Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Akumulator lifepo4 - zakup, użytkowanie, konserwacja / naprawy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2377 odpowiedzi w tym temacie

#461 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5557 postów
  • Imię:adam

Napisano 04 grudzień 2018 - 09:36

jak slusznie zauwazyles silniczek kreci szybciej , bo ma wieksze napiecie. Druga sprawa to napiecie duzo wolniej spada niz przy kwasie i jest stabilne praktycznie do konca, bardzo fajnie to widac na ch-kach rozladowan litu. Przy ktortkim uzytkowaniu silniczek 12V na 17 poleci, ale na dluzsza mete moze mu to zaszkodzic. To chinczyk polecial z tym opisem 20Ah , jesli fizycznie jest 12...bardzo duza rozbieznosc. nie powinno byc wiecej niz 5%. Z drugiej strony majatku nie kosztowalo , a wydajnosc i waga swietna :)

do mnie zabwaki okolo lutego dotra , i bede konstruowal reaktor jadrowy 48V 75-90ah :)


Użytkownik siarq edytował ten post 04 grudzień 2018 - 09:36


#462 OFFLINE   mmedenski

mmedenski

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 197 postów

Napisano 04 grudzień 2018 - 09:48

A jak podłączysz akumulatory by mieć 48v, są bez bms?

Tak to już jest z chińczykami, mimo że wystawia jako 20ah, to sam się później przyznaje że tyłe nie ma. Ale rozbroił mnie, twierdzac że za taką kasę to 20ah nigdzie nie da się kupić. Może i tak, ale nadal wystawia te baterie jako 20.
Ale na koniec dał mi w ramach reklamacji 20 $ na następną baterie, więc chcąc nie chcąc zamówiłem u niego, choć miałem w planach brać od Ciebie (co w cale nie powiedziane że nie będę miał za mało prądu, okaże się w sezonie)

#463 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5557 postów
  • Imię:adam

Napisano 04 grudzień 2018 - 10:02

ja bede skladal z ogniw headway 3,2V/15Ah a BMS dokupie osobno. 16s 150A , pierwotnie mialem go nie zakladac i pilnowac sie podczas plywania. Jednak zbyt duze prady i nie ma zartow... Na ali jest mnostwo roznych bateryjek lit xx.  Za konkretne trzeba zaplacic, tu nie ma zmiluj. Zazwyczaj "wynalzki" sa upakowane w pudelka takie jak Twoje. Wieksi producenci pakuja je w standardowe obudowy akumulatorow - kwasowych.  U nas jest jeszcze malo gotowcow lit. a te co sa , to wala ceny... Jednak mysle , ze  niebawem uda sie zamknac w cenie 600zl za 20ah lifepo4 z ladowarka 10A i bms na pokladzie



#464 OFFLINE   maweric

maweric

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1369 postów
  • LokalizacjaRadom
  • Imię:Ryszard
  • Nazwisko:Przybyłowski

Napisano 04 grudzień 2018 - 14:20

" Jednak mysle , ze  niebawem uda sie zamknac w cenie 600zl za 20ah lifepo4 z ladowarka 10A i bms na pokladzie "

 

Adaś przestań pić i bujać w obłokach :)  - 600 zł z ładowarką



#465 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5557 postów
  • Imię:adam

Napisano 04 grudzień 2018 - 14:26

alkochol wyparowal i grypa przyszla , moge lekko majaczyc :)



#466 OFFLINE   Miodzik

Miodzik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 65 postów

Napisano 07 grudzień 2018 - 23:22

Witam,

przymierzam się do zastąpienia agm-a wpiętego do instalacji jako akumulator podstawowy,służącego do obsługi wszystkiego na łódce,łącznie z rozruchem silnika głównego(60),

baterią lifepo4..Obecny agm podczas trollingu,zasila też dziobówkę(ta utrzymuje kurs),jednocześnie doładowywany jest ze spaliny(główny uciąg).Po przeczytaniu tego wątku,

doszedłem do wniosku,że powinno zagrać,jedynie lifepo4 może nie ładować się do pełna,ze względu na trochę za niskie napięcie z konwencjonalnego regulatora  napięcia..

Po powrocie do bazy,sprawę załatwi dedykowana ładowarka sieciowa..Zastanawiam się tylko,czy rozruch silnika nie zaszkodzi baterii,albo czy przy rozruchu spaliny bezpieczny

będzie rozrusznik i instalacja (przepływ dużego prądu?..) Co o tym sądzicie?..

 

pozdrawiam Darek



#467 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5557 postów
  • Imię:adam

Napisano 08 grudzień 2018 - 10:25

Producenci baterii dają prykas stosowania regulatora do.danego.rodzaju aku lit xxx. Bylo już o tym w tym wątku. Kolega Rafal_c nawet jakieś fotki wstawial. Jeśli stać cię na lit , to idź za ciosem i zrób to tak jak się należy. A nie jakieś kombinacje typu nie zaszkodzi, niedoladuje itp. Dwa to bms I rozruch. Jeśli pik będzie zbyt duży, może powodować zadzialanie.

#468 OFFLINE   maweric

maweric

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1369 postów
  • LokalizacjaRadom
  • Imię:Ryszard
  • Nazwisko:Przybyłowski

Napisano 08 grudzień 2018 - 11:40

Witam,

przymierzam się do zastąpienia agm-a wpiętego do instalacji jako akumulator podstawowy,służącego do obsługi wszystkiego na łódce,łącznie z rozruchem silnika głównego(60),

baterią lifepo4..Obecny agm podczas trollingu,zasila też dziobówkę(ta utrzymuje kurs),jednocześnie doładowywany jest ze spaliny(główny uciąg).Po przeczytaniu tego wątku,

doszedłem do wniosku,że powinno zagrać,jedynie lifepo4 może nie ładować się do pełna,ze względu na trochę za niskie napięcie z konwencjonalnego regulatora  napięcia..

Po powrocie do bazy,sprawę załatwi dedykowana ładowarka sieciowa..Zastanawiam się tylko,czy rozruch silnika nie zaszkodzi baterii,albo czy przy rozruchu spaliny bezpieczny

będzie rozrusznik i instalacja (przepływ dużego prądu?..) Co o tym sądzicie?..

 

pozdrawiam Darek

 

Ja bym zaczął od zmierzenia prądu rozruchowego silnika.

Regulator ładowania obsługujący Lifepo4 i dobrze dobrany BMS do akumulatora powinien załatwić wszystko.

Tak jak pisze @siarq żadne inne kombinacje nie wchodzą w rachubę, szkoda by było zniszczyć zabawki.



#469 ONLINE   Framuga

Framuga

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 586 postów
  • LokalizacjaMińsk Mazowiecki
  • Imię:Julian Fram.Budu
  • Nazwisko:Radek Kot

Napisano 08 grudzień 2018 - 17:18

Nie bierz lifepo. Ja popełniłem ten błąd i teraz kolega drze ze mnie łacha że go nie dam rady rozładować do końca sezonu. Jutro będę próbował trzeba być twardym nie miętkim.


  • Paweł J lubi to

#470 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5557 postów
  • Imię:adam

Napisano 08 grudzień 2018 - 17:33

To słabo się starasz :)

#471 OFFLINE   lukson

lukson

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 576 postów

Napisano 08 grudzień 2018 - 18:43

@radmac5
Co to za gniazdo usb z woltomierzem które wykorzystałeś w swoim projekcie?

#472 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5557 postów
  • Imię:adam

Napisano 08 grudzień 2018 - 19:06

Jest to viltomierz/USB do ramek samochodowych. Dostępne na allegro i aliexpres. U nas po 50zl bodajże. U małych rączek trochę taniej.

#473 OFFLINE   szemo

szemo

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 88 postów

Napisano 08 grudzień 2018 - 23:00

Jaka jest orientacyjna cena 100ah 24v?
  • elpojo lubi to

#474 OFFLINE   maweric

maweric

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1369 postów
  • LokalizacjaRadom
  • Imię:Ryszard
  • Nazwisko:Przybyłowski

Napisano 09 grudzień 2018 - 09:43

Orientacyjna cena monobloku z BMS oczywiście około 4 tys.

Od stycznia nowa technologia, możliwość łączenia 2 aku 12V, np 2x45A lub 2x60A ceny po nowym roku.

Powinno coś cenowo spaść, poczekamy zobaczymy  :)



#475 OFFLINE   MarMilo

MarMilo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 postów
  • LokalizacjaPiaseczno
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:M.

Napisano 10 grudzień 2018 - 19:51

Jako klient i subskrybent GWL Power z Czech (tam kupowałem swoje LiFePo4 w kwietniu) dostałem link do filmu, w którym porównano wydajność prądową akumulatorów tej samej pojemności: kwas, żel i LiFePo.

Czeski angielski jest do zrozumienia - zresztą są opisy i zbliżenia na odczyty przyrządów:



#476 OFFLINE   wedkarski365

wedkarski365

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 postów
  • LokalizacjaL

Napisano 10 grudzień 2018 - 20:25

jak dla mnie niemiarodajny test dla naszych potrzeb

obciążanie maksymalnie akumulatorów żelowych, AGM i kwasowych nie ma sensu. Zastosowanie dla nas wędkarzy jest inne, obciążamy takie akumulatory prądami od kilku do kilkudziesięciu A, podane pojemności na aku czyli 40Ah Warta i Excide 40Ah są dla czasu rozładowania dwudziestu godzin, czyli prądem 2A. Ich pojemność dla obciążanie 100A nie ma sensu.  Do tego trzeba pamiętać, że ładowanie aku AGM i kwas powinno odbywać się prądem rzędu 1/10 jego pojemności czyli np 4A, zaś Lifepo4 możemy spokojnie ładować prądem 0,5C do 1C czyli dla 40AH to 20-40A

 

miarodajny test to aku np.100Ah i obciążenie go prądem 0,05C-0,1C czyli 5A-10A ewentaulnie do 20A maksymalnie, tak aby odzwierciedlić obciążenia używane przez wędkarzy


Użytkownik wedkarski365 edytował ten post 10 grudzień 2018 - 20:25

  • SzymusS lubi to

#477 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5557 postów
  • Imię:adam

Napisano 10 grudzień 2018 - 21:03

1.W pierwszej czesci wypowiedzi sie po czesci zgodze , 40ah i 100A obciazenia , to nie dla 12V. zaden silnik 12V nie dysponuje moca 1,2kW. (bynajmniej jako naped lodki) Sa jednak tez inne zastosowania.malych pojemnosci i duzych mocy. - modelarstwo, kolarstwo, kampery itd.

2. to ze lit mozna ladowac duzym pradem sie zgadza, tylko to tez nie jest hop na krowe i juz ciele. Taka ladowarczeka 100A kosztuje 500 euro ++...wiec raczej nie dla "kowalskiego" 

3.nie chcesz chyba powiedziec ze plywasz na silniku elektrycznym przy pradach rzedu 5-10A? jesli jest flauta to sie zgodze , jednak srednie zuzycie tj okolo 20-30A przy fali i plynieciu na pol gwizdka

4. przy 12V i naszych zastosowaniach kwasy sa ciezkie, malo wydaje i w gruncie rzeczy nie takie tanie. przy 24V targanie 2 szt jest mega upierdliwe, dla wyzszych napiec 36-48V abstrakcja wagowa ...lit to przyszlosc, osobiscie nie spotkalem ani nie slyszalem jeszcze od nikgo  kto sprobowal, zeby chcial wrocic do kwasu. No way.. :)


Użytkownik siarq edytował ten post 10 grudzień 2018 - 21:31


#478 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 11 grudzień 2018 - 05:26

U mnie po mierzeniu cęgami wypada tak, że dla prędkości 4,2km, dętka KM330PP aku wydaje 20A - a to jest 60% manetki- bo mam maxi. Nie pływam w wichurze, a pływam cały czas- częściej mapuję niż łowię.

To nie jest optymalna prędkość dla dętki o tej długości, powinna być niższa- ok. 3,5km/h wtedy opór wody nie pożerałby tyle amperów z aku.



#479 OFFLINE   wedkarski365

wedkarski365

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 postów
  • LokalizacjaL

Napisano 11 grudzień 2018 - 07:20


3.nie chcesz chyba powiedziec ze plywasz na silniku elektrycznym przy pradach rzedu 5-10A? jesli jest flauta to sie zgodze , jednak srednie zuzycie tj okolo 20-30A przy fali i plynieciu na pol gwizdka

4. przy 12V i naszych zastosowaniach kwasy sa ciezkie, malo wydaje i w gruncie rzeczy nie takie tanie. przy 24V targanie 2 szt jest mega upierdliwe, dla wyzszych napiec 36-48V abstrakcja wagowa ...lit to przyszlosc, osobiscie nie spotkalem ani nie slyszalem jeszcze od nikgo  kto sprobowal, zeby chcial wrocic do kwasu. No way.. :)

Ad. 3 nie wiem na ile A pływam, na pewno nie na 100Ah, dotychczas pływałem z aku 70Ah kwasowym i silnkami 30 i 40lbs i wystarczało na moje potrzeby

Ad. 4 do 12V lit wg mnie nie jest opłacalny, dla 24V jedyny plus to waga, jeśłi np poływa się na dętce i nie chce sie nosić i dorzucać dodatkowych 50 kg



#480 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 11 grudzień 2018 - 07:43

Ad. 3 nie wiem na ile A pływam, na pewno nie na 100Ah, dotychczas pływałem z aku 70Ah kwasowym i silnkami 30 i 40lbs i wystarczało na moje potrzeby

Ad. 4 do 12V lit wg mnie nie jest opłacalny, dla 24V jedyny plus to waga, jeśłi np poływa się na dętce i nie chce sie nosić i dorzucać dodatkowych 50 kg

Lit jest najbardziej opłacalny do mobilnych zastosowań dla 12V. Nie mam na myśli $ ale  kręgosłup, ramiona- uwolnione od dźwigania +30kg AGM 105ah, który ma wydajność prądową taką, jak 80ah w licie o wadze ok 12kg.

Dla stałej zabudowy na łajbie -nie ma większego sensu.

 

Jest jeden znak zapytania,ale teraz odpowiedzieć nie sposób- spadek pojemności w czasie iluś-letniego używania.


Użytkownik Maciej_K edytował ten post 11 grudzień 2018 - 07:45

  • Paweł J lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych