Przed zakupem sprawdź w DR samochodu jaką możesz ciągnąć przyczepę .
Przyczepa do łodzi
#1741 OFFLINE
Napisano 30 listopad 2021 - 22:40
#1742 OFFLINE
Napisano 01 grudzień 2021 - 12:01
Planuję kupić przyczepkę, która obsłuży łodzie 4 do 5m . Co myślicie o przyczepce Niewiadów P415?
Myślę, że do łódki 4,5-5m z silnikiem na pawęży będzie za krótka. Dodatkowo będzie przeważała i podnosiła dyszel, przez co zmniejszy docisk tylnej osi. Raczej niezgodne z dobrymi praktykami i zdrowym rozsądkiem. Oś na stałe wyklucza przesunięcie i próbę korekty problemu. Pawęż nie będzie podparta, tylko będzie wisiała sobie 1/4 łódki w powietrzu silnikiem. Ja bym nie brał tego do takich łódek. No może do łódki 4m, dłuższej żaglówki ale dłuższe motorowe odpadają ze względu na wyważenie i brak podparcia w tylnej części.
Użytkownik psulek edytował ten post 01 grudzień 2021 - 12:01
#1743 OFFLINE
Napisano 01 grudzień 2021 - 13:25
Planuję kupić przyczepkę, która obsłuży łodzie 4 do 5m . Co myślicie o przyczepce Niewiadów P415? Z tego co zauważyłem to zazwyczaj sprzedają je jako ''golasy"' czyli bez niezbednych rzeczy.
Co o niej myślicie? Czy są lepsze opcje w podobnych pieniądzach?
Ja bym szukał jakiejś używki. Sam szukałem... 3 miesiące i się trafiło to czego potrzebowałem. Sezon się kończy - olx, FB i coś się trafi. Zawsze można tez kupić coś bez homologacji i zrobić na niej papiery z innej przyczepki typu sam np. (gorzej jak sie trafi dzown z przyczepka i zaczną technicy policyjni przy tym grzebać - ale to skrajna sytuacja)
Z doświadczenia - Temared ma ruchoma os - i dostosujesz położenie osi do środka ciężkości swojej łódki. Kilka stron wcześniej był filmik pokazujący co się dzieje z autem jak masz źle obciążony hak. Tak ze w podobnych pieniądzach zawsze z ruchoma ośką.
Nie kupuj przyczepki z osia na stałe, bo przy każdej zmianie łódki będziesz zmieniał przyczepę albo ciągał za sobą przyczepkę 2x dłuższa jak naprawdę potrzebujesz. Podpory boczne - jak masz możliwość dorobisz nawet z kółek do taczki -widziałem i śmigało lepiej jak oryginały. Ja sam używam płozy - ale to ze wzgledu na to ze mam odpowiednie warunki wodowania i nigdy nie pływam sam, tak ze mam z kim i jak poprawić łódkę i we dwóch do jej masy - dajemy rade.
Użytkownik Archanioł edytował ten post 01 grudzień 2021 - 13:26
#1744 OFFLINE
Napisano 01 grudzień 2021 - 22:17
Potrzebuję skrócić dyszel w przyczepie o 30 cm bo nie mieści mi się w garażu. Przeróbka polegałaby na odkręcaniu zaczepu, obcięciu dyszla i nawierceniu nowych otworów pod zaczep. Przyczepa jest do łodzi do 5,4m wiec przy swojej 4,5m mam jeszcze zapas. Czy ktoś widzi jakieś przeciwwskazania do takiej przeróbki?
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
#1745 OFFLINE
Napisano 01 grudzień 2021 - 22:49
Żadnego
To tak jakbyś miał przyczepę z wysuwanym czyli regulowanym dyszlem.
Jak już odkręcisz zaczep to sprawdź czy w profilu w miejscu gdzie są otwory na śruby nie masz wspawanych lub włożonych rurek . Są montowane aby przy dokręcaniu śrub zaczepu z odpowiednią siłą ( Nm) nie zgiąć owego profila.
Śruby i nakrętki daj nowe w odpowiedniej klasie.
Zapewne dyszel/profil jest ocynkowany ogniowo i po obcięciu/skróceniu po jakimś czasie może pojawić się ruda. Można to zjawisko zminimalizować używając do tego celu np. cynk w sprayu ( koszt około 35 zł)
Przed zabiegiem sprawdź czy będziesz mógł bezkolizyjnie otwierać bagażnik w samochodzie.
Użytkownik M a r a s edytował ten post 01 grudzień 2021 - 22:50
- thug lubi to
#1746 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2021 - 07:23
Pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników przyczepek...
Potrzebuję skrócić dyszel w przyczepie o 30 cm bo nie mieści mi się w garażu. Przeróbka polegałaby na odkręcaniu zaczepu, obcięciu dyszla i nawierceniu nowych otworów pod zaczep. Przyczepa jest do łodzi do 5,4m wiec przy swojej 4,5m mam jeszcze zapas. Czy ktoś widzi jakieś przeciwwskazania do takiej przeróbki?
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Patrząc na zdjęcie też nie widzę przeciwskazań .
Użytkownik sero1975 edytował ten post 02 grudzień 2021 - 07:23
#1747 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2021 - 09:12
#1748 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2021 - 11:07
Jeśli oś jest regulowana to można łódź do przodu przesunąć i zestaw też się skróci.
#1749 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2021 - 11:23
Masz metr zapasu to dziobnica w strone zaczepu i już masz krótszą przyczepkę. Belke odkręcisz i też cm uciekają.
Użytkownik rafaldslbi edytował ten post 02 grudzień 2021 - 11:26
- WojtekCIN lubi to
#1750 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2021 - 12:35
U mnie przesunełem diobnice o max 4 cm i nacisk na hak znacznie się zmniejszył
#1751 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2021 - 13:28
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
#1752 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2021 - 14:48
#1753 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2021 - 14:56
#1754 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2021 - 14:58
#1755 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2021 - 15:14
#1756 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2021 - 15:36
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
#1757 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2021 - 17:33
Zaczep ma wskaźnik zużycia wystarczy spojrzeć .
Nawet nie wiedziałem, gdzie i jak to sprawdzić
#1758 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2021 - 20:11
Skróć od drugiej strony i przesuń dyszel w tył na obejmach. Nie ma co ruszać zaczepu- za dużo roboty.
#1759 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2021 - 20:44
Nawet nie wiedziałem, gdzie i jak to sprawdzić
Pod dźwignią masz oznaczenie w jakim położeniu masz głowicę ruchomą ,która po zapięciu blokuje zaczep.
Widać na foto naklejkę ale często jest tak ,że pod naklejką jest ten wskaźnik wyciśnięty na stałe w korpusie zaczepu.
zaczep.jpg 4,11 KB 27 Ilość pobrań
Ruchomy sworzeń ma znacznik ,który informuje Cię w jakim położeniu jest wspomniana głowica.
Załączone pliki
Użytkownik M a r a s edytował ten post 02 grudzień 2021 - 20:45
#1760 OFFLINE
Napisano 02 grudzień 2021 - 23:48
Użytkownicy przeglądający ten temat: 6
2 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych
-
Marcipas, ubot