Użytkownik kondzio 77 edytował ten post 03 marzec 2017 - 13:14
Przyczepa do łodzi
#261 ONLINE
Napisano 03 marzec 2017 - 13:11
#262 OFFLINE
Napisano 03 marzec 2017 - 20:28
Choć mam przyczepkę pod łodziową od niedawna teraz też bym pomyślał nad resorami i teleskopami. Dlaczego ja kupiłem przyczepkę pod łodziową z osią skrętną bo sugerowałem się na własnym doświadczeniu i to był błąd .
Kilka lat temu zrobiłem sam przyczepkę towarową na osi skrętnej od Renault Megane + sprężyny i teleskopy .
To inna bajka moja przyczepka towarowa płynie po asfaldzie bez różnicy czy 200 czy 500 kg na pace .
Jeśli kupować przyczepkę pod łódkę to z osią skrętną dobrej firmy z teleskopami tak jak jest w przyczepkach kempingowych .
#263 OFFLINE
Napisano 03 marzec 2017 - 22:38
Choć mam przyczepkę pod łodziową od niedawna teraz też bym pomyślał nad resorami i teleskopami. Dlaczego ja kupiłem przyczepkę pod łodziową z osią skrętną bo sugerowałem się na własnym doświadczeniu i to był błąd .
Kilka lat temu zrobiłem sam przyczepkę towarową na osi skrętnej od Renault Megane + sprężyny i teleskopy .
To inna bajka moja przyczepka towarowa płynie po asfaldzie bez różnicy czy 200 czy 500 kg na pace .
Jeśli kupować przyczepkę pod łódkę to z osią skrętną dobrej firmy z teleskopami tak jak jest w przyczepkach kempingowych .
W przyczepach kempingowych to najczęściej występuje oś AL-KO DELTA ,która jest hamowana od 1350 kg wzwyż i cena jest zaporowa .Do tego jeszcze zaczep AKS 1300 lub 3004 w zależności od DMC przyczepy i jazda to przyjemność.
Nie widziałem jeszcze podłodziowej przyczepy na takiej osi.
Zresztą większość naszych łódek i pontonów jest przewożona na przyczepach lekkich nie hamowanych o DMC do 750kg.
#264 OFFLINE
Napisano 03 marzec 2017 - 23:14
A ja Ci sugeruje zakup przyczepy na sprężynach i amortyzatorach . Inna jakość
Potwierdzam.
Miałem skrętną - porażka.
Teraz resor i amorki.
Ucz się nie błędach innych i moich.
#265 OFFLINE
Napisano 03 marzec 2017 - 23:31
- Dano. lubi to
#266 OFFLINE
Napisano 04 marzec 2017 - 09:01
Potwierdzam.
Miałem skrętną - porażka.
Teraz resor i amorki.
Ucz się nie błędach innych i moich.
Z czego dobrać zestaw amortyzujący do lekkiej przyczepy? Tak żeby ograniczyć ilość niezbędnych modyfikacji? A może są jakiś zestawy 'dedykowane'?
Powoli zgłębiam temat bo prowadzenie jego zestawu na drodze nie zachwyca.
#267 OFFLINE
Napisano 04 marzec 2017 - 10:09
Jedni wyjmują tył z francuza, tam jest skrętna z amorkami.
Inni z seicento na sprężynach plus amorki.
A jeszcze inni z golfa.
Na szrocie można kupić powyższe.
Lub samemu dobrać resory i amorki i je zamocować do obecnej osi.
Ostatecznie kupić gotową, jak ja zrobiłem.
#268 OFFLINE
Napisano 04 marzec 2017 - 10:38
Od początku używam do przyczepki resory i amorki Łódka od 7 lat zamiast podskakiwać płynie po asfalcie
Użytkownik mariuszwf edytował ten post 04 marzec 2017 - 10:38
#269 OFFLINE
Napisano 04 marzec 2017 - 12:03
Miałem dwie na osiach skrętnych i nigdy więcej. Jak dla siebie to tylko resory i amorki albo oś skrętna od samochodu. Żaden "wynalazek" oferowany na naszym rynku. W zeszły roku, jak ciągnąłem łódkę podczas jazdy urwało się koło. Okazało się, że niby "homologowane" piasty, tak na prawdę są niewiele twardsze od plasteliny.
- zorroXXX lubi to
#270 OFFLINE
Napisano 04 marzec 2017 - 13:04
Ja właśnie kombinuje ze swoją przyczepką, którą mam od zawsze. Oś od Syrenki, resory z Poloneza, amorki z Malucha. Koła ciut duże, bo 16". Nie wiem czy jest sens zmniejszać na 15". Jedyny mankament, to brak powłoki cynkowej.
A już prawie kupiłem gotową, nówkę na osi skrętnej, którą tutaj tak "chwalicie".
#271 OFFLINE
Napisano 04 marzec 2017 - 14:18
Masz zdolności i dużo pomysłów zmodyfikuj swoją którą już masz
Będzie taniej i kreatywniej
Użytkownik mariuszwf edytował ten post 04 marzec 2017 - 14:18
#272 OFFLINE
Napisano 04 marzec 2017 - 14:31
Ja właśnie kombinuje ze swoją przyczepką, którą mam od zawsze. Oś od Syrenki, resory z Poloneza, amorki z Malucha. Koła ciut duże, bo 16". Nie wiem czy jest sens zmniejszać na 15". Jedyny mankament, to brak powłoki cynkowej.
A już prawie kupiłem gotową, nówkę na osi skrętnej, którą tutaj tak "chwalicie".
Zawsze warto obniżyć środek ciężkości przyczepy (mniejsze koła, nawet 13"). A rozebrać przyczepę do gołej ramy i oddać do cynkowni to nie taki wielki koszt myślę
#273 OFFLINE
Napisano 04 marzec 2017 - 14:45
Zawsze warto obniżyć środek ciężkości przyczepy (mniejsze koła, nawet 13"). A rozebrać przyczepę do gołej ramy i oddać do cynkowni to nie taki wielki koszt myślę
Obniżyć mogę max. do felg 15" i pewnie to zrobię. Typowy dla Syreny, Warszawy, Żuka, Nysy, Tarpana rozstaw szpilek. Duże koła w przyczepie maja tę zaletę, że przyczepa lżej "idzie", chociaż trochę więcej waży. Z błotem, mułem przy brzegu również większe koła lepiej sobie radzą.
#274 OFFLINE
Napisano 04 marzec 2017 - 14:48
Masz zdolności i dużo pomysłów zmodyfikuj swoją którą już masz
Będzie taniej i kreatywniej
Zdolności Czym prostsze rozwiązanie, tym trudniej na nie wpaść. Masz łeb i coś tam jeszcze, to kombinuj, jak mawiali nasi dziadowie
#275 OFFLINE
Napisano 04 marzec 2017 - 14:50
Oto dokładnie mi chodziło
#276 OFFLINE
Napisano 04 marzec 2017 - 14:55
A to moja samodziełka sprzed 7 lat
- skorupa13, cabage i Tabor lubią to
#277 OFFLINE
Napisano 04 marzec 2017 - 15:22
Łaaał. Co na tym cudzie wozisz?
Tylko nie mów, że ponton
#278 OFFLINE
Napisano 04 marzec 2017 - 15:25
Łódkę IWA 390
Łódka od 7 lat zamiast podskakiwać płynie po asfalcie
#279 OFFLINE
Napisano 04 marzec 2017 - 15:31
Moja przyczepka również płynie. Dlatego jak sprawdziłem resorowanie tych "kupnych", to decyzja o adaptacji tej co mam, zapadła jeszcze w sklepie .
#280 OFFLINE
Napisano 04 marzec 2017 - 15:35
Będzie trochę pracy trochę kasy wydanej na podzespoły, ale nie będziesz żałował
Użytkownicy przeglądający ten temat: 7
3 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych
-
mario, babakempas, mickeN