Pluszszcz, on 23 Oct 2024 - 20:27, said:
Szczerze wątpię, że mocnym dokręceniem można znacząco zmienić odległość między punktami łożyskowania wałka na którym jest osadzone koło napędowe. Prędzej można wywołać spore naprężenia w dokręcanym elemencie. Mogę się oczywiście mylić i jeśli tak jest, to o ile zmienia się ta odległość przy mocnym dokręceniu śrub obudowy ?? Tym bardziej przydałby się jakiś pomiar dla orientacji i może powrót do tematu wyszydzonego tu wcześniej wkrętaka dynamometrycznego.
Na prostym przykładzie tp sw i na max skręconych dwóch śrub z przodu obudowy.
Dowlają je na maxa, robi się jajo trzymające górne łożysko piniona. Jak tak je doj....esz to i luz na przekładni się zmniejszy. O ile to ja w oku miernika nie mam. Ale na tyle się zmniejsza że po jakimś czasie napęd zaczyna terkotać.
W strszych daiwach to za mocnym skręceniem od razu im kuku robili.
Wiesz jaki jest najlepszy klucz dynamometryczny do młynków jak ktoś w łapach nie ma czucia?
Jak mi to Łukasz kiedyś powiedział. Obrób sobie śrubkręt w rączce. Jak w rączce przepuści to starczy :-)
Działa to wyśmienicie.