Silnik Mercury 2T 25 2003R
#1 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2021 - 14:30
Chcialem zapytac o opinie na temat tych silników. Udało mi się kupić model z 2003r w okazyjnej cenie od znajomego u ktorego stał nieuzywany od dawna. Zapalil za 3 razem po tej przerwie. Czy ktos ma jakies informacje lub doswiadczenie z tymi silnikami?
Z gory dziekuje
#2 ONLINE
Napisano 23 czerwiec 2021 - 20:39
#3 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2021 - 21:58
#4 ONLINE
Napisano 23 czerwiec 2021 - 22:23
#5 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2021 - 23:36
Czegoś tu nie rozumiem, kupiłeś silnik i teraz pytasz czy to dobry model? To jak wejść na plaży do wody i pytać ludzi po drodze czy ta woda dla nich zimna czy ciepła, czysta czy brudna. Kupiłeś. Zadbasz będziesz zadowolony. Zaraz ktoś Ci napisze, że miał taki sam i pływał nim 20 lat, będziesz zadowolony? Pewnie tak, ale jeśli w ostatnim zdaniu by napisał że sprzedał Twojemu koledze tuż po przytarciu, to już wesoło by nie było. Inny by napisał, że jemu padł po kwartale i co? Kiepsko, ale jak by dopisał, że po zakupie nic z nim nie zrobił tylko lał źle zmieszane paliwo to zmieniło by obraz. Mercury to uznana firma, w tym roczniku był chyba jeszcze czołg uciągowy tzw. Bigfoot, ważył około 95 kg. Reasumując, jeżeli zrobisz mu pełen przegląd i serwis, to pominiesz 95% awarii, jeżeli pasuje do Twojej łódki mocą i wagą, to będziesz zadowolony. Mi w mercury z tych roczników nie pasowały jedynie biegi w manetce, nie pamiętam czy Twój model to ma. Mi to przeszkadzało, bo nie można było sobie na luzie pogazować silnika.
Taki trochę mądry jesteś, a trochę cfany w tym radzeniu koledze.. 😇😁 Pasek w dwusuwie i 90kg wagi przy 25ps ? Ok... Błysk Janusza..😇👍
#6 OFFLINE
Napisano 24 czerwiec 2021 - 07:18
#7 OFFLINE
Napisano 24 czerwiec 2021 - 07:19
#8 ONLINE
Napisano 24 czerwiec 2021 - 12:02
Oczywiście podtrzymuje, że wymienić trzeba całą eksploatacje, ciśnienie to sprawa drugorzędna, jak już silnik w garażu. Resztę jak sprawdzi i wymieni to jeszcze dwa oceany przeplynie.
#9 OFFLINE
Napisano 05 lipiec 2021 - 08:38
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#10 OFFLINE
Napisano 05 lipiec 2021 - 08:54
Dobrze Panowie wiec kompresja powinna byc na poziomie 9 a jest 6 czy to bardzo zle? Reszta wyglada ok, wymienilem olej w spodzinie, swiece i bede narazie plywal a na nastepny sezon jak sytuacja na rynku silnikow wroci do normy(mam nadzieje, ze wroci) to kupie cos nowego.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
6bar/atm to już słabo , ważne żeby dobrze pomiar wykonać przepustnica otwarta na max i dobry ciśnieniomierz. Zdrowe silniki mają dla 2t od 9 bar w górę( tu też są różnice specyficzne dla modelu) , dla 4t od 10bar w górę
#11 OFFLINE
Napisano 05 lipiec 2021 - 08:59
Dobrze Panowie wiec kompresja powinna byc na poziomie 9 a jest 6 czy to bardzo zle?
6 atmosfer to graniczna wartość dolnego zakresu kiedy jeszcze jako tako pracuje silnik 2T. Jeśli chcesz go eksploatować x lat to będziesz musiał to poprawić / naprawić. Nieraz wymiana samych pierścieni poprawia nieco kompresję silnika 2T, choć najlepiej zrobić od razu wszystko co go boli i wyjdzie po rozebraniu. Wtedy silnik dostanie drugie życie.
#12 OFFLINE
Napisano 05 lipiec 2021 - 09:03
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#13 OFFLINE
Napisano 05 lipiec 2021 - 09:05
6 atmosfer to graniczna wartość dolnego zakresu kiedy jeszcze jako tako pracuje silnik 2T. Jeśli chcesz go eksploatować x lat to będziesz musiał to poprawić / naprawić. Nieraz wymiana samych pierścieni poprawia nieco kompresję silnika 2T, choć najlepiej zrobić od razu wszystko co go boli i wyjdzie po rozebraniu. Wtedy silnik dostanie drugie życie.
Hmmm a powiedz czy jestes w stanie wycenic mu cene drugiego zycia ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#14 OFFLINE
Napisano 05 lipiec 2021 - 09:21
Hmmm a powiedz czy jestes w stanie wycenic mu cene drugiego zycia ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Absolutnie nie znam cen części i serwisu. Ale wszystko zależy też co tam trzeba wymienić, czy może jeszcze dojdzie szlif cylindrów. Jeśli zrobisz to we własnym zakresie zlecając niezbędne czynności jak np. ewentualny szlif pewnie nie będzie to jakieś kosmicznie drogie. Ale jak zawieziesz go do serwisu na kompleksowy remont, to najpierw się dowiedz czy chcesz na pewno to udźwignąć finansowo.
#15 OFFLINE
Napisano 05 lipiec 2021 - 09:24
Absolutnie nie znam cen części i serwisu. Ale wszystko zależy też co tam trzeba wymienić, czy może jeszcze dojdzie szlif cylindrów. Jeśli zrobisz to we własnym zakresie zlecając niezbędne czynności jak np. ewentualny szlif pewnie nie będzie to jakieś kosmicznie drogie. Ale jak zawieziesz go do serwisu na kompleksowy remont, to najpierw się dowiedz czy chcesz na pewno to udźwignąć finansowo.
Dam znac wieczorem jaka cena za czesci, robocizne itd. Posprawdzam wszystko
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#16 OFFLINE
Napisano 06 lipiec 2021 - 05:47
Dolny cylinder szlak trafił. Tłok zjedzony.przed uszkodzeniem też chodził na ostatnich siłach z6 bar.ale chodził.
Używana główka z kompresja 9 udało się dopasować z modelu Blu band.
#17 OFFLINE
Napisano 06 lipiec 2021 - 05:50
#18 OFFLINE
Napisano 06 lipiec 2021 - 06:05
#19 OFFLINE
Napisano 06 lipiec 2021 - 07:50
Co do szlifu. To w Polsce slabo z tym szlifem. Tam nie ma tulei tylko mercasil.i culindrr jest ślepy.
Czyli jednorazówka mówiąc to prostymi słowami.
#20 OFFLINE
Napisano 06 lipiec 2021 - 13:24
Wiseco ma tłoki normalne do tego ale tulejowac trzeba, ale ścianka zostaje cienka
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych