Użytkownik compi edytował ten post 21 listopad 2019 - 15:17
Miernik do akumulatora
#81 OFFLINE
Napisano 21 listopad 2019 - 15:16
#82 OFFLINE
Napisano 22 listopad 2019 - 00:51
@compi ciekawe urządzenie - szkoda tylko że jedyny pomiar to napięcie, które tylko orientacyjnie podaje stan naładowania, ale może ktoś przetestuje?
Ze swojej strony wrzucam finalne rozwiązanie tej generacji - jak widać cynowanie galwaniczne przemysłowe daje trochę inne efekty niż domowe lutowanie :
20191122_000828.jpg 60,77 KB 18 Ilość pobrań 20191121_235900.jpg 74,39 KB 18 Ilość pobrań Screenshot_20191122-000302_AcuSensor.jpg 31,79 KB 18 Ilość pobrań Screenshot_20191122-000335_AcuSensor.jpg 31,54 KB 18 Ilość pobrań
#83 OFFLINE
Napisano 22 listopad 2019 - 15:46
Pajczi Twoje urządzenie będzie kiedyś dostępne na giełdzie jb.pl ? Chętnie bym poobserwował działanie litu
#84 OFFLINE
Napisano 22 listopad 2019 - 16:00
Zapraszam do kontaktu na PW, ogólnie jak się zbierze kilka chętnych osób to odpalę serię produkcyjną, w poniedziałek idzie pierwsza partia w Polskę.
Dla osób, dla których jest to ważne chciałem zaznaczyć, że całość zaprojektowana i wykonana w PL na kostkach made in USA (Sciągając soft musiałem zaznaczyć że nie będzie to w sprzęcie militarnym montowane Dziś jesteśmy po innej stronie i nie obowiązuje już CoCom (https://pl.wikipedia.org/wiki/CoCom), więc tylko wyobraźnia i czas jest limitem
- thug i Sonary i mapy lubią to
#85 OFFLINE
Napisano 11 luty 2020 - 01:28
obiecane zdjęcia z testowania miernika, ale tylko raz udało mi się przetestować, ale tylko przez chwilę.
20191229_111637.jpg 252,55 KB 20 Ilość pobrań 20200125_150232.jpg 243,86 KB 20 Ilość pobrań
- pajczi lubi to
#86 OFFLINE
Napisano 11 luty 2020 - 16:36
Dzięki za foto. Zmienił bym podłączenie, bo teraz tylko zasilane jest urządzenie (pobór około 50 mA), ale nie płynie przez nie prąd obciążenia, bo plus silnika powinien być podłączony tu:
Co to jest za przełącznik, czy to jakiś bezpiecznik na plusie aku?
Użytkownik pajczi edytował ten post 11 luty 2020 - 16:37
#87 OFFLINE
Napisano 11 luty 2020 - 23:46
tak jak powinno być:
20200211_205515.jpg 153,59 KB 21 Ilość pobrań 20200211_210221.jpg 191,08 KB 21 Ilość pobrań
- pajczi lubi to
#88 OFFLINE
Napisano 12 luty 2020 - 23:13
Super, bardzo estetycznie wygląda cały montaż no i pomysł MaciejaK żeby to na sztywno montować kawałkiem blaszki widać że sprawdza się doskonale - jak przetestujesz na wodzie to podziel się proszę wnioskami - co można poprawić itp.
Projekt cały czas rozwijam, ale nie w takim tempie jak bym chciał, bo niestety ale czas nie jest z gumy...
#89 OFFLINE
Napisano 23 luty 2020 - 21:56
Przepraszam wszystkich, którzy musieli czekać na swój miernik, kupiłem boczniki i robię kolejną partię dla forumowiczów.
20200223_212454.jpg 76,85 KB 21 Ilość pobrań
#90 OFFLINE
Napisano 04 maj 2020 - 22:09
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
Użytkownik Mateos_74 edytował ten post 04 maj 2020 - 22:10
- pajczi lubi to
#91 OFFLINE
Napisano 04 maj 2020 - 22:33
Kolejne testy z miernikiem. Aku jak w nazwie z mg xi5
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
To aku ma 58 Ah (policzyłem z proporcji % i zużycie)? Jeżeli był naładowany na 100% (14,4V) to spadek napięcia jest tak duży (ponad 2V) do 12,2V pod takim obciążeniem? Z tego co pamiętam na Xi5 udało mi się wykręcić chyba koło 600W, ale na naładowanym do pełna 4S Li-ion - 16,8V. W przeciągu miesiąca ruszę aplikację trochę, może uda się zaprojektować też urządzenie zasilane do 90 V - będę dawał tu znać.
Z ciekawostek 12 kW w dwóch kółkach:
#92 OFFLINE
Napisano 04 maj 2020 - 23:01
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
#93 OFFLINE
Napisano 09 maj 2020 - 19:45
Jeżeli chodzi o ogniwa i budowane z nich baterie to polecam tę stronę:
https://lygte-info.d...0comparator.php
Dobrze widać jak pojemność zależy od prądu, który rozładowuje ogniwo (planuję stworzenie obciążenia, które będzie symulowało silnik (1 kW) i w szybki sposób pokazywało żywotność akumulatora - czyli ile można przepłynąć na pełnym gazie
Tu porównania jednych z najmocniejszych ogniw na rynku Sony VTC6 (aż dziw że z takiego małego paluszka można pociągnąć 30A prądu - 12 ogniw i można odpalić każdy silnik na 12V (pojemność o 9Ah))
VTC6.png 309,14 KB 11 Ilość pobrań
#94 ONLINE
Napisano 09 maj 2020 - 20:13
#95 OFFLINE
Napisano 10 maj 2020 - 09:35
Co do silników to gdyby przyjąć 1C to te akumulatory musiałby mieć znacznie powyżej 100 Ah? Nie wiem jakie tam są napięcia, ale zakładając np. baterię 12S, czyli ok 48 V dla 6 kW to będzie prąd na poziomie 125 A.
Co do samych ogniw to podałem przykład z tymi VTC6, że z malutkiej masy około pół kilograma (4s3p = 12 x 46 gramów) można ruszyć wielką łódź to jest niesamowite... co do termiki to oczywiście racja, że coś takiego szybko się zagotuje, ale do testów może się pokuszę o zrobienie żeby sprawdzić empirycznie
Co do obciążenia to przetwornica byłby OK problemem jest tylko to że nadal nie osiągnę tutaj stałego prądu rozładowania - czyli stałych warunków pomiarowych (konkretny % zużycia akumulatora po sezonie), bo wraz ze spadkiem napięcia na akumulatorze będzie mi spadał prąd pobierany przez żarówki itp. - mocno pewnie też zależny od temperatury otoczenia (oczywiście na akumulator też ma wpływ temperatura otoczenia, ale to jedna zmienna z głowy mniej).
Poczytałem trochę o tym i myślę że będę w stanie to zrobić bardzo duża wymiana ciepła jest potrzebna i regulacja odpowiednia, a jako sprzężenie zwrotne wepnę sensor, który zrobiłem i na tym będę mierzył prąd. Dzięki za informację o tych elektrodach nie pomyślałem o tym, a rzeczywiście jak ktoś źle zamocuje do elektrody przewody to będzie problem - trzeba by tu jakiś mechanizm kontroli temperatury ustawić na samej elektrodzie - jakiś termistor...
#96 ONLINE
Napisano 10 maj 2020 - 09:46
#97 OFFLINE
Napisano 10 maj 2020 - 10:10
No właśnie do takich testów potrzebuję to obciążenie żeby w warunkach laboratoryjnych stwierdzić jakie prądy są też bezpieczne dla aku (80 A będzie tylko dla 12 V wraz ze wzrostem napięcia będzie spadał prąd - ilość ciepła będzie zależała od rezystancji wewnętrznej - wzór I^2*R wg prawa Joule’a-Lenza). To co jest na tych wykresach testu baterii może być też związane właśnie z wyłączeniem termicznym, bo rezystancja wewnętrzna akumulatora wzrasta nie tylko ze starzeniem akumulatora, ale również ze spadkiem pojemności, wiec im mniej naładowany akumulator to przy tym samym prądzie będzie grzał się mocniej.
To obciążenie, które chcę zrobić będzie mogło wziąć pod lupę baterie nawet 60 V, bo tak kalkuluję przetwornicę zasilającą i całość będzie działać bez zewnętrznego zasilania, więc bezpiecznie nawet poza mieszkaniem będzie można testować, bo zasilanie będzie brane (wkalkulowane w obliczenia) z testowanego akumulatora.
Z tego co piszą to takie testy do 0 też mogą nie być obojętne dla pojemności, ale z drugiej strony wiadomo jakie są granice pojemności i można dobrać zakres 20-80% naładowania - chociaż nie wiem czy warto się tym przejmować, chyba że ktoś naprawdę dużo pływa - jestem ciekaw ile po takich pełnych cyklach jest ubytku (myślę że jeden na sezon nie ma zupełnie znaczenia) - masz siarq jakieś dane na temat Headway'ów?
https://www.motofakt...-hybrydowe.html
#98 ONLINE
Napisano 10 maj 2020 - 13:52
Co do hedway to tylko z własnego doświadczenia i rozmów z kilkoma "wariatami" ebike . Robiłem kilka projektów wysokopradowych 120-150A dla 12v I 48v. Przy pojemnościach 30-75Ah. Więc prądy max w porywach były 3c. Pakiety to znoszą dzielnie, żadna cela się nierozkraczyla. Napiecia trzymają wzorowo. Ludzie z którymi rozmawiałem przy użytkowaniu do E rowerów. Twierdzili , ze po 4 latach hedway nie wykazywały zbytniego zmęczenia vs pakiety oryginalne. A wręcz dedykowane padały. Hedway ogólnie z wad to cena i wykonanie tylko jako cylindry. Z pojemności dostępnych są 10,15,17 ah- jako skręcane. Chwilowo były 12ah Ale zaprzestali produkcji. Z zgrzewanych wybor jest większy od bodajże 2ah do 20ah - wszystkie cylindry. Jest dosłownie pierdylion firm robiących lit, a wszystko rozbija się o cenę i jakość. Podobnie jest z bms. Za konkretne bms z możliwością łączenia w szereg 12-48v z prądem 100A trzeba płacić słono ,
#99 OFFLINE
Napisano 06 czerwiec 2020 - 01:56
- malinabar i Tabor lubią to
#100 OFFLINE
Napisano 06 czerwiec 2020 - 07:16
Piotr, fachowo jak zawsze- potwierdzasz nasze wnioski co do uciągu, prędkości i potrzebie w każdej sytuacji min. 100ah aku- co nie zawsze jest potrzebne.
Jestem ciekaw jak ta tabelka z silnikami wyglądałaby podczas płynięcia pod wiatr nieco mocniejszy 5-7m/s co już nie jest przyjemne na wodzie i tutaj ewentualnie minnkotka 55 mogłaby się zrehabilitować, bo blado wypada póki co.
Btw, wczoraj wpiąłem miernik w nową instalację echosond,modułów- z wpiętymi przetwornikami potrzebuję 4A/h, ale test pokazał, że spokojnie wyrobię się na dniówkę łowienia z moim 40Ah+ 80Ah do pływania.
Sprawdzaliście xi pod tym kątem? Bo tutaj można byłoby wyciągnąć wnioski co do sprawności silnika pchacza do pociągowego- te same prądy ustawić na manetce/pilocie i prędkość zmierzyć- co rozwiałoby wątpliwości odnośnie tej sprawy.
Co do ślizgu na łodzi- zerknij do wątków o wyborze silnika- pisze tam Sławek, który takie rzeczy liczy. Niemniej sprawa ślizu na elektryku to trudny orzech, bo relacja mocy do masy zestawu jest dużo gorsza niż na spalinie. Chyba, że jakaś nowa technologia ogniw się upowszechni i uzyskasz dużo, bardzo dużo mocy z pakietu o akceptowalnej wadze.
Moim zdaniem jedynym rozwiązaniem może być tutaj silnik typu waterjet, którego turbina daje więcej uciągu niż śruba. Są rozwiązania DIY, ale nie u nas. Do tego albo ponton- bo jest lekki, albo jakaś hi-tech łódka.
Fajny demonstrator technologii by wyszedł, ale cena zabije szybciej niż prąd z ogniw. )
Użytkownik Maciej_K edytował ten post 06 czerwiec 2020 - 07:17
- pajczi lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych