Shimano Stella 2022
#81 OFFLINE
Napisano 22 styczeń 2022 - 21:38
- Guzu lubi to
#82 OFFLINE
Napisano 22 styczeń 2022 - 22:35
#83 OFFLINE
Napisano 22 styczeń 2022 - 23:12
Oj już zaczynam myśleć o C3000 SDH -doleci do niszy (uzupełni ).
#84 OFFLINE
Napisano 23 styczeń 2022 - 07:41
Ja pewnie 1000 pod okonki
- elmo lubi to
#85 OFFLINE
Napisano 23 styczeń 2022 - 10:39
Tak. Ciekawe czy c2500 znów będą z rotorem innym niż zwykle 2500. Zapewne tak. Jakoś ta różnice wagi zrobić trzeba
Czyli model c2500s to mała Hybryda napęd od zwykłej 2500 rotor i szpula od modelu 2000 ? jeśli tak to widzę tu dla siebie nowy młynek do UL
- Guzu, popper, Jozi i 2 innych osób lubią to
#86 OFFLINE
Napisano 23 styczeń 2022 - 10:50
Rotor jak to w hybrydzie będzie od mniejszego rozmiaru, szpula tylko ma 1mm większą średnicę (44mm) niż w c2000 (43mm)
#87 OFFLINE
Napisano 23 styczeń 2022 - 14:07
Czyli model c2500s to mała Hybryda napęd od zwykłej 2500 rotor i szpula od modelu 2000 ? jeśli tak to widzę tu dla siebie nowy młynek do UL
Czy jesteście pewni, że model C2500S to hybryda body od 2500 z rotorem i szpulką od 2000?
A nie jest to czasem hybryda body 1000/C2000 z rotorem i szpulką 2500S?
Bo jeśli jest tak jak piszecie, to:
Po pierwsze, 1000SSPG waży 165g, C2000S - 170g, C2500S - 175g, 2500S - 205g.
Zatem czy jedynie mniejszy rotor i szpulka w C2500S w porównaniu z 2500S dałyby aż 30g różnicy w wadze? A z kolei różnica w wielkości korpusów pomiędzy 1000/C2000 a C2500S dałaby tylko 5g różnicy w wadze? Czyżby zatem rotor ze szpulką były elementami nieporównanie cięższymi od body kołowrotka?
Po drugie, dlaczego C2500S ma pojemność szpuli taką samą jak 2500S, natomiast większą od C2000S? Przecież gdyby to była hybryda body od 2500 z mniejszym rotorem i szpulą, to powinno być odwrotnie.
Po trzecie wreszcie, w nomenklaturze oznaczeń Shimano litera C na początku nazwy modelu oznacza body od modelu mniejszego, natomiast większą szpulę (C3000 - body od 2500 , C5000 - body od 4000). Z kolei model będący hybrydą większego body i mniejszej szpuli nie ma w oznaczeniu modelu owej literki C (3000MHG).
#88 OFFLINE
Napisano 23 styczeń 2022 - 14:16
Weź takiego vanka 19 czy vanforda w rozmiarze hybrydowym czyli c2500shg.. Szpula i rotor od rozmiaru mniejszego c2000 a body właśnie od 2500hg. W stelli 22 to samo tylko ze c2500s będzie miało normalne przełożenie.
Dopiero większa hybryda nie posiada literki 'c' patrz model 3000MHG.
Co do pojemności szpuli to też nie jest to nic nowego. Znowu odwołam się do małej hybrydy od vanquisha 19 c2500shg mianowicie szpula jest tej samej średnicy co w c2000s lecz w c2500shg jest zwyczajnie minimalnie głębsza.
Użytkownik saitt edytował ten post 23 styczeń 2022 - 14:23
- homax i Leśmian lubią to
#89 OFFLINE
Napisano 23 styczeń 2022 - 14:21
A co z pozostałymi kwestiami, tzn. różnicami w wadze poszczególnych modeli i pojemnością szpulek?
#90 OFFLINE
Napisano 23 styczeń 2022 - 14:26
Po drugie gdyby taka hybryda powstała to model c2500s miałby szpule od 2500s o średnicy 47mm i skoku 17mm a tak nie jest.
Użytkownik saitt edytował ten post 23 styczeń 2022 - 14:32
#91 OFFLINE
Napisano 23 styczeń 2022 - 14:31
W 100% nie jestem pewien dla tego też na końcu postawiłem znak zapytanie W Stelli 18 model C2500SHG to też body 2500 z mniejszym rotorem i szpulką więc czemu teraz miało by być inaczej?Czy jesteście pewni, że model C2500S to hybryda body od 2500 z rotorem i szpulką od 2000?
A nie jest to czasem hybryda body 1000/C2000 z rotorem i szpulką 2500S?
Bo jeśli jest tak jak piszecie, to:
Po pierwsze, 1000SSPG waży 165g, C2000S - 170g, C2500S - 175g, 2500S - 205g.
Zatem czy jedynie mniejszy rotor i szpulka w C2500S w porównaniu z 2500S dałyby aż 30g różnicy w wadze? A z kolei różnica w wielkości korpusów pomiędzy 1000/C2000 a C2500S dałaby tylko 5g różnicy w wadze? Czyżby zatem rotor ze szpulką były elementami nieporównanie cięższymi od body kołowrotka?
Po drugie, dlaczego C2500S ma pojemność szpuli taką samą jak 2500S, natomiast większą od C2000S? Przecież gdyby to była hybryda body od 2500 z mniejszym rotorem i szpulą, to powinno być odwrotnie.
Po trzecie wreszcie, w nomenklaturze oznaczeń Shimano litera C na początku nazwy modelu oznacza body od modelu mniejszego, natomiast większą szpulę (C3000 - body od 2500 , C5000 - body od 4000). Z kolei model będący hybrydą większego body i mniejszej szpuli nie ma w oznaczeniu modelu owej literki C (3000MHG).
Jest trochę znawców Shimano wypowiadających się wcześniej w tym wątku niech zabiorą głos i rozwieją wątpliwości
#92 OFFLINE
Napisano 23 styczeń 2022 - 14:32
Nie kojarzę by shimano robiło hybrydy na zasądzie body od mniejszego rozmiaru i większe rotory i szpule. To dawałoby odwrotny efekt i w rezultacie kołowrotek bez mocy bo małe body musiałoby napędzać większy i cięższy rotor i szpule.
C3000, C3000XG, C5000XG
Z tym że rotor istotnie tu zostaje bez zmian, bo szpule pasują zamiennie między c3000 a 2500 oraz miedzy C5000 a 4000.
#93 OFFLINE
Napisano 23 styczeń 2022 - 14:36
C3000, C3000XG, C5000XG
Z tym że rotor istotnie tu zostaje bez zmian, bo szpule pasują zamiennie między c3000 a 2500 oraz miedzy C5000 a 4000.
Ale rozmiary C3000, C3000XG, C5000XG to nie hybrydy.
Shimano zwyczajnie nie posiada spójnej polityki nazewnictwa dla aktualnych hybryd.
Mamy mała hybryde w postaci c2500s i większą - 3000MHG. W obudwu przypadkach body jest większe a rotory i szpule od rozmiarów mniejszych.
#94 OFFLINE
Napisano 23 styczeń 2022 - 14:46
Ale rozmiary C3000, C3000XG, C5000XG to nie hybrydy.
Shimano zwyczajnie nie posiada spójnej polityki nazewnictwa dla aktualnych hybryd.
Mamy mała hybryde w postaci c2500s i większą - 3000MHG. W obudwu przypadkach body jest większe a rotory i szpule od rozmiarów mniejszych.
OK, C3000, C3000XG, C5000XG to nie hybrydy.
Ale w odniesieniu do C2500S powtórzę raz jeszcze.
Mniejszy rotor i szpulka oraz to samo body miałyby dawać aż 30g różnicy w wadze pomiędzy C2500S a 2500S ??
A z kolei różne wielkościowo body pomiędzy 1000/C2000S a C2500S oraz podobne rotory i szpulki miałyby dawać jedynie 5g różnicy ??
#95 OFFLINE
Napisano 23 styczeń 2022 - 14:52
- minnow lubi to
#96 ONLINE
Napisano 23 styczeń 2022 - 15:14
To będzie tak :
Body od rozmiaru 2500. Przekladnia od rozmiaru 2500.
Rotor i szpula od rozmiaru 1000/c2000/c2500.
Dlaczego była taka różnica w wadze w modelu 18 ? Rotor w mniejszych stellach 1000/c2000 wykonany był z magnezu.
Rotor do rozmiaru 2500 w górę wykonany był z alu.
Jak będzie w 22 ?
Wskazówka jest podana wysokość nawoju. Z oczywistych względów szpula musi mieć luz i przestrzeń między ramionami rotora. Dlatego różne oznaczenia szpul w modelu 18 pasowały do modelu c2500.
Miałem ten kołowrotek, można było do niego dokupic ta sama szpule yumeya, która pasowała do c2000/1000.
I ta szpula działała.
Były szpulki plytsze, były głębsze.
W dyskutowanym tu modelu w generacjach 14 i 10 istniał rzadko spotykany, i tylko na JDM, rozmiar szpuli. W 10 oznaczony był 2000 ( szpula głęboka) i c2500s ( szpula płytsza). W 14 były szpule oznaczone c2500.
Miałem te kołowrotki i używałem je. Pisze o generacjach 10 i 14. Szpulki pasowały zamiennie i wymagały przekładnia razem z pokrętłem hamulca.
Jeśli ktoś chciał używać, tak jak ja wtedy, kołowrotka z głębsza szpulka to najlepsza opcja była właśnie ta szpulka od Stella 10, model 2000.
Tylko trudno dostępna i droga.
Jak będzie w 22 ?
Tabela jasno podaje wysokość nawoju 13.5 mm.
Zarówno model 1000/c2000 i c2500.
1000 ma inne oznaczenie szpuli.
To oznacza że będzie węższy rotor. I szpula będzie trzec o ramiona rotora.
To tak jakby do Stelli 14 4000 włożyć szpule od 18 4000.
Kołowrotek oznaczony c2000 będzie miał korpus i przekladnie od 1000.
I szerszy rotor.
Kołowrotek oznaczony c2500 będzie miał taki sam rotor jak c2000 ale korpus i przekladnie od 2500.
Teraz już nie sięgam po ten rozmiar kołowrotków. Te c2500. Używam "zwykłych" 2500.
Jeśli kiedyś będziecie mieli możliwość rozłożyć obok siebie kołowrotki Shimano Stella z tej samej generacji :
C2500
2500
3000 ( hybryda)
4000
To porównajcie sobie rozmiar pracujących elementów. Srednice osi głównej. Rozmiar koła przekładni. Wagę piniona. Rozmiary łożyska oporowego
Ciekawy materiał do analizy.
Użytkownik Guzu edytował ten post 23 styczeń 2022 - 15:22
- malinabar, xyzzvpc, Franc i 3 innych osób lubią to
#97 OFFLINE
Napisano 23 styczeń 2022 - 16:18
- Guzu, Jozi, maykel i 2 innych osób lubią to
#98 OFFLINE
Napisano 23 styczeń 2022 - 16:36
Przed chwilą włączyłem YT na TV i od razu reklama nowej Stelli...Boję się otworzyć lodówkę
Otwórz lodówkę.
Użytkownik Artek edytował ten post 23 styczeń 2022 - 16:38
- Dedo i Voiteh lubią to
#99 OFFLINE
Napisano 23 styczeń 2022 - 16:50
Nie kojarzę by shimano robiło hybrydy na zasądzie body od mniejszego rozmiaru i większe rotory i szpule. To dawałoby odwrotny efekt i w rezultacie kołowrotek bez mocy bo małe body musiałoby napędzać większy i cięższy rotor i szpule.
Po drugie gdyby taka hybryda powstała to model c2500s miałby szpule od 2500s o średnicy 47mm i skoku 17mm a tak nie jest.
Pawle, Shimano robiło takie odwrócone hybrydy.
Choćby 08 Twin Power 4000 lub Twin Power Ci4 4000 SFA.
Rotor i szpula z rozmiaru 4000, korpus 2500.
Niedostatki w mocy nadrabiali niższym przełożeniem 4,7-1.
Użytkownik Adaś Niezgódka edytował ten post 23 styczeń 2022 - 16:51
- Guzu, saitt i Voiteh lubią to
#100 OFFLINE
Napisano 25 styczeń 2022 - 16:01
Model c2500s według tabelki to body rozmiar 1000
https://www.plat.co....g-book-now.html
- Rampampam lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych