Nigdzie nie ma 4...
Chyba jeszcze nie dojechaly
no nie dojechały...ani w JPN ani EU nie ma jeszcze 4000...ale pewnie niebawem zawitają
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 30 marzec 2022 - 19:49
Nigdzie nie ma 4...
Chyba jeszcze nie dojechaly
no nie dojechały...ani w JPN ani EU nie ma jeszcze 4000...ale pewnie niebawem zawitają
Napisano 31 marzec 2022 - 07:31
Witam
do MefistoFishing :
czy to "odsadzenie" korby w modelu 22 jest zauważalnie większe niż w modelach 15 i 18 ?
Napisano 02 kwiecień 2022 - 06:44
Napisano 02 kwiecień 2022 - 08:16
Napisano 02 kwiecień 2022 - 10:28
Napisano 02 kwiecień 2022 - 11:33
exist vs Stella.....trudno porównać....w obu przypadkach praca jest podobna jak modeli poprzednich...oba pracują bardzo gładko....wygląd obu również jest świetny...szkoda, że exist tego rotora nie ma z aluminium....
Napisano 02 kwiecień 2022 - 11:39
exist vs Stella.....trudno porównać....w obu przypadkach praca jest podobna jak modeli poprzednich...oba pracują bardzo gładko....wygląd obu również jest świetny...szkoda, że exist tego rotora nie ma z aluminium....
Napisano 02 kwiecień 2022 - 12:15
Napisano 02 kwiecień 2022 - 12:20
Użytkuję kołowrotki z aluminiowym i plastikowym rotorem, nie jestem w stanie zauważyć różnicy...nawet nie wiem, które rozwiązanie jest lepsze i dlaczego?
chodzi o to że aluminium jest dużo sztywniejsze...ale oczywiście droższe w shimano aluminiowe rotory ma tylko Stella i TP FD..w daiwie już nic...oczywiście to tylko "pierdoła" nie mająca wpływu zasadniczo na nic jedynie na łeb wędkującego i jego czarne myśli
Napisano 02 kwiecień 2022 - 17:46
Napisano 02 kwiecień 2022 - 19:26
Napisano 02 kwiecień 2022 - 21:01
Napisano 02 kwiecień 2022 - 21:12
Napisano 02 kwiecień 2022 - 21:44
Napisano 02 kwiecień 2022 - 22:11
Napisano 02 kwiecień 2022 - 23:04
Użytkownik guciolucky edytował ten post 02 kwiecień 2022 - 23:07
Napisano 03 kwiecień 2022 - 06:44
Korpus musi być sztywny gdyż jest ramą dla przekładni gdzie energia przenoszona jest przez łożyska na obudowę. Aby nie dochodziło do "rozciągnięcia" mechanizmu, rama musi być sztywna, analogicznie jak w aucie terenowym... Natomiast rotor podlega zmiennym naprężeniom i rozciąganiu co przenosi poprzez pinion na przekładnie. Moim zdaniem, lepiej jest jeśli rotor ma pewne właściwości sprężyste niźli cała energia miałaby oddziaływać na pinion i resztę przekładni?, Takie mam bynajmniej wyobrażenie... Choć jak napisałem wcześniej nigdy nie zaobserwowałem różnicy między plastikowym czy metalowym rotorem a czy cena zaion-u w stosunku do aluminium jest niższa...? nie mam pojęcia, znowu aluminium nie jest jakoś specjalnie drogie.
Mnie rowniez wydaje sie, ze w wielu rozwiazaniach technicznych od skali mikro jaka beda np: zegarki automatyczne, az do skali makro np samochody terenowe stosuje sie "odrebna filozofie" dla mechanizmu napedowego zamknietego w sztywnej ramie i jego obudowy/elemtow zewnetrznych majacych bezposredni kontakt z otoczeniem w ktorym jest dany przedmiot uzywany. Dzieje sie tak gdyz owa sztywnosc zazwyczaj sluzy precyzyjnej pracy mechanimu i swiadczy o tzw kulturze pracy. Elementy obudowy zas maja cechy, ktore minimalizuja wplyw otoczenia na mechanizm np: szczelnosc, wytlumianie drgan, pochlanianie energi kinetycznej itd... Wlasnie po to by zachowac owa pozadana kulture pracy/moc/sprawnosc jak najdluzej.
Dlaczego by to mialo nie dotyczyc kolowrotkow? Szczegolnie w polaczeniu z doswiadczeniem jakie mamy, ze szybciej sie one nam nudza niz je zajezdzamy lowiac...
Umyslnie napisalem w pierwszym zdaniu "wydaje mi sie" bo swoja opinie opieram tylko i wylacznie na posiadanych doswiadczeniach uzytkownika i znikomym doswiadczeniu serwisowym, tak wiec tylko logika tego zestawienia jest mi dostepna. Podobnie jak Kuba nie potrafie odroznic kolowrotka z aluminiowym rotorem od tego z "plastikowym" zarowno po wzieciu do reki jak i nawet w trakcie lowienia, ale to ze mam drewniane, nieczule na niuanse rece jest znanaym faktem
Użytkownik Rheinangler edytował ten post 03 kwiecień 2022 - 06:47
Napisano 03 kwiecień 2022 - 09:07
Arek językiem się sprawdza he he :-) alu jest zimniejsze :-)Mnie rowniez wydaje sie, ze w wielu rozwiazaniach technicznych od skali mikro jaka beda np: zegarki automatyczne, az do skali makro np samochody terenowe stosuje sie "odrebna filozofie" dla mechanizmu napedowego zamknietego w sztywnej ramie i jego obudowy/elemtow zewnetrznych majacych bezposredni kontakt z otoczeniem w ktorym jest dany przedmiot uzywany. Dzieje sie tak gdyz owa sztywnosc zazwyczaj sluzy precyzyjnej pracy mechanimu i swiadczy o tzw kulturze pracy. Elementy obudowy zas maja cechy, ktore minimalizuja wplyw otoczenia na mechanizm np: szczelnosc, wytlumianie drgan, pochlanianie energi kinetycznej itd... Wlasnie po to by zachowac owa pozadana kulture pracy/moc/sprawnosc jak najdluzej.
Dlaczego by to mialo nie dotyczyc kolowrotkow? Szczegolnie w polaczeniu z doswiadczeniem jakie mamy, ze szybciej sie one nam nudza niz je zajezdzamy lowiac...
Umyslnie napisalem w pierwszym zdaniu "wydaje mi sie" bo swoja opinie opieram tylko i wylacznie na posiadanych doswiadczeniach uzytkownika i znikomym doswiadczeniu serwisowym, tak wiec tylko logika tego zestawienia jest mi dostepna. Podobnie jak Kuba nie potrafie odroznic kolowrotka z aluminiowym rotorem od tego z "plastikowym" zarowno po wzieciu do reki jak i nawet w trakcie lowienia, ale to ze mam drewniane, nieczule na niuanse rece jest znanaym faktem
Napisano 03 kwiecień 2022 - 09:17
Zapnij dużą, mocno trzepiącą obrotówkę to zobaczysz różnicę .Dlatego właśnie nie potrafię zrozumieć po kiego wała to uwielbienie do alu rotora, który akurat nie powinien być bardzo sztywny.
Napisano 03 kwiecień 2022 - 09:32
Użytkownik guciolucky edytował ten post 03 kwiecień 2022 - 09:34
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych