Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Przyczepa do łodzi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2664 odpowiedzi w tym temacie

#2661 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1471 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 24 marzec 2025 - 08:55

Tak dokładnie, zalewa kopalnie KGHMu i walą 2m rurą sól gęstą jak kisiel prosto do Odry. Teoretycznie ma to płynąć do Żelaznego Mostu, w praktyce często idzie prosto w rzekę. Łowisz rybka bierze nagle w ciągu kilku min pojawia się piana wszystko siada. W zeszłym roku woda utrzymywała się dość wysoka więc nie było dramatu, zobaczymy co będzie teraz. Najgorszy jest "Mój" odcinek od Głogowa do Krosna Odrzańskiego, nie ma praktycznie żadnego dopływu. Dopiero w Krośnie wpada Bóbr, kawałek dalej Nysa dalej Warta to już mocno rozrzedza. Pomiary w zeszłym roku wskazywały przed Krosnem 2870 gdy średnia dla Bałtyku to 3000. Oczywiście były to pomiary jednodniowe a sól leci falami. O pomiarach Państwowych lepiej się nie wypowiadać (KGHM jest nie do ruszenia), Niemcy mierzą już poniżej Bobru i Nysy (drugie tyle wody) i jeszcze tam łapią się za głowy. Czemu to się tak osadza w silnikach nie wiem, teoretycznie może Śródziemne jest bardziej zasolone, może ta sól kopalniana jest inna niż taka z mórz? Odjechaliśmy od tematu więc ta sól zjada stal A2 obecnie stosowaną w silnikach zaburtowych więc pomyślmy co zrobi z hamulcami w przyczepie (takiej którą często wodujemy nie dwa razy w roku).



#2662 OFFLINE   darek63

darek63

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 520 postów
  • Lokalizacjawlkp.
  • Imię:Darek

Napisano 24 marzec 2025 - 10:44

Tresor, on 24 Mar 2025 - 07:55, said:

więc ta sól zjada stal A2 obecnie stosowaną w silnikach zaburtowych więc pomyślmy co zrobi z hamulcami w przyczepie (takiej którą często wodujemy nie dwa razy w roku).

 

Trzeba by wykonać przyczepę wraz z jej elementami ze stali austenitycznej  wysoce odpornej na korozję np. 0H17N12M2, a nie jakiegoś podrzędnego gatunku nierdzewnego A2 czy A4 czy nawet 304. Tyle że trzeba by ochroniarza zatrudnić na brzegu, bo jak by to zajumali to majątek poszedł się kochać.



#2663 OFFLINE   Qh_

Qh_

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1058 postów
  • LokalizacjaKobierzyce
  • Imię:Marcin

Napisano 24 marzec 2025 - 18:51

To przerąbane. Dorszy tam nie łowisz?

 

Moj silnik ma króciec do płukania taki na waż ogrodowy. Powinno pomoc bo sól rozumiem osadza się warstwowo w wyniku wysychania? Jakby płukać na swierzo powinno pomóc.



#2664 OFFLINE   highvoltage

highvoltage

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 388 postów
  • Imię:Krz

Napisano 24 marzec 2025 - 21:09

Qh_, on 24 Mar 2025 - 17:51, said:

To przerąbane. Dorszy tam nie łowisz?

Moj silnik ma króciec do płukania taki na waż ogrodowy. Powinno pomoc bo sól rozumiem osadza się warstwowo w wyniku wysychania? Jakby płukać na swierzo powinno pomóc.


Tak robią właśnie w Norwegii, miałem takie silniki i nie było w środku nic ale były dbane - płukane po każdym pływaniu. Za to te z Włoch - oj lepiej nie mówić może temperatura też swoje robi. Total z obserwacji

#2665 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1185 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 24 marzec 2025 - 21:49

Knott producent osi do przyczep też ma dedykowane zestawy do adaptacji na tarczy kotwicznej do płukania bębnów i szczęk.

A dawno temu  w  przyczepach ,które miały osie hamowane montował linki hamulcowe z pełnej nierdzewki.

Pisząc o pełnej nierdzewce to mam na myśli nie tylko samą linkę w pancerzu ale również pancerz  był zrobiony z nierdzewki ( oplot) oraz końcówki linek. I nie były to tanie linki hamulcowe.  


Użytkownik M a r a s edytował ten post 24 marzec 2025 - 22:28

  • Przemek_M lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych