Akumulator lifepo4 - zakup, użytkowanie, konserwacja / naprawy
#2061 OFFLINE
Napisano 07 październik 2023 - 13:14
#2062 OFFLINE
Napisano 07 październik 2023 - 13:19
#2063 OFFLINE
Napisano 07 październik 2023 - 16:52
Czytając wątek trafiłem na informacje , że lifepo4 na porządnych ogniwach musi "swoje"ważyć dlatego pytam. Były też informacje , że dobry 100ah waży 11-12kg. Jak te twierdzenia mają się do o obenych 10kg? Wcześniej/kiedyś były inne ogniwa? I jeszcze do Siarq/Maweric. Jakie mogą być wymiary najmniejszej obudowy w którą dacie radę upchać 100Ah z BT , a jakie w wersji 120Ah?
#2064 OFFLINE
Napisano 07 październik 2023 - 17:50
No właśnie tani akumulator Lifepo4 z Chin, zgrzewane cele no name.
Pewnie cena mówi sama za siebie. Będzie chodził ile ???, do pierwszej i ostatniej naprawy.
#2065 OFFLINE
Napisano 07 październik 2023 - 18:21
Sklep jest niemiecki. Wszyscy handluja ogniwami z Chin. :-)
#2066 OFFLINE
Napisano 07 październik 2023 - 18:58
#2067 OFFLINE
Napisano 07 październik 2023 - 19:01
Większość litu jest klepaną w Chinach , kwestia co się kupi. Teksty typu 6000cykli czy 5lat gwarancji to kit marketingowy…. Gwarancja dla „Kowalskiego” realizowana przez chińczyka to pobożne życzenie i obiecanki cacanki . Zazwyczaj , należy odesłać do sprzedawcy + koszty przesyłki zwrotnej = abstrakcja cenowa. Złote friend-y , to mistrzowie w ściemnianiu , kręceniu , byle by sprzedać i będziesz przyjacielu zadowolony
#2068 OFFLINE
Napisano 07 październik 2023 - 19:25
Dla porównania pakiet i ogniwa :
#2069 OFFLINE
Napisano 08 październik 2023 - 13:09
#2070 OFFLINE
Napisano 08 październik 2023 - 13:25
Moim zdaniem, porównywalne. Cylindryczne to ilość na pakiet , co za razem większa szansa na uszkodzenie jednego ogniwa, pryzmat to gabaryt i zdecydowanie mniejsza ilość na pakiet , i mniejsza szansa na padaczkę ogniwa. W motoryzacji pryzmaty, w elektronice cylindry.
Każde maja zalety i wady cylindry zgrzewane ( są też skręcane ), do silników zdecydowanie pryzmaty, do echo jedne i drugie.
- thug lubi to
#2071 OFFLINE
Napisano 08 październik 2023 - 14:16
- thug lubi to
#2072 OFFLINE
Napisano 12 listopad 2023 - 08:58
Można podłączyć spalinę do Lifepo4, robić rozruch i ładować bezpośrednio z silnika spalinowego?
#2073 OFFLINE
Napisano 18 listopad 2023 - 20:00
Moim zdaniem, porównywalne. Cylindryczne to ilość na pakiet , co za razem większa szansa na uszkodzenie jednego ogniwa, pryzmat to gabaryt i zdecydowanie mniejsza ilość na pakiet , i mniejsza szansa na padaczkę ogniwa. W motoryzacji pryzmaty, w elektronice cylindry.
Każde maja zalety i wady cylindry zgrzewane ( są też skręcane ), do silników zdecydowanie pryzmaty, do echo jedne i drugie.
Zależy w jakiej motoryzacji, bo jednak Tesla głównie cylindry - teraz LFP od CATL są w pryzmacie, ale chyba tylko w modelach produkowanych w Chinach:
https://insideevs.co...-electric-cars/
W 2022 r. światowy rynek akumulatorów LFP osiągnął wartość 12,5 miliarda dolarów, jednak analitycy przewidują, że do 2030 r. rynek ten wzrośnie do 52,7 miliarda dolarów. Warto tu podkreślić ogromny wzrost udziału akumulatorów LFP w sektorze pojazdów elektrycznych: w ciągu zaledwie dwóch lat obecność akumulatorów LFP zwiększyła się z 6% w 2020 r. do 30% w 2022 r.
Będą sukcesywnie "wchodzić" na rynek z rozbitych EV
Produkcja LFP jest coraz bardziej dominująca tylko 2 Chińskie firmy CATL i BYD odpowiadają za ponad 50% rynku, a one produkują tylko LFP z tego co gdzieś czytałem:
https://cnevpost.com...re-in-jan-sept/
Ktoś pytał o wagę LFP to wygląda to tak z bateriami miniej więcej:
1/ ołowiowy AGM ok 40Wh/kg - czyli dla 100Ah - 1,2 kWh - 30 kg wagi
2/ litowy - tytanowy LTO 70Wh/kg - 100Ah w 5S - 1,15 kWh - 16,5 kg
3/ litowo - żelazowy LFP 130Wh/kg - 100Ah w 4S - 1,28 kWh - 9,85 kg
4/ litowo - ionowy NMC 260 Wh/kg - 100Ah w 4S - 1,46 kWh - 5,6 kg
https://batteryunive...-of-lithium-ion
NMC jest średnio 6x lżejszy od AGM...
Jak to wygląda cenowo - to lit złamał trend spadkowy, który był przez lata (ceny zaczęły rosnąć, bo popyt jest ogromy) i jest średnio na poziomie 152$/kWh (600 zł):
https://evmarketsrep...ime-to-151-kwh/
Przy porównywaniu AGM z litem warto wziąć pod uwagę to co opisałem tutaj:
https://jerkbait.pl/...tora/?p=2833123
Podsumowując przy takich cenach litu i właściwościach tylko jakiś desperat kupowałby AGM
#2074 OFFLINE
Napisano 18 listopad 2023 - 20:28
Piotr , CATL od lat ma pryzmaty aczkolwiek mam nie zbyt przyjemne doswiadczenia odnosnie ich jakosci w wersji pryzmatycznej . Cylindry jak najbardziej sa ok , ale :
-zwiekszaja wage , gabaryt - przy duzych pojemnosciach
-sa drozsze vs pryzmaty
-przy duzych pradach wymagaja tasm niklowo-miedzianych badz tasm grubych -0.3-0,5mm - to generuje zas koszty sprzetowe i materialowe
-wymagaja sporo sprzetu sortujacego , sa czasochlonne w pakietowaniu
Z zalet napewno ksztalt pakietu , standardowo wiekszoci prady 3c dla lfp i ponad 30c do lion - tu pryzmaty wymiekaja
#2075 OFFLINE
Napisano 18 listopad 2023 - 22:24
A Ty w swoich konstrukcjach jakich używasz w sensie jakiej firmy? Kto dziś robi najlepsze LFP na świecie? Bo moje doświadczenia są tylko na bazie tego co w Internecie poczytam, a nie tak jak u Ciebie lata doświadczeń w pracy z litem.
Podobno mają być LFP ładowane 4C - choć w łodziach nie ma to znaczenia:
https://elektrowoz.p...gmentu-premium/
#2076 OFFLINE
Napisano 18 listopad 2023 - 23:34
Nie wiem kto robi najlepsze , to jest temat rzeka… każdy duzy gracz catl , CALB , Eve i inni maja różne wyroby jakościowe. Tego nikt głośno nie mówi , ale tak jest . Serie produkowane dla BMW czy tesli są pod ścisła kontrola i tam nie ma mowy o lipie żadnej . Tylko ta kontrola oznacza mniej więcej tyle , ze z np 100szt wyprodukowanych ileś trafia do BMW ,tesli itp a reszta na dalsze rynki, tam jest kolejna selekcja , na. A ,A-,, B ,B- itd . Totalne odpady z rozstrzalami napięci i pojemności potrafią mistrzowie sprzedawać jak dedykowane do ev. , nowa koszulka , nowy kod qr i się kręci . Lit ma bardzo wiele zalet wymienionych już nie raz , jednak dla długiej żywotności i pracy wymaga :
- przedewszystkim sortowania i testowania , to jest klucz do żywotności baterii. Wyjęcie losowo ilus cell z palety czy kontenera i złożenie pakietu , nie stanowi problemu. Kwestia czasu jak to będzie dzialac .
jedne z lepszych cel jakie miałem była firma ganfeng- bardzo równe cele oraz hedway i calb . Tych ostatnich używam sporo , ganfeng strasznie ceny wyśrubował co przyczyniło się ze zaprzestałem chwilowo ich stosowac.Na hedway robię sporadycznie -zero lipy , ale cena wysoka . Z chcecie bym robił tylko na hedway , tylko to ogranicza rynek przez cene . Wszyscy chcą tanio i taniej a duzi importerzy im to dają . Jest tanio , „Jasiu” się cieszy a korpo liczy kasę . Abstrakcyjnie podawane cykle , złote naklejki, 5 letnie gwarancje a w środku najtansze graty … z dostępnych na rynku polecam calb ,winston ,hedway ,ganfeng. Eve są Ok pod warunkiem ze dobrze trafisz podobnie jak catl
- pajczi i Ziomal lubią to
#2077 OFFLINE
Napisano 18 listopad 2023 - 23:53
Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka
#2078 OFFLINE
Napisano 19 listopad 2023 - 14:29
@Psulek , masz racje ,papier przyjmie wszystko a czas zrobi swoje. Cykle w wedkarstwie nie maja raczej prawa bytu, to moze byc wazne przy EV czy PV - chociaz i tu rzeczywistosc pokazuje swoje. Moim zdaniem i z doswiadczenia , to im bardziej pakiet jest wyselekcjonowany tym dluzej i lepiej sie sprawuje
#2079 OFFLINE
Napisano 19 listopad 2023 - 14:46
#2080 OFFLINE
Napisano 20 listopad 2023 - 00:35
Trafiłem na materiał pokazujący produkcję BMS w PL może kogoś zainteresuje - firma robi też całe aku.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych