Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

MotorGuide Xi3 / Xi5


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1642 odpowiedzi w tym temacie

#1481 OFFLINE   Apioo

Apioo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1229 postów
  • LokalizacjaRzeszów

Napisano 31 maj 2023 - 16:23

Te silniki trzeba rejestrować by mieć gwarancję czy wystarczy sama faktura od sprzedawcy?



#1482 OFFLINE   lukaszglu

lukaszglu

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 17 postów

Napisano 06 czerwiec 2023 - 12:40

Jest na forum ktoś kto handluje tymi silnikami? Jeśli tak, proszę o priv.



#1483 OFFLINE   Łukasz.t

Łukasz.t

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 296 postów
  • LokalizacjaBiałystok
  • Imię:Łukasz

Napisano 06 czerwiec 2023 - 19:57

Panowie taka sytuacja .
Mgxi5 dosyć stary już, miałem spięte przez nmea2000 z elitką ti2 7 i hdsem live 9. Jakiś czas temu z tego co pamiętam wygrywałem jakieś updated przez echo i wszytko pięknie chodziło z obu ekranów. Sterowanie z ekranu , idź do punktu i kotwicz w dowolnym miejscu . Teraz wyrzuciłem elitke i zastąpilem ją hdsem live 12 i o dziwo przestało mi działać sterowanie silnikiem mogę np zatrzymać silnik z ekranu ale nie mogę go zakotwiczyć, na to polecenie nie reaguje ani tutaj ani w miejscu kursora. Dodam że nie działa na żadnym ekranie nie tylko na nowym . Ktoś ma jakiś pomysł?


Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Łukasz.t edytował ten post 06 czerwiec 2023 - 19:58


#1484 OFFLINE   pingvinas

pingvinas

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 451 postów
  • LokalizacjaSochaczew
  • Imię:Giedrius

Napisano 07 czerwiec 2023 - 08:34

Panowie taka sytuacja .
Mgxi5 dosyć stary już, miałem spięte przez nmea2000 z elitką ti2 7 i hdsem live 9. Jakiś czas temu z tego co pamiętam wygrywałem jakieś updated przez echo i wszytko pięknie chodziło z obu ekranów. Sterowanie z ekranu , idź do punktu i kotwicz w dowolnym miejscu . Teraz wyrzuciłem elitke i zastąpilem ją hdsem live 12 i o dziwo przestało mi działać sterowanie silnikiem mogę np zatrzymać silnik z ekranu ale nie mogę go zakotwiczyć, na to polecenie nie reaguje ani tutaj ani w miejscu kursora. Dodam że nie działa na żadnym ekranie nie tylko na nowym . Ktoś ma
Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tap

Mam tak samo po wymianie echosondy.



#1485 OFFLINE   Łukasz.t

Łukasz.t

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 296 postów
  • LokalizacjaBiałystok
  • Imię:Łukasz

Napisano 07 czerwiec 2023 - 12:29

Mam tak samo po wymianie echosondy.

Wina nowego oprogramowania w echo?

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka

#1486 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 07 czerwiec 2023 - 12:48

Wina nowego oprogramowania w echo?

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka

Niestety, coś jest nie tak z tym softem, mam kilka pytań od użytkowników w temacie utracenia funkcji nawigacyjnych z panelu na ekranie, podczas gdy we wcześniejszych wersjach softu MG działało normalnie w sieci. 



#1487 OFFLINE   Lucas

Lucas

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1016 postów
  • LokalizacjaDolina Środkowej Wisły
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Lucas

Napisano 07 czerwiec 2023 - 14:29

Trzeba uważać z tymi aktualizacjami, znam dwa przypadki z przed kilku tygodni gdzie padło połączenie sieciowe po aktualizacji silnika.
Ja trochę popływałem i mam kilka wniosków po przesiadce z MK (3 lata) na MG. Są plusy i minusy. Na razie trochę mnie denerwuje MG ale może się przyzwyczaję. Ogólnie jakość wykonania w MG dużo słabsza jak w MK powerdrive ipilot.
Do do połączenia w sieci to że sterowania z echa nie działa mi z marszu kotwica w punkcie kursora. Zaś kotwiczenie do punktu działa tylko z wcześniej ustawionej kotwicy.
Z plusów:
Mega opcja tych skoków co 1m.
Bardzo precyzyjny ale trzeba dodać że ma jeszcze antenę point1 w sieci,
Dużo cichszy od MK,
Na pewno mniej prądu zjada.
Minusy:
Po 3 dniach pływania i kotwiczenia na jednej wyprawie + jeden deszcz kilka godzin i prowadnice zaczęły się przycinać i opuszczanie nie było płynne, a wręcz uciazliwe-w domu to przesmarowałem i jest już ok.
Do tego w trakcie użytkowania odpadł jeden kapselek od połączenia mechanizmu opuszczania i trzeba było kombinować i wkładać paluchy. Strasznie kiepskie rozwiązanie. Nie ma tam żadnego gwintu ani zawleczki tylko jakby podkładki nabite na trzpień.
Gorsza jakość, plastików i ogólnie wykonania jak w MK.

#1488 OFFLINE   bassy

bassy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1950 postów
  • LokalizacjaLublin

Napisano 07 czerwiec 2023 - 14:41

W Mg rufowych też lubią odpadać drobne elementy. Gdy celem dla Ciebie byłoby tylko kotwiczenie gps, a nie przemieszczanie sie, brałbys Mg czy Mk?

#1489 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 07 czerwiec 2023 - 14:47

Trzeba uważać z tymi aktualizacjami, znam dwa przypadki z przed kilku tygodni gdzie padło połączenie sieciowe po aktualizacji silnika.
Ja trochę popływałem i mam kilka wniosków po przesiadce z MK (3 lata) na MG. Są plusy i minusy. Na razie trochę mnie denerwuje MG ale może się przyzwyczaję. Ogólnie jakość wykonania w MG dużo słabsza jak w MK powerdrive ipilot.
Do do połączenia w sieci to że sterowania z echa nie działa mi z marszu kotwica w punkcie kursora. Zaś kotwiczenie do punktu działa tylko z wcześniej ustawionej kotwicy.
Z plusów:
Mega opcja tych skoków co 1m.
Bardzo precyzyjny ale trzeba dodać że ma jeszcze antenę point1 w sieci,
Dużo cichszy od MK,
Na pewno mniej prądu zjada.
Minusy:
Po 3 dniach pływania i kotwiczenia na jednej wyprawie + jeden deszcz kilka godzin i prowadnice zaczęły się przycinać i opuszczanie nie było płynne, a wręcz uciazliwe-w domu to przesmarowałem i jest już ok.
Do tego w trakcie użytkowania odpadł jeden kapselek od połączenia mechanizmu opuszczania i trzeba było kombinować i wkładać paluchy. Strasznie kiepskie rozwiązanie. Nie ma tam żadnego gwintu ani zawleczki tylko jakby podkładki nabite na trzpień.
Gorsza jakość, plastików i ogólnie wykonania jak w MK.

P1 tutaj nie ma znaczenia, natomiast mam porównanie do Powerdrive i owszem jakośćiowo ok, pilot duży i funkcjonalny ale MK jest głośniejsza mechanizmami i wolniejsza o 20% na max prędkości na tym samym pontonie i tym samym montażu. Może tutaj śruba dwułopatkowa MK jest przyczyną Natomiast sieciowo jest ok z ekranami HB, ale niestety do pełnego komfortu ekran dotykowy potrzebny a to oznacza grube wydatki. 



#1490 OFFLINE   Lucas

Lucas

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1016 postów
  • LokalizacjaDolina Środkowej Wisły
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Lucas

Napisano 07 czerwiec 2023 - 14:52

Wszystko ma swoje plusy i minusy. Ja chciałem połączyć Wszystko w sieć i się udało. Działa to niby ale chyba nie do końca. Do tego strach to aktualizować 🙂
Łowiłem 3 lata na MK to nie było się do czego przyczepić. No może mechanizm opuszczania wymagał trochę wprawy ale za to do silnika nie trzeba było żadnej dodatkowej podpory do przemieszczania. Jak zobaczyłem jak lata MG po założeniu to od razu RAMa zamówiłem.

No właśnie, ja też HDSa mam na pokładzie i gpsmapa i już nie wrócę do ekranów bez dotyku. Więc Helix odpada a Solixy to różnie z nimi bywa...
A noni w MG brak wyświetlacza. Silnik jest cichy, nieraz to nie wiadomo czy chodzi śruba czy nie....

Użytkownik Lucas edytował ten post 07 czerwiec 2023 - 15:01


#1491 OFFLINE   Łukasz.t

Łukasz.t

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 296 postów
  • LokalizacjaBiałystok
  • Imię:Łukasz

Napisano 08 czerwiec 2023 - 13:37

No i dzisiaj chyba padł mi całkowicie . Reaguje na pilota i główka sie obraca . Ale jak chce przepłynąć dalej lub zakotwiczyć to tylko wydaje sygnał dźwiękowy i silnik się nie kreci . Chyba już po nim. Ktoś oprócz Parkera naprawia je?

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka

#1492 OFFLINE   Łukasz.t

Łukasz.t

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 296 postów
  • LokalizacjaBiałystok
  • Imię:Łukasz

Napisano 08 czerwiec 2023 - 18:32

Zaglądacie pod czapkę czasami? Można się zdziwić. Jakiś pomysł czemu tak się stało ? Śruba czysta nic się nie wkręciło fbb37acc4875f4022080d44490434536.jpg

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka

#1493 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5557 postów
  • Imię:adam

Napisano 08 czerwiec 2023 - 18:56

Może przewody są złe zadławienie i przy ruchu naciąga i ocierały o siebie
  • invictus lubi to

#1494 OFFLINE   Celaver

Celaver

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 4 postów
  • LokalizacjaLubin
  • Imię:Paweł

Napisano 13 czerwiec 2023 - 12:18

Posiadam silver yacht405, czy ktoś się orientuję jaka długość kolumny silnika xi3 54/48 będzie odpowiednia do Łodzi?

#1495 OFFLINE   UTi

UTi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 148 postów
  • LokalizacjaPomorze
  • Imię:Łukasz

Napisano 13 czerwiec 2023 - 13:15

Posiadam silver yacht405, czy ktoś się orientuję jaka długość kolumny silnika xi3 54/48 będzie odpowiednia do Łodzi?


Standardowa długość kolumny 54 cale. Używam xi 3 54"/12v w Silver 405.

#1496 OFFLINE   UTi

UTi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 148 postów
  • LokalizacjaPomorze
  • Imię:Łukasz

Napisano 17 czerwiec 2023 - 20:21

Szanowne Panie i Panowie.
Mam problem z xi3, może ktoś miał podobny przypadek i będzie w stanie mi pomóc. Silnik jak na nieszczęście odmówił współpracy w największym amoku żerowania sandaczy, ale zacznę od początku.
Skoro świt nie mogłem płynnie sterować silnikiem w prawo. Wyglądało to w ten sposób, że po naciśnięciu raz strzałki w prawo silnik przesuwał się powiedzmy z godziny 12.00 na 12.20. Odłączyłem zasilanie, zrobiłem resety, kalibrację i po jakimś czasie wszystko wróciło do normy. Naprawiło się, pomyślałem. Prawdziwa tragedia zadziała się po drugim fajnym złowionym sandaczu w momencie gdy solidnie odpaliły. Wiatr zaczął się wzmagać i chciałem podczas dryfu włączyć kotwice. Bezskutecznie. Znowu resety, odłączanie zasilania, kalibracje, nic z tego. Po wciśnięciu przycisku kotwicy silnik zamiast złapać pozycję wyłącza obroty śruby i dodatkowo nie chce mu się skręcać w lewo po naciśnięciu strzałki. Zarówno z włączoną śrubą i wyłączoną. Nie reaguje na komendy i źle je interpretuje. Rozkręciłem pilota, bo pomyślałem że może dostał się jakiś paproch pod uszczelkę podczas wymiany baterii, ale niestety diagnoza okazała się nietrafiona. Nie mam już pomysłów. Nagrałem krótki film z tej tragikomedii. Gdybyś ktoś miał ochotę zerknąć z chęcią wyślę maila. W poniedziałek postaram się skontaktować ze sprzedawcą, a póki co idę szukać papierów, żeby sprawdzić czy gwarancja nie minęła.

#1497 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 17 czerwiec 2023 - 20:51

Łukasz, M 114 to reset ustawień silnika- o ile nei robiłeś, natomiast źle to wygląda, wygląda na coś z płytą główną. Sprawdzaj papiery i wysyłaj bezpośrednio do Parkerów- tak jest najszybciej. 



#1498 OFFLINE   mickeN

mickeN

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 312 postów

Napisano 20 czerwiec 2023 - 08:33

Silnik Xi3, problem z trzymaniem kursu. Rozumiem, że trzeba by zrobić reset GPS ? Jak to zrobić z pilota ? 



#1499 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 20 czerwiec 2023 - 09:00

Silnik Xi3, problem z trzymaniem kursu. Rozumiem, że trzeba by zrobić reset GPS ? Jak to zrobić z pilota ? 

Nie ma resetu GPS a kurs powiązany jest raczej z kompasem i jego kalibracją oraz montażem silnika i kalibracją keel offset. 

Ustaw czapkę silnika równolegole do kila łodzi- prosto wzduż dziobu i naciśnij M+111, na wodzie- za pomoca napędu rufowego robisz półtora okręgu ze stałą prędkością niewielką - ok 50m promień ale najpierwj M+1,1,2 i usłyszysz sygnał . udana kalibracja kompasu potwierdzana jest dźwiękiem silnika. 



#1500 OFFLINE   bartekmaj

bartekmaj

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 152 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Bartek
  • Nazwisko:Majewski

Napisano 20 czerwiec 2023 - 18:40

Już pisałem w tej sprawie ale nie otrzymałem odpowiedzi 😀, może komuś kto ma doświadczenie umknęło.

Mam Xi5 którego kupiłem bez modułu GPS który podobno padł. Silnik bez niego działał ( oczywiście bez funkcji kotwicy i innych które potrzebują GPSu ).

Dokupiłem w USA nowy moduł, zamontowałem go do silnika i niestety nie działa.

Przy próbie kalibracji M111 lub M112 powinien pojawić się charakterystyczny dźwięk programowania.
U mnie pojawia się jakby sygnał błędu ( 3 piknięcia ).
Nie działa też funkcja kotwicy.

Czy ktoś ma doświadczenie i może coś podpowiedzieć w tej sprawie ?
Może macie namiar na jakiś serwis ( najlepiej z Wawy ) który może to sprawdzić ?

Oczywiście sprzęt jest już po gwarancji.
Jest to biała wersja SW.

Z góry dziękuję za pomoc.

Użytkownik bartekmaj edytował ten post 20 czerwiec 2023 - 18:40





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych