jestem w stanie zauważyć różnicy...nawet nie wiem, które rozwiązanie jest lepsze i dlaczego?

chodzi o to że aluminium jest dużo sztywniejsze...ale oczywiście droższe :) w shimano aluminiowe rotory ma tylko Stella i TP FD..w daiwie już nic...oczywiście to tylko "pierdoła" nie mająca wpływu zasadniczo na nic jedynie na łeb wędkującego i jego czarne myśli :)


  • bogdan333 and Sławek77 like this

#70 ONLINE   guciolucky

guciolucky

    NO release NO glory

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 4,928 posts
  • LokalizacjaOlsztyn

Posted 02 April 2022 - 17:46

Dlatego właśnie nie potrafię zrozumieć po kiego wała to uwielbienie do alu rotora, który akurat nie powinien być bardzo sztywny.

#71 OFFLINE   smokwelski

smokwelski

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,093 posts
  • LokalizacjaNowe Miasto Lubawskie
  • Imię:Krzysztof

Posted 02 April 2022 - 19:26

😮 a to dlaczego??? Wg mnie nie mniej, niż korpus. W stałoszpulowcu najbardziej obciążony jest kabłąk. Chyba właśnie celem stosowania zajonów czy innych ci4 jest, przy redukcji masy, zachowanie maksymalnej sztywności, a po dziś dzień wzorcem odniesienia w tej kwestii jest metal.
  • Guzu, Biesan and przemo_w like this

#72 ONLINE   guciolucky

guciolucky

    NO release NO glory

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 4,928 posts
  • LokalizacjaOlsztyn

Posted 02 April 2022 - 21:01

Korpus musi być sztywny gdyż jest ramą dla przekładni gdzie energia przenoszona jest przez łożyska na obudowę. Aby nie dochodziło do "rozciągnięcia" mechanizmu, rama musi być sztywna, analogicznie jak w aucie terenowym... Natomiast rotor podlega zmiennym naprężeniom i rozciąganiu co przenosi poprzez pinion na przekładnie. Moim zdaniem, lepiej jest jeśli rotor ma pewne właściwości sprężyste niźli cała energia miałaby oddziaływać na pinion i resztę przekładni?, Takie mam bynajmniej wyobrażenie... Choć jak napisałem wcześniej nigdy nie zaobserwowałem różnicy między plastikowym czy metalowym rotorem a czy cena zaion-u w stosunku do aluminium jest niższa...? nie mam pojęcia, znowu aluminium nie jest jakoś specjalnie drogie.
  • popper, golsyl, Rheinangler and 1 other like this

#73 OFFLINE   dyliog

dyliog

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 225 posts
  • LokalizacjaLubuskie
  • Imię:Łukasz

Posted 02 April 2022 - 21:12

Kto co woli. 4matic mercedesa czy xdrive bmw... Ważne, że mamy wybór 😉
  • scOOtt likes this

#74 OFFLINE   scOOtt

scOOtt

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 794 posts
  • LokalizacjaLubin
  • Imię:Łukasz

Posted 02 April 2022 - 21:44

Ja tam wolę quattro ;)
  • dany, Profil_Nieaktywny and Mateo1989 like this

#75 OFFLINE   Mdah

Mdah

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 499 posts
  • LokalizacjaPabianice
  • Imię:Piotrek

Posted 02 April 2022 - 22:11

Ja tam wolę Jeep-a.
  • Jozi and czacha79 like this

#76 ONLINE   guciolucky

guciolucky

    NO release NO glory

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 4,928 posts
  • LokalizacjaOlsztyn

Posted 02 April 2022 - 23:04

Ciekawe porównanie, warto przeanalizować... może pomóc w podjęciu dobrej decyzji.

https://gyogyo.jp/archives/66251

Edited by guciolucky, 02 April 2022 - 23:07.

  • golsyl likes this

#77 OFFLINE   Rheinangler

Rheinangler

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 5,357 posts
  • LokalizacjaDusseldorf
  • Imię:Arek
  • Nazwisko:Wałęga

Posted 03 April 2022 - 06:44

Korpus musi być sztywny gdyż jest ramą dla przekładni gdzie energia przenoszona jest przez łożyska na obudowę. Aby nie dochodziło do "rozciągnięcia" mechanizmu, rama musi być sztywna, analogicznie jak w aucie terenowym... Natomiast rotor podlega zmiennym naprężeniom i rozciąganiu co przenosi poprzez pinion na przekładnie. Moim zdaniem, lepiej jest jeśli rotor ma pewne właściwości sprężyste niźli cała energia miałaby oddziaływać na pinion i resztę przekładni?, Takie mam bynajmniej wyobrażenie... Choć jak napisałem wcześniej nigdy nie zaobserwowałem różnicy między plastikowym czy metalowym rotorem a czy cena zaion-u w stosunku do aluminium jest niższa...? nie mam pojęcia, znowu aluminium nie jest jakoś specjalnie drogie.

Mnie rowniez wydaje sie, ze w wielu rozwiazaniach technicznych od skali mikro jaka beda np: zegarki automatyczne, az do skali makro np samochody terenowe stosuje sie  "odrebna filozofie" dla mechanizmu napedowego zamknietego w sztywnej ramie i jego obudowy/elemtow zewnetrznych majacych bezposredni kontakt z otoczeniem w ktorym jest dany przedmiot uzywany. Dzieje sie tak gdyz owa sztywnosc zazwyczaj sluzy precyzyjnej pracy mechanimu i swiadczy o tzw kulturze pracy. Elementy obudowy zas maja cechy, ktore minimalizuja wplyw otoczenia na mechanizm np: szczelnosc, wytlumianie drgan, pochlanianie energi kinetycznej itd... Wlasnie po to by zachowac owa pozadana kulture pracy/moc/sprawnosc jak najdluzej.

Dlaczego by to mialo nie dotyczyc kolowrotkow? Szczegolnie w polaczeniu z doswiadczeniem jakie mamy, ze szybciej sie one nam nudza niz je zajezdzamy lowiac...

Umyslnie napisalem w pierwszym zdaniu "wydaje mi sie" bo swoja opinie opieram tylko i wylacznie na posiadanych doswiadczeniach uzytkownika i znikomym doswiadczeniu serwisowym, tak wiec tylko logika tego zestawienia jest mi dostepna. Podobnie jak Kuba nie potrafie odroznic kolowrotka z aluminiowym rotorem od tego z "plastikowym" zarowno po wzieciu do reki jak i nawet w trakcie lowienia, ale to ze mam drewniane, nieczule na niuanse rece jest znanaym faktem  :lol:  


Edited by Rheinangler, 03 April 2022 - 06:47.

  • popper and guciolucky like this

#78 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2,265 posts
  • Imię:Przemek

Posted 03 April 2022 - 09:07

Mnie rowniez wydaje sie, ze w wielu rozwiazaniach technicznych od skali mikro jaka beda np: zegarki automatyczne, az do skali makro np samochody terenowe stosuje sie  "odrebna filozofie" dla mechanizmu napedowego zamknietego w sztywnej ramie i jego obudowy/elemtow zewnetrznych majacych bezposredni kontakt z otoczeniem w ktorym jest dany przedmiot uzywany. Dzieje sie tak gdyz owa sztywnosc zazwyczaj sluzy precyzyjnej pracy mechanimu i swiadczy o tzw kulturze pracy. Elementy obudowy zas maja cechy, ktore minimalizuja wplyw otoczenia na mechanizm np: szczelnosc, wytlumianie drgan, pochlanianie energi kinetycznej itd... Wlasnie po to by zachowac owa pozadana kulture pracy/moc/sprawnosc jak najdluzej.
Dlaczego by to mialo nie dotyczyc kolowrotkow? Szczegolnie w polaczeniu z doswiadczeniem jakie mamy, ze szybciej sie one nam nudza niz je zajezdzamy lowiac...
Umyslnie napisalem w pierwszym zdaniu "wydaje mi sie" bo swoja opinie opieram tylko i wylacznie na posiadanych doswiadczeniach uzytkownika i znikomym doswiadczeniu serwisowym, tak wiec tylko logika tego zestawienia jest mi dostepna. Podobnie jak Kuba nie potrafie odroznic kolowrotka z aluminiowym rotorem od tego z "plastikowym" zarowno po wzieciu do reki jak i nawet w trakcie lowienia, ale to ze mam drewniane, nieczule na niuanse rece jest znanaym faktem  :lol:

Arek językiem się sprawdza he he :-) alu jest zimniejsze :-)
  • Rheinangler likes this

#79 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2,265 posts
  • Imię:Przemek

Posted 03 April 2022 - 09:17

Dlatego właśnie nie potrafię zrozumieć po kiego wała to uwielbienie do alu rotora, który akurat nie powinien być bardzo sztywny.

Zapnij dużą, mocno trzepiącą obrotówkę to zobaczysz różnicę .
Z alu rotorem idzie płynnie i nie czuć dużej amitudy drgań a z plastikiem czuć jakby nierówną tą amplitudę. Nie wiem jak to opisać.
Natomiast który lepszy, alu czy plastik, nie jestem w stanie wskazać bo każdy szuka czego innego i inne ma odczucia.
Pewne jest że u ludzi nie dbających o sprzęt, łowiących młynkiem upierdzielonym w piachu itd to więcej problemów jest z pastikowym.

#80 ONLINE   guciolucky

guciolucky

    NO release NO glory

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 4,928 posts
  • LokalizacjaOlsztyn

Posted 03 April 2022 - 09:32

Zdarza mi się czasem łowić obrotówką, fizjonomiczne jestem odwrotnością Arka i dłonie mam raczej chopinowskie, holując wira stellą czy existem nie jestem w stanie wyczuć różnicy w amplitudzie pracy wabika natomiast czuję różnicę sygnału zwrotnego, który dociera do mnie przez korbkę kołowrotka, tutaj najmocniejszy transfer, wśród moich kołowrotków, oferuje Morethan i generalnie Daiwa.

Edited by guciolucky, 03 April 2022 - 09:34.