Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Przestroga - Cwana Paczka


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   flower

flower

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 105 postów
  • LokalizacjaTarnowskie Góry
  • Imię:Mateusz

Napisano 12 sierpień 2012 - 08:28

Jesli mnie pamiec nie myli to prawo przewozowe i pocztowe reguluje to wyraznie.
Powinni zwrocic wszystkie oplaty za wysylke. Musisz do nich napisac pismo z zadaniem zwrotu oplaty tranportowej

#22 OFFLINE   lukomat

lukomat

    Zaawansowany

  • Moderatorzy
  • 2744 postów
  • LokalizacjaElbląg
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Materek

Napisano 12 sierpień 2012 - 19:08

A wiesz moze na jaki paragraf sie powolywac? Nosze sie z zamiarem, zeby do nich napisac, ale chcialem sie podeprzec jakimis przepisami. Juz nie chodzi mi o te 150zl, tylko o fakt ze przycinaja jak tylko moga.

#23 OFFLINE   flower

flower

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 105 postów
  • LokalizacjaTarnowskie Góry
  • Imię:Mateusz

Napisano 13 sierpień 2012 - 20:03

to firma brytyjska wiec polskie przepisy sie do nich nie stosują.
Czy nie płaciłeś przypadkiem poprzez PayPal ?
jeśli tak to chyba możesz zażądać zwrotu opłaty - ponieważ usługa nie została wykonana. Musisz się zalogować na swoje konto paypal i otworzy spór. W tedy to oni będą się tłumaczyć przed Paypal'em

#24 OFFLINE   lukomat

lukomat

    Zaawansowany

  • Moderatorzy
  • 2744 postów
  • LokalizacjaElbląg
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Materek

Napisano 13 sierpień 2012 - 21:02

Biuro maja w Sopocie. Przelew dokonalem w zlotowkach na konto Dialcom24 Sp. z.o.o. w Poznaniu. Mam ostatnio nadmiar czasu w pracy, wiec pogrzebalem troche w necie i jesli chodzi o prawo pocztowe, to:

Art. 60:
W przypadku niewykonania usługi, operator niezależnie od należnego odszkodowania,
zwraca w całości opłatę pobraną za wykonanie usługi.

Natomiast prawo transportowe mowi:

Art. 82.
Oprócz odszkodowań określonych w art. 80 i 81 przewoźnik jest obowiązany
zwrócić przewoźne i inne koszty związane z przewozem przesyłki:
1) w razie utraty - w pełnej wysokości,
2) w razie ubytku - w odpowiedniej części,
3) w razie uszkodzenia - w wysokości odpowiadającej procentowi obniżenia wartości przesyłki
wskutek uszkodzenia.

Napisalem do nich maila z odwolaniem do powyzszych przepisow. Pewnie mnie oleja, ale moze komus z forumowiczow w przyszlosci sie przyda.

#25 OFFLINE   saalar

saalar

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 610 postów

Napisano 14 sierpień 2012 - 11:07

Ze zdziwieniem czytam ten wątek. Mam własnie przygotowane dwie wysyłki do UK i co mam teraz zrobić? wysyłac czy nie?
Problem w tym że ja wysyłam paczki przez Smartparcel bądź Cwanapaczka od 3lat i nie sa to paczki warte tysiąc zł. tylko kilka razy więcej. nigdy nie miałem z nimi problemów. Paczki mogę śledzić i to robie. jak nie ma danych na stronie o miejscu paczki to telefon i presja.. zawsze dochodzą. dochodziły przynajmniej.

#26 OFFLINE   Krzysiek_W

Krzysiek_W

    -

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3558 postów

Napisano 14 sierpień 2012 - 11:32

Biuro maja w Sopocie. Przelew dokonalem w zlotowkach na konto Dialcom24 Sp. z.o.o. w Poznaniu. Mam ostatnio nadmiar czasu w pracy, wiec pogrzebalem troche w necie i jesli chodzi o prawo pocztowe, to:

Art. 60:
W przypadku niewykonania usługi, operator niezależnie od należnego odszkodowania,
zwraca w całości opłatę pobraną za wykonanie usługi.

Natomiast prawo transportowe mowi:

Art. 82.
Oprócz odszkodowań określonych w art. 80 i 81 przewoźnik jest obowiązany
zwrócić przewoźne i inne koszty związane z przewozem przesyłki:
1) w razie utraty - w pełnej wysokości,
2) w razie ubytku - w odpowiedniej części,
3) w razie uszkodzenia - w wysokości odpowiadającej procentowi obniżenia wartości przesyłki
wskutek uszkodzenia.

Napisalem do nich maila z odwolaniem do powyzszych przepisow. Pewnie mnie oleja, ale moze komus z forumowiczow w przyszlosci sie przyda.



Jesli regulamin jest sprzeczny z ustawą, a zobowiązanie zostało przyjęte w PL, to rzecznik praw konsumenta? Myślę, że powinno wystarczyć.

#27 OFFLINE   Kuba Standera

Kuba Standera

    W walce z głupota nie ma wygranych, są tylko cudem ocaleni

  • Bloggerzy
  • PipPipPipPip
  • 9640 postów
  • LokalizacjaGibraltar i okolice

Napisano 14 sierpień 2012 - 11:52

Luko
Ja bym kolesi cisnął.

#28 OFFLINE   lukomat

lukomat

    Zaawansowany

  • Moderatorzy
  • 2744 postów
  • LokalizacjaElbląg
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Materek

Napisano 14 sierpień 2012 - 19:09

@saalar, oczywiscie, ze nie wszystkie paczki im gina, ja tylko opisuje moje doswiadczenie. Wszystko jest OK jak paczki dochodza, ale jak pojdzie cos nie tak to powstaje problem. Obys nie musial stanac w sytuacji podobnej do mojej.

Wyslalem maila i podparlem sie przepisami, a oto odpowiedz:

Dziekujemy za emaila. Prosimy zauwazyc, ze reklamacje rozpatrywane sa w sensie calego zamowienia i platnosc zbiorcza wyplacana jest klientowi po akceptacji reklamacji zgodnie z naszym regulaminem. Prosimy zauwazyc, ze zadne wiecej platnosci nie beda wykonywane w odniesieniu do Panskiej reklamacji.

Kreca jak moga, bo najpierw kazali sobie udowodnic, ze wartosc przesylki to 2 tysiaki, a potem podpinaja pod to zwrot za usluge :angry:

#29 OFFLINE   MIGOTKA

MIGOTKA

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1195 postów
  • LokalizacjaDal niedaleko Oslo
  • Imię:Marek
  • Nazwisko:szymczak

Napisano 15 sierpień 2012 - 17:30

ja miałem trochę inne zdarzenie. A właściwie dwa.
Pierwsze to nadałem tubę z wędkami na samolot no i jak dolecieliśmy na miejsce to się okazało że tuba wykrzywiona ( aluminiowa z Ciechanowa). Odrazu na miejscu poszedłem do miłej pani i spisaliśmy protokół . Pytała ile zapłaciłem to trochę zawżyłem cenę ale nie zbyt. Protokół dostałem do ręki a kopia poszła do biura obsługi. No i jeszcze dostałem info że mam zadzwonić jutro żeby sie dowiedzieć co i jak.Na drugi dzień po telefonie okazało sieze nie przyjeli mojej wartości tuby tylko mam przynieśc wycenę z lokalnego sklepu ile może tu na miejscu kosztować taka tuba. Żeeby wycena ze sklepu oszła łatwiej wysłałem moją samicę aby pomrygała w sklepie oczami i żeby jej napisali orientacyjnie ile może kosztować tuba robiona na zamówienie.
pzytargała kartkę z pieczątką i wysłałem na podany w protokole adres. Po okolo tygodniu przyszło pismo że ponieważ tuba była roczna to wypłacą mi 70% wartości orientacyjnej jaką podał sklep.
Starczyło na nowa i jeszcze na waciki dla samicy. B.drogie waciki. ;)

Ta sytuacja zakończyła się pozytywnie. Choć do dziś zachodzę w głowę jak oni wykrzywili tą tubę. Chyba traktorem czy cuś.



drugie zdarzenie które tak naprawdę jeszcze nie znalazło swojego finału.


Byłem z kolegami na rybach na Nordkapp-ie
Koledzy na kołach z Pl a ja samolotem z Oslo.
Ponieważ dawno nie byłem w Polsce to zabrali mi trochę zakupów i ponieważ przekraczały te zakupy wagowo mój dopuszczalny bagaż nadałem pocztą do domu a sam poleciałem tego samego dnia.
Za 3 dni przychodzą paczki. jedna wytarmoszona ale cała. Natomiast druga rozwalona. Rozwalona ale poklejona taśmami żeby nic nie wypadło. Niestety odrazu na poczcie wiedziałem że wcieło zawartość gdyż gdy nadawałem to była bardzo ciężka a przy odbiorze już leciutka była.
Brakowało małej paczki z ołowiem. raptem 15 kg. Od razy zapytałem o reklamację i jedyną formą niby jest pisanie na mejla podanego na stronie. Reklamacja poszła z 3-4 tyg temu i narazie cisza . Wakacje są to Norwegia zwalnia na obrotach :mellow:
I Ciekawostka mała. Paczkę z ołowiem zamawiałem do kolegi który przywiózł ją nie odpakowaną z nalepką adresową. Kilka dni po powrocie kolegi do Pl dzwonią do niego z poczty ale z jakiegoś rozdzielnika że jest do niego dziwna paczka z Norwegi za którą ma zapłacić koszty przesyłki. Oczywiście nie przyjął jej i teraz chyba wraca do Norge.
A u mnie narazie cisza. :(

#30 OFFLINE   Krzysiek_W

Krzysiek_W

    -

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3558 postów

Napisano 15 sierpień 2012 - 18:13

@lukomat. A nie chciałbyś jednak spróbować napisać do rzecznika? Pewnie będzie jakaś wymiana maili odnośnie skanów tego wszystkiego, ale może się uda. Może biuro RPK od razu zawyrokuje, że to nie podchodzi na podstawie takich a takich paragrafów, ale być może oni się tym zajmą. Wtedy już pozostaje tylko oczekiwać na rozwój wypadków, bo to jest normalna płatna usługa, regulowana paragrafem. Wobec czego jeśli coś jest niezgodne/ zgodne z przepisami, to należy się spodziewać, że będzie jakieś uzasadnienie. Jakiekolwiek by było ( na + cz na -) to przynajmniej pogląd na sytuację będzie trochę bardziej jasny.

#31 OFFLINE   lukomat

lukomat

    Zaawansowany

  • Moderatorzy
  • 2744 postów
  • LokalizacjaElbląg
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Materek

Napisano 15 sierpień 2012 - 23:27

Krzysiek, nosze sie z zamiarem. Troche mi sie nie chce, ale w sumie to powininem, bo takie kombinatorstwo zasluguje na kare.

#32 OFFLINE   markooss2

markooss2

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 08 marzec 2013 - 14:16

Witam.

Powiem szczerze ze jestem bardzo zadowolony z uslug tej firmy. Wszystko bylo ok i tak jak wyczytalem na stronie zostalo spelnione. Paczka z Polski do Angli miala dotrzec w 4-5 dni doszla w 4 wiec nic dodac nic ujac. Za pewne skorzystam jeszcze nie jeden raz. 

Pozdrawiam.



#33 OFFLINE   Kuba Standera

Kuba Standera

    W walce z głupota nie ma wygranych, są tylko cudem ocaleni

  • Bloggerzy
  • PipPipPipPip
  • 9640 postów
  • LokalizacjaGibraltar i okolice

Napisano 08 marzec 2013 - 14:29

Cieszę się, ze zadowolenie z usług tej firmy było tak wielkie, ze az zdecydowałeś się tu zarejestrować i nas o tym poinformować.

Szkoda, ze zatrudniają złodziei okradających powierzone im przez klientów paczki.

Szkoda również, ze w przypadku ewidentnego blamażu i dania przysłowiowej dupy, zamiast stanąć na wysokości zadania, wziąć to na klatę zaczynają się podchody i typowo cwaniackie usiłowanie wydymania klienta, by nie odzyskał kasy.

Ale - cieszymy się bardzo Twoim szczęściem, pozdrów szefa ;)



#34 OFFLINE   Kuba Standera

Kuba Standera

    W walce z głupota nie ma wygranych, są tylko cudem ocaleni

  • Bloggerzy
  • PipPipPipPip
  • 9640 postów
  • LokalizacjaGibraltar i okolice

Napisano 08 marzec 2013 - 14:31

I jeszcze do Naszego MOD-Teamu

Może warto by w regulaminie określić nakaz przedstawienia się w specjalnym wątku, po rejestracji i bez uszanowania tego nie udostępniać możliwości pisania postów?



#35 OFFLINE   gulf

gulf

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2700 postów
  • LokalizacjaRoztocze
  • Imię:Mateusz

Napisano 08 marzec 2013 - 14:56

I jeszcze do Naszego MOD-Teamu

Może warto by w regulaminie określić nakaz przedstawienia się w specjalnym wątku, po rejestracji i bez uszanowania tego nie udostępniać możliwości pisania postów?

Z tym przedstawianiem się to dobry pomysł . Pomimo , że mózg mi się jeszcze nie zlasował do końca to i ja rejestrując się na j.pl zacząłem od sprzedaży :unsure:  Gdyby było w regulaminie , że pierwszy post musi być w dziale " dzień dobry"  to  wszystkie późniejsze posty typu " a może się wpierwej przywitaj chamie "  nie miały by miejsca ;) Mogę się mylić a jakże :rolleyes:



#36 OFFLINE   markooss2

markooss2

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 08 marzec 2013 - 14:58

Myslalem ze to powazne forum ale widze ze chyba nie, wiec nie ma sensu wchodzic w glupia polemike. Kazdy ma prawo do wlasnej opini nawet Pan Panie Modzie. 


Użytkownik markooss2 edytował ten post 08 marzec 2013 - 15:04


#37 OFFLINE   gulf

gulf

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2700 postów
  • LokalizacjaRoztocze
  • Imię:Mateusz

Napisano 08 marzec 2013 - 15:04

Myslalem ze to powazne forum ale widze ze chyba nie, wiec nie ma sensu wchodzic w glupia polemike. Kazdy ma prawo do wlasnej opini nawet Pan Modzie. 

To forum nie jest poważne , za to Ty bardzo , wyluzuj ;)  A jak się wkręcisz to gitara będzie , cokolwiek to znaczy :rolleyes:



#38 OFFLINE   Kuba Standera

Kuba Standera

    W walce z głupota nie ma wygranych, są tylko cudem ocaleni

  • Bloggerzy
  • PipPipPipPip
  • 9640 postów
  • LokalizacjaGibraltar i okolice

Napisano 08 marzec 2013 - 15:13

Myslalem ze to powazne forum ale widze ze chyba nie, wiec nie ma sensu wchodzic w glupia polemike. Kazdy ma prawo do wlasnej opini nawet Pan Panie Modzie. 

Tak, to forum jest aż tak poważne, ze ostatnim czasem mamy tu co dzień takie wpady. W pierwszym poście to handel, to reklama sklepu, to firmy kurierskiej...

Jak poważnie można podchodzić do ludzi, którzy nas poważnie nie traktują?



#39 OFFLINE   pitt

pitt

    Jadę na ryby ... na zawsze

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9353 postów

Napisano 08 marzec 2013 - 15:47

zawsze sie konczy tak samo B)

 



#40 OFFLINE   robert 7791

robert 7791

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 128 postów
  • LokalizacjaWrocław

Napisano 10 marzec 2013 - 22:21

Tak z ciekawości, jak się sprawa zakończyła ? Oddali kasę za  "usługę" ?

Krzysiek, nosze sie z zamiarem. Troche mi sie nie chce, ale w sumie to powininem, bo takie kombinatorstwo zasluguje na kare.