Idziesz do sklepu (kołowrotek + paragon) i mówisz, że chcesz reklamować kołowrotek z tytułu rękojmi (NIE gwarancji producenta) i w tym momencie sprzedawca ma problem, żeby doprowadzić kołowrotek do stanu perfekt. Sprzedawca nie może odmówić ci przyjęcia sprzętu do naprawy z tytułu rękojmi. Możesz również wysłać na koszt sprzedającego (przedsiębiorcy) wadliwy towar (najlepiej cały komplet z pudełkiem i akcesoriami) + pismo rękojmi z opisem wady i twoich żądań
Żądać możesz wymiany towaru, obniżenia ceny, naprawy lub zwrotu towaru.
Sposób załatwienia sprawy wybierasz ty nie sprzedawca.
Teraz masz 14 dni na ustosunkowanie się do twojego żądania przez sprzedawcę. Po tym terminie brak odpowiedzi ze strony sprzedawcy równoznaczne jest z przyjęciem twojego żądania.