Łódka ok. 4 metry - zakup, opinie, porady
#221 OFFLINE
Napisano 25 grudzień 2017 - 19:56
Czy łodzie ok. 3,8 mogą być jednocześnie stabilne -do wędowania i nadawać się do ślizgu?
#222 OFFLINE
Napisano 25 grudzień 2017 - 20:36
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
#223 OFFLINE
Napisano 25 grudzień 2017 - 21:28
#224 OFFLINE
Napisano 25 grudzień 2017 - 21:42
Ja bym wybrał najbardziej stabilną szeroką i wygodną łódkę.
Odpuścił bym szalupy.
- Tabor lubi to
#225 OFFLINE
Napisano 25 grudzień 2017 - 22:24
Na odwrotWiększość będzie wypornościowych, charakteryzują się głównie płaskim dnem.
Ślizgowa, dno przypomina literę "V"
Nie oznacza to, że nie będziesz mógł pływać w ślizgu na łódce o charakterze wypornościowym.
Miałem Michała, bardzo stabilna łódka, aczkolwiek delikatna. Z silnikiem 9.9 2T szła ponad 30km/h.
Wypornosciowe to V'ki
Slizgowe to plaskie dno (oczywiscie nie dokladnie bo np dziob tez zwykle jest V'ka)
Slizgowe: szybkie przemieszczanie sie, przy zamontowaniu za slabego silnika ida bardzo ciezko bo pchaja wode, zamiast po niej sie slizgac, przy odpowiednim fruwaja
Wypornosciowe: wolne poruszanie się, może być slaby silnik lub wiosla, teoretycznie lepiej zachowuja się na falach (ale to tylko teoria bo w praktyce sa jeszcze inne czynniki jak np. waga, zanurzenie, wysokosc burt, szerokosc lodzi), nawet gdy zamontujesz mocny silnik mozesz nie wprowadzic jej w slizg (bo ich konstrukcja tego nie zaklada)
Sent from my SM-G870F using Tapatalk
Użytkownik SzymusS edytował ten post 25 grudzień 2017 - 22:26
- przem lubi to
#226 OFFLINE
Napisano 25 grudzień 2017 - 23:19
Jak chciał byś się ślizgać np. jachtem żaglowym, który to jest łodzią typowo wypornościową?
Płaskie dno czyli łodzie głównie wypornościowe = duża powierzchnia tarcia = większe opory = mniejsza prędkość
Do ślizgowych zaliczamy łodzie głównie z głębokim "V", monohedron, katedralne, saniowe.
#227 OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2017 - 01:34
Generalnie plaskie dno przy odpowiedniej predkosci zapewnia slizg po powierzchni. To tak jak robienie kaczek na wodzie, rzuca się tak by kamien plaska powierzchnia, a nie kantem, odbijal sie po wodzie. I na tym polega idea, aby taka lodz sie slizgala/ odbijala po wodzie. Gdyby lodz miala ostre dno, to by się po niej nie odbijala, a rozcinala powierzchnię (tak jakby rzucic kaczke kantem o wode ).
A idealna V czyli wypornosciowa, rozcina wode i utrzymuje sie na powierzchni dzięki wyporności kadluba a nie slizganiu się po nim.
Niestety idealna slizgowa lodz (czyli totalnie plaskie) ma pewne wady (np stabilnosc na falach a raczej jej brak ), dlatego stosuje się hybrydy (czyli tzw V slizgowa)
Sent from my SM-G870F using Tapatalk
#228 OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2017 - 01:56
https://books.google...osciowa&f=false
Strona 44
Rys 1 - lodz wypornosciowa, idealne V
Rys 2 - lodz slizgowa, z idealnie plaskim dnem
Strona 53 i 54 - troche teorii
Jakby komuś się nie otworzyl ten link to proszę o info, to wrzucę zdjecie z ksiazki która ja mam w domu.
Sent from my SM-G870F using Tapatalk
- kotwitz lubi to
#229 OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2017 - 08:17
W przypadku lekkich wędkarskich łódek, powiedzmy do 150kg to nie ma większego znaczenia bo i tak silnik od 9.9 do powiedzmy 20, bo takie z reguły stosuje się przy tego typu łódkach, uniesię rufe łodzi.
Ja bym wybrał najbardziej stabilną szeroką i wygodną łódkę.
Odpuścił bym szalupy.
Mądrość człowieka polega na dokonywaniu mądrych wyborów .Łódka ma być stabilna i szeroka a czy ślizga się po wodzie czy płynie 10 km/h to już sprawa drugorzędna .
#230 OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2017 - 08:49
łódka Romana( rybitwa i .....)= slizgowa
łódka wanda( kormoran)= wypornosciowa
#231 OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2017 - 10:09
Ja wybudowałem łódkę 390 cm szer 182 cm z dnem nr 2 i przy silniku 9,9 KM 3 osoby waga całkowita 550 kg płynie wypornościowo .
Kształt dna to nie tylko prędkość ale i dzielność na fali . Do tego dochodzi zwrotność a nam jeszcze jest potrzebna w czasie trolingu
niska prędkość i pływanie bez myszkowania a tego nam nie zapewni płaskie dno bez kila i hydrofili .
Użytkownik Tabor edytował ten post 26 grudzień 2017 - 10:18
#232 OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2017 - 10:20
Jakbyś zamontowal silnik 20km to by pewnie poplynela w slizgu;) 9.9km to np. na skylle 370 tez troche przy malo
Ja wybudowałem łódkę 390 cm szer 182 cm z dnem nr 2 i przy silniku 9,9 KM 3 osoby waga całkowita 550 kg płynie wypornościowo .
Kształt dna to nie tylko prędkość ale i dzielność na fali . Do tego dochodzi zwrotność a nam jeszcze jest potrzebna w czasie trolingu
niska prędkość i pływanie bez myszkowania a tego nam nie zapewni płaskie dno bez kila i hydrofili .
Aby ruszyc do slizgu potrzebna jest moc silnika (poparta odpowiednią sruba)
Sent from my SM-G870F using Tapatalk
#233 OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2017 - 10:52
Mam do kolegów pytanie odnośnie produkcji łodzi. Czy robi ktoś w Polsce łodzie w stylu Terhi385 ( Finlandia ) . Chodzi mi o możliwość wiosłowania, silnika i wypełnienie pianką konstrukcji od środka. To daje przecież max. niezatapialność, a koszt piany nie jest taki duży. Wycisza, usztywnia, wzmacnia, etc.
Bardzo mnie korci zakup powyższej łodzi lub wielkości 400. Może u nas coś takiego fajnego robią, tylko przegapiłem.
#234 OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2017 - 10:52
Nie ma co porównywać mojej łódki do Skylli 370 cm . Moja wyposażona waży 250 kg a Skylla pewnie z 130-150 kg .to 100 kg różnicy .
Silnik pewnie by się przydał z 20 KM ale ten dopiero przepływał kilka godzin . Zastanawiam się nad nowym Mercury Viking 20 KM L-22,5 '' albo coś z 2T .Honda Yamaha L ze względu na wagę .
Mam zamiar dokupić silnik elektryczny Haibo M250 na 24 V + 2 aku 12 V 120Ah dojdzie 80 kg . Z tego powodu nie robiłem łódki jak to się mówi z pierza tylko
solidną krypę na Bug .
Jeśli ktoś kupuje łódkę musi sobie wiele spraw przemyśleć co do wyposażenia jej i sposobu użytkowania . Później wyszykowaną łódkę trudno sprzedać tak aby odzyskać włożoną kasę . Jak policzyłem ile mnie ta skorupka kosztowała ale przyjemności kosztują .
Wracając do tematu dla mnie liczy się bezpieczeństwo w czasie pływania i funkcjonalność łódki . Z mojej można bez problemu spiningować w dwie osoby i spędzić nockę na łódce w dwie osoby i o to mi chodziło .
Zyga kłania sie Rybomania 2018 coś pewnie będzie dla Ciebie .
https://www.lodzie24...stocznia/terhi/ ale cena
Użytkownik Tabor edytował ten post 26 grudzień 2017 - 10:54
- Miodzik lubi to
#235 OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2017 - 11:18
Moc silnika elektrycznego, jak masz mozliwosc, to przetestuj sobie wczesniej. Ja myslalem ze 55lb na dziób mi wystarczy, ale po testach okazalo się ze będę musiał myslec o min 80lb 24v.
Podpisuje się dwiema rekoma pod tym co napisales, ze trzeba przemyslec to co się chce na lodzi!
U mnie wiele rzeczy jest w wersji custom, ale gdybym wiedział to co teraz wiem to bym zrobił jeszcze jedna modyfikacje (niestety teraz już się nie da, bo przy spawaniu aluminium pianka by spuchla i konstrukcja lodzi by na tym mogla ucierpiec)
Sent from my SM-G870F using Tapatalk
- Miodzik lubi to
#236 OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2017 - 15:05
SzymusS przyznam szczerze, że bardzo dawno nie zaglądałem już do literatury szkutniczej i umknął mi fakt o typowo płaskim, ociosanym na prostokąt dnie choć powiem, że nie pamiętam żebym widział ostatnio łódkę z takim właśnie dnem, chyba że jakiś ponton.
Mówiąc płaskie miałem na myśli dno na kształt takiego jak w Michale, wyraziłem się jak widać mało precyzyjnie
Dla mnie łódka powinna mieć głębsze "V" , zupełnie inaczej, lepiej pływa się po fali, nie ma tendencji do myszkowania, dobrze trzyma się w zakrętach. To jak ktoś chce szybciej i bezpiecznie pływać.
Do "turlania" się po wodzie nie jest potrzebne i według mnie bardzo dobrze spisują się łódki z dnem podobnym do tego na zdjęciu, a jeszcze lepiej jak mają redany. Mniej się bujają stojąc na wodzie, co do celów wędkarskich ma dość istotne znaczenie.
...inna jakość pływania i komfortu jest jak łódka ma po prostu solidną wagę i gabaryty, wtedy jest super ale mowa jest tu o łódkach około 4 metrowych więc skupmy się na takich.
Załączone pliki
- SzymusS lubi to
#237 OFFLINE
Napisano 27 grudzień 2017 - 18:52
Ciekawe wnioski;
· łódka wypornościowa, idealne V,
· łódka ślizgowa, z idealnie płaskim dnem,
· łódka powinna mieć głębsze "V"
To nie takie proste, ale łódka do wędkowania i szybkiego pływania powinna mieć mocno rozwarte V,
ale również łódki z dnem U tak jak w łódce Michał będzie pływała w ślizgu, przy odpowiedniej mocy silnika.
Łódki z takim dnem robi 90% producentów, przed zakupem musicie jednak sprawdzić czy dno nie jest
zbyt cienki, czy się nie ugina pod naciskiem.
michal-01.jpg 63,14 KB 26 Ilość pobrań
michal-02.jpg 66,96 KB 26 Ilość pobrań
#238 OFFLINE
Napisano 27 grudzień 2017 - 19:56
Jak miło popatrzeć na Michała z Milexu z tych dwóch postów wyżej
A ja dziś sprzedałem Kasię z Milexu i powiem ,że żal było jak odjeżdżała na przyczepie . Kupa miłych wspomnień .
#239 OFFLINE
Napisano 28 grudzień 2017 - 08:31
Jest okazja bardzo stabilna łódka Malibu 360 cm stoczni Sport Yacht Kuriany .
Nie produkowana juz w Polsce forma sprzedana do Holandii , możliwość zamontowania silnika 30 KM .
Wystawiona do sprzedaży wczoraj tz 27 grudnia . Cena dobra można targować .
https://www.olx.pl/o...html#4032f5ae8d
Profil dna super . Zdjęcie z innej aukcji .
Użytkownik Tabor edytował ten post 28 grudzień 2017 - 08:35
#240 OFFLINE
Napisano 28 grudzień 2017 - 14:26
Moim zdaniem, to nie jest okazja.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych