Masz rację. Osobiście bym poprostu odseparowal układ zapłonu od pradnicy i połączy to z 1 akumulatora - w tym przypadku z lifpo4 i pominął drugi aku. Dołożyć 1 przewód + na rozruch i po temacie"Kostka 7-9Ah" - nie czaje, czy mógłbyś wyjasnic / rozrysowac schemat?
Czy chodzi po prostu o akumulator 7-9ah podlaczony przed regulatorem?
Jaj tak, fajne rozwiązanie, ale... gdy silnik nie będzie pracowal to ten aku bedzie sie rozladowywal dając prąd do regulatora.
Dopytuje się bo sam myślę o czymś takim i szukam optymalnego i możliwie prostego rozwiazania. Aktualnie rozwazalem wstawienie przelacznika, ktory w momencie startu silnika trzeba by było ustawiac na bezpośrednie polaczenie z aku, a w czasie pracy na regulator. Ale to ma wiele wad, dlatego szukam czegoś lepszego
Wysłane z mojego SM-G870F przy użyciu Tapatalka
Akumulator lifepo4 - zakup, użytkowanie, konserwacja / naprawy
#401 ONLINE
Napisano 26 sierpień 2018 - 16:25
- SzymusS lubi to
#402 OFFLINE
Napisano 26 sierpień 2018 - 19:05
Masz rację. Osobiście bym poprostu odseparowal układ zapłonu od pradnicy i połączy to z 1 akumulatora - w tym przypadku z lifpo4 i pominął drugi aku. Dołożyć 1 przewód + na rozruch i po temacie
Dokladnie tak zrobilem,pierwszy zamysl byl szybki ale jednak nieudany.Juz przy montazu kaplem sie ze faktycznie prad z kostki bedzie szedl do lifepo4 a to bedzie lipa.Zrobilem tak jak pisze adam,dolozylem 1 przewod na rozruch prosto z lifepo i silnik kreci a tym samym wywalilem ołów z łodzi i zostalo 1 aku
Załączone pliki
- SzymusS, thug i siarq lubią to
#403 ONLINE
Napisano 26 sierpień 2018 - 19:17
Brawo Ty pewnie mozna by to jeszcze rozkminic na 2 akumulatory . Założyć jakis przekaznik , czy diody. Tylko po co komplikować sobie życie.
#404 OFFLINE
Napisano 30 sierpień 2018 - 09:32
@rafalc - napisz jak się sprawuje zestaw - klient chce akumulator z możliwością ładowania z silnika czekam(y) na opinie. Może jakiś schemacik na papierze i symbol modułu
#405 OFFLINE
Napisano 01 wrzesień 2018 - 18:43
Rysku ten zestaw to jest teraz perpetummobile sprawuje sie zajebi.....cie.Odpadlo mi kolejne 17,5 kg z łodzi co przy mojej Romanie ma znaczenie bo to juz czołg w sam w sobie,osiagi sie lekko poprawiły.Teraz jeszcze powyrzucac troche zbednego balstu i jest naprawde ok.Modul jaki zastosowalem to regulator solarny MPPT-20.Schemt masz na poprzednich foto,jedynie co trzeba zrobic to odseparowac dodatni przewod(+)z włacznika do odpalania silnika ktory bierze prąd z tego samego przewodu(taki gruby czerwony) który jest podłaczony do cewki a z niej do aku i poprzez niego jest ładowanie.Na fotce masz ta cewke(przewody do niej sa przykrecone na srube,nalezy wykrecic to ,odjąć cienki kabelek od zapalania i skrecic z powrotem,nastepnie przedluzyc ten kabelek i zapodać bezpośrednio do aku)fotka jest z próby odpalania ten przewod ktory tam dołozyłem juz zniknął.
Załączone pliki
- thug lubi to
#406 OFFLINE
Napisano 02 wrzesień 2018 - 04:38
Dzięki @rafalc, przydatne informacje
#407 ONLINE
Napisano 02 wrzesień 2018 - 10:10
<<edit>> To nie jest giełda!
#408 OFFLINE
Napisano 02 wrzesień 2018 - 15:48
Zastanawia mnie powyższy schemat - jeżeli jest tak, że wystarczy dociągnąć tylko +, to znaczy, że na module ładowania zacisk - od strony aku nie jest izolowany od zacisku - od strony silnika. W związku z tym śmiem twierdzić, że de facto ładujesz to aku bezpośrednio z silnika pomimo zamontowanego akumulatora. W tej sytuacji rodzi się pytanie: jaki jest układ BMS w baterii? Może nie trzeba żadnej ładowarki tylko odpowiednie napięcie, skoro układ działa w takim rozwiązaniu?
#409 ONLINE
Napisano 02 wrzesień 2018 - 19:58
nie wiem jak wyglada silnik spalinowy do srodka jednak zapewne jest tak: Pradnica ktora ma wyjscie + i - oraz uklad zaplonu ktory rowniez ma + i - . Masa jest wspolna i tylko poprzez przycisk start podawany jest na chwile + na rozrusznik. Po puszczeniu przycisku + jest przerywany. zarowno + od pradnicy jak i przysiku start ma gdzies wspolny punkt ( inaczej byc nie chce) . Jesli zostanie on odseparowany od pradnicy + i podany bezposrednio z aku to temat sie zamyka. Pozostaje tylko sluszna uwaga wspolnej masy -. Ja bym poprostu odseparowal + i - od pradnicy i po zawodach. Odnosnie BMS i ukladu ladowania MPT. To BMS nie jest ukladem ladowania a "bezpiecznikiem" on poprostu dziala w zdefiniowanych granicach. czyli zbyt niskie/wysokie napiecie , prad. BMS nic nie reguluje , nie utrzymuje - jego zadaniem jest ochrona a nie ladowanie. MPT i im podobne utrzymuje zdeklarowane parametry ladowania - Napiecie, oraz prad.Podlaczajac aku bezposrednio pod alternator nie masz wplywu na nic
#410 OFFLINE
Napisano 02 wrzesień 2018 - 20:31
Spojrzałem do serwisówki, bo wygląda mi to na MFS20C i z podpięciem do przekaźnika rozrusznika będzie to działać, ale ładowanie z alternatora idzie wtedy bezpośrednio na aku. Jak jest z tym BMS w aku? Może nie trzeba żadnego regulatora. Jeżeli trzeba regulator, to potrzebny jest jeszcze separator. Nie można spytać producenta? Przecież to nie są gołe ogniwa tylko ogniwa + BMS, a w domyśle BMS zapewnia też kontrolę ładowania.
EDYTA: wg. serwisówki wspólny punkt dla regulatora w silniku, aku i stacyjki jest na zacisku przekaźnika.
Użytkownik psulek edytował ten post 02 wrzesień 2018 - 20:33
#411 ONLINE
Napisano 02 wrzesień 2018 - 20:47
Producent potwierdzil potrzebe regulatora ladowania , musi on posiadac opcje dla danego typu aku tj. Lifepo4/lipoly/liion - inaczej sie nie da. @Pusłek dalej chyba nie rozumiesz czym jest BMS. On dziala w skrajnych przypadkach, nie zapenia prawidlowego procesu ladowania. Jest poprostu bezpiecznikiem pod/nad napieciowym oraz nad pradowym a takze termicznym, (ktory w przypadku wzrostu temperatury pakietu ma odlaczyc odbiornik), koniec . NIe zglebialem serwisowek ani antomi silnikow spalinowych . Tak czy siak musza byc 2 "obiegi" ladowanie i zaplonu z pkt . wspolnym. Separacja zaplonu i zasilenie bezposrednio z aku roziwazuje temat. jesli chodzi o MPT i wspolny punkt masy na wejsciu i wyjsciu , to sprawdze .Wydaje mi sie ,ze w stanie spoczynku - regulator nie zasilony wejscie - i wyjscie - sa odseparowane. jednak sprawdze to w wolnej chwili i napisze
#412 OFFLINE
Napisano 03 wrzesień 2018 - 09:54
Siarq, rozumiem czym jest BMS, natomiast układ może mieć rożne funkcje, łącznie z kontrolą ładowania. Kwestia co producent zamontował, dlatego się dopytuję. Najprostszą metodą byłby pewnie montaż dużej diody prostowniczej, 250A kosztuje około 70 PLN, 20HP nie jest duże, więc powinno wytrzymać.
#413 OFFLINE
Napisano 03 wrzesień 2018 - 10:18
A można by wydzielić ten wątek ładowania, albo scalić z istniejący? Po co odchodzić od meritum .
#414 ONLINE
Napisano 03 wrzesień 2018 - 14:29
#415 OFFLINE
Napisano 03 wrzesień 2018 - 15:48
Wiem, wiem, producenci często sprzedadzą ci wszystko co się tylko da, ale tak z ciekawości podłubałem i znalazłem:
https://www.powerstream.com/LLLF.htm
A LiFePO4 battery can be safely overcharged to 4.2 volts per cell, but higher voltages will start to break down the organic electrolytes. Nevertheless, it is common to charge a 12 volt a 4-cell series pack with a lead acid battery charger. The maximum voltage of these chargers, whether AC powered, or using a car's alternator, is 14.4 volts. This works fine, but lead acid chargers will lower their voltage to 13.8 volts for the float charge, and so will usually terminate before the LiFe pack is at 100%. For this reason a special LiFe charger is required to reliably get to 100% capacity.
Więc wygląda na to, że temat nie taki straszny jak go malują. Ryzyko stosowania alternatora to lekkie niedoładowanie. Zapewne ładowarka ma tylko ograniczyć napięcie z Solara, żeby nie uszkodzić baterii. Jeżeli tak, to jest po prostu zbędna w przypadku alternatora.
Użytkownik psulek edytował ten post 03 wrzesień 2018 - 15:50
- Miodzik lubi to
#416 ONLINE
Napisano 03 wrzesień 2018 - 16:32
#417 OFFLINE
Napisano 03 wrzesień 2018 - 18:34
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
#418 ONLINE
Napisano 03 wrzesień 2018 - 19:03
nie jest tylko ogranicznikiem , gdzy te uklady maja : wejscie - zasialnie zewnetrzne, , akumulator oraz wyjscie . Wyjscie jest programowalne badz zaprogamowane pod dane rodzaj aku. przed spadkiem U, pradem itp. Wejscie podaje parametry ladowanie odpowiednie dla danej baterii .Tak na Logike , to czemu do ladowania akumulatorow kwasowych sa ladowarki z programami agm/gel/acid ? po cos to jest i czemus sluzy. tak samo jest z tymi regulatorami wszelkiej masci. Fajnie by bylo gdyby , aku mialo w sobie wbudowana ladowarke i wystarczylo by zasilic najzwyklejszym prostownikiem. Tylko to zwiekszy cene, najprawdopodobniej tez gabaryt. Pewnie jak by sie uparl , to chinczyk wymodzi rozwiazanie pod klienta. Tylko to juz sa indywidualne projekty , a to ciagnie koszty i tak w kolo Kiedys rozmawialem z jakims majstrem co ima sie instalacjimi samochodowymi. Na pytanie odnosnie zastoswania litu w osobowce , stwierdzil ze mozna ale trzeba regulator wymienic i cos tam jeszcze. Oczywiscie stosowanie litu do rozruchu mija sie z cele..., ale to potwierdza fakt ze musza byc ladowane wedle wytycznych producentow. Ja tu nie promuje zadnych regulatorow , bo nic mi z tego, ino bazuje na info od producenta z ktorym rozmawialem na ten temat.
#419 OFFLINE
Napisano 03 wrzesień 2018 - 19:09
Panowie to chyba zbędna dyskusja, producent mówi krótko należy zastosować regulator . Jeżeli ma być zastosowany to stosujemy, nie ważne czy nam się zdaje , a może niie potrzeba; jest to jakieś tam zabezpieczenie i koniec. Lifepo kosztuje parę groszy i należy się stosować do zaleceń producenta, później szok,że nie uznana gwarancja itd.
#420 OFFLINE
Napisano 10 wrzesień 2018 - 18:03
Już pukają do drzwi wydajniejsze technologie magazynowania energii, oby te 40% więcej się sprawdziło.
https://www.forbes.p...ogniwom/wndnpxx
https://qz.com/13602...-silicon-boost/
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych