Łodzie aluminiowe Tangiri Boat
#741 OFFLINE
Napisano 09 grudzień 2022 - 17:11
#742 OFFLINE
Napisano 09 marzec 2023 - 18:28
Wczoraj pierwsze wypłynięcie na Ortis 420, z silnikiem Suzuki 30km idzie jak burza, zero kaczkowania, na przodzie tylko akumulator, szybkie wejście w ślizg przy dwóch osobach. Po wejściu w ślizg można spokojnie płynać na 50% mocy i też szybko leci. Zaskoczyła mnie jej zwrotność, praktycznie kręci w miejscu, oczywiście przy małej prędkości. Jestem bardzo zadowolony z tego wyboru. Trzeba było poczekać ale warto.
Jak masz tą Suzuki posadowioną na pawęzy ? Jest oparta o pawęż czy trochę podniesiona ? Właśnie zmieniam mojego Mercury 20 KM na Suzi 30 KM - Ortis 400
#743 OFFLINE
Napisano 04 maj 2023 - 09:10
Panowie, rozważam tangiri 460 w wersji rumplowej
Czy ktoś z Was może ważył tą łodź razem z przyczepą? Kluczowe jest dla mnie czy rzeczywista masa jest poniżej 750kg
Czy macie jakieś spostrzeżenia co do użytkowania / produkcji tangiri 460, na plus jak i minus?
#744 OFFLINE
Napisano 04 maj 2023 - 09:41
Łukasz, rzeczywista masa kadłuba musi być w granicach 300kg, 200-250 kg waży przyczepa, 120kg i więcej silnik 50hp lub większy. do tego paliwo 10-20kg, 3 akumulatory po 15kg (rozruchowy, do elektroniki i do dziobówki), dziobówka 20 kg. To już razem daje wymagane 700-750kg.
- SzymusS lubi to
#745 OFFLINE
Napisano 04 maj 2023 - 10:20
Łukasz, rzeczywista masa kadłuba musi być w granicach 300kg, 200-250 kg waży przyczepa, 120kg i więcej silnik 50hp lub większy. do tego paliwo 10-20kg, 3 akumulatory po 15kg (rozruchowy, do elektroniki i do dziobówki), dziobówka 20 kg. To już razem daje wymagane 700-750kg.
Doliczyć do tego fotele, nogi gazowe itp... resztę szpeju i mamy gruboo powyżej 800
Ważyłem Skylle 450 z pełnym wyposażeniem plus to co było w bakistach ... całość grubo ... 900kg
- SzymusS i RobsonAL lubią to
#746 OFFLINE
Napisano 04 maj 2023 - 12:32
- RobsonAL lubi to
#747 OFFLINE
Napisano 04 maj 2023 - 12:46
w papierach tangiri 460 ma 320 kg, więc może golas SILVER do rumpla z silnikiem suzuki 50hp bo chyba są najlżejsze (104kg) do tego jakaś goła przyczepa typu https://unitrailer.p...dlodziowka.html z dodanymi płozami i dodatkową rolką wahliwą aby dało się tego użyć i powinno się zmieścić w 750 kg. No i pamiętajmy że tolerancja na wadze przy kontroli do 10%
Użytkownik wuran edytował ten post 04 maj 2023 - 12:49
#748 OFFLINE
Napisano 04 maj 2023 - 14:49
#749 OFFLINE
Napisano 04 maj 2023 - 14:53
Tolerancja 10% czyli przeładowany zestaw o 75 kg w tym przypadku jest dopuszczalny ?
Wg mojej wiedzy Inspekcja Drogowa ma tolerancję 2% bo taka jest certyfikacja ich wag
- Karol Krause lubi to
#750 OFFLINE
Napisano 04 maj 2023 - 15:44
Wg mojej wiedzy Inspekcja Drogowa ma tolerancję 2% bo taka jest certyfikacja ich wag
pomyliłem się ale tolerancja jest do 4,99% przy zestawach do 3,5 t
https://obserwatorlo...dowanie-lawety/
po drugie policja nie waży tylko krokodyle a oni wolą busy, lawety i inne większe
do tego jest problem interpretacyjny za co karać bo w taryfikatorze jest kara za "Ciągnięcie przyczepy o rzeczywistej masie całkowitej większej niż dopuszczalna w odniesieniu do
określonego rodzaju pojazdu ciągnącego" w zakresie 100-300 zł a oni zwykle karzą z innego punktu w taryfikatorze.
Użytkownik wuran edytował ten post 04 maj 2023 - 15:49
#751 OFFLINE
Napisano 04 maj 2023 - 18:10
#752 OFFLINE
Napisano 04 maj 2023 - 19:16
- SzymusS lubi to
#753 OFFLINE
Napisano 04 maj 2023 - 19:29
Tylko kiedy cały zestaw przekracza 3.5 t i masz prawo jazdy kat. B. Jesli zestaw waży mniej wystarczy ze przensiesiesz czesć szpeju do samochodu aby przyczepa ważyla 750-780 kg i możesz jechać dalej. No chyba, że przyczepa z łódką waży tonę lub wiecej to ciężko przenieść 250kg. Np. tak sie zdarza z amerykanskimi łódkami typu tracker na amerykanskich przyczepach ktore zarejstrowano jako przyczepy lekkieSama kara finasowa może nie być tak dotkliwa.... jak zakaz kontynuacji jazdy takim zestawem...
#754 OFFLINE
Napisano 15 czerwiec 2023 - 08:53
#755 OFFLINE
Napisano 15 czerwiec 2023 - 09:37
#756 OFFLINE
Napisano 03 lipiec 2023 - 21:00
To te same łodzie, na certyfikacie który był pewnie wcześniej wyrabiany mają ortiz a na burcie jest ortisPytałem producenta ale zero odzewu. Może wiecie czym różni się tangiri ortis 400 od ortiz 400. Tylko literką?
Wysłane z mojego 2106118C przy użyciu Tapatalka
#757 OFFLINE
Napisano 14 listopad 2023 - 15:35
Witam szanowne grono kolegów.
Zastanawiam się nad kupnem łodzi Tangiri 420. Obejrzałem kilka nowych jednostek i tak naprawdę przypadły mi do gustu właśnie Tangiri 420 i Skylla 420- obie łodzie w wersji bez konsoli. Skylla wychodzi trochę drożej, można też zamontować przyszłościowo większe silniki, w Tangiri fajnie się rozmawiało z Panem Markiem podczas mojej wizyty, łódź też wyglądała mega. Pływał ktoś z was tymi jednostkami? Zarówno do jednej jak i drugiej rozważam silnik o mocy 40 KM. Skylla jest trochę cięższa, ale też szersza. Ogólnie nie chodzi mi o pływanie z mega dużymi prędkościami, wystarczy w 2 osoby + graty płynąć w ślizgu. Co byście wybrali pod kątem trwałości wykonania, właściwości nautycznych, ewentualnego serwisu gdyby coś się popsuło na gwarancji itp? Nie pływałem zbyt dużą ilością jednostek. Sam miałem 2 laminaty, obecnie mam laminat o wymiarach 430x 170 cm. Nie mam zbyt dużego doświadczenia, a te łodzie wyglądają obłędnie w stosunku do mojego Solara 430. Dodam jeszcze, że pływam też w strefie ciszy na silniku elektrycznym. Obecnie 24 V 110 lbs jest w zupełności wystarczający, może byłby wystarczający również do Tangiri bądź Skylli (producenci twierdzą, że łodzie będą dobrze na nim pływać)?
#758 OFFLINE
Napisano 14 listopad 2023 - 16:57
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Radbraw i Bielun22 lubią to
#759 ONLINE
Napisano 14 listopad 2023 - 18:13
Tangiri 420, mam pływam na 40km i dziobówce 55lbs. Silnika nie zdejmuje bo to 100kg, we dwie osoby, graty, 3 akumulatory, leci 48km/h. Pewnie przy innym rozkładzie masy trochę więcej dałoby się wycisnąć. Łódź bardzo stabilna, wysoka burta, szyna w bucie bardzo ułatwia bezinwazyjny montaż urządzeń, wystarczająca ilość bakist, duży pokład wewnętrzny. Łódki dosyć pancerne, kolega zaliczył kamień, została wgniota i tyle. Okablowanie schowane w peszlach, można wyprowadzić na każdej długości burty. Po roku w solance, szwedzkich jeziorach nie widzę ubytków.
- chlodnica lubi to
#760 OFFLINE
Napisano 15 listopad 2023 - 23:39
Ja na Twoim miejscu sprawdził bym Breme. O ile poprzednie wersję mnie nie urzekły jeśli chodzi o wykonanie to chłopaki mocno na plus poszli w wygląd i teraz prezentuje się to naprawdę super w środku. No i nowa V-ka robi mega robotę bo po falach pływa to jak przecinak.Witam szanowne grono kolegów.
Zastanawiam się nad kupnem łodzi Tangiri 420. Obejrzałem kilka nowych jednostek i tak naprawdę przypadły mi do gustu właśnie Tangiri 420 i Skylla 420- obie łodzie w wersji bez konsoli. Skylla wychodzi trochę drożej, można też zamontować przyszłościowo większe silniki, w Tangiri fajnie się rozmawiało z Panem Markiem podczas mojej wizyty, łódź też wyglądała mega. Pływał ktoś z was tymi jednostkami? Zarówno do jednej jak i drugiej rozważam silnik o mocy 40 KM. Skylla jest trochę cięższa, ale też szersza. Ogólnie nie chodzi mi o pływanie z mega dużymi prędkościami, wystarczy w 2 osoby + graty płynąć w ślizgu. Co byście wybrali pod kątem trwałości wykonania, właściwości nautycznych, ewentualnego serwisu gdyby coś się popsuło na gwarancji itp? Nie pływałem zbyt dużą ilością jednostek. Sam miałem 2 laminaty, obecnie mam laminat o wymiarach 430x 170 cm. Nie mam zbyt dużego doświadczenia, a te łodzie wyglądają obłędnie w stosunku do mojego Solara 430. Dodam jeszcze, że pływam też w strefie ciszy na silniku elektrycznym. Obecnie 24 V 110 lbs jest w zupełności wystarczający, może byłby wystarczający również do Tangiri bądź Skylli (producenci twierdzą, że łodzie będą dobrze na nim pływać)?
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Użytkownik Bielun22 edytował ten post 15 listopad 2023 - 23:41
Użytkownicy przeglądający ten temat: 7
0 użytkowników, 7 gości, 0 anonimowych