Jest pierwszy filmik bebechów (od 10:50) - wszystko wygląda na szczegółowo dopracowane, bez oszczędzania i lipy.
Za niewiele ponad 300zł ciężko będzie wyprodukować coś lepszego
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 20 luty 2018 - 11:15
Jest pierwszy filmik bebechów (od 10:50) - wszystko wygląda na szczegółowo dopracowane, bez oszczędzania i lipy.
Za niewiele ponad 300zł ciężko będzie wyprodukować coś lepszego
Napisano 20 luty 2018 - 13:18
Użytkownik MarcinZ edytował ten post 20 luty 2018 - 13:31
Napisano 20 luty 2018 - 13:23
Napisano 20 luty 2018 - 21:26
Szkoda że nie pokazał na tym filmie jak jest osadzone/zablokowane prawe łożysko przekładni.....drucikiem :-))))
Napisano 21 luty 2018 - 09:23
Łożysko po prawej stronie jest pływające, stąd mocowanie drucikiem.
Takie rozwiązanie pozwala na lepsze spasowanie przekładni w porównaniu z łożyskami stale osadzonymi w kompozytowej obudowie.
Napisano 21 luty 2018 - 10:23
Napisano 21 luty 2018 - 12:23
No dobra, to może napisz wprost dlaczego producent zdecydował się na takie rozwiązanie z "drucikiem", to nie będę się męczył z pisaniem
Jak Ty to widzisz? Dlaczego nie wsadzili łożyska od środka tak jak zawsze?
Napisano 21 luty 2018 - 12:42
Napisano 21 luty 2018 - 13:28
Nie ma w tym zabiegu niczego tańszego.
Łatwiej jest po prostu wcisnąć łożysko niż zmieniać formy, frezować oś i ręcznie montować sprężynki.
Identyczne rozwiązanie zastosowano też w BG, Ballistic'ach, Tatuli i Prorexie LT, więc porównanie z Laguną to trochę takie "jabłka vs. pomarańcze".
Stary Fuego dzieli z nowym tylko nazwę, a Era Zaubera minęła - i nie ma to związku z tematem. Stradiki też super maszynki,polecam
Napisano 21 luty 2018 - 13:37
Użytkownik przemo_w edytował ten post 21 luty 2018 - 13:44
Napisano 21 luty 2018 - 14:10
W topowych modelach przekładnie są znacznie dokładniej frezowane i idealnie spasowane,a najważniejsza jest zdolność przenoszenia ekstremalnych obciążeń.
Tańsze odlewane przekładnie są mniej dokładne i generalnie najszybciej ulegają degradacji.
Zastosowanie łożyska swobodnego z prawej strony pozwala na dokładniejsze spasowanie przekładni i redukcję luzów, co sprawia, że przekładnie odlewane ze stopów aluminium i cynku nie są już powodem do wstydu.
Załączam schemat z pierwszego wyniku z googla
Użytkownik kineret edytował ten post 21 luty 2018 - 14:12
Napisano 21 luty 2018 - 14:25
Napisano 21 luty 2018 - 14:40
Napisano 21 luty 2018 - 15:08
To, że nie mam doktoratu z nauk o kołowrotkach niczego nie zmienia
- tam dalej jest łożysko pływające zablokowane drucikiem
Napisano 21 luty 2018 - 15:16
Napisano 21 luty 2018 - 15:22
kineret, on 21 Feb 2018 - 12:28, said:
Nie ma w tym zabiegu niczego tańszego.
Łatwiej jest po prostu wcisnąć łożysko niż zmieniać formy, frezować oś i ręcznie montować sprężynki.
Identyczne rozwiązanie zastosowano też w BG, Ballistic'ach, Tatuli i Prorexie LT, więc porównanie z Laguną to trochę takie "jabłka vs. pomarańcze".
Stary Fuego dzieli z nowym tylko nazwę, a Era Zaubera minęła - i nie ma to związku z tematem. Stradiki też super maszynki,polecam
Że tak zapytam z ciekawości, jeżeli era Zaubera minęła, to co tam w zauberowym budżecie jest teraz na fali?
Napisano 21 luty 2018 - 15:42
Quote
Trzeba mieć czym myśleć.
Obrażasz czy nie obrażasz ?
Myślę, że Shimano Sahara lub Legalis LT są dobrym pomysłem, ale lepiej dołożyć do Fuego.
Napisano 21 luty 2018 - 16:41
kineret, on 21 Feb 2018 - 14:42, said:
Obrażasz czy nie obrażasz ?
Myślę, że Shimano Sahara lub Legalis LT są dobrym pomysłem, ale lepiej dołożyć do Fuego.
Jak poczułeś się obrażony to przepraszam.
Zauber i jego klony jednak lepsze moim zdaniem niż Sahara. Legalisa nie znam, chyba lepiej jednak dołożyć do Fuego.
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych