Czołem.
#541 OFFLINE
Napisano 16 grudzień 2013 - 18:51
#542 OFFLINE
Napisano 16 grudzień 2013 - 19:16
Czołem.
Irek, Piotrek, co tu się dzieje:)
#543 OFFLINE
Napisano 16 grudzień 2013 - 20:13
Czołem
#544 OFFLINE
Napisano 16 grudzień 2013 - 20:47
Tomek, lepiej zaloz sobie watek i wstaw te swoje patyki
Sorry za smiecenie Artur
Użytkownik DelTor0 edytował ten post 17 grudzień 2013 - 10:26
#545 OFFLINE
Napisano 16 grudzień 2013 - 23:16
Wszystko ładnie widać na fotkach oprócz jednej rzeczy, jaka plećka, jak takie zbrojenie sprawdza sie w cięższych kijach? Na podstawie opisów, choć nie w tym wątku, mam wrażenie, że do grubych plecionek niezbyt się nadaje.
Edytka Doczytałem, że jednak nie byłeś zadowolony z odległości rzutów. Może, faktyka, ten system zbrojenia?
Użytkownik FidoAngel edytował ten post 16 grudzień 2013 - 23:21
#546 OFFLINE
Napisano 17 grudzień 2013 - 02:53
Zbrojenie w tych kijach sprawdza się bardzo dobrze. Kij kolegi był też zbrojony w systemie KR .Ma on identyczną plecionkę Warivasa 1,2 PE, bo sprowadzałem z Japan też dla niego,kołowrotki podobne a więc Shimano 4000 . Problem a właściwie dyskomfort polega na tym że odległości są duże lecz podczas rzutu mam wrażenie jakby kij w ogóle się nie ładował to tak jakbym rzucał przynętą o wiele za lekką w stosunku do możliwości kija . Rzucałem też jego wędką i przy tych ciężarach czuć przyjemnie jak wędka się ładuje a kije są porównywalnej klasy i siły u mnie już tak intensywnie to nie występuje .Będę musiał poświęcić trochę czasu na wyczucie kija oraz ustalić optymalną długość zwisającej plecionki z przynętą podczas rzutu.Dzisiaj wybieram się na ryby więc sprawę zbadam dokładnie
#547 OFFLINE
Napisano 19 grudzień 2013 - 20:19
Arturze ja i tak będę zbroił tego Hersa w KRy lecz mam zagwostkę czy twardo sugerować się rozpiską Fuji dla 25 lbs blanków czy pójść w lżejsze i mniejsze przelotki. I zastosować np. 25H, 12H, 7L, 5,5 KB, 5x5,5 KT i szczyt 5,5 MN. Będzie sporo lżej. Co o tym sądzisz? A w jakie dokładnie przelotki masz swojego Hersa uzbrojonego?
PS. Jak testy zwisu, bez skojarzeń
#548 OFFLINE
Napisano 20 grudzień 2013 - 09:17
Cześć
Mój jest inaczej uzbrojony .Zrobiłem go na 25H ,12H, 7M, 6L, 5kt, 4x4,5KT i kij pięknie funkcjonuje .Wziąłbym pod uwagę też wariant 25H,12H,8M,7L,6KT,4x5KT oraz szczyt 5 MNST ale ciężko dostać topową 5 MNST .Twój wariant nie podoba mi się zbytnio ponieważ będziesz miał duże załamanie między stożkiem a tunelem
#549 OFFLINE
Napisano 20 grudzień 2013 - 11:41
Arturze ja i tak będę zbroił tego Hersa w KRy lecz mam zagwostkę czy twardo sugerować się rozpiską Fuji dla 25 lbs blanków czy pójść w lżejsze i mniejsze przelotki. I zastosować np. 25H, 12H, 7L, 5,5 KB, 5x5,5 KT i szczyt 5,5 MN. Będzie sporo lżej. Co o tym sądzisz? A w jakie dokładnie przelotki masz swojego Hersa uzbrojonego?
PS. Jak testy zwisu, bez skojarzeń
Jak chcesz znacząco odchudzić ten zestaw ,to zacznij od 20H. W/g mnie i nie tylko 25H to nieporozumienie,nie wiem komu w Fuji się uroiło ,że tak będzie najlepiej.
20H i tak jest wyższa od 25Y więc śmiało polecam do młynków w wielkości 4000
#550 OFFLINE
Napisano 20 grudzień 2013 - 12:45
Rozmawiałem wczoraj z Łukaszem Masiakiem temat otwierania 20 . Ponoć rzuty są podobnej odległości a nawet mówił że uzyskuje się większe odległości jednak występuje duży hałas przy tak silnym tłumieniu linki więc na "chłopski rozum" skoro jest większy hałas to i opory są większe a co za tym idzie skoro opory są większe to rzuty krótsze . Mam nadzieję że sprawdzałeś Rafał odległości na tych samych blankach przy różnych zbrojeniach . Fuji już nie raz zaleca zbroić ciężko o wiele za ciężko . Do tych kii przewiduje kończyć na tunelu 5 x 6 KT ,ja ten system zmodyfikowałem i akurat w Hersie 17 lb zacząłem od 25 H a tunel zrobiłem na jednej 5 KT oraz czterech 4,5 KT i rzuty są bezszmerowe ,bez wysiłkowe i bardzo dalekie . Jest jeszcze jeden aspekt sprawy którego nie wziąłeś pod uwagę a mianowicie otwierając dwudziestką trzeba ją dalej oddalić od kołowrotka i może to spowodować że kijem będzie nadmiernie bujać bo cała siła szybko skupi się na dole . Nadmierne oddalenie otwierającej przy dużych przeciążeniach może spowodować uszkodzenie dolnej części a więc z głową to trzeba robić . W zależności co się chce uzyskać tak się zbroi kij .Hers na tym spacingu jest kosą masakryczną . 25 H oddalona jest od środka stopki o 68 cm i nie trzeba więcej
Użytkownik mrWhite7 edytował ten post 20 grudzień 2013 - 13:25
- thor13 lubi to
#551 OFFLINE
Napisano 20 grudzień 2013 - 14:10
Artur, ten problem też poruszałem z Łukaszem I na chłopski rozum w jakim celu oddalać 20H ,skoro jest wyższa od 25Y Fyji. Zbroiłem Hersa od 25Y i Hałasu nie odnotowałem A rzuty bardzo dalekie. Zresztą hałas hałasowi nie równy i raczej częściej jest skutkiem rodzaju plecionki.
Zdaje się ,że ideą systemu KR jest szybkie gaszenie linki i raczej dopasowują przelotkę wlotową większe moim zdaniem ma jej wysokość niż średnica.
Zresztą co to niby za radykalna różnica w wadze zestawu na trzeciej przelotce po zamianie 8-ki na 7-kę i 6-ki na 5,5. przy blanku 18-20LB.
Ale różnica wagi na wlotowej 25H na 20H to ok połowa wago zestawu.Natomiast odległości porównywalne,. No tak ale przecież ten wredny hałas
A co do podparcia blanku na otwierającej ,chciałbym zobaczyć tego Hersa ,czy aby na odległości 65-68cm od korby linka opiera się na rancie 25H w pełnym ugięciu ,prawidłowo go odciążając.Co do samego blanku wątpię aby jego dolnik był narażony na obciążenia,bardziej jak odcinek środkowy czy szczyt.
Użytkownik Dąbek 111 edytował ten post 20 grudzień 2013 - 14:17
#552 OFFLINE
Napisano 20 grudzień 2013 - 15:14
Przelotka 20 H nie jest wyższa jak twierdzisz od 25 Y bo ma 50,8 mm ,przelotka Y 25 ma 51 mm wysokości więc 0,2 mm jest troszeczkę wyższa . Jak się dokładnie przyjrzysz stając z boku to gaszenie linki odbywa się praktycznie na otwierającej i drugiej ze stożka a gaszenie na trzeciej jest już minimalne . Działa zarówno stożek 20,10 ,7 jak i 25,12,8 tylko ten większy działa jakby ciszej i nie powoduje aż takich oporów. Chcąc to samo osiągnąć trzeba odstawić bardziej 20 H niż w przypadku 25 H gdzie ta odległość od korby jest mniejsza to chyba logiczne i wynika z geometrii . Największe korzyści z lekkiego zbrojenia uzyskujemy odchudzając szczytówkę a nie otwierającą, więc jest zasadnicza różnica czy są to 4,5 czy też 6 na szczycie . Zbroiłem ostatnio dwa takie same blanki z rożnym szczytem ( 5x 5 oraz 5 x 6 ) i różnica w dynamice jest bardzo odczuwalna . Zapewniam cię że przelotka postawiona bliżej kołowrotka będzie bardziej "zbierała" a linka opiera się o rant przelotki doginając dół blanku a nie jak błędnie piszesz odciążać blank przez co kij będzie miał większą moc .To chyba też logiczne bo spróbuj napić dwa łuki zrobione z tego samego materiału tylko o różnych długościach potem cała siła przechwytywana jest przez kabłąk kołowrotka. Ustawienie bliżej 25 H troszkę zrekompensuje dalsze ustawienie 20 H jeżeli chodzi o balans , tu kłania się wzór dziwgni dwuramiennej więc zysk zastosowania mniejszej otwierającej nie ma aż takiego wpływu na balans jak te 1,4 g różnicy pomiędzy przelotkami a w dynamice jest w ogóle niezauważalna. Jakbym chciał zrobić kij trochę bardziej miękki dołem to może pokombinowałbym z otwierającą 20 ale w Hersie nie ma to sensu a można tylko narazić blank na znaczne przeciążenia na dole
http://www.youtube.c...e&v=YxfhuPv3OuQ
Wystarczyło dodać parę przelotek aby odcinki pomiędzy nimi były mniejsze a producent uzyskałby bardzo mocny kij a tak to TRACH !!!
Użytkownik mrWhite7 edytował ten post 20 grudzień 2013 - 15:34
#553 OFFLINE
Napisano 20 grudzień 2013 - 15:58
#554 OFFLINE
Napisano 20 grudzień 2013 - 16:02
Arturze ja i tak będę zbroił tego Hersa w KRy lecz mam zagwostkę czy twardo sugerować się rozpiską Fuji dla 25 lbs blanków czy pójść w lżejsze i mniejsze przelotki. I zastosować np. 25H, 12H, 7L, 5,5 KB, 5x5,5 KT i szczyt 5,5 MN. Będzie sporo lżej. Co o tym sądzisz? A w jakie dokładnie przelotki masz swojego Hersa uzbrojonego?
PS. Jak testy zwisu, bez skojarzeń
Artur po pierwsze wspominałem o sensowności takiej zamiany ,a nie na szczycie
Po drugie drastycznie się pomyliłem co do wysokości 0,2mm Pamiętajmy ,że jest to różnica między 20H i 25Y ,która dla mnie w żaden spsób nie obliguje do znacznego odstawienia przelotki.(raczej pozostanie w tym samym miejscu),tym bardziej w kontekście blanku nie pracującego dolnikiem jakim jest Hers.
Nikogo nie mam zamiaru na siłę przekonywać do swoich racji Jedni wolą pancerne spasingi i nie słyszeć tajemniczych hałasów ,zaś niektórym zależy na innych cechach.
W dalszym jednak ciągu nie wierzę w prawidłowe odciążenie blanku przez 25H odstawionej o 65-68cm od stopki w pałowatym dolniku jaki posiada Hers.
Widzę ją bardziej w blnku sumowym czy szczypakowym (pod szczupaki przez duże S), który gnie się naprawdę głęboko i można stosować ją naprwdę blisko kołowrotka.
Zbroiłem Talona VI+ 20lb 2,3m i tu stosowałem wlotową 25H ,która była dużo bliżej młynka ,a blank giął się solidnie i tu mogę śmiało twierdzić ,że przelotka zbiera linkę.
Więc logicznie myśląc w praktyce troszkę inaczej niż w tabelkach i algorytmach to wygląda ,gdyż nie uwzględniają one charakteru blanku,jak i wielu jego cech.
#555 OFFLINE
Napisano 20 grudzień 2013 - 16:25
Osobiście wolę zacząć od 25H, raz że mogę ją ciut bliżej młynka ( Daiwa 3000) instalować, dwa dzięki temu mogę uzyskać płynniejsze ugięcie dolnika. A trzy, z tego co wiem zbyt szybkie zawężanie stożka może powodować krótsze rzuty. Dlatego na pewno rozpocznę od 25, a nie 20. Natomiast z resztą muszę się mocno zastanowić. Kurde szczyt kończyć 4,5 LGST? Nie spodziewałem się że można pobawić się tak małą przelotką przy tak mocnym blanku. Czyli znów o kant czterech liter rozbić te wszystkie wytyczne Fuji :-/ Człowiek uczy się całe życie
Kolego @Dąbek111 jeśli chodzi o odchudzenie to mi chodzi o jak najlżejsze przelotki na szczycie. Przecież pierwsze 3 praktycznie w ogóle nie wpływają na szybkość patyka a zależy mi na jak największej dynamice szczytu. A różnica między np. 6KT a 5,5KT jest już odczuwalna nawet przy stosunkowo mocnych blankach, tyle co mnie uczono
Pozdro i dzięki!
#556 OFFLINE
Napisano 20 grudzień 2013 - 16:32
Artur po pierwsze wspominałem o sensowności takiej zamiany ,a nie na szczycie
Po drugie drastycznie się pomyliłem co do wysokości 0,2mm Pamiętajmy ,że jest to różnica między 20H i 25Y ,która dla mnie w żaden spsób nie obliguje do znacznego odstawienia przelotki.(raczej pozostanie w tym samym miejscu),tym bardziej w kontekście blanku nie pracującego dolnikiem jakim jest Hers.
Nikogo nie mam zamiaru na siłę przekonywać do swoich racji Jedni wolą pancerne spasingi i nie słyszeć tajemniczych hałasów ,zaś niektórym zależy na innych cechach.
W dalszym jednak ciągu nie wierzę w prawidłowe odciążenie blanku przez 25H odstawionej o 65-68cm od stopki w pałowatym dolniku jaki posiada Hers.
Widzę ją bardziej w blnku sumowym czy szczypakowym (pod szczupaki przez duże S), który gnie się naprawdę głęboko i można stosować ją naprwdę blisko kołowrotka.
Zbroiłem Talona VI+ 20lb 2,3m i tu stosowałem wlotową 25H ,która była dużo bliżej młynka ,a blank giął się solidnie i tu mogę śmiało twierdzić ,że przelotka zbiera linkę.
Więc logicznie myśląc w praktyce troszkę inaczej niż w tabelkach i algorytmach to wygląda ,gdyż nie uwzględniają one charakteru blanku,jak i wielu jego cech.
Rafał
Nigdzie nie pisałem ani mówiłem o odstawieniu 25 H o 65 - 68 cm tylko o 68 i ani mniej ani więcej . Wymieniony spacing był sprawdzany na maszynie od obciążeń, więc nie jest to kwestia wiary ale praw fizyki to jest odległość właściwa zapewniająca dobre i optymalne w tym miejscu przenoszenie obciążeń .Też nie mam zamiaru przekonywać do tego czy innego spacingu, chciałem tylko zauważyć że zastosowanie 20 H niesie pewne konsekwencje . Chodzi o to aby przelotka otwierająca była właściwie oddalona bo jak będzie za blisko skumuluje za duże siły, a jak za daleko to rozmiękczy dół .Algorytmy matematyczne ustalają progresje a nie miejsca postawienia przelotek , tak jak zauważyłeś jeżeli blank głęboko pracuje to można bardziej przesunąć otwierającą w stronę kołowrotka oczywiście dostosowując właściwą wysokość bo za niska w tym miejscu przelotka spowoduje też za dużą kumulację sił a za wysoka nie zapracuje bo nie zabierze sznura.. Hałasy nie są tajemnicze tylko wywołane tym że za ciasny pierścień nie radzi sobie z nadmiarem plecionki którą ma rozprostować i występują w tym przypadku spore tarcia. Nie jest niczym szczególnym że Talon giął się bo ten blank ma właśnie taką charakterystykę że pracuje głęboko a ustawiając bardzo blisko 25 H możesz też skutecznie za bardzo zgasić sznur i rzuty będą mizerne , więc nie jest to wszystko tak oczywiste .
Użytkownik mrWhite7 edytował ten post 20 grudzień 2013 - 16:35
#557 OFFLINE
Napisano 20 grudzień 2013 - 16:44
Osobiście wolę zacząć od 25H, raz że mogę ją ciut bliżej młynka ( Daiwa 3000) instalować, dwa dzięki temu mogę uzyskać płynniejsze ugięcie dolnika. A trzy, z tego co wiem zbyt szybkie zawężanie stożka może powodować krótsze rzuty. Dlatego na pewno rozpocznę od 25, a nie 20. Natomiast z resztą muszę się mocno zastanowić. Kurde szczyt kończyć 4,5 LGST? Nie spodziewałem się że można pobawić się tak małą przelotką przy tak mocnym blanku. Czyli znów o kant czterech liter rozbić te wszystkie wytyczne Fuji :-/ Człowiek uczy się całe życie
Kolego @Dąbek111 jeśli chodzi o odchudzenie to mi chodzi o jak najlżejsze przelotki na szczycie. Przecież pierwsze 3 praktycznie w ogóle nie wpływają na szybkość patyka a zależy mi na jak największej dynamice szczytu. A różnica między np. 6KT a 5,5KT jest już odczuwalna nawet przy stosunkowo mocnych blankach, tyle co mnie uczono
Pozdro i dzięki!
Oczywiście nie chodzi o zmiany na szczycie , bo oczywistą oczywistością jest różnica między 6 a 5,5. W swoim poście porównywałeś zmiany w stosunku do spasingu Artura na 3-ej i 4-ej od dołu.
Niestety mylisz się bardzo twierdząc ,że trzy pierwsze nie mają wpływu na szybkość wędki.Tak samo się mylisz myśląc ,że rzuty będą dynamiczniejsze z startową 25H niż 20H Bo nie będą.
I przecież nikt nie twierdzi ,że zbrojenie od 25H jest Bee.Polemika traktuje o możliwości odchudzenia tego zestawu.
Użytkownik Dąbek 111 edytował ten post 20 grudzień 2013 - 16:45
#558 OFFLINE
Napisano 20 grudzień 2013 - 16:56
Zasadnicze pytanie .Sprawdzałeś ?
Jak sprawdzisz dwa takie same blanki różnie ubrane to można przyjąć wyniki i tyle a nie teoretyzować i przekonywać o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkanocnymi . Czekam na wyniki
#559 OFFLINE
Napisano 20 grudzień 2013 - 17:08
Rafale może źle się wyraziłem lecz chodzi mi o odchudzenie zestawu tylko że przede wszystkim w szczycie. Dlatego porównałem 6 z 5,5. Dół jakoś znosę Choć podtrzymam to co pisałem o pierwszych 3 przelotkach, że nie ma to aż takiej różnicy w dynamice bo w na ten tamat rozmawiałem rozmawiałem z p. Matuszewskim z FC.
Też nie chodziło mi porównanie dynamiki 25H z 20H lecz samo ustawienie startowej. Mniejsza musiałaby być w większej odległości od korby niż 25H bo inaczej stożek był by zbyt mocno zawężony. I dalej, reszta przelotek byłaby być dalej od topu a co za tym idzie były by większe przeciążenia na dolniku. Dlatego optuję za 25H. Tylko co dalej ? To mój największy problem
#560 OFFLINE
Napisano 20 grudzień 2013 - 17:23
Mogę zadać to samo pytanie w drugą stronę.
Sprawdzałem spasingi wielu innych podobnych do siebie wędek sandaczowych ,boleniowych,czy okoniowych ,gdzie ortodoksyjne zaczynały się od30Y czy 25Y ,a startowałem od 20Phenixa lub minima match20 lub 16 .Zadziwiające ,że odległości nie malały i to różnych wabików (zaczynając od wobków ,kończąc na gumach),natomiast dynamika wędek poprawiała się znacząco.Więc jakbym nie był pewien to dalej zbroiłbym okoniowe od np. Minima 20Match czy 25V ,
Konkretnie Hersa ,sprawdzałem i niestety na korzyść zwykłych alconit od 25Y do 5L.
Niestety w tego rodzaju wędkach spasing na KR od 25H jest dla mnie zdyskwalifikowany i tyle.
I mnie Artur nie przekonają Twoje argumenty ,jak i zapewne ciebie moje.
Więc dla mnie dyskusja zmierza donikąd, a potencjalni chcący skorzystać ,mogą sami się przekonać.
Jakieś 2-3lata temu 5L Fuji była mikroskopijną, która miała skutecznie ograniczać odległości w okoniówkach ,które teraz są kończone na 3w PB lub 3LFuji.
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: autorski, autorski-rb
AUTORSKI
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
WZ RodsNapisany przez Wojtek Zwolski , 13 gru 2022 |
|
|
||
AUTORSKI
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Konsultacje pierwszego projektuNapisany przez mestre16 , 26 lis 2021 |
|
|
||
AUTORSKI
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Powoli ale dokładnie - BartekNapisany przez vBartek , 25 lis 2020 |
|
|
||
AUTORSKI
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Moment zwrotny w mojej pasjiNapisany przez ksywa , 17 lis 2020 |
|
|
||
AUTORSKI
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Projekty danieloNapisany przez danielo571 , 13 wrz 2020 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych