Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie
BLANKI

[Artykuł] Blanki Qualia - część I

qualia blank

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
490 odpowiedzi w tym temacie

#61 OFFLINE   homax

homax

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1038 postów
  • LokalizacjaPruszków Poland Europe Earth
  • Imię:Sławomir

Napisano 21 maj 2019 - 11:02

Wszystkie blanki Qualia objęte są bezwarunkową, dożywotnią gwarancja producenta.

Warunkiem wymiany uszkodzonego blanku na nowy jest odesłanie uszkodzonych fragmentów blanku, wraz z elementem na którym widnieje numer seryjny, dowodem zakupu, niniejszą kartą gwarancyjną, krótkim opisem powstania uszkodzeń, danymi kontaktowymi zgłaszającego (imię, nazwisko, adres, nr kontaktowy), oraz opłacenie kosztów obsługi gwarancyjnej i wysyłki, wynoszących równowartość od 25 do 50 USD [to w zależności od modelu blanku - głównie od tego czy to jedno czy wieloskład.

Koszt gwarancji nie pokrywa ponownego uzbrojenia wymienionego blanku.

Bezwarunkowa gwarancja to moim skromnym zdaniem była u "starego Loomisa". 

Złamałem dwa. Napisałem (na papierze wtedy jeszcze) że się złamał. Oni: przyślij. Odesłałem. Za miesiąc miałem nowego. Bez pytań o paragon, rejestrację, numer seryjny... I tak dwa razy!


Użytkownik homax edytował ten post 21 maj 2019 - 11:02

  • miramar69 lubi to

#62 OFFLINE   count_martin3z

count_martin3z

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1166 postów

Napisano 25 maj 2019 - 09:03

Wszystkie blanki Qualia objęte są bezwarunkową, dożywotnią gwarancja producenta.

Warunkiem wymiany uszkodzonego blanku na nowy jest odesłanie uszkodzonych fragmentów blanku, wraz z elementem na którym widnieje numer seryjny, dowodem zakupu, niniejszą kartą gwarancyjną, krótkim opisem powstania uszkodzeń, danymi kontaktowymi zgłaszającego (imię, nazwisko, adres, nr kontaktowy), oraz opłacenie kosztów obsługi gwarancyjnej i wysyłki, wynoszących równowartość od 25 do 50 USD [to w zależności od modelu blanku - głównie od tego czy to jedno czy wieloskład.

Koszt gwarancji nie pokrywa ponownego uzbrojenia wymienionego blanku.

Skonsultuj z jakimś prawnikiem te warunki gwarancji, bo raczej są niezgodne z obowiązującym prawem konsumenckim.
Przy zawarciu umowy na odległość, do reklamacji, konsument nie musi mieć żadnych kwitów. Jedynie musi udowodnić sprzedawcy, że kupił produkt właśnie u niego. Może to być maił, przelew itp... mogę się mylić, ale bym to sprawdził.

#63 OFFLINE   Friko

Friko

    SUM

  • Super moderatorzy
  • 18689 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 25 maj 2019 - 11:09

Mylisz pojęcia . Czym innym jest gwarancja, której warunki producent może sobie określić jak chce, czy innym jest rękojmia a jeszcze czym innym uprawnienia wynikające z umowy zawieranej na odkległość przez konsumenta (np. prawo do odstąpienia od takiej umowy). Jest o tym kilka wątków do poczytania na jerkbaicie ;)


  • dreadknight, przemo_w i S.N. lubią to

#64 OFFLINE   Hubertus

Hubertus

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 1863 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 25 maj 2019 - 11:35

Co do umów zawartych na odległość i rekojmi, to w przypadku dóbr wykonanych na zamówienie oraz niestandardowych, obowiązują inne przepisy. 


  • Friko i S.N. lubią to

#65 OFFLINE   S.N.

S.N.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4679 postów
  • LokalizacjaMazowieckie. Lubelskie.
  • Imię:Sławek
  • Nazwisko:Nikt

Napisano 25 maj 2019 - 11:40

Mylisz pojęcia . Czym innym jest gwarancja, której warunki producent może sobie określić jak chce, czy innym jest rękojmia a jeszcze czym innym uprawnienia wynikające z umowy zawieranej na odkległość przez konsumenta (np. prawo do odstąpienia od takiej umowy). Jest o tym kilka wątków do poczytania na jerkbaicie ;)

 

 

Co do umów zawartych na odległość i rekojmi, to w przypadku dóbr wykonanych na zamówienie oraz niestandardowych, obowiązują inne przepisy. 

 

I dlatego warto sobie wszystko na samym początku ustalić pomiędzy zainteresowanymi aby nieporozumień nie było ... Zwłaszcza kupując na odległość.



#66 OFFLINE   count_martin3z

count_martin3z

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1166 postów

Napisano 25 maj 2019 - 20:06

Mylisz pojęcia . Czym innym jest gwarancja, której warunki producent może sobie określić jak chce, czy innym jest rękojmia a jeszcze czym innym uprawnienia wynikające z umowy zawieranej na odkległość przez konsumenta (np. prawo do odstąpienia od takiej umowy). Jest o tym kilka wątków do poczytania na jerkbaicie ;)

Nie mylę, bo wiem co każde znaczy i czym skutkuje

Obojętnie jak będzie reklamować konsument i z jakiego tytułu. W każdym przypadku nie musi mieć żadnych papierów.

Ale to co napisał Hubert, skonsultuję z prawnikiem... Dla własnej ciekawości.

#67 OFFLINE   Niedzielny

Niedzielny

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3780 postów

Napisano 25 maj 2019 - 20:35

Wszystkie blanki Qualia objęte są bezwarunkową, dożywotnią gwarancja producenta.

Warunkiem wymiany uszkodzonego blanku na nowy jest odesłanie uszkodzonych fragmentów blanku, wraz z elementem na którym widnieje numer seryjny, dowodem zakupu, niniejszą kartą gwarancyjną, krótkim opisem powstania uszkodzeń, danymi kontaktowymi zgłaszającego (imię, nazwisko, adres, nr kontaktowy), oraz opłacenie kosztów obsługi gwarancyjnej i wysyłki, wynoszących równowartość od 25 do 50 USD [to w zależności od modelu blanku - głównie od tego czy to jedno czy wieloskład.

Koszt gwarancji nie pokrywa ponownego uzbrojenia wymienionego blanku.


Tak z ciekawości, a gdzie znajduje się ten nr seryjny blanku?

#68 OFFLINE   Profil_Nieaktywny

Profil_Nieaktywny

    Sparta Rods

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3476 postów
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Borucki

Napisano 25 maj 2019 - 21:15

Na naklejce z nazwą, ten sam numer widnieje tez w karcie gwarancyjnej.

#69 OFFLINE   Niedzielny

Niedzielny

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3780 postów

Napisano 25 maj 2019 - 21:21

Czyli nr musi zostać naniesiony na kij przy montażu?

Pytam, bo zastanawiam się, co w przypadku, gdy nie naklejam naklejki, a robię ręczne opisy i nie mam na kiju nr seryjnego?

I jeśli złamie szczytówkę, to uzbrojony dolnik tez muszę odesłać?

#70 OFFLINE   Profil_Nieaktywny

Profil_Nieaktywny

    Sparta Rods

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3476 postów
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Borucki

Napisano 25 maj 2019 - 21:33

Czyli nr musi zostać naniesiony na kij przy montażu?

Pytam, bo zastanawiam się, co w przypadku, gdy nie naklejam naklejki, a robię ręczne opisy i nie mam na kiju nr seryjnego?

I jeśli złamie szczytówkę, to uzbrojony dolnik tez muszę odesłać?


Nie musisz jej naklejac, ale wyrzucać do śmietnika też nie ;) a dolnik zawsze wypadałoby wysłać bo raz to fajnie jakby gwarant mógł być w 200% pewnym że nowy element pasuje idealnie a dwa zobaczyć czy np 6lb blank nie został uzbrojony w 2 stopkowe przelotki na rolkach jak w kiju na tuńczyki.

#71 OFFLINE   Hubertus

Hubertus

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 1863 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 25 maj 2019 - 22:05

W ustawie o  prawach konsumenta

Art. 38 Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:

(…)

3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;


  • S.N. lubi to

#72 OFFLINE   Niedzielny

Niedzielny

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3780 postów

Napisano 25 maj 2019 - 22:23

zobaczyć czy np 6lb blank nie został uzbrojony w 2 stopkowe przelotki na rolkach jak w kiju na tuńczyki.


A nawet jeśli został tak uzbrojony to będzie jakiś problem? Skoro gwarancja jest bezwarunkowa, to chyba nieistotne jest w jaki sposób i z jakich przyczyn blank został złamany?

#73 OFFLINE   Profil_Nieaktywny

Profil_Nieaktywny

    Sparta Rods

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3476 postów
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Borucki

Napisano 25 maj 2019 - 22:53

A nawet jeśli został tak uzbrojony to będzie jakiś problem? Skoro gwarancja jest bezwarunkowa, to chyba nieistotne jest w jaki sposób i z jakich przyczyn blank został złamany?


Będziesz musiał sprawdzić ten sposób koniecznie, niestety nie znam odpowiedzi na Twoje jakże błyskotliwe pytanie.

#74 OFFLINE   MajKar

MajKar

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 502 postów
  • LokalizacjaRyki
  • Imię:Karol
  • Nazwisko:Majek

Napisano 26 maj 2019 - 04:32

Nie rozumiem jak można domagać się gwarancji jeżeli wina jest po stronie użytkownika. W przypadku wędki do 10g należy się spodziewać ze jeżeli założymy plecionka 0.50 i będziemy rzucać 200 gramowymi przynętami to uszkodzenie jest pewne domaganie się gwarancji jest nieuczciwe.

#75 OFFLINE   count_martin3z

count_martin3z

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1166 postów

Napisano 26 maj 2019 - 06:42

Wszystkie blanki Qualia objęte są bezwarunkową, dożywotnią gwarancja producenta.

Warunkiem wymiany uszkodzonego blanku na nowy jest odesłanie uszkodzonych fragmentów blanku, wraz z elementem na którym widnieje numer seryjny, dowodem zakupu, niniejszą kartą gwarancyjną,

@Hubertus, ale tak samo jak Friko, nie rozumiecie o co mi chodzi... Przecież ja nie mówię o odstąpieniu od umowy, tylko o tym, że dzisiaj sprzedawca nie można wymagać od klienta wszystkich dokumentów, o których pisał Łukasz, kilka wątków wyżej, co zacytowałem. Paragon nie jest wymagany i nie może być podstawą reklamacji od iluś lat... Bodaj od 2012 roku.

Użytkownik count_martin3z edytował ten post 26 maj 2019 - 06:44


#76 OFFLINE   drag

drag

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1654 postów
  • LokalizacjaPolska
  • Imię:Andrzej

Napisano 28 maj 2019 - 08:45

Nie mylę, bo wiem co każde znaczy i czym skutkuje

Obojętnie jak będzie reklamować konsument i z jakiego tytułu. W każdym przypadku nie musi mieć żadnych papierów.

Ale to co napisał Hubert, skonsultuję z prawnikiem... Dla własnej ciekawości.

Bardzo to ciekawe co piszesz ;) .Tak zwana półprawda.Zapomniałeś napisać że nawet jeśli nie musi mieć żadnych papierów,to MUSI udowodnić że kupił dany przedmiot od danego sprzedawcy aby mieć prawa do reklamacji.Jesli zakup jest płatny przelewem,karta itp. nie ma problemu bo są wyciągi,potwierdzenia.Jeśli jest gotówkowy to dowodem zakupu jest paragon czy faktura.Więc pisanie że klient nie musi mieć żadnych papierów nie jest prawdą.Musi mieć papier(f-rę,paragon,wyciąg,potwierdzenie przelewu)który potwierdzi zakup konkretnego przedmiotu u konkretnego sprzedawcy.Widzisz to inaczej?

 

PS.Kolejny kwiatek w naszym pięknym kraju.Jak sprzedawca nie da klientowi paragonu to go urzędasy dojadą.Ale już klient żeby domagać się swoich praw może mieć ten paragon w dupie i wywalić go do smieci zaraz po wyjściu ze sklepu.Fajnie.


Użytkownik drag edytował ten post 28 maj 2019 - 08:49


#77 OFFLINE   count_martin3z

count_martin3z

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1166 postów

Napisano 28 maj 2019 - 08:57

Bardzo to ciekawe co piszesz ;) .Tak zwana półprawda.Zapomniałeś napisać że nawet jeśli nie musi mieć żadnych papierów,to MUSI udowodnić że kupił dany przedmiot od danego sprzedawcy aby mieć prawa do reklamacji.Jesli zakup jest płatny przelewem,karta itp. nie ma problemu bo są wyciągi,potwierdzenia.Jeśli jest gotówkowy to dowodem zakupu jest paragon czy faktura.Więc pisanie że klient nie musi mieć żadnych papierów nie jest prawdą.Musi mieć papier(f-rę,paragon,wyciąg,potwierdzenie przelewu)który potwierdzi zakup konkretnego przedmiotu u konkretnego sprzedawcy.Widzisz to inaczej?

PS.Kolejny kwiatek w naszym pięknym kraju.Jak sprzedawca nie da klientowi paragonu to go urzędasy dojadą.Ale już klient żeby domagać się swoich praw może mieć ten paragon w dupie i wywalić go do smieci zaraz po wyjściu ze sklepu.Fajnie.

Skoro tak...

Jeśli kolega twierdzi, że piszę połowicznie prawdę, to ja twierdzę, że kolega połowicznie czyta...;-)
Przeczytaj wszystko co napisałem, bo również wspomniałem i o tym.

Niestety te chore przepisy są tak prokonsumenckie, że w tej chwili konsument ma nawet dwa lata aby skorzystać z tytułu rękojmi. Do niedawna było pół roku. Takich kwiatków jest kupa po 2015 r.

#78 OFFLINE   drag

drag

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1654 postów
  • LokalizacjaPolska
  • Imię:Andrzej

Napisano 28 maj 2019 - 09:03


.... W każdym przypadku nie musi mieć żadnych papierów....

 

Odnosiłem się do tego,jakże kategorycznego stwierdzenia,które moim zdaniem nie jest prawda i nie ma przełożenia na rzeczywistość.



#79 OFFLINE   count_martin3z

count_martin3z

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1166 postów

Napisano 28 maj 2019 - 09:23

Odnosiłem się do tego,jakże kategorycznego stwierdzenia,które moim zdaniem nie jest prawda i nie ma przełożenia na rzeczywistość.

Jeśli jesteś konsumentem, który zawiera umowy na odległość, to polecam serwisy, w których znajdziesz swoje prawa jak i obowiązki. Przecież nie musisz mi wierzyć, ale za to możesz sprawdzić to sam...

Kończę offtop.

#80 OFFLINE   drag

drag

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1654 postów
  • LokalizacjaPolska
  • Imię:Andrzej

Napisano 28 maj 2019 - 09:32

Jeśli jesteś konsumentem, który zawiera umowy na odległość, to polecam serwisy, w których znajdziesz swoje prawa jak i obowiązki. Przecież nie musisz mi wierzyć, ale za to możesz sprawdzić to sam...

Kończę offtop.

Ja też kończę smiecić,tym bardziej że najwyraźniej się nie rozumiemy.

Pozdrawiam.







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: blanki, qualia, blank

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych