Te silniki trzeba rejestrować by mieć gwarancję czy wystarczy sama faktura od sprzedawcy?
MotorGuide Xi3 / Xi5
#1481 OFFLINE
Napisano 31 maj 2023 - 16:23
#1482 OFFLINE
Napisano 06 czerwiec 2023 - 12:40
Jest na forum ktoś kto handluje tymi silnikami? Jeśli tak, proszę o priv.
#1483 OFFLINE
Napisano 06 czerwiec 2023 - 19:57
Mgxi5 dosyć stary już, miałem spięte przez nmea2000 z elitką ti2 7 i hdsem live 9. Jakiś czas temu z tego co pamiętam wygrywałem jakieś updated przez echo i wszytko pięknie chodziło z obu ekranów. Sterowanie z ekranu , idź do punktu i kotwicz w dowolnym miejscu . Teraz wyrzuciłem elitke i zastąpilem ją hdsem live 12 i o dziwo przestało mi działać sterowanie silnikiem mogę np zatrzymać silnik z ekranu ale nie mogę go zakotwiczyć, na to polecenie nie reaguje ani tutaj ani w miejscu kursora. Dodam że nie działa na żadnym ekranie nie tylko na nowym . Ktoś ma jakiś pomysł?
Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka
Użytkownik Łukasz.t edytował ten post 06 czerwiec 2023 - 19:58
#1484 OFFLINE
Napisano 07 czerwiec 2023 - 08:34
Panowie taka sytuacja .
Mgxi5 dosyć stary już, miałem spięte przez nmea2000 z elitką ti2 7 i hdsem live 9. Jakiś czas temu z tego co pamiętam wygrywałem jakieś updated przez echo i wszytko pięknie chodziło z obu ekranów. Sterowanie z ekranu , idź do punktu i kotwicz w dowolnym miejscu . Teraz wyrzuciłem elitke i zastąpilem ją hdsem live 12 i o dziwo przestało mi działać sterowanie silnikiem mogę np zatrzymać silnik z ekranu ale nie mogę go zakotwiczyć, na to polecenie nie reaguje ani tutaj ani w miejscu kursora. Dodam że nie działa na żadnym ekranie nie tylko na nowym . Ktoś ma
Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tap
Mam tak samo po wymianie echosondy.
#1485 OFFLINE
Napisano 07 czerwiec 2023 - 12:29
Wina nowego oprogramowania w echo?Mam tak samo po wymianie echosondy.
Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka
#1486 ONLINE
Napisano 07 czerwiec 2023 - 12:48
Wina nowego oprogramowania w echo?
Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka
Niestety, coś jest nie tak z tym softem, mam kilka pytań od użytkowników w temacie utracenia funkcji nawigacyjnych z panelu na ekranie, podczas gdy we wcześniejszych wersjach softu MG działało normalnie w sieci.
#1487 OFFLINE
Napisano 07 czerwiec 2023 - 14:29
Ja trochę popływałem i mam kilka wniosków po przesiadce z MK (3 lata) na MG. Są plusy i minusy. Na razie trochę mnie denerwuje MG ale może się przyzwyczaję. Ogólnie jakość wykonania w MG dużo słabsza jak w MK powerdrive ipilot.
Do do połączenia w sieci to że sterowania z echa nie działa mi z marszu kotwica w punkcie kursora. Zaś kotwiczenie do punktu działa tylko z wcześniej ustawionej kotwicy.
Z plusów:
Mega opcja tych skoków co 1m.
Bardzo precyzyjny ale trzeba dodać że ma jeszcze antenę point1 w sieci,
Dużo cichszy od MK,
Na pewno mniej prądu zjada.
Minusy:
Po 3 dniach pływania i kotwiczenia na jednej wyprawie + jeden deszcz kilka godzin i prowadnice zaczęły się przycinać i opuszczanie nie było płynne, a wręcz uciazliwe-w domu to przesmarowałem i jest już ok.
Do tego w trakcie użytkowania odpadł jeden kapselek od połączenia mechanizmu opuszczania i trzeba było kombinować i wkładać paluchy. Strasznie kiepskie rozwiązanie. Nie ma tam żadnego gwintu ani zawleczki tylko jakby podkładki nabite na trzpień.
Gorsza jakość, plastików i ogólnie wykonania jak w MK.
#1488 OFFLINE
Napisano 07 czerwiec 2023 - 14:41
#1489 ONLINE
Napisano 07 czerwiec 2023 - 14:47
Trzeba uważać z tymi aktualizacjami, znam dwa przypadki z przed kilku tygodni gdzie padło połączenie sieciowe po aktualizacji silnika.
Ja trochę popływałem i mam kilka wniosków po przesiadce z MK (3 lata) na MG. Są plusy i minusy. Na razie trochę mnie denerwuje MG ale może się przyzwyczaję. Ogólnie jakość wykonania w MG dużo słabsza jak w MK powerdrive ipilot.
Do do połączenia w sieci to że sterowania z echa nie działa mi z marszu kotwica w punkcie kursora. Zaś kotwiczenie do punktu działa tylko z wcześniej ustawionej kotwicy.
Z plusów:
Mega opcja tych skoków co 1m.
Bardzo precyzyjny ale trzeba dodać że ma jeszcze antenę point1 w sieci,
Dużo cichszy od MK,
Na pewno mniej prądu zjada.
Minusy:
Po 3 dniach pływania i kotwiczenia na jednej wyprawie + jeden deszcz kilka godzin i prowadnice zaczęły się przycinać i opuszczanie nie było płynne, a wręcz uciazliwe-w domu to przesmarowałem i jest już ok.
Do tego w trakcie użytkowania odpadł jeden kapselek od połączenia mechanizmu opuszczania i trzeba było kombinować i wkładać paluchy. Strasznie kiepskie rozwiązanie. Nie ma tam żadnego gwintu ani zawleczki tylko jakby podkładki nabite na trzpień.
Gorsza jakość, plastików i ogólnie wykonania jak w MK.
P1 tutaj nie ma znaczenia, natomiast mam porównanie do Powerdrive i owszem jakośćiowo ok, pilot duży i funkcjonalny ale MK jest głośniejsza mechanizmami i wolniejsza o 20% na max prędkości na tym samym pontonie i tym samym montażu. Może tutaj śruba dwułopatkowa MK jest przyczyną Natomiast sieciowo jest ok z ekranami HB, ale niestety do pełnego komfortu ekran dotykowy potrzebny a to oznacza grube wydatki.
#1490 OFFLINE
Napisano 07 czerwiec 2023 - 14:52
Łowiłem 3 lata na MK to nie było się do czego przyczepić. No może mechanizm opuszczania wymagał trochę wprawy ale za to do silnika nie trzeba było żadnej dodatkowej podpory do przemieszczania. Jak zobaczyłem jak lata MG po założeniu to od razu RAMa zamówiłem.
No właśnie, ja też HDSa mam na pokładzie i gpsmapa i już nie wrócę do ekranów bez dotyku. Więc Helix odpada a Solixy to różnie z nimi bywa...
A noni w MG brak wyświetlacza. Silnik jest cichy, nieraz to nie wiadomo czy chodzi śruba czy nie....
Użytkownik Lucas edytował ten post 07 czerwiec 2023 - 15:01
#1491 OFFLINE
Napisano 08 czerwiec 2023 - 13:37
Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka
#1492 OFFLINE
Napisano 08 czerwiec 2023 - 18:32
Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka
#1493 OFFLINE
Napisano 08 czerwiec 2023 - 18:56
- invictus lubi to
#1494 OFFLINE
Napisano 13 czerwiec 2023 - 12:18
#1495 OFFLINE
Napisano 13 czerwiec 2023 - 13:15
Posiadam silver yacht405, czy ktoś się orientuję jaka długość kolumny silnika xi3 54/48 będzie odpowiednia do Łodzi?
Standardowa długość kolumny 54 cale. Używam xi 3 54"/12v w Silver 405.
#1496 OFFLINE
Napisano 17 czerwiec 2023 - 20:21
Mam problem z xi3, może ktoś miał podobny przypadek i będzie w stanie mi pomóc. Silnik jak na nieszczęście odmówił współpracy w największym amoku żerowania sandaczy, ale zacznę od początku.
Skoro świt nie mogłem płynnie sterować silnikiem w prawo. Wyglądało to w ten sposób, że po naciśnięciu raz strzałki w prawo silnik przesuwał się powiedzmy z godziny 12.00 na 12.20. Odłączyłem zasilanie, zrobiłem resety, kalibrację i po jakimś czasie wszystko wróciło do normy. Naprawiło się, pomyślałem. Prawdziwa tragedia zadziała się po drugim fajnym złowionym sandaczu w momencie gdy solidnie odpaliły. Wiatr zaczął się wzmagać i chciałem podczas dryfu włączyć kotwice. Bezskutecznie. Znowu resety, odłączanie zasilania, kalibracje, nic z tego. Po wciśnięciu przycisku kotwicy silnik zamiast złapać pozycję wyłącza obroty śruby i dodatkowo nie chce mu się skręcać w lewo po naciśnięciu strzałki. Zarówno z włączoną śrubą i wyłączoną. Nie reaguje na komendy i źle je interpretuje. Rozkręciłem pilota, bo pomyślałem że może dostał się jakiś paproch pod uszczelkę podczas wymiany baterii, ale niestety diagnoza okazała się nietrafiona. Nie mam już pomysłów. Nagrałem krótki film z tej tragikomedii. Gdybyś ktoś miał ochotę zerknąć z chęcią wyślę maila. W poniedziałek postaram się skontaktować ze sprzedawcą, a póki co idę szukać papierów, żeby sprawdzić czy gwarancja nie minęła.
#1497 ONLINE
Napisano 17 czerwiec 2023 - 20:51
Łukasz, M 114 to reset ustawień silnika- o ile nei robiłeś, natomiast źle to wygląda, wygląda na coś z płytą główną. Sprawdzaj papiery i wysyłaj bezpośrednio do Parkerów- tak jest najszybciej.
#1498 OFFLINE
Napisano 20 czerwiec 2023 - 08:33
Silnik Xi3, problem z trzymaniem kursu. Rozumiem, że trzeba by zrobić reset GPS ? Jak to zrobić z pilota ?
#1499 ONLINE
Napisano 20 czerwiec 2023 - 09:00
Silnik Xi3, problem z trzymaniem kursu. Rozumiem, że trzeba by zrobić reset GPS ? Jak to zrobić z pilota ?
Nie ma resetu GPS a kurs powiązany jest raczej z kompasem i jego kalibracją oraz montażem silnika i kalibracją keel offset.
Ustaw czapkę silnika równolegole do kila łodzi- prosto wzduż dziobu i naciśnij M+111, na wodzie- za pomoca napędu rufowego robisz półtora okręgu ze stałą prędkością niewielką - ok 50m promień ale najpierwj M+1,1,2 i usłyszysz sygnał . udana kalibracja kompasu potwierdzana jest dźwiękiem silnika.
#1500 OFFLINE
Napisano 20 czerwiec 2023 - 18:40
Mam Xi5 którego kupiłem bez modułu GPS który podobno padł. Silnik bez niego działał ( oczywiście bez funkcji kotwicy i innych które potrzebują GPSu ).
Dokupiłem w USA nowy moduł, zamontowałem go do silnika i niestety nie działa.
Przy próbie kalibracji M111 lub M112 powinien pojawić się charakterystyczny dźwięk programowania.
U mnie pojawia się jakby sygnał błędu ( 3 piknięcia ).
Nie działa też funkcja kotwicy.
Czy ktoś ma doświadczenie i może coś podpowiedzieć w tej sprawie ?
Może macie namiar na jakiś serwis ( najlepiej z Wawy ) który może to sprawdzić ?
Oczywiście sprzęt jest już po gwarancji.
Jest to biała wersja SW.
Z góry dziękuję za pomoc.
Użytkownik bartekmaj edytował ten post 20 czerwiec 2023 - 18:40
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych