Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Farby do aerografu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
508 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   lesiewicz

lesiewicz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1765 postów
  • LokalizacjaKalisz
  • Imię:Dariusz
  • Nazwisko:Lesiewicz

Napisano 17 marzec 2012 - 15:44

Ja posiadam 2x 0,3 tak było w secie.
Myślę nad zakupem 0,2 w dobrej cenie czyli do 150zł. czy coś poradzisz?

To zależy co będziesz malował.Jak woblery i do tego za pomocą szablonów to w zupełności wystarczy ci coś takiego http://allegro.pl/profesjonalny-aerograf-2dysze-0-25mm-z-tyl na-regu-i2185647672.html.
No chyba że będziesz odręcznie łuskę malował to wtedy musisz celować w coś lepszego.
Ogólnie trzeba zadać sobie pytanie: ile woblerów będę malował miesięcznie, czy będą to woblery małe czy też duże i czy będę używał szablonów czy też będę próbował odręcznych technik.
Jeżeli odpowiedź brzmi 50 szt woblerków wielkości 3-5cm malowanych przy pomocy szablonów, to nie ma sensu wydawać na aerograf zbyt dużo.
A jeżeli dojdzie fakt że jestem początkujący to już zupełnie nie widzę sensu kupowania aerografów z górnej półki.
Najlepiej kupić tani aerograf, poznać jego budowę podczas rozbierania i czyszczenia a później zastanowić się czy warto inwestować w lepszy sprzęt typu Iwata, Paasche czy Harder&Steenbeck
  • dzerwys lubi to

#22 OFFLINE   obcy91

obcy91

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1649 postów
  • LokalizacjaŻabno
  • Imię:Marek

Napisano 17 marzec 2012 - 19:02

Bardzo fajna odpowiedź, dzięki.


#23 OFFLINE   lesiewicz

lesiewicz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1765 postów
  • LokalizacjaKalisz
  • Imię:Dariusz
  • Nazwisko:Lesiewicz

Napisano 17 marzec 2012 - 19:10

A i jeszcze jedno odnośnie baz samochodowych. Da się bez wątpienia nimi malować lecz trzeba do nich więcej cierpliwości.Ponieważ zostały stworzone do pistoletów lakierniczych z dyszą 0,8-1,4 więc do naszych aerografów trzeba mocniej rozcieńczać co skutkuje słabszym kryciem niż przy farbach przeznaczonych do aerografu.
Jeśli ktoś zaczyna to lepiej używać farb Pactra lub Createx.
  • MarcinZ i Timse lubią to

#24 OFFLINE   obcy91

obcy91

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1649 postów
  • LokalizacjaŻabno
  • Imię:Marek

Napisano 17 marzec 2012 - 22:10

Wyszedłem z założenia, że farba pactra zawiera 10ml. i kosztuje 3,80zł. A farba w spray'u np. motip to koszt 11zł. za 250ml. Więc bardziej ekonomiczniej będzie stosowanie farb w spray'u. Mam ich dużo a stosując je do aero wystarczą na dłużej.

Czy może się mylę? Może różnią się gęstością?

#25 OFFLINE   szpiegu

szpiegu

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2534 postów
  • Lokalizacjadziki zachód :)

Napisano 17 marzec 2012 - 22:23

A i jeszcze jedno odnośnie baz samochodowych. Da się bez wątpienia nimi malować lecz trzeba do nich więcej cierpliwości.Ponieważ zostały stworzone do pistoletów lakierniczych z dyszą 0,8-1,4 więc do naszych aerografów trzeba mocniej rozcieńczać co skutkuje słabszym kryciem niż przy farbach przeznaczonych do aerografu.
Jeśli ktoś zaczyna to lepiej używać farb Pactra lub Createx.

a co będzie jak da się wieksze ciśnienie na aero ??


#26 OFFLINE   lesiewicz

lesiewicz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1765 postów
  • LokalizacjaKalisz
  • Imię:Dariusz
  • Nazwisko:Lesiewicz

Napisano 18 marzec 2012 - 11:50

Przy większej gęstości farby i większym ciśnieniu na brzegu malowania będą drobne kropeczki a przy rzadszej farbie rozmycie będzie idealne.

#27 OFFLINE   lesiewicz

lesiewicz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1765 postów
  • LokalizacjaKalisz
  • Imię:Dariusz
  • Nazwisko:Lesiewicz

Napisano 18 marzec 2012 - 11:53

Wyszedłem z założenia, że farba pactra zawiera 10ml. i kosztuje 3,80zł. A farba w spray'u np. motip to koszt 11zł. za 250ml. Więc bardziej ekonomiczniej będzie stosowanie farb w spray'u. Mam ich dużo a stosując je do aero wystarczą na dłużej.

Czy może się mylę? Może różnią się gęstością?

Prawdopodobnie tak, ale tego nie próbowałem więc na 100% Ci nie odpowiem czy te farby będą lepsze, gorsze czy też w sam raz.

#28 OFFLINE   andre99

andre99

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 119 postów
  • Lokalizacjalegnica,legnickie,dolnośląskie
  • Imię:andrzej

Napisano 19 marzec 2012 - 15:45

mowią ze aerog trzeba myc caly w srodku co jakis czas mam pytanie czy uzywasz jakiegos specialnego plynu bo woda + mydlo to tak srednio raczej,jest plyn wamodu ale nigdy nieuzywalem,jaka roznica jest miedzy dyszami 0,3 i 0,2 wiem ze 0,3 jest rewelka do cieniowania ,pasow,a 0,2 sie chyba niepocieniuje woba i czy czesto sie zapycha??0,3 jest chyba bardziej uniwersalna niz 0,2?

#29 OFFLINE   lesiewicz

lesiewicz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1765 postów
  • LokalizacjaKalisz
  • Imię:Dariusz
  • Nazwisko:Lesiewicz

Napisano 19 marzec 2012 - 20:48

Zależy jakich farb używasz jeżeli akrylowych wodorozcieńczalnych to lepsza będzie dysza 0,3 a przy bazach samochodowych i 0,2 i 0,3.Kwestia jeszcze samego pistoletu.
Co do czyszczenia pisałem wcześniej że używam baz samochodowych i czyszczę aero rozcieńczalnikiem przeznaczonym do tych baz.

#30 OFFLINE   andre99

andre99

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 119 postów
  • Lokalizacjalegnica,legnickie,dolnośląskie
  • Imię:andrzej

Napisano 21 marzec 2012 - 10:11

tak uzywam farb wodnych na dyszy 0,3, niemam duzych wymagan aero sie sprawdza dobrze,po wodnych sie myje tez co jakis czas z rozkrecaniem gdzies czytalem ze jakims plynem.,,tam pokazywales woby wczesniej kiedys niewiem czy twoje,jak nie twoje to pochwal sie kilkoma malowanymi wlasnorecznie,moje na lakier koncowy czekaja

#31 OFFLINE   lesiewicz

lesiewicz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1765 postów
  • LokalizacjaKalisz
  • Imię:Dariusz
  • Nazwisko:Lesiewicz

Napisano 21 marzec 2012 - 19:16

tak uzywam farb wodnych na dyszy 0,3, niemam duzych wymagan aero sie sprawdza dobrze,po wodnych sie myje tez co jakis czas z rozkrecaniem gdzies czytalem ze jakims plynem.,,tam pokazywales woby wczesniej kiedys niewiem czy twoje,jak nie twoje to pochwal sie kilkoma malowanymi wlasnorecznie,moje na lakier koncowy czekaja

Jeśli aero się sprawdza i farby wodorozcieńczalne to nie zmieniaj nic tylko zostań przy sprawdzonym malowaniu.Co do czyszczenia aero, po wodnych akrylach to mi dobrze sprawdzał się denaturat.

#32 OFFLINE   @slider@

@slider@

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2730 postów

Napisano 23 wrzesień 2012 - 22:18

Właśnie zakupiłem sobie najtańszy model aero iwaty i mam pytanie dosyć lajikowe. Jak bardzo trzeba zaprawkę metalic samochodową rozcieńczyć żeby było ok?

#33 OFFLINE   matusiak

matusiak

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1415 postów
  • Lokalizacjakielce

Napisano 24 wrzesień 2012 - 00:23

Pactre czasem trzeba rozcieńczy,gestosc przy malowaniu jest najważniejsza zbyt gesta chlapie i trudno sie wpylic,idealna konsystencja to podobna do mleka,jesli areo jest metalowy mozna go po malowaniu wkładać do słoika z acetonem ale najpierw musimy wyjąc iglice ,ja tak robie kilka lat i za kazdym razem wyciagam do malowania czysty

#34 OFFLINE   oland

oland

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 401 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Andrzej
  • Nazwisko:Olejnik

Napisano 24 wrzesień 2012 - 18:21

Pactre czasem trzeba rozcieńczy,gestosc przy malowaniu jest najważniejsza zbyt gesta chlapie i trudno sie wpylic,idealna konsystencja to podobna do mleka,jesli areo jest metalowy mozna go po malowaniu wkładać do słoika z acetonem ale najpierw musimy wyjąc iglice ,ja tak robie kilka lat i za kazdym razem wyciagam do malowania czysty

Dobry sposób, ale czy zbyt długie kąpiele w acetonie nie wpływają negatywnie na uszczelnienia- oringi gumowe ? czy nie ma to wpływu.

#35 OFFLINE   lesiewicz

lesiewicz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1765 postów
  • LokalizacjaKalisz
  • Imię:Dariusz
  • Nazwisko:Lesiewicz

Napisano 24 wrzesień 2012 - 19:08

Właśnie zakupiłem sobie najtańszy model aero iwaty i mam pytanie dosyć lajikowe. Jak bardzo trzeba zaprawkę metalic samochodową rozcieńczyć żeby było ok?

A jaką ma dyszę ten aerograf?

#36 OFFLINE   lesiewicz

lesiewicz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1765 postów
  • LokalizacjaKalisz
  • Imię:Dariusz
  • Nazwisko:Lesiewicz

Napisano 24 wrzesień 2012 - 19:17

[quote]
Pactre czasem trzeba rozcieńczy,gestosc przy malowaniu jest najważniejsza zbyt gesta chlapie i trudno sie wpylic,idealna konsystencja to podobna do mleka,jesli areo jest metalowy mozna go po malowaniu wkładać do słoika z acetonem ale najpierw musimy wyjąc iglice ,ja tak robie kilka lat i za kazdym razem wyciagam do malowania czysty
[/quote]
Dobry sposób, ale czy zbyt długie kąpiele w acetonie nie wpływają negatywnie na uszczelnienia- oringi gumowe ? czy nie ma to wpływu.
[/quote]
To zależy od jakości oringów jedne wytrzymają 3miesiące a inne 5lat.
Najlepiej kupić sobie zestaw szczoteczek do czyszczenia i po każdym malowaniu czyścić.
Jak miałem tani chiński aerograf to przepłukiwałem rozpuchem po każdym malowaniu i od czasu do czasu rozbierałem i czyściłem szczoteczkami, działał 5lat.
Przyszła pora na nowy i teraz kupiłem aerografy firmy Paasche. Świetna konstrukcja i prosta w czyszczeniu. Ilość uszczelek w miejscu styku z farbą to 0, więc czyszczenie rozpuchami lub acetonem zupełnie nie groźne.

#37 OFFLINE   @slider@

@slider@

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2730 postów

Napisano 24 wrzesień 2012 - 19:31

Zamówiłem coś takiego. Dysza 0.35mm
http://www.iwata-med...products/neo_cn

#38 OFFLINE   matusiak

matusiak

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1415 postów
  • Lokalizacjakielce

Napisano 24 wrzesień 2012 - 19:52

Z moim nic sie nie dzieje to Japończyk i pewnie dlatego jest wszystko ok ,ale oring mam w nim tylko jeden

#39 OFFLINE   oland

oland

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 401 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Andrzej
  • Nazwisko:Olejnik

Napisano 24 wrzesień 2012 - 20:01

oringi powinny być odporne na rozpuszczalniki, ale moczenie :unsure: ,spróbuje pomoczyć mam zapasowy komplet uszczelek ;)

#40 OFFLINE   Maras

Maras

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 229 postów
  • LokalizacjaPolska

Napisano 24 wrzesień 2012 - 20:03

Ja używam od baaardzo dawna TG 180 ,który nawiasem mówiąc jest bliźniaczo podobny do aerografu znanej firmy tylko że z 5-6 razy tańszy :mellow: . Czyści się super uszczelki można kupić ,iglice też, czego chcieć więcej?
Używam wielu rodzajów farb i z wszystkimi daje radę. A jak wychodzi malowanie możecie popatrzeć w moim wątku lub na moim blogu
http://gabkor.blogspot.com/ gdzie serdecznie zapraszam




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych