Silniki Haswing Protruar
#41 OFFLINE
Napisano 11 grudzień 2018 - 17:35
#42 OFFLINE
Napisano 11 grudzień 2018 - 17:43
#43 OFFLINE
Napisano 11 grudzień 2018 - 18:31
#44 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2018 - 08:32
I skąd decyzja jednak o Lifepro zamiast powiedzmy 2 x 12V po 60A w szeregu ?
#45 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2018 - 10:38
ja mam to:
http://wodomania.pl/...5-12v-p-56.html
Nie udało mi się tego rozładować w ciągu dnia.
Łódka z osprzętem ok 350kg
#46 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2018 - 10:40
x2 ?
#47 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2018 - 10:47
Potrzebuję do tego jakiegoś optymalnego rozwiązania do romany. Zastanawiam się nad 2 x 60Ah 12V lub lifepo 12V ...
https://www.mc-sklep...ybki-p-973.html
Użytkownik Robert Crocker edytował ten post 12 grudzień 2018 - 10:58
#48 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2018 - 12:57
#49 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2018 - 13:04
a pod tego Haswinga 24V co by bylo najlepsze ?
#50 Guest_Drac_*
Napisano 12 grudzień 2018 - 15:26
ja mam to:
http://wodomania.pl/...5-12v-p-56.html
Nie udało mi się tego rozładować w ciągu dnia.
Łódka z osprzętem ok 350kg
940 zl za 75ah.
Jakosc tego aku niepodważalna, choc bardzo dobre opinie mają Megalight.
Ok 650 zl za 100ah.
Uzytkuje kilka miesięcy więc nie będę zachwalac na podstawie własnych doświadczeń, ale spotkalem nad wodą człowieka z takim samym. Dwa pelne sezony i jest bardzo zadowolony.
Waga spora, mysle ze moja setka waży ok 23 - 25 kg.
#51 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2018 - 16:06
940 zl za 75ah.
Jakosc tego aku niepodważalna, choc bardzo dobre opinie mają Megalight.
Ok 650 zl za 100ah.
Uzytkuje kilka miesięcy więc nie będę zachwalac na podstawie własnych doświadczeń, ale spotkalem nad wodą człowieka z takim samym. Dwa pelne sezony i jest bardzo zadowolony.
Waga spora, mysle ze moja setka waży ok 23 - 25 kg.
zależało mi na jakości i możliwie niewielkiej pojemności - wadze.
#52 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2018 - 09:09
Pulos ale do 24V silnika to muszę chyba 2 takie ---> http://wodomania.pl/...5-12v-p-56.html spiąć szeregowo i finalnie i tak mam 75Ah ?
#53 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2018 - 10:00
Tak dalej masz 75Ah z tym, że w praktyce popływasz dłużej niż na 75Ah 12v. Przy krypie ważącej około 200kg z załadunkiem i na większym akwenie 24v robi robote. Szczególnie przy silnym wietrze.
Kolega do Protruara 3.0 używa takich aku https://www.mc-sklep...nych-p-967.html . Po sezonie pływania chwali. Na wiosne zamierzam je przetestować przy Protruarze 2.0 (24v , 80lbs).
Użytkownik Anonymous edytował ten post 13 grudzień 2018 - 10:12
#54 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2018 - 10:27
24V/75Ah poplywa czasowo tyle samo co 12V + 2x75ah, przy wiekszym napieciu masz nizsze prady, ale moc potrzebna do pchania jednostki pozostaje bez zmian. Mozesz miec silnik i 96V + bateryjke 20AH , aby wprawic w ruch jednostke moc musi zostac oddana. ..
#55 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2018 - 10:36
Rozumiem, że do tego pro
Tak dalej masz 75Ah z tym, że w praktyce popływasz dłużej niż na 75Ah 12v. Przy krypie ważącej około 200kg z załadunkiem i na większym akwenie 24v robi robote. Szczególnie przy silnym wietrze.
Kolega do Protruara 3.0 używa takich aku https://www.mc-sklep...nych-p-967.html . Po sezonie pływania chwali. Na wiosne zamierzam je przetestować przy Protruarze 2.0 (24v , 80lbs).
czyli do tego protruara 24V 3.0 muszę szeregowo spiąć 2 takie 12V ... ?
#56 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2018 - 10:43
Tak trzeba spinać dwa aku 12v w szeregu.
- Kadet lubi to
#57 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2018 - 11:45
Widzę, że na MCsklep są tylko aku 12V ... a jak wygląda kwestia aku 24V gdzie to dostać ? Czy jest sens ?
#58 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2018 - 12:38
Ja zapytam od innej strony.
Czy wzrost prędkości łajby o 2km/h przy jednoczesnym spadku zasięgu na v/max jest warty +100% do ceny zestawu- względem 12V?
Czy pływacie w tak złych warunkach, że 24V i więcej jest realnie potrzebne? Jeżeli złapie burza- płynie się z wiatrem, do najbliższego brzegu.
Rozumiem, że wieje i czasami trzeba mocy, ale na ile jest to regularną sytuacją?
Co do szybkości na elektryku- nie zwiększa się proporcjonalnie do prądu, opór wody zżera większość mocy. Długą łajbą można zwojować więcej, bo będzie ona szybsza od krótkiej- ze względów nautycznych. Podobnie masa. Czyli zestaw dużych i ciężkich aku na dzień dobry pożera ileś % osiągów silnika.
Żeby nie było- ja też walczę ze strefą ciszy, po kalkulacjach, cudowaniach wychodzi mi że do moich zastosowań wystarczy 12V i jeden aku- poszedłem w lit, bo potrzebuję mobilnych zastosowań - pontoniarz jestem.
#59 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2018 - 13:07
Po pierwsze nie ma co porównywac pontonu do łodzi. Ja mam łódź 4m , waga około 200kg. Pływam po zbiorniku 500ha na ktorym często wieje. Mam porównanie 12v 55lb i 24v 110lb. Jak dla mnie jest to przepaść. Po pierwsze silnik 12v nie daje sobie rady przy dużej fali, a na 24v nie robi zbyt dużego wrażenia. Po drugie v max. na 12v mam 4,8km/h , a na 24v 7,8 km/h , a więc przyrost prędkości też jest znaczny. W moim przypadku warto, a czy w Twoim? Nie wiem oceń sam. Każdy ma inne priorytetety. Co do zasięgu na v/max. W moim przypadku zasięg przy maksymalnej prędkości na silniku 12v i aku 100Ah jest podobny do silnika 24v i 2x100ah. Tylko , że na miejscówki docieram dużo szybciej na zestawie 24v, niż na 12v. Jeżeli miałbym pływać na silniku 24v z maxymalną predkościa osiąganą na zestawie 12v ,czyli w moim przypadku 4,8km/h) , napewno przepłyne dłuższy dystans (szczególnie w wietrzne dni).
Użytkownik Anonymous edytował ten post 13 grudzień 2018 - 13:15
- Maciek. lubi to
#60 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2018 - 14:42
Zgadzam się, że na 24v pogoda jest praktycznie nie straszna- byle by bateria podołała. Gotowe 24v pb , to chyba tylko w widlakach malych, ale tam sa duże pojemności i duże pieniadze
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych