Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

"Ząbkowanie" kołowrotka


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
173 odpowiedzi w tym temacie

#61 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 12 kwiecień 2014 - 23:59

Emblemowe też potrafią ale zdecydowanie mniej i rzadziej niż turki. Mowa natomiast Andrzeju o r4, te często chrobolą i nie musi to być wcale znaka dużego zużycia. Wracając jeszcze do emblemowych. Kupiłem nie dawno SSII, nowiutki 100%, a pracował pożal się..., zdecydowanie gorzej od starego SCU i TDSiA, taki ich urok dlatego przestałem łowić daiwami choć to mimo wszystko dobre kolowrotki.

#62 OFFLINE   @spius83

@spius83

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 250 postów
  • LokalizacjaPolska...:))
  • Imię:Tomek

Napisano 13 kwiecień 2014 - 13:05

Według mnie, ząbkowanie w starszych Daiwach wynika z braku podparcia piniona od strony dupki łożychem. 

Nie tylko w tych, ale w wiekszosci mlynkow tanich czy drogich. Po ciezkiej robocie dostaja luz na pinionie i tyle, my regulujemy na kole zebatym pasujemy i dalej to samo. Mistrzem fachu w tym nie jestem, ale zauwazylem, ze kiedy pinion nie ma solidengo podparcia po obu stronach, podczas krecenia pod obc. linka ciagnie rotor (a wiec pinion na ktorym jest to osadzone)  i szpule jakby do siebie i stad trrrrrrrrrr :P Do tego same lozyska z luzem i mamy cyrk. Najlepiej to olac i tyle  :unsure:



#63 OFFLINE   popper

popper

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9490 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk
  • Imię:Waldek

Napisano 13 kwiecień 2014 - 16:40

Emblemowe też potrafią ale zdecydowanie mniej i rzadziej niż turki. Mowa natomiast Andrzeju o r4, te często chrobolą i nie musi to być wcale znaka dużego zużycia. Wracając jeszcze do emblemowych. Kupiłem nie dawno SSII, nowiutki 100%, a pracował pożal się..., zdecydowanie gorzej od starego SCU i TDSiA, taki ich urok dlatego przestałem łowić daiwami choć to mimo wszystko dobre kolowrotki.

Na Twoim miejscu bym się nie rozpędzał. Moja Stelka też robi "trrrrrrrrrr"  i w sumie mocno to wqrwiające jest. Na pewno nie jest to wynikiem braku smarowania..... A jednak :excl: . I właśnie od czasu przesmarowania.



#64 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 13 kwiecień 2014 - 17:34

Zawsze jest to wkurzające jak trrrr robi drogi kołowrotek. Dla Ciebie Waldku należy się wielki szacun bo jako pierwszy przyznałeś się, ze stelka też chroboli ;) .
Tak poważnie to spróbuj jeszcze raz operację powtórzyć, może coś nie tak poszło albo jakaś podkładeczka za dużo... Skoro było dobrze przed smarowaniem to musi być dobrze i po.



#65 OFFLINE   cristovo

cristovo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1498 postów

Napisano 13 kwiecień 2014 - 19:25

autocenzura


Użytkownik cristovo edytował ten post 06 marzec 2015 - 00:47

  • kotwitz lubi to

#66 OFFLINE   bronzo

bronzo

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 171 postów
  • LokalizacjaNowa Zarzyna

Napisano 13 kwiecień 2014 - 19:36

W koncu miło poczytać jak ktoś mądrze pisze.

#67 OFFLINE   blackabyss

blackabyss

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 926 postów

Napisano 13 kwiecień 2014 - 20:11

Zgadzam sie z cristovo, ze te stare daiwy pracuja maselkowato praktycznie, az do smierci (to samo zreszta dotyczy starszych shimano)

 I mimo ze np; takie emblemowate podparcie piniona maja tylko z jeden strony, to w moim odczuciu nie wplywa na duzo gorsza trwalosc jak np: w odpowiednikach shimano, ktore podparcie maja z dwoch stron. Daiwa poprostu ma wieksze i nieco lepszej jakosci lozysko podpierajace pinion - i to w zasadzie wystarcza.

A juz napewno nie moge sie zdodzic z kolega Godski, ktory uwaza, ze brak podparcia piniona w starszych konstrukcjach moze powodowac "zabkowanie" ..Andrzeju drogi zauwaz, ze chyba sam przerabiales stare TP xtr czy co tam jeszcze ? i te kolowrotki jak sam przyznajesz masla maja tyle ze ho ho - co jest zreszta prawda (zreszta nie tylko TP xtr kreci miodnie, blizniacze ubozsze o lozysko-dwa konstrukcje jak stradic GTM aero GT GTM super X  itd. rowniez przez lata kreca rewelacyjnie - o zabkowaniu mowy nie ma, a podparcie piniona maja na tulejce). Ta teflonowa tulejka predzej zetrze mosiezny pinion, niz sama sie rozleci.. owszem po pewnym czasie ( dluzszym niz nam sie wydaje ;)) takie rozwiazanie z podpierajaca tulejka zlapie minimalne luzy.. ale to w zadnym wypadku nie spowoduje typowego "zabkowania" daiwy r4

 

kotwitz ssII to jednak jakosciowo gorszy kolowrotek niz jego odpowiednik tj. emblem X iA. tez bylem w szoku  jak porownywalem dojechanego emblema (gdzie glowne kolo bylo tak dojechane, ze az opilki zjeechanego kola wystawaly poza obreb kola, a mimo to pracowal rewelacyjnie) do niemal nowego ssII. i mimo, ze wszsytko w tych kolowrotkach jest wymienne (poza nieco inna oporowka i emblem ma poprostu lepsze, wieksze lozysko) to sama jakosc elementow jest juz jakby inna.. i to nie jest czysta magia jdm, a realna roznica w jakosci.



#68 ONLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15589 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 13 kwiecień 2014 - 21:42

Napisałeś:

 

 

A juz napewno nie moge sie zdodzic z kolega Godski, ktory uwaza, ze brak podparcia piniona w starszych konstrukcjach moze powodowac "zabkowanie" ..Andrzeju drogi zauwaz, ze chyba sam przerabiales stare TP xtr czy co tam jeszcze ? i te kolowrotki jak sam przyznajesz masla maja tyle ze ho ho - co jest zreszta prawda (zreszta nie tylko TP xtr kreci miodnie, blizniacze ubozsze o lozysko-dwa konstrukcje jak stradic GTM aero GT GTM super X itd. rowniez przez lata kreca rewelacyjnie - o zabkowaniu mowy nie ma, a podparcie piniona maja na tulejce). Ta teflonowa tulejka predzej zetrze mosiezny pinion, niz sama sie rozleci.. owszem po pewnym czasie ( dluzszym niz nam sie wydaje ) takie rozwiazanie z podpierajaca tulejka zlapie minimalne luzy.. ale to w zadnym wypadku nie spowoduje typowego "zabkowania" daiwy r4

 

XTR-y i Super X- miałem/mam i przerabiałem. Gwoli wyjaśnienia XTR ma podparcie piniona na łożychach z dwóch stron .

Faktycznie , stare Daiwy sprzed ery R4 mają bardzo porządne łożycha podpierające pinion. Tylko , że nie w tym miejscu gdzie są najbardziej potrzebne, czyli na jego krańcach.

Jeśli uważasz, żę moja teza dotycząca gorszej pracy mechanizmów/ząbkowania Daiw jest błędna to może pokuś się o wyjaśnienie tego zjawiska.
Dobrze by było też określić definicję ząbkowania. Dla mnie to jest zbyt mocno wyczuwalna praca mechanizmów nasilająca się podczas pracy pod obciążeniem. 



#69 OFFLINE   blackabyss

blackabyss

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 926 postów

Napisano 13 kwiecień 2014 - 22:26

..Dobrze by było też określić definicję ząbkowania. Dla mnie to jest zbyt mocno wyczuwalna praca mechanizmów nasilająca się podczas pracy pod obciążeniem. 

Caly czas staram sie wyjasnic czym jest dla mnie klasyczne zabkowanie daiwy tj. polaczenie posowu na kolach zebatych + mimosrod i do tego frezowane twarde elementy ruchome, to wszsytko wedlug mnie jest klasycznym zabkowaniem.

 

Tu dochodzimy wlasnie do meritum, bo wedlug mnie nie mozna wrzucac klasycznego zabkowania daiwy (ktora to czasem zabkuje juz od nowosc i- od taka natura twardej przekladni + kola i mimosrod)  do jednego wora z kazdym innym kolowrotkiem, ktory po kilku latach pracuje gorzej. Kazdy kolowrotek sie zuzywa w ten czy inny sposob, paradoskalnie przekladnie frezowane daiwy wytrzymaja najdluzej, bo sa poprostu twarde jak diabli, ale od poczatku dostaje sie to "cos" w gratisie co zwyklo sie nazywac zabkowaniem daiwy.

Klasyczne zabkowanie daiwy wystepuje rowniez w innych kolowrotkach, ktore min. maja tez posow na kolach i mimosrodzie jak penn. Oczywiscie jest inne nasilenie tego zjawiska, bo jednak penn to nie taka technologia jak daiwy.

Z tego "zabkowania" wlasciwie wylaczylbym wlasnie shimano (poza kilkoma starszymi modelami i tymi obecnie najtanszymi, ktore tez mialy/maja posow na kolach z mimosrodem)

 

Gdzie ja napisalem ze xtr nie ma podparcia piniona z dwoch stron ?



#70 OFFLINE   maicke82

maicke82

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1020 postów
  • Lokalizacjapałownia na Szuminie

Napisano 14 kwiecień 2014 - 07:38

Miałem kilka daiw R4, swoich i znajomych,od advantage do certate. Nie wiem czy mozna wysnuwać jakies mądre tezy na podstawie tylko kilku kołowrotków,ale zaryzykuję. Jeśli któraś po uczciwie przerobionym sezonie nie zaząbkowała to i dziś po kilku latach nic takiego nie występuje,kręcą w moim odczuciu z najmniejszymi oporami ze wszystkich kołowrotków,nawet taka szara team daiwa adventage za 150$ kręci super. Warunek to skasownie w odpowiednim czasie luzu na kole głownym. Niektóre od nowości miały twardszą pracę i tu nic nie pomagało, jednak pod obciążeniem w tych "felernych sztukach"  to czucie trybów było prawie niewyczuwalne. I nie sądze,żeby to miało aż taki związek z mimośrodem bo po złożeniu kręciołka do kupy ale bez koła oscylacji owo  ząbkownie dalej było takie samo,  a styk części roboczych ze sobą miały w tym momencie tylko koło głowne i pinion.Sprawdzałem to z ciekawości podczas serwisu granatowej certaty i bradi i takie wnioski wyciągnełem, czy słuszne to nie wiem,ale  wydają się logiczne.pzdr


  • Guzu lubi to

#71 OFFLINE   Pickerel

Pickerel

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1182 postów
  • Imię:Wojtek

Napisano 14 kwiecień 2014 - 09:21

Czytając niektóre wypowiedzi dochodzę do wniosku że masełko to bardzo szerokie pojęcie.


  • krzychun lubi to

#72 OFFLINE   cristovo

cristovo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1498 postów

Napisano 14 kwiecień 2014 - 10:24

autocenzura


Użytkownik cristovo edytował ten post 06 marzec 2015 - 00:45


#73 OFFLINE   phantom72

phantom72

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 143 postów

Napisano 12 czerwiec 2014 - 11:34

Moje Certaty jakiś miesiąc temu wróciły z serwisu, z tego co udało mi się przetłumaczyć zostały tam od nowa przesmarowane.Różnica w pracy jest znaczna i co zauważyłem im dłużej z nimi chodzę nad wodę tym z każdym kolejnym dniem lepiej pracują, pewnie już się "ułożyły" i ich praca w końcu staje się taka jaka powinna być od samego początku.



#74 OFFLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14823 postów
  • LokalizacjaPodkowa
  • Imię:Daniel

Napisano 12 czerwiec 2014 - 12:29

Moje Certaty jakiś miesiąc temu wróciły z serwisu, z tego co udało mi się przetłumaczyć zostały tam od nowa przesmarowane.Różnica w pracy jest znaczna i co zauważyłem im dłużej z nimi chodzę nad wodę tym z każdym kolejnym dniem lepiej pracują, pewnie już się "ułożyły" i ich praca w końcu staje się taka jaka powinna być od samego początku.

 

A gdzie je smarowales ? 



#75 OFFLINE   phantom72

phantom72

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 143 postów

Napisano 12 czerwiec 2014 - 13:30

A gdzie je smarowales ? 

Były w serwisie Daiwy w Niemczech, juz po powrocie zauważyłem dość znaczna różnice w ich pracy ale dopiero po miesiacu łowienia zaczeły pracowac tak jak powinny od samego początku



#76 OFFLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14823 postów
  • LokalizacjaPodkowa
  • Imię:Daniel

Napisano 12 czerwiec 2014 - 13:37

Były w serwisie Daiwy w Niemczech, juz po powrocie zauważyłem dość znaczna różnice w ich pracy ale dopiero po miesiacu łowienia zaczeły pracowac tak jak powinny od samego początku

 

Acha. To usluga w ramach gwarancji czy platna ?



#77 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 12 czerwiec 2014 - 19:34

.

Były w serwisie Daiwy w Niemczech, juz po powrocie zauważyłem dość znaczna różnice w ich pracy ale dopiero po miesiacu łowienia zaczeły pracowac tak jak powinny od samego początku

Miałem na warsztacie młynek po serwisie Daiwy w Niemczech.Trzeba było myć oporówkę, bo serwisant naładował smaru aż miło było, hamukec działał pod palcem :lol:


Użytkownik Jozi edytował ten post 12 czerwiec 2014 - 19:34


#78 OFFLINE   Profil_Nieaktywny

Profil_Nieaktywny

    Sparta Rods

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3476 postów
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Borucki

Napisano 12 czerwiec 2014 - 19:39

Miałem na warsztacie młynek po serwisie Daiwy w Niemczech.Trzeba było myć oporówkę, bo serwisant naładował smaru aż miło było, hamukec działał pod palcem :lol:



Kolego, może w october fest smarowany i serwisant był nie teges ;)

#79 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1141 postów
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Napisano 12 czerwiec 2014 - 21:33

Kolego, może w october fest smarowany i serwisant był nie teges ;)

W Anglii nie ma "Oktober Fest" a jednak potrafili kompletnie spieprzyć serwis Twin Powera w taki sposób że chyba początkujący by tego nie dokonał.

Totalna porażka serwisowa,a niby bardziej cywilizowany naród i wszystko mają najlepsze  ;)

Przyszedł do reanimacji w Polsce.

Ktoś tu z forum może się wypowiedzieć na ten temat.

 

Pozdrawiam

Józef Leśniak



#80 OFFLINE   Łukasz W

Łukasz W

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 531 postów
  • LokalizacjaCzechowice - Dziedzice

Napisano 12 czerwiec 2014 - 22:55

[quote name="Józef Lesniak" post="1472261" timestamp="1402605227"]
W Anglii nie ma "Oktober Fest" a jednak potrafili kompletnie spieprzyć serwis Twin Powera w taki sposób że chyba początkujący by tego nie dokonał.
Totalna porażka serwisowa,a niby bardziej cywilizowany naród i wszystko mają najlepsze ;)
Przyszedł do reanimacji w Polsce.

Zna Pan moje zdanie na temat tego bardziej cywilizowanego narodu.Ostatnio mieliśmy okazję porozmawiać na ten temat:-)
Pozdrawiam
Łukasz

Użytkownik Łukasz W edytował ten post 12 czerwiec 2014 - 22:55





Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych