Akumulator lifepo4 - zakup, użytkowanie, konserwacja / naprawy
#321 OFFLINE
Napisano 18 lipiec 2018 - 07:42
#322 OFFLINE
Napisano 18 lipiec 2018 - 07:48
Dzięki.
#323 OFFLINE
Napisano 18 lipiec 2018 - 20:55
Heloł,jestem po pierwszych testach tego aku 80Ah z łodzia Romana 430 i silnikiem minnkota 40 z maxymizerem.Otóż na poczatku pływania od razu pełna moc i ogień-no może prawie pełna bo nie wziolem kamizelki ratunkowej a jak poszedłbym w ślizgu to mogloby to być niebazpieczne,hehe.Pomyslalem sobie ze od razu go zarżne do odciecia przez BMS i przez półtora godz plywalem na pełnej mocy z predkoscia ok 4,8 km/h(niestety ta krypa troche waży,ponad 400kg /ja ,spalina,winda,klamoty,kotwa,2 osobyi drobiazgi)Nie zrobilo to na aku żadnego wrażenia wiec postanowilem poplywać jeszcze cos w trolu zeby cos skorzystac z tego wyjazdu na testy i ryby.Zaczelem plywac w trolu przez 2 godz z predkoscia ok 3,5 km/h i po splynieciu na slip aku jeszcze miało 20 proc pojemnosci do wykorzystania(ciekawe ile to by wyszlo,szkoda ze braklo juz czasu)Podsumowując aku jest zaje...ste.Wcale nie żałuje zakupu i polecam,pozdro
Załączone pliki
Użytkownik rafalc edytował ten post 18 lipiec 2018 - 20:57
- KODZAK1234 lubi to
#324 OFFLINE
Napisano 19 lipiec 2018 - 03:23
Na odcięcie przez BMS przy pływaniu na full nie masz szans, silnik pobiera na max 65A (55lbs) , a BMS zadziała dopiero przy poborze +100A. Na tym silniku nie masz szans na rozłączenie przez BMS
Ja i mój kręgosłup testujemy akumulator od maja i wszystko na +.
I stwierdzenie kolegi gdy podniósł akumulator " Ty on jest pusty w środku " i niezapomniany wyraz twarzy.
#325 OFFLINE
Napisano 19 lipiec 2018 - 05:15
Ryszard, ale tu chodziło o odcięcie z paragrafu rozładowania raczej.
#326 OFFLINE
Napisano 19 lipiec 2018 - 06:55
Ryszard, ale tu chodziło o odcięcie z paragrafu rozładowania raczej.
Teraz jak czytam post, to też tak pomyślałem. . Natomiast ja nie dopuszczam do rozładowania i wyłączenia przez BMS , powód bardzo prozaiczny nie biorę zapasowego aku , a na wiosła jestem za leniwy. Przy MK 55 z max. starcza na cały dzień spokojnego pływania i +/- 20% zostaje .
#327 OFFLINE
Napisano 19 lipiec 2018 - 08:57
#328 OFFLINE
Napisano 20 lipiec 2018 - 06:16
Ale tak czy inaczej, ale mógł by się ktoś pochwalić czy BMS działa w przypadku rozładowania.
Chodzi mi o test praktyczny. I ile zostało wtedy pojemności wg % i jakie napięcie spowodowało zadziałanie BMS.
#329 OFFLINE
Napisano 20 lipiec 2018 - 06:29
Następuje odcięcie akumulator całkowite. Dla pewnosci dzialania byly tez krotkoe zwarcia . Oraz "piki"- czyli duze prady rozruxhowe >100A ,Aby się aku włączył należy podpiąć ładowarkę. Sprawdzalem na 10szt, więcej mi się nie chciało.
- thug lubi to
#330 OFFLINE
Napisano 20 lipiec 2018 - 06:43
Test na wodzie BMS wyłączył się przy napięciu 9,6V ,po spłynięciu z wody po około 2 godz ( pływałem na drugim aku ) voltomierz wskazywał 10,4 V.
Ładowanie na full +/- 5 godz. - akumulator 100ah, ładowarka 20A.
- Pietruk, thug i Miodzik lubią to
#331 OFFLINE
Napisano 20 lipiec 2018 - 08:04
mam pytania:
dlaczego używacie ładowarek 20A do baterii 80Ah? czy skoro producent dopuszcza ładowanie nawet prądem 1C-2C czy nie lepiej mocniejsza ładowarką?
przy niektórych lifepo4 producenci wskazują że optymalny prąd ładowania to 1/3 pojemności czyli przy 80Ah będzie to ok 26A, a niektórzy piszą że "trwałość: pow. 2000 cykli (80% pojemności przy ładowaniu prądem 1C)" to jaka trwałość przy ładowaniu 0,3C?
Patrząc na parametry są to akumulatory do ciężkiej acz krótkiej pracy skoro zalecane są prądy rozładowania rzędu 1C, jak w takim razie dobrać do nich silnik elektryczny, czy silnik 55lbs 12V zżerający maksymalnie 40-60A to szukać aku 80-120Ah czy jednak może mniejszy aby prąd rozładowywania był bliższy wartości 1C?
#332 OFFLINE
Napisano 20 lipiec 2018 - 08:18
prad ladowania/rozladowania uzalezniony jest od 2 czynnikow:
-przedewszytskim ogniw , ktore w standarcie lifepo4 osycluja w zakresie 0,5-1c , badz w wersjach wysokopradowych do 3c. Wersje wysokopradowe sa duzo drozsze okolo 50% i maja zastosowanie w momencie uzycia malych pojemnosci wzgledem duzych mocy. Np ogniwa Headway , ktroe maja 3C. Mozna sobie sklecic bateryjke 20-25Ah i smialo cisnac na full moca przy poborze 60A. Inne przypadki to modelarstwo,elektryczne rowery itp. , gdzie uzywaja lipoly ze wzgledu na wage i jeszcze wiekszych pradow nawet 20C. Przy silnikach 12V takie rozwiazanie sie mija z celem, bo nie wykorzystasz tego przy pojemnosciach 80-120Ah czy jeszcze wiekszych.
Druga sprawa to BMS., zazwyczaj maja duze prady rozladowania i mniejsze ladowania. Oczywiscie , mozna sobie zamowic ustrojstwo ktore bedzie mialo 1c na wejsciu , tylko ze jego cena poszybuje ostro w gore... I w ten czas zamaist zaplacic za aku 2-2,5k to zaplacisz z 3k ++. Gdzies tu w watku byl wstawiany niezly artykul , odnosnie badan/testow lifepo4.
Trzecia sprawa to ladowarka 100A dla 12V bedzie kosztowac tyle co aku jak nie wiecej a dla wiekszych napiec 24-48 to zrobi sie abstrakcja cenowa przy takich pradach.
Nawet torqeedo czy epropulsion nie daja tak mocnych ladowarek , najprawdopodobniej ze wzgledu na cene finalna zestawu
Użytkownik siarq edytował ten post 20 lipiec 2018 - 08:20
- thug, Miodzik i wedkarski365 lubią to
#333 OFFLINE
Napisano 21 lipiec 2018 - 07:02
Jest moc 31 kg mocy
#334 OFFLINE
Napisano 21 lipiec 2018 - 08:29
#335 Guest_Drac_*
Napisano 21 lipiec 2018 - 08:47
#336 OFFLINE
Napisano 21 lipiec 2018 - 09:27
#337 OFFLINE
Napisano 21 lipiec 2018 - 09:45
24V 100Ah - idealny pod silnik dziobowy. Jaka orientacyjnie cena?Jest moc 31 kg mocy
Wysłane z mojego SM-G870F przy użyciu Tapatalka
#338 OFFLINE
Napisano 22 lipiec 2018 - 09:14
Qurła ja kupiłem już wistona 8 ogniw ,myślałem że nie macie 24v ,kupiłem też bms 120A jeszcze ładowarka mi została i poskładać do kupy ,a jaką ładowarkę polecacie ?
Załączone pliki
#339 OFFLINE
Napisano 22 lipiec 2018 - 09:57
#340 OFFLINE
Napisano 22 lipiec 2018 - 12:02
Piewrsze pływanie z lifepo4 od Siarq-a. Powiem tak, że zaczynam się obawiać o wynalazek MC Wódz -znaczy maxymizer w osapianie (chłodzenie), bo tak długo na fullpower to nigdy nie pływałem. Półtora godziny pływania w większości na full, ubytek ok 20% pojemności, dwóch załogantów, dętka KMPP330. Niestety, nie zabrałem miernika cęgowego by sprawdzić prądy poboru.
Prawdziwe testy wydolnościowe już wkrótce, nowe jeziora czekają na zmapowanie.
Stay tuned.
- malinabar i rafalc lubią to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych