Nie do końca się tak da. Masz określony nacisk na hak i lepiej go nie przkraczać.
Przyczepa do łodzi
#241 ONLINE
Napisano 06 październik 2016 - 09:32
- Piotrek ponton lubi to
#242 OFFLINE
Napisano 06 październik 2016 - 11:00
#243 OFFLINE
Napisano 06 październik 2016 - 21:07
Przyczepka kosztowała bez rolek kilowych 3 tyś pln .Nacisk na hak 25 kg tak radził mi producent przyczepki .
Takie mam rolki kilowe .
#244 OFFLINE
Napisano 06 październik 2016 - 21:52
Aby zmierzyć nacisk na kulę haka domowym sposobem podstawiamy pod zaczep kulowy wagę osobową lub towarową z tolerancją nie więcej jak +- 0,5 kg. To prawidłowo pozwoli nam ustawić oś względem przyczepki lub rozmieścić prawidłowo ładunek.Dodatkowo łatwiej się manewruje ręcznie i nie dostajemy długimi od nadjeżdżających z przeciwka.
#245 OFFLINE
Napisano 06 październik 2016 - 23:41
Mam Fokusa kombi jak przypakuje do bagażnika manele na ryby i do tego przyczepkę z dużym obciążeniem na hak to jest jazda . Lepiej żeby było więcej na haku niż by miała mi przyczepka przy mocnym hamowaniu unosić tył samochodu . Muszę poszukać w książce samochodu max nacisk na hak .
#246 OFFLINE
Napisano 07 październik 2016 - 07:36
Myślę, że większość średniej wielkości samochodów osobowych powinna mieć nacisk do 50kg a busy i duże osobówki do 70 kg.
Ja mam ustawione na +- na 40 kg.
#247 OFFLINE
Napisano 07 październik 2016 - 10:04
W tym przypadku kierujemy się tylko i wyłącznie dokumentacją techniczną haka lub samochodu. Dla bezpieczeństwa swojego i innych. Nie może być takiej sytuacji gdzie unosi nam zaczep kulowy ku górze, a nie takiej gdzie zaczep przekracza dopuszczalny nacisk. Jedna i druga sytuacja może zakończyć się tragedią.
#248 OFFLINE
Napisano 07 październik 2016 - 16:16
na osobowe 60 kg lepiej mieć większy nacisk na hak niż za mały jak dobra przyczepa to i 140 poleci bez pierdnięcia (wahadła) tylko nie pisać że ja 140 ,a jak hu.... wyważona to 80 dych i zamiata i nie przeżywajcie tego tak bardzo bo i takie latanie z wagą to chyba lekka przesada
#249 OFFLINE
Napisano 07 październik 2016 - 18:19
Pewnie i poleci nawet więcej. Tylko w naszym kraju dozwolone jest max 80 na autostradzie. To po jakiego diabła grzać tyle?
#250 OFFLINE
Napisano 07 październik 2016 - 19:26
to jest przykład a nie wątek o przepisach chodzi o to jak będzie się prowadzić ,aptekarska dokładność nie jest wskazana bo jeden z drugim codziennie będzie wywarzał łódź po zatankowaniu takimi małymi woreczkami z piaskiem :)albo ryżem
#251 OFFLINE
Napisano 07 październik 2016 - 21:51
Bez wygłupów nie będę jechał 140 nawet 100 km/h z przyczepką bo po co ale jak taki zestaw zatrzymać osobówką . Kiedyś na światłach widziałem jak się łamał zestaw z przyczepką w czasie hamowania , pewnie kierowca miał pełne gacie jak się zatrzymał .
Nigdzie nie znalazłem danych dotyczących nacisku na hak w moim Fokusie ale lepiej trochę więcej około 50 kg niż za mało Z łódka będę jeździł nie dalej jak 100 km od domu .
#252 OFFLINE
Napisano 02 marzec 2017 - 22:08
#253 OFFLINE
Napisano 02 marzec 2017 - 22:12
Brać z rolkami czy płozami ?
#254 OFFLINE
#255 OFFLINE
Napisano 03 marzec 2017 - 07:33
cabage
Masz tu link do gościa z Pisza. Robi dobre przyczepy, w przyzwoitej cenie moim zdaniem. Idzie się z człowiekiem dogadać co do "wyposażenia" w rolki (ilość, jakie, kołyska), płozy itd. Ja nie kupiłem przyczepy bezpośrednio od niego i trochę żałuję, bo później z nim rozmawiałem...
http://allegro.pl/pr...ars_rule_id=201
Jeżeli się zdecydujesz, to bierz tylko ten model Ls 4816. Ja kupiłem łódź razem z przyczepą (tą mniejszą Ls 4116) i muszę dyszel przedłużyć...
Załączone pliki
#256 OFFLINE
Napisano 03 marzec 2017 - 07:52
Ja zamawiałem tutaj 3 sezony temu,sprawuje się jak na razie bardzo dobrze .https://www.olx.pl/o...html#e38d858411
#257 OFFLINE
Napisano 03 marzec 2017 - 08:32
#258 OFFLINE
Napisano 03 marzec 2017 - 08:58
Przechodziłem to w zeszłym sezonie.Zmieniałem przyczepę z racji wymiany pontonu na łódź i jak przy pontonie cudów nie było to w przyczepie pod łódź już tak proste nie było.
Kupiłem przyczepę Respo z płozami ,miało być tak pięknie ale jednak nie do końca.
Problem zaczął się gdy przy wodowaniu łajba uciekała na boki co było ryzykiem porysowania łodzi o przyczepę.Dokupiłem rolki kilowe dwie na dyszel i dwie na tylną cześć czyli po jednej na stronę.Sytuacja się poprawiła ale nie tak do końca ponieważ przy wodowaniu z bocznym wiatrem znowu potrafiła uciec na bok gdy tylko zjechała z przedniej rolki kilowej.
Zdecydowałem się na skrócenie płóz i zamontowanie dodatkowych rolek pionowych po jednej na stronę z tył przyczepy które nie pozwalają na ucieczkę łodzi przy slipowaniu.
Plus tego rozwiązania jest jeszcze jeden ze gdy przy silnym wietrze wciągam łajbę na przyczepę a nie doszła jeszcze do tylnej rolki kilowej to te dwie rolki boczne pionowe naprowadzają ja na właściwy tor czyli do rolki kilowej tylnej.
Reasumując mam zamontowane krótkie płozy,dwie rolki kilowe,dwie rolki boczne poziome z tyłu i dwie rolki pionowe tylne.
Nie jeden powie ale po co tyle tego to juz tumacze a właśnie po to że czy wieje czy jest płasko czy stromo czy nawet gdy woduje na rzece łódka wchodzi i schodzi idealnie w lini prostej
Postaram się wrzucić fotkę jak zrobi się trochę cieplej.
Nadmienię ze łajba to bliźniak Twojej Wigry bo to Solar 360.
Pozdrawiam
20170303_094203.jpg 22,48 KB 19 Ilość pobrań 20170303_094049.jpg 36,48 KB 19 Ilość pobrań
20170303_094017.jpg 243,15 KB 22 Ilość pobrań
Tak na szybko co miałem w telefonie.
Wiele nie widac:-)Ale wstawię foty za kilka dni.
Załączone pliki
Użytkownik kondzio 77 edytował ten post 03 marzec 2017 - 09:47
- cabage lubi to
#259 OFFLINE
Napisano 03 marzec 2017 - 10:45
Załączone pliki
Użytkownik kondzio 77 edytował ten post 03 marzec 2017 - 10:47
- cabage lubi to
#260 OFFLINE
Napisano 03 marzec 2017 - 12:56
Użytkownicy przeglądający ten temat: 5
0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych