chyba zle zadałem pytanie ...
Łodzie aluminiowe Tangiri Boat
#601 OFFLINE
Posted 14 August 2021 - 16:44
#602 OFFLINE
Posted 14 August 2021 - 17:10
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
- 12345 likes this
#603 OFFLINE
Posted 14 August 2021 - 18:10
#604 OFFLINE
Posted 14 August 2021 - 21:51
- Misiek83 likes this
#605 OFFLINE
Posted 18 August 2021 - 14:38
Pytanie do posiadaczy 420.
Wczoraj pływałem na łódce kolegi po mocno sfalowanej wodzie przy wietrze ok.7m/s. Tangiri 420+Mercury 30. Okazało się,że już nie pływało się tak fajnie jak na spokojniejszej wodzie,tzn.czasem na prostych odcinkach na dużej fali śruba łapała kawitację, a przy próbie skrętu kawitowała za każdym razem. Trymowanie nic nie pomagało. Obok nas pływał kolega na innej łódce aluminiowej też z silnikiem Mercury i takich problemów nie miał. Mieliśmy wrażenie,że silnik w Tangiri jest minimalnie za wysoko.Wyciągneliśmy obie łodzie na przyczepki, miarka w rękę i mierzenie- w Tangiri wysokość pawęży 54 cm w osi, w drugiej łódce 50cm. Właśnie tych 4 centymetrów brakowało,ale nie można opuścić silnika niżej, ponieważ już opierał się na pawęży.
O co chodzi?
#606 ONLINE
Posted 18 August 2021 - 15:02
Pytanie do posiadaczy 420.
Wczoraj pływałem na łódce kolegi po mocno sfalowanej wodzie przy wietrze ok.7m/s. Tangiri 420+Mercury 30. Okazało się,że już nie pływało się tak fajnie jak na spokojniejszej wodzie,tzn.czasem na prostych odcinkach na dużej fali śruba łapała kawitację, a przy próbie skrętu kawitowała za każdym razem. Trymowanie nic nie pomagało. Obok nas pływał kolega na innej łódce aluminiowej też z silnikiem Mercury i takich problemów nie miał. Mieliśmy wrażenie,że silnik w Tangiri jest minimalnie za wysoko.Wyciągneliśmy obie łodzie na przyczepki, miarka w rękę i mierzenie- w Tangiri wysokość pawęży 54 cm w osi, w drugiej łódce 50cm. Właśnie tych 4 centymetrów brakowało,ale nie można opuścić silnika niżej, ponieważ już opierał się na pawęży.
O co chodzi?
Ile centymetrów poniżej stępki była płyta antykawitacyjna?
#607 OFFLINE
Posted 18 August 2021 - 15:28
Pytanie do posiadaczy 420.
Wczoraj pływałem na łódce kolegi po mocno sfalowanej wodzie przy wietrze ok.7m/s. Tangiri 420+Mercury 30. Okazało się,że już nie pływało się tak fajnie jak na spokojniejszej wodzie,tzn.czasem na prostych odcinkach na dużej fali śruba łapała kawitację, a przy próbie skrętu kawitowała za każdym razem. Trymowanie nic nie pomagało. Obok nas pływał kolega na innej łódce aluminiowej też z silnikiem Mercury i takich problemów nie miał. Mieliśmy wrażenie,że silnik w Tangiri jest minimalnie za wysoko.Wyciągneliśmy obie łodzie na przyczepki, miarka w rękę i mierzenie- w Tangiri wysokość pawęży 54 cm w osi, w drugiej łódce 50cm. Właśnie tych 4 centymetrów brakowało,ale nie można opuścić silnika niżej, ponieważ już opierał się na pawęży.
O co chodzi?
trzeba obniżyć silnik, np poprzez założenie jack plate lub tylko samego "set back'u" w postaci aluminiowych profili C, pod małe silniki nie będzie łatwo. sam koszt "set back'u" w USA to 100 USD i wiecej, dlatego jak ktoś kumaty to można też samemu ogarnąć przy dostępie do aluminium i CNC
tu przykładowy link do ręcznego jack plate za 213 USD https://thmarinesupp...ual-jack-plates
niestety silnik musi być montowany na śruby a nie na motylki,
Edited by wuran, 18 August 2021 - 15:29.
#608 OFFLINE
Posted 18 August 2021 - 15:37
Ile centymetrów poniżej stępki była płyta antykawitacyjna? - ok 2-3cm
No pewnie będzie trzeba obniżyć silnik, tylko pytanie po co tak wysoka pawęż?? Nikt nie miał takich problemów? Nikt nie zgłaszal do producenta?
Edited by golenia, 18 August 2021 - 15:39.
- Brylant likes this
#609 OFFLINE
Posted 18 August 2021 - 16:10
Kategoria projektowa C? To może być przyczyną.Ile centymetrów poniżej stępki była płyta antykawitacyjna? - ok 2-3cm
No pewnie będzie trzeba obniżyć silnik, tylko pytanie po co tak wysoka pawęż?? Nikt nie miał takich problemów? Nikt nie zgłaszal do producenta?
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
#610 OFFLINE
Posted 18 August 2021 - 16:58
Kategoria projektowa C? To może być przyczyną.
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Kategoria C - przybrzeżna (zatoki, zalewy, rzeki i jeziora). Jednostki oznaczone na tabliczce znamionowej kategorią C, mogą pływać przy sile wiatru do 6 stopni w skali Beauforta włącznie oraz fali o wysokości znaczącej do 2 m włącznie.
#611 OFFLINE
Posted 18 August 2021 - 19:31
Kategoria C - przybrzeżna (zatoki, zalewy, rzeki i jeziora). Jednostki oznaczone na tabliczce znamionowej kategorią C, mogą pływać przy sile wiatru do 6 stopni w skali Beauforta włącznie oraz fali o wysokości znaczącej do 2 m włącznie.
Przemek, to to ja wiem. Tylko żeby zdobyć owe C trzeba spełnić jakieś wymogi. Zakładam, że jednym z nim jest wysokość rufy/pawęży bo to zdaje się główny powód, dla którego firma Alumacraft nie ma żadnej łodzi z certyfikatem C, a przynajmniej taką oficjalną wiadomość mi przekazali gdy spytałem o to producenta w Stanach.
Nieśmiało sugeruję zapytanie u źródła czyli w Tangiri
Edited by Dano., 18 August 2021 - 19:37.
- golenia likes this
#612 ONLINE
Posted 18 August 2021 - 21:55
Temat przerabiałem przy dobieraniu silnika do pontonu, problem jest taki że producenci silników oznaczając stopę jako s mają różne długości. Robiłem rozeznanie w silnikach 20KM i np. yamaha przy stopie s była dłuższa od konkurentów o 4cm, dlatego wydaje mi się że nie ma uniwersalnej wysokości pawęży pod każdy silnik. Chyba najlepsze wyjście to ręczny jackplate, dodatkowo jak masz przetwornik z bocznym skanem to dzięki temu stopa nie będzie zasłaniała jednej ze stron.
Edited by Og2, 18 August 2021 - 21:57.
#613 ONLINE
Posted 19 August 2021 - 06:55
Po dużej fali jeszcze nie pływałem, ale ostatnio przebiłem się przez dużą falę innego kolegi którą zrobił motorówką. Nic nie kawitowało. Myślę że jak pisze kolega wyżej przyczyną może być silnik.
#614 OFFLINE
Posted 19 August 2021 - 08:27
Kurcze, wydaje mi się,że łódka powinna być tak zrobiona,żeby pasował każdy silnik.To jest nowy Mercury z tego roku. Gdyby pawęż była niższa nawet o 10cm,to też byłoby dorze, byłaby możliwość jakiejś regulacji.
Patrzę sobie właśnie na stronę tangiri i czegoś nie rozumiem - w zakładce łodzie aluminiowe przy łodzi Ortis 420 podana jest wysokość pawęży 51cm, ale jak wejdzie się w specyfikację to wysokość jest już 54cm i tyle ma faktycznie. Błąd w opisie?
Ale już przy następnych modelach 440 i 460 jest już wysokość 51 i tyle moim zdaniem powinna mieć.
Byłem ostro najarany na 420,ale po ostatnim pływaniu zwątpiłem. Na dużej fali łódka źle płynęła
#615 OFFLINE
Posted 19 August 2021 - 08:46
Do 2020r pawęż byla niższa. Ja mam co prawda Ortisa 400 ale mój egzemplarz był jeednym z pierwszych w których pawęż została podniesiona nawet okleinę na rufie mam jeszcze od modelu z przed zmian więc dokładnie to widać.
Attached Files
Edited by maniolo, 19 August 2021 - 08:48.
#616 OFFLINE
Posted 19 August 2021 - 09:04
Pytanie czemu została podniesiona. Sinik nie musi opierać się o górną krawędź pawęży, mocuje się go na śrubach. Zna ktoś odpowiedź?
#617 OFFLINE
Posted 19 August 2021 - 09:25
#618 OFFLINE
Posted 19 August 2021 - 10:22
Pytanie czemu została podniesiona. Sinik nie musi opierać się o górną krawędź pawęży, mocuje się go na śrubach. Zna ktoś odpowiedź?
Tego nie wiem u mnie wydaje się być wszystko w porządku jeśli chodzi o pływalność jednak jakby mocno nurtowało mnie to pytanie to bym zadzwonił do producenta i zapytał.
#619 OFFLINE
Posted 19 August 2021 - 20:47
Wszystkie łodzie na początku miały wysokość pawęży 51 i za każdym razem musieliśmy podkładać wstawki od 3 do nawet 6 cm .Teraz w każdym modelu jest 54cm i jest ok .Ostatnio jednak mieliśmy dwa silniki suzuki 30km i musieliśmy jeszcze podkładać 3 cm żeby było ok . Jeżeli ktoś sobie życzy niższą pawęż to nie jest to żaden problem możemy zrobić 51 ,zrobiliśmy kilka razy nawet pod stopę S .
- Wojciech_B and Przemek_M like this
#620 OFFLINE
Posted 20 August 2021 - 16:30
Pytanie czemu została podniesiona. Sinik nie musi opierać się o górną krawędź pawęży, mocuje się go na śrubach. Zna ktoś odpowiedź?
Bo każdy i tak musiał podnosić silnik wyżej. Ja mam podniesiony o jakieś 3 cm właśnie i nic mi nie kawituje nawet na dużej fali.
Pierwszy raz słyszę, że dla kogoś jest za wysoko.
Co to za silnik i jaką ma stopę?
Edited by hlehle, 20 August 2021 - 16:31.