Reklamacja uznana wiec czekaj na nowy i tyle ;-) Zobaczysz co przyjdzie .
Garmin Force - silniki dziobowe
#181 OFFLINE
Napisano 25 wrzesień 2024 - 09:58
#182 OFFLINE
Napisano 30 grudzień 2024 - 09:21
Witam.
Która dziobówka Garmina będzie odpowiednia do Sempera 440 + Tohatsu 30km ???
Mam w sumie Haswinga, ale ostatnio nabyłem ploter GPSMAP, a Mikołaj przyniósł Quatix 7x solar + LVS34.
Myślę, żeby to wszystko zintegrować i stąd decyzja nad zmianą dziobówki...
Co polecicie ???
Pozdrawiam
- Rafał Światłoń lubi to
#183 OFFLINE
Napisano 09 styczeń 2025 - 17:18
Witam.
Która dziobówka Garmina będzie odpowiednia do Sempera 440 + Tohatsu 30km ???
Mam w sumie Haswinga, ale ostatnio nabyłem ploter GPSMAP, a Mikołaj przyniósł Quatix 7x solar + LVS34.
Myślę, żeby to wszystko zintegrować i stąd decyzja nad zmianą dziobówki...
Co polecicie ???
Pozdrawiam
Do tej łódki kup sobie jakąś minn kota, nie ma sensu pakować się w silnik za 17-18 tyś do tej łodzi, ponieważ oba Force, zarówno Kraken jak i jego straszy kolega są za duże do tej jednostki.
No chyba, że zaczekasz do końca marca, bo ma się pokazać coś nowego do mniejszych jednostek.
#184 OFFLINE
Napisano 09 styczeń 2025 - 18:09
Pełna zgoda z przedmówcą - Forsiak na tej łajbie oszaleje z próby opanowania pkt gps i jest zdecydowanie za mocny moim zdaniem.
Łajba 5m+ o wadze 600kg+ to absolutne minimum. Montowałem Force u klientów na mniejszych łodziach, bo bardzo chcieli i po sezonie albo w trakcie telefon: miałes rację. Nie masz jakiegoś klienta?
Albo Minnkota albo jeszcze Motorguide albo nie kombinuj z tym co masz. Jak zmienisz na Garmina, to nie będzie dobra zmiana i nie dlatego, że to złe silniki, bo to bardzo dobre silniki, tylko moim zdaniem nie potrzebujesz takiego.
To trochę jak Francuzi, którzy wsadzili do Clio 3.0 V6. Nie umiałem tym jeździć, bo zwyczajnie było za mocne... I nawet na torze nie nie ogarniałem
#185 OFFLINE
Napisano 09 styczeń 2025 - 18:27
Proponuję kupno Krakena. Zintegrujesz sobie z echo i będzie git.Witam.
Która dziobówka Garmina będzie odpowiednia do Sempera 440 + Tohatsu 30km ???
Mam w sumie Haswinga, ale ostatnio nabyłem ploter GPSMAP, a Mikołaj przyniósł Quatix 7x solar + LVS34.
Myślę, żeby to wszystko zintegrować i stąd decyzja nad zmianą dziobówki...
Co polecicie ???
Pozdrawiam
Odnośnie mocy tych silników mam na pokładzie od 3 lat Forca przy Sylla 370 i pisanie że jest za silny mija się z prawdą. Na flaucie szaleje jak każda dziobówka. Kraken ma lepszą kulturę pracy niż Force i będziesz zadowolony. Podepnij go pod 24 v i będziesz miał moc 80 co jest wystarczające i dużo tansze. Do tego będziesz mógł sobie podłączyć gls10.
Użytkownik Incza edytował ten post 09 styczeń 2025 - 18:41
#186 OFFLINE
Napisano 09 styczeń 2025 - 18:56
Na flaucie szaleje jak każda dziobówka. Kraken ma lepszą kulturę pracy niż Force i będziesz zadowolony. Podepnij go pod 24 v i będziesz miał moc 80 co jest wystarczające i dużo tansze. Do tego będziesz mógł sobie podłączyć gls10.
Widzisz kolego, absolutnie nie każda dziobówka na flaucie szaleje. I to jest punkt charakterystyczny dla Garmina.
Pierwsze modele Force nie trzymały punktu GPS, zrobili przerwę w produkcji, naprawili i teraz jest aż za bardzo.
W porównaniu do Minnkoty to Garmin szaleje, a w porównaniu do Motorguide to jeszcze bardziej szaleje.
To bardzo dobre silniki, ale do dużych i ciężkich łodek. Twoja Skyla i tak spełnia częśc tego warunku, bo stosunek długości do masy ma abstrakcyjnie zaburzony - jest ciężka i niesterowna. I waży dwa razy tyle co Semper 440.
Oczywiście jak kolega @jaroufo będzie chciał to sobie założy Krakena, bo to jego wybór. My mu tylko podpowiadamy, że to zły pomysł. Ty mówisz że dobry, to Tobie też odpowiem - nie, to zły pomysł bo Skyla 370 w porównaniu do Sempera 440 XT to dwa swiaty wagowe, zanurzeniowe, sterownościowe itd.
I dla jasności - nie mam nic do Garmina i jego silników - sam używam na swojej jednostce
Sam pomysł na 24v popieram
Użytkownik Dano. edytował ten post 09 styczeń 2025 - 19:00
#187 ONLINE
Napisano 09 styczeń 2025 - 19:34
A z ciekawości zapytam , cóż ma zmiejszenie napięcia/mocy do sterowności /gps i szaleństw przy flaucie? Jak dla mnie to będzie się różnić osiągami v max i i złych warunkach . Przecież prędkość śruby jest „dawkowana” do potrzeb w danej chwili a nie od razu pełna moc na śrubę ?
#188 OFFLINE
Napisano 09 styczeń 2025 - 19:44
- Dano. lubi to
#189 OFFLINE
Napisano 09 styczeń 2025 - 19:51
A z ciekawości zapytam , cóż ma zmiejszenie napięcia/mocy do sterowności /gps i szaleństw przy flaucie? Jak dla mnie to będzie się różnić osiągami v max i i złych warunkach . Przecież prędkość śruby jest „dawkowana” do potrzeb w danej chwili a nie od razu pełna moc na śrubę ?
No teoretycznie tak jest, a pratyka pokazuje że w łódce z głębokim V, dziobówka np Force, na flaucie przy 24 voltach koryguje kurs zbyt intensywnie. Przy całkowitym zmniejszeniu czułości też.
No i zaledwie wystarczy tylko "pstrykając" prądem, śruba zrobi na tyle duży obrót że łódka zostanie "bujnięta" poza docelowy punkt GPS. Zatem silnik obraca się i znowu kontruje, to co sam zrobił.
Silnik 24V jast na tyle "silny" że nawet najmniejsze ruszenie śruby, jakie może zrobić jest zbyt dużym w tym momencie
Łódka sie przestawia, a silnik koryguje sam to co zepsuł, bo ma za dużo siły/mocy.
Zdarzało mi się, że musiałem wyłączyć na chwilę silnik, żeby go uspokoić.
12 v nie ma tyle siły, zeby zrobić wariactwo na taką skalę
#190 OFFLINE
Napisano 09 styczeń 2025 - 19:53
A z ciekawości zapytam , cóż ma zmiejszenie napięcia/mocy do sterowności /gps i szaleństw przy flaucie? Jak dla mnie to będzie się różnić osiągami v max i i złych warunkach . Przecież prędkość śruby jest „dawkowana” do potrzeb w danej chwili a nie od razu pełna moc na śrubę ?
🙂 To nie jest zmniejszenie mocy tylko zaproponowanie takiego akumulatora, który ogarnie również gls10. Przy 36 v moc wynosi 100....I nic więcej do tego nie podepniesz.Nie odnosiłem się do GPS itp....
Przy okazji przy kupnie przez kolegę nowego echa i lvs 34 kupno silnika innej firmy niż garmin traci sens bo nie ma możliwości zintegrowania całości.
I ostatnia rzecz to była porada dla kolegi którą o nią prosił ...a nie do Ciebie
Ty już swoje zdanie wyraziłeś...więc uszanuj moje....
#191 ONLINE
Napisano 09 styczeń 2025 - 20:57
To nie jest zmniejszenie mocy tylko zaproponowanie takiego akumulatora, który ogarnie również gls10. Przy 36 v moc wynosi 100....I nic więcej do tego nie podepniesz.Nie odnosiłem się do GPS itp....
Przy okazji przy kupnie przez kolegę nowego echa i lvs 34 kupno silnika innej firmy niż garmin traci sens bo nie ma możliwości zintegrowania całości.
I ostatnia rzecz to była porada dla kolegi którą o nią prosił ...a nie do Ciebie
Ty już swoje zdanie wyraziłeś...więc uszanuj moje....
wstawi sobie przetwornice 36/24v lub 12v i podepnie co chce , to nie jest problem ani duze pieniadze
Użytkownik siarq edytował ten post 09 styczeń 2025 - 20:57
#192 OFFLINE
Napisano 09 styczeń 2025 - 21:15
#193 OFFLINE
Napisano 10 styczeń 2025 - 00:02
W Force najbardziej wk...ce jest wycie silnika korekty obrotu. Nie ma to nic wspólnego z GPS i pozycjonowaniem. Taka technologia. Wiem to od Garmin. A co do pozycjonowania, koledzy bzdury piszą bo pozycję utrzymuje względnie dobrze, nawet jeżeli robi często korekty(to chyba dobrze koledzy "fachowcy"). Poziomy ustawienia Anchor gain działają dość dobrze.
Ogólnie silnik polecałbym, ale z uwagą że na flaucie, czy np. w zastoisku między główkami, kiedy przekracza 360 st. Dźwięki będą jak przy robocie CNC w hali fabrycznej.
#194 OFFLINE
Napisano 10 styczeń 2025 - 00:05
No teoretycznie tak jest, a pratyka pokazuje że w łódce z głębokim V, dziobówka np Force, na flaucie przy 24 voltach koryguje kurs zbyt intensywnie. Przy całkowitym zmniejszeniu czułości też.
No i zaledwie wystarczy tylko "pstrykając" prądem, śruba zrobi na tyle duży obrót że łódka zostanie "bujnięta" poza docelowy punkt GPS. Zatem silnik obraca się i znowu kontruje, to co sam zrobił.
Silnik 24V jast na tyle "silny" że nawet najmniejsze ruszenie śruby, jakie może zrobić jest zbyt dużym w tym momencie
Łódka sie przestawia, a silnik koryguje sam to co zepsuł, bo ma za dużo siły/mocy.
Zdarzało mi się, że musiałem wyłączyć na chwilę silnik, żeby go uspokoić.
12 v nie ma tyle siły, zeby zrobić wariactwo na taką skalę
Bzdury piszesz. Chyba że pływasz łódką która waży 400 kg.
#195 OFFLINE
Napisano 10 styczeń 2025 - 00:22
Jak silnik jest za mocny i nie da się już skręcić responsywności, to przy 24v może tak być. Nie ma co wypierać faktów. Próbuje dociągną, ale i tak i leci poza wyznaczony punkt a później kontra i zabawa od nowa. 55lb też może mieć kłopoty, ale po wykastrowaniu na boat scale (piszę w kontekście MK), to działa to o wiele lepiej. Coś za coś - z drugiej strony na 24V/36V mocy raczej nie zabraknie. 36V to już chyba tylko na duże krypy z nadbudówką. Osobiście mam 24V bo sytuacje z flautą są dosyć rzadki (choć jak wieje pod prąd to wkurza maksymalnie). 55lb do łódki ~650kg z załogą radziło sobie nader dobrze, jedynie szkoda jej było na szybszym uciągu.
#196 OFFLINE
Napisano 10 styczeń 2025 - 09:11
Bzdury piszesz. Chyba że pływasz łódką która waży 400 kg.
pusta skorupa to 480 kg, spalina 178kg itd, 4 aku, echosondy itd...
Ale nie będe z tobą dyskutował, bo teorie mnie nie interesują, za to praktyka i owszem.
Kolego @jaroufo
Kup Krakena czy Force jeśli bardziej Ci się podoba i korzystaj.
Miej tylko swiadomość tego, co się może stać w pewnych warunkach pogodowych i wybieraj świadomie.
W 2024 roku, przy około 200 dniach na wodzie, bezwietrznych miałem może 10 łącznie.
Użytkownik Dano. edytował ten post 10 styczeń 2025 - 09:17
#197 OFFLINE
Napisano wczoraj, 14:55
Dziękuję za porady Panowie.
Na pewno chcę Garmina, więc pozostaje mi poczekać do marca i zobaczyć co wyjdzie od nich...Na szczęście do sezonu daleko, nawet jak kupię w marcu...
Wybór jak na razie to KRAKEN 63"
Do tej łódki kup sobie jakąś minn kota, nie ma sensu pakować się w silnik za 17-18 tyś do tej łodzi, ponieważ oba Force, zarówno Kraken jak i jego straszy kolega są za duże do tej jednostki.
No chyba, że zaczekasz do końca marca, bo ma się pokazać coś nowego do mniejszych jednostek.
Rafale może masz jakieś linki do tej nowości ???
Cena 17ooozł, ale z przetwornikiem GT56. Czyli minus 2ooozł na przetwornik, który i tak trzeba kupić, to zostaje 15ooo-16ooo
Widzę też, że jest możliwość zamontowania Live na tym silniku, tylko potrzebne akcesoria. Może już ktoś montował tak i wie co z czym trzeba zjeść...
- Dano. lubi to
#198 OFFLINE
Napisano wczoraj, 15:08
A nie wiem, czy nie pogonię tego Sempera i nie będzie jakiegoś aluminium...Więc i waga łódki będzie większa...
- Dano. lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych