I zobacz tez jaką masz śrubę
na śrubie mam tylko oznaczenie 10P
czy to coś oznacza czy mam zdjąć śrubę ?
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 10 czerwiec 2021 - 15:02
I zobacz tez jaką masz śrubę
na śrubie mam tylko oznaczenie 10P
czy to coś oznacza czy mam zdjąć śrubę ?
Napisano 10 czerwiec 2021 - 15:12
Użytkownik @Brig edytował ten post 10 czerwiec 2021 - 15:34
Napisano 10 czerwiec 2021 - 15:26
Mamę oszukasz, tatę oszukasz, ale fizyki nie oszukasz :-) , 20 jest be i nic na to nie poradzisz, żadna śrubą nie pomoże
Nie przy tej łodzi i konfiguracji
nikogo nie chciałem oszukiwać a tym bardziej fizyki ......- otrzymałem info że na 20 hp można te 30 km popłynąć i tyle........... kupiłem taki silnik a teraz dupa ....
Napisano 10 czerwiec 2021 - 15:40
Użytkownik wuran edytował ten post 10 czerwiec 2021 - 15:40
Napisano 10 czerwiec 2021 - 15:51
Użytkownik @Brig edytował ten post 10 czerwiec 2021 - 15:55
Napisano 10 czerwiec 2021 - 16:03
To było niestety złe info
W miarę komfortowo zbiera się na 30 z trymem el w tej konfiguracji
O 25 bym nie myślał bo będzie super wołem
Na 30 też nie jest rakietą, ale jakoś tam skrzypi, nie mniej jednak dalej uważam, że to najfajniejsza łódź w tym rozmiarze produkowana w Polsce (według mnie)
Ps, jak chcesz to mam nową 40 i możemy się zamienić
40 km jest już za duża wg producenta. 30KM to dopuszczalny max . inaczej chętnie bym się zamienił.
Na śrubie mam napis 9,25x10 P - czy to jest standard ?
Napisano 10 czerwiec 2021 - 17:06
40 km jest już za duża wg producenta. 30KM to dopuszczalny max . inaczej chętnie bym się zamienił.
Na śrubie mam napis 9,25x10 P - czy to jest standard ?
Napisano 10 czerwiec 2021 - 17:37
Tak na szybko licząc:
łódka 210 kg, silnik 50kg 2aku 100Ah 2*23kg czyli waga łódki z silnikiem i AKU jakieś 310kg plus dwóch wędkarzy liczę po 100kg mamy masę startową plus minus 500kg
Czyli mamy 25kg / 1HP czyli na słowo honoru w ślizg niby łódka powinna wyjść (początek ślizgu ok 30 kmh)
Z szybkich obliczeń wychodzi mi optymalna średnica śruby 9,44 cala czyli 9,25 jest ok. Skok śruby optymalny 9,22 cala. Ty masz trochę więcej, ale dramatu nie ma z doborem śruby...
Musisz koniecznie się upewnić, że silnik wkręca się na nominalne 6300 obr/min
No i najważniejsze w tej zabawie to dowiedzieć się jak najdokładniej jaka jest masa startowa... Po wysadzeniu 1 wędkarza, wyjęciu 1 AKU łódka powinna zacząć pływać 30kmh +
Wykresy i liczące moc silnika kalkulatory masz w linku https://skot.design/...lnik-zaburtowy/
Samą charakterystykę oporów wyznaczysz z wykresu z tego linku https://skot.design/...-opory-kadluba/
Wygląda na to, że łódka nie jest w stanie przejść tego garba oporów, który właśnie masz w ok 20 kmh...
Na moje oko łódka waży więcej (chodzi o masę startową) więcej niż nam się wszystkim wydaje....
Tu nawet nie chodzi o większy silnik, a o masę i wyważenie całości. Przy LDR=4,25 (taki przelicznik wiążący długość z ciężarem) łódka staje się nielotem, sam zobacz na wykresach z załączonych linków.
Jak pisałem, że dobrym przybliżeniem jest 20kg / 1HP to był krzyk, że za bardzo teoretyzuję, ale sami zobaczcie, że 25HP do tej łódki wydaje się być optymalne.
W tej chwili jedynie mocna kuracja odchudzająca ratuje sytuację.
Napisano 10 czerwiec 2021 - 17:48
Tak na szybko licząc:
łódka 210 kg, silnik 50kg 2aku 100Ah 2*23kg czyli waga łódki z silnikiem i AKU jakieś 310kg plus dwóch wędkarzy liczę po 100kg mamy masę startową plus minus 500kg
Czyli mamy 25kg / 1HP czyli na słowo honoru w ślizg niby łódka powinna wyjść (początek ślizgu ok 30 kmh)
Z szybkich obliczeń wychodzi mi optymalna średnica śruby 9,44 cala czyli 9,25 jest ok. Skok śruby optymalny 9,22 cala. Ty masz trochę więcej, ale dramatu nie ma z doborem śruby...
Musisz koniecznie się upewnić, że silnik wkręca się na nominalne 6300 obr/min
No i najważniejsze w tej zabawie to dowiedzieć się jak najdokładniej jaka jest masa startowa... Po wysadzeniu 1 wędkarza, wyjęciu 1 AKU łódka powinna zacząć pływać 30kmh +
Wykresy i liczące moc silnika kalkulatory masz w linku https://skot.design/...lnik-zaburtowy/
Samą charakterystykę oporów wyznaczysz z wykresu z tego linku https://skot.design/...-opory-kadluba/
Wygląda na to, że łódka nie jest w stanie przejść tego garba oporów, który właśnie masz w ok 20 kmh...
Na moje oko łódka waży więcej (chodzi o masę startową) więcej niż nam się wszystkim wydaje....
Tu nawet nie chodzi o większy silnik, a o masę i wyważenie całości. Przy LDR=4,25 (taki przelicznik wiążący długość z ciężarem) łódka staje się nielotem, sam zobacz na wykresach z załączonych linków.
Jak pisałem, że dobrym przybliżeniem jest 20kg / 1HP to był krzyk, że za bardzo teoretyzuję, ale sami zobaczcie, że 25HP do tej łódki wydaje się być optymalne.
W tej chwili jedynie mocna kuracja odchudzająca ratuje sytuację.
Użytkownik @Brig edytował ten post 10 czerwiec 2021 - 18:01
Napisano 10 czerwiec 2021 - 18:02
Mam 420 z Suzuki 30km i w pojedynkę wchodzi w ślizg od razu na połowie mocy, w cztery osoby na pełnej i z 10sek to zajmuje, potem leci więc nie ma co przesadzać. Myślę że do 400 20km to za mało, optymalnie 25km wtedy zachowuje się podobnie jak 420 na 30-stce.To było niestety złe info
W miarę komfortowo zbiera się na 30 z trymem el w tej konfiguracji
O 25 bym nie myślał bo będzie super wołem
Na 30 też nie jest rakietą, ale jakoś tam skrzypi, nie mniej jednak dalej uważam, że to najfajniejsza łódź w tym rozmiarze produkowana w Polsce (według mnie)
Ps, jak chcesz to mam nową 40 i możemy się zamienić
Użytkownik wujek edytował ten post 10 czerwiec 2021 - 18:06
Napisano 10 czerwiec 2021 - 18:12
Czyli mamy 25kg / 1HP czyli na słowo honoru w ślizg niby łódka powinna wyjść (początek ślizgu ok 30 kmh)
Ciekawe, piszesz że początek slizgu to około 30 km/h. Jak dla mnie to łódki/pontony na których pływałem składały się do ślizgu przy 17-20 km/h a pełny to już był przy 23-25. Ale ja praktyk jestem i może moje odczucia "ślizgu" są błędne.
Napisano 10 czerwiec 2021 - 18:34
Mam 420 z Suzuki 30km i w pojedynkę wchodzi w ślizg od razu na połowie mocy, w cztery osoby na pełnej i z 10sek to zajmuje, potem leci więc nie ma co przesadzać. Myślę że do 400 20km to za mało, optymalnie 25km wtedy zachowuje się podobnie jak 420 na 30-stce.
Zaznaczę ze nie mam dziobowki, profilu żeby była lżejsza i wazne Suzuki 30km waży 70kg a nie jak Yamaha 100kg. To procentuje przy większym obciążeniu. Specjalnie tak zrobiłem bo chce pływać z rodzinką. Dziobowka może w przyszłości.
Użytkownik @Brig edytował ten post 10 czerwiec 2021 - 19:00
Napisano 10 czerwiec 2021 - 19:02
Tak na szybko licząc:
łódka 210 kg, silnik 50kg 2aku 100Ah 2*23kg czyli waga łódki z silnikiem i AKU jakieś 310kg plus dwóch wędkarzy liczę po 100kg mamy masę startową plus minus 500kg
Czyli mamy 25kg / 1HP czyli na słowo honoru w ślizg niby łódka powinna wyjść (początek ślizgu ok 30 kmh)
Z szybkich obliczeń wychodzi mi optymalna średnica śruby 9,44 cala czyli 9,25 jest ok. Skok śruby optymalny 9,22 cala. Ty masz trochę więcej, ale dramatu nie ma z doborem śruby...
Musisz koniecznie się upewnić, że silnik wkręca się na nominalne 6300 obr/min
No i najważniejsze w tej zabawie to dowiedzieć się jak najdokładniej jaka jest masa startowa... Po wysadzeniu 1 wędkarza, wyjęciu 1 AKU łódka powinna zacząć pływać 30kmh +
Wykresy i liczące moc silnika kalkulatory masz w linku https://skot.design/...lnik-zaburtowy/
Samą charakterystykę oporów wyznaczysz z wykresu z tego linku https://skot.design/...-opory-kadluba/
Wygląda na to, że łódka nie jest w stanie przejść tego garba oporów, który właśnie masz w ok 20 kmh...
Na moje oko łódka waży więcej (chodzi o masę startową) więcej niż nam się wszystkim wydaje....
Tu nawet nie chodzi o większy silnik, a o masę i wyważenie całości. Przy LDR=4,25 (taki przelicznik wiążący długość z ciężarem) łódka staje się nielotem, sam zobacz na wykresach z załączonych linków.
Jak pisałem, że dobrym przybliżeniem jest 20kg / 1HP to był krzyk, że za bardzo teoretyzuję, ale sami zobaczcie, że 25HP do tej łódki wydaje się być optymalne.
W tej chwili jedynie mocna kuracja odchudzająca ratuje sytuację.
Dziękuję za rzeczową i wyczerpującą odpowiedź, Zacznę od obrotomierza - jeśli nie będzie się tak wysoko wkręcać jak powinna ( a na tzw. ucho właśnie mi się tak wydaje) wtedy pokombinuje ze śrubą montując o skoku np 9 lub 8.
25 km/h już by mnie zadowoliło - pływałem do tej pory w dwie
Użytkownik Arkadeus edytował ten post 10 czerwiec 2021 - 19:55
Napisano 10 czerwiec 2021 - 19:17
Ciekawe, piszesz że początek slizgu to około 30 km/h. Jak dla mnie to łódki/pontony na których pływałem składały się do ślizgu przy 17-20 km/h a pełny to już był przy 23-25. Ale ja praktyk jestem i może moje odczucia "ślizgu" są błędne.
Przyjmuje się, że początek ślizgu następuje przy wolumetrycznej liczbie Froudea = 3, ta liczba zależy od masy i w tym przypadku matematycznie wypada w okolicach 30 kmh
Przyjmuje się tę wielkość, bo dla FRn=3 współczynnik oporów epsilon wynosi zawsze mniej więcej 0,16 (dla każdej łódki) i tak umówić się było wygodnie, bo nie trzeba tego epsilonu po książkach szukać. No i dodatkowo to FRn=3 to granica przyzwoitości, granica przy której ekonomika pływania jest ok..... Ale jak się ktoś uprze, to może przyjąć inną granicę ślizgu, tyle, że musi sobie dorobić swoje nowe teorie, bo te książkowe przestają działać.
Ale podkreślam, To Frn=3 dla początku ślizgu to granica umowna.
Napisano 10 czerwiec 2021 - 19:27
Napisano 10 czerwiec 2021 - 19:37
nikogo nie chciałem oszukiwać a tym bardziej fizyki ......- otrzymałem info że na 20 hp można te 30 km popłynąć i tyle........... kupiłem taki silnik a teraz dupa ....
Trzeba było napisać/zadzwonić przed zakupem, bo widzę że zabrakło trochę wiedzy ...
Nawet 25HP czy 30 nie wystarczy jak wrzucisz pół tony węgla do łódki. Spróbuj popływać bez kolegi, wyjmij dwa aku i porównaj.
Nie można do porównań brać jedynie długości łódki, ale trzeba uwzględnić znacznie więcej parametrów, a szczególnie jak łódkę planujemy obciążyć.
Wykresy, wykresami ale czy pływałeś Tangiri 400?
Bo dla mnie, to tylko suche cyferki i twierdzę, że 30 to tam minimum
Według mnie piszesz bzdury, ale to moja opinia i nie musimy się zgadzać w tej kwestii
Ja wolę mieć podpiętą lekką 25HP niż ciężką 30 HP.
Dwie osoby po 90 kg, dwa aku, dziobówka i latamy ponad 40 km/h. W praktyce i tak pływam na mniejszych obrotach ze względów ekonomicznych, czyli jakieś 35-37 km/h.
Zresztą kilka osób z forum już miało okazję popływać ze mną przed zakupem, jak chociażby @wujek.
Na prawdę nie czuję potrzeby posiadania większego silnika przy tej łodzi.
Jeśli natomiast ktoś zamierza pływać we trzech, to ta łódka i tak jest za mała.
Użytkownik hlehle edytował ten post 10 czerwiec 2021 - 19:44
Napisano 10 czerwiec 2021 - 19:54
Napisano 10 czerwiec 2021 - 20:05
@Brig zapewne pisze o moim Ortisie bo miał okazje na nim pływać, tylko trzeba też zaznaczyć, że moja łódka jest mocno dopakowana w sprzęt; dziobówka Garmina, winda kotwiczna Trac'a, aku 24v 100ah, aku 12v 100ah i jeszcze kilka drobniejszych obciążników finalnie stanęło na śrubie Solasa 10,75x10 w Suzuki 30 i lata to teraz bardzo dobrze około 45km/h z. dwoma osobnikami po 90kg na pokładzie
Napisano 10 czerwiec 2021 - 20:07
Wojtek, ale chyba omawiamy inną jednostkę :-)
która jest krótsza i cięższa, więc podejrzewam, że Twoja i tak na 30 będzie pływała lepiej od tamtej 400
Zaraz bo nie doczytałem jakie 4 osoby, dorosłe?
Napisano 10 czerwiec 2021 - 20:11
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych