chyba zle zadałem pytanie ...
Łodzie aluminiowe Tangiri Boat
#601 OFFLINE
Napisano 14 sierpień 2021 - 16:44
#602 OFFLINE
Napisano 14 sierpień 2021 - 17:10
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
- 12345 lubi to
#603 OFFLINE
Napisano 14 sierpień 2021 - 18:10
#604 OFFLINE
Napisano 14 sierpień 2021 - 21:51
- Misiek83 lubi to
#605 OFFLINE
Napisano 18 sierpień 2021 - 14:38
Pytanie do posiadaczy 420.
Wczoraj pływałem na łódce kolegi po mocno sfalowanej wodzie przy wietrze ok.7m/s. Tangiri 420+Mercury 30. Okazało się,że już nie pływało się tak fajnie jak na spokojniejszej wodzie,tzn.czasem na prostych odcinkach na dużej fali śruba łapała kawitację, a przy próbie skrętu kawitowała za każdym razem. Trymowanie nic nie pomagało. Obok nas pływał kolega na innej łódce aluminiowej też z silnikiem Mercury i takich problemów nie miał. Mieliśmy wrażenie,że silnik w Tangiri jest minimalnie za wysoko.Wyciągneliśmy obie łodzie na przyczepki, miarka w rękę i mierzenie- w Tangiri wysokość pawęży 54 cm w osi, w drugiej łódce 50cm. Właśnie tych 4 centymetrów brakowało,ale nie można opuścić silnika niżej, ponieważ już opierał się na pawęży.
O co chodzi?
#606 OFFLINE
Napisano 18 sierpień 2021 - 15:02
Pytanie do posiadaczy 420.
Wczoraj pływałem na łódce kolegi po mocno sfalowanej wodzie przy wietrze ok.7m/s. Tangiri 420+Mercury 30. Okazało się,że już nie pływało się tak fajnie jak na spokojniejszej wodzie,tzn.czasem na prostych odcinkach na dużej fali śruba łapała kawitację, a przy próbie skrętu kawitowała za każdym razem. Trymowanie nic nie pomagało. Obok nas pływał kolega na innej łódce aluminiowej też z silnikiem Mercury i takich problemów nie miał. Mieliśmy wrażenie,że silnik w Tangiri jest minimalnie za wysoko.Wyciągneliśmy obie łodzie na przyczepki, miarka w rękę i mierzenie- w Tangiri wysokość pawęży 54 cm w osi, w drugiej łódce 50cm. Właśnie tych 4 centymetrów brakowało,ale nie można opuścić silnika niżej, ponieważ już opierał się na pawęży.
O co chodzi?
Ile centymetrów poniżej stępki była płyta antykawitacyjna?
#607 OFFLINE
Napisano 18 sierpień 2021 - 15:28
Pytanie do posiadaczy 420.
Wczoraj pływałem na łódce kolegi po mocno sfalowanej wodzie przy wietrze ok.7m/s. Tangiri 420+Mercury 30. Okazało się,że już nie pływało się tak fajnie jak na spokojniejszej wodzie,tzn.czasem na prostych odcinkach na dużej fali śruba łapała kawitację, a przy próbie skrętu kawitowała za każdym razem. Trymowanie nic nie pomagało. Obok nas pływał kolega na innej łódce aluminiowej też z silnikiem Mercury i takich problemów nie miał. Mieliśmy wrażenie,że silnik w Tangiri jest minimalnie za wysoko.Wyciągneliśmy obie łodzie na przyczepki, miarka w rękę i mierzenie- w Tangiri wysokość pawęży 54 cm w osi, w drugiej łódce 50cm. Właśnie tych 4 centymetrów brakowało,ale nie można opuścić silnika niżej, ponieważ już opierał się na pawęży.
O co chodzi?
trzeba obniżyć silnik, np poprzez założenie jack plate lub tylko samego "set back'u" w postaci aluminiowych profili C, pod małe silniki nie będzie łatwo. sam koszt "set back'u" w USA to 100 USD i wiecej, dlatego jak ktoś kumaty to można też samemu ogarnąć przy dostępie do aluminium i CNC
tu przykładowy link do ręcznego jack plate za 213 USD https://thmarinesupp...ual-jack-plates
niestety silnik musi być montowany na śruby a nie na motylki,
Użytkownik wuran edytował ten post 18 sierpień 2021 - 15:29
#608 OFFLINE
Napisano 18 sierpień 2021 - 15:37
Ile centymetrów poniżej stępki była płyta antykawitacyjna? - ok 2-3cm
No pewnie będzie trzeba obniżyć silnik, tylko pytanie po co tak wysoka pawęż?? Nikt nie miał takich problemów? Nikt nie zgłaszal do producenta?
Użytkownik golenia edytował ten post 18 sierpień 2021 - 15:39
- Brylant lubi to
#609 OFFLINE
Napisano 18 sierpień 2021 - 16:10
Kategoria projektowa C? To może być przyczyną.Ile centymetrów poniżej stępki była płyta antykawitacyjna? - ok 2-3cm
No pewnie będzie trzeba obniżyć silnik, tylko pytanie po co tak wysoka pawęż?? Nikt nie miał takich problemów? Nikt nie zgłaszal do producenta?
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
#610 OFFLINE
Napisano 18 sierpień 2021 - 16:58
Kategoria projektowa C? To może być przyczyną.
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Kategoria C - przybrzeżna (zatoki, zalewy, rzeki i jeziora). Jednostki oznaczone na tabliczce znamionowej kategorią C, mogą pływać przy sile wiatru do 6 stopni w skali Beauforta włącznie oraz fali o wysokości znaczącej do 2 m włącznie.
#611 OFFLINE
Napisano 18 sierpień 2021 - 19:31
Kategoria C - przybrzeżna (zatoki, zalewy, rzeki i jeziora). Jednostki oznaczone na tabliczce znamionowej kategorią C, mogą pływać przy sile wiatru do 6 stopni w skali Beauforta włącznie oraz fali o wysokości znaczącej do 2 m włącznie.
Przemek, to to ja wiem. Tylko żeby zdobyć owe C trzeba spełnić jakieś wymogi. Zakładam, że jednym z nim jest wysokość rufy/pawęży bo to zdaje się główny powód, dla którego firma Alumacraft nie ma żadnej łodzi z certyfikatem C, a przynajmniej taką oficjalną wiadomość mi przekazali gdy spytałem o to producenta w Stanach.
Nieśmiało sugeruję zapytanie u źródła czyli w Tangiri
Użytkownik Dano. edytował ten post 18 sierpień 2021 - 19:37
- golenia lubi to
#612 OFFLINE
Napisano 18 sierpień 2021 - 21:55
Temat przerabiałem przy dobieraniu silnika do pontonu, problem jest taki że producenci silników oznaczając stopę jako s mają różne długości. Robiłem rozeznanie w silnikach 20KM i np. yamaha przy stopie s była dłuższa od konkurentów o 4cm, dlatego wydaje mi się że nie ma uniwersalnej wysokości pawęży pod każdy silnik. Chyba najlepsze wyjście to ręczny jackplate, dodatkowo jak masz przetwornik z bocznym skanem to dzięki temu stopa nie będzie zasłaniała jednej ze stron.
Użytkownik Og2 edytował ten post 18 sierpień 2021 - 21:57
#613 OFFLINE
Napisano 19 sierpień 2021 - 06:55
Po dużej fali jeszcze nie pływałem, ale ostatnio przebiłem się przez dużą falę innego kolegi którą zrobił motorówką. Nic nie kawitowało. Myślę że jak pisze kolega wyżej przyczyną może być silnik.
#614 OFFLINE
Napisano 19 sierpień 2021 - 08:27
Kurcze, wydaje mi się,że łódka powinna być tak zrobiona,żeby pasował każdy silnik.To jest nowy Mercury z tego roku. Gdyby pawęż była niższa nawet o 10cm,to też byłoby dorze, byłaby możliwość jakiejś regulacji.
Patrzę sobie właśnie na stronę tangiri i czegoś nie rozumiem - w zakładce łodzie aluminiowe przy łodzi Ortis 420 podana jest wysokość pawęży 51cm, ale jak wejdzie się w specyfikację to wysokość jest już 54cm i tyle ma faktycznie. Błąd w opisie?
Ale już przy następnych modelach 440 i 460 jest już wysokość 51 i tyle moim zdaniem powinna mieć.
Byłem ostro najarany na 420,ale po ostatnim pływaniu zwątpiłem. Na dużej fali łódka źle płynęła
#615 OFFLINE
Napisano 19 sierpień 2021 - 08:46
Do 2020r pawęż byla niższa. Ja mam co prawda Ortisa 400 ale mój egzemplarz był jeednym z pierwszych w których pawęż została podniesiona nawet okleinę na rufie mam jeszcze od modelu z przed zmian więc dokładnie to widać.
Załączone pliki
Użytkownik maniolo edytował ten post 19 sierpień 2021 - 08:48
#616 OFFLINE
Napisano 19 sierpień 2021 - 09:04
Pytanie czemu została podniesiona. Sinik nie musi opierać się o górną krawędź pawęży, mocuje się go na śrubach. Zna ktoś odpowiedź?
#617 OFFLINE
Napisano 19 sierpień 2021 - 09:25
#618 OFFLINE
Napisano 19 sierpień 2021 - 10:22
Pytanie czemu została podniesiona. Sinik nie musi opierać się o górną krawędź pawęży, mocuje się go na śrubach. Zna ktoś odpowiedź?
Tego nie wiem u mnie wydaje się być wszystko w porządku jeśli chodzi o pływalność jednak jakby mocno nurtowało mnie to pytanie to bym zadzwonił do producenta i zapytał.
#619 OFFLINE
Napisano 19 sierpień 2021 - 20:47
Wszystkie łodzie na początku miały wysokość pawęży 51 i za każdym razem musieliśmy podkładać wstawki od 3 do nawet 6 cm .Teraz w każdym modelu jest 54cm i jest ok .Ostatnio jednak mieliśmy dwa silniki suzuki 30km i musieliśmy jeszcze podkładać 3 cm żeby było ok . Jeżeli ktoś sobie życzy niższą pawęż to nie jest to żaden problem możemy zrobić 51 ,zrobiliśmy kilka razy nawet pod stopę S .
- Wojciech_B i Przemek_M lubią to
#620 OFFLINE
Napisano 20 sierpień 2021 - 16:30
Pytanie czemu została podniesiona. Sinik nie musi opierać się o górną krawędź pawęży, mocuje się go na śrubach. Zna ktoś odpowiedź?
Bo każdy i tak musiał podnosić silnik wyżej. Ja mam podniesiony o jakieś 3 cm właśnie i nic mi nie kawituje nawet na dużej fali.
Pierwszy raz słyszę, że dla kogoś jest za wysoko.
Co to za silnik i jaką ma stopę?
Użytkownik hlehle edytował ten post 20 sierpień 2021 - 16:31
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych