Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Abu C4 problem z hamulcem wysuwania linki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
46 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   manonegra13

manonegra13

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 411 postów
  • LokalizacjaHiszpania

Napisano 11 wrzesień 2012 - 10:59

Z racji tego że stwierdziłem że lepiej leżą mi multiki kupiłem multiplikator Abu 5601 C4 używkę który miał mi posłużyć w sumowaniu, problem jest taki że jest bardzo słaby hamulec wysuwania linki, przy pomiarze wagą oddaje linkę przy 3,7kg gdy gwiazda jest skręcona na maxa.Dziś rozebrałem część z hamulcem pod gwiazdą są tylko dwie podkładki wygięte , żadnych tarcz ciernych , wyczyściłem je z smaru ,złożyłem ale wszystko bez zmian. Może ktoś wie jaką powinien mieć siłę ten hamulec lub jak ulepszyć by był mocniejszy i płynnie oddawał linkę? Zrobiłem fotki poglądowe podkładek i części gdzie one się znajdują.



#2 OFFLINE   mifek

mifek

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 11308 postów
  • LokalizacjaWioska Z Tramwajami
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:...znane...

Napisano 11 wrzesień 2012 - 11:33

kolega ale to są ino podkladki ....

zeby dostac sie do tarcz hamulca walki musisz go rozebrac kompletnie. w glebi pod panelem na KOLE ZEBATYM bedzie mial tarcze. mozesz za kilka dolcow kupic smooth drag ...

jesteś na poziomie nr> 5131

interesujace cie tarcze sa tuz przed. 24480

pamietam przy skladania ze te podkladki o ktorych piszesz sa sprezynujace i MUSZĄ byc zlozone w taki sposob ()


#3 OFFLINE   manonegra13

manonegra13

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 411 postów
  • LokalizacjaHiszpania

Napisano 11 wrzesień 2012 - 11:43

Ups... nie pomyślałem :blush:, nie rozbierałem jeszcze nigdy multika ,Mifek piszesz o numerach części więc pewnie masz schemat, jeśli można poprosiłbym o udostępnienie.

#4 OFFLINE   Krzysiek_W

Krzysiek_W

    -

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3558 postów

Napisano 11 wrzesień 2012 - 11:49

Sprawdź czy jest płytek tyle ile na schemacie czy tarcze nie są zjechane i czy powierzchnie na kole i płytkach nie są upaprane.

#5 OFFLINE   mifek

mifek

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 11308 postów
  • LokalizacjaWioska Z Tramwajami
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:...znane...

Napisano 11 wrzesień 2012 - 12:09

http://www.mikesreelrepair.com/schematics/displayimage.php?a lbum=27&pos=431

http://www.mikesreelrepair.com/schematics/albums/userpics/am bassadeur_5601_c4.pdf

#6 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15616 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 11 wrzesień 2012 - 12:52

Wytrzyj dokladnie te tarcze z resztek smaru. Tylko czasem nie płucz w benzynce ekstrakcyjnej!!!

Później przydałoby się nasmarować je bardzo delikatnie specjalnym smarem do tarcz.

Tutaj znajdziesz materiały:

http://fish.shimano.com/publish/content/global_fish/en/us/in dex/customer_service0/reel_maintenance_instructions.html

#7 OFFLINE   manonegra13

manonegra13

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 411 postów
  • LokalizacjaHiszpania

Napisano 11 wrzesień 2012 - 15:58

Rozebrałem tak jak radziliście i powycierałem wszystkie tarczki ,nie widać na nich zużycia , wycierałem rozpuszczalnikiem , było na nich sporo smaru , po tej czynności złożyłem wszystko jak należy ale bez nałożenia odpowiedniego smaru do tarcz bo takiego nie posiadam i teraz próba i waga pokazuje słabszy hamulec :huh: tylko 3,4kg, nie wiem gdzie szukać problemu, i tu do posiadaczy tego modelu jeśli by mogli sprawdzić , ciekawi mnie jaki ma w rzeczywistości hamulec ten abu.

#8 OFFLINE   karpik 69

karpik 69

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 179 postów

Napisano 11 wrzesień 2012 - 16:45

Miałem trochę inny model 6501 C3, hamulec miał słaby a przy mocniejszym dokręceniu nie oddawał płynnie linki tylko szarpał.

#9 OFFLINE   manonegra13

manonegra13

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 411 postów
  • LokalizacjaHiszpania

Napisano 11 wrzesień 2012 - 17:07

Tu raczej oddaje linkę płynnie przy skręceniu gwiazdy na maxa tylko słabo hamuje.

#10 OFFLINE   Krzysiek_W

Krzysiek_W

    -

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3558 postów

Napisano 11 wrzesień 2012 - 17:36

Bym sprawdził, bo on powinien mieć coś koło 7kg, ale chwilowo nie mam jak, może pod koniec tygodnia. Ja miałem taki problem z hamulcem, że właśnie przy mocno dokręconym jak już trochę popracował, to skakał. Problem rozwiązałem, tak że wypolerowałem powierzchnie metalowe bardzo dokładnie. Smar przy teście na sucho nie podniesie siły hamowania, ale musi być bo przy silnym holu mogą się tarcze zapiec.

#11 OFFLINE   RBTS

RBTS

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 598 postów
  • LokalizacjaŚrodkowa Wisła

Napisano 11 wrzesień 2012 - 19:02

Spróbuj wyciąć tarczę z naturalnej, lekko nasączonej olejem skóry. Potrafi pięknie i płynnie hamować.

#12 OFFLINE   manonegra13

manonegra13

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 411 postów
  • LokalizacjaHiszpania

Napisano 12 wrzesień 2012 - 20:38

Dziś była próba z smarem , nałożyłem cieniutką warstewkę smaru grafitowego ale to tylko pogorszyło, hamulec nie przekraczał 2,5kg, na razie nie kombinuję z wycinaniem z skóry tylko zamówię tarczki takie http://www.ebay.es/itm/Abu-Garcia-carbon-drag-5601-AB-C4-CB- HYPER-WINCH-/120970652318?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=ite m1c2a69aa9e czy te będą dobre czy są jakieś lepsze? jeszcze podpowiedzcie jaki smar mam użyć do posmarowania tarcz?

#13 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15616 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 12 wrzesień 2012 - 20:55

http://www.tacklewarehouse.com/Shimano_Reel_Grease/descpage- SHRG.html


Niestety , w tej chwili nie mają . czekam na dostawę dla siebie i kilku kolegów.

http://www.jerkbait.pl/forum/index.php?t=msg&th=32670&am p;am p;start=0&

To jest specyficzny taki mocno czepliwy i lepiący smar. Na pewno różni sie konsystencją od Mobilitha i Quantum Hot Sauce.

Nie wiem czym go zastąpić.

#14 OFFLINE   Krzysiek_W

Krzysiek_W

    -

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3558 postów

Napisano 12 wrzesień 2012 - 21:13

Strasznie dziwne są te odczyty hamulca, duże różnice. Na pewno te tarcze są OK? Nie zamieniły się w gąbkę przypadkiem?
Te podkaładki z linku są OK, mozesz jeszze spytać w smoothdrag, ile by to wyszło:
http://www.smoothdrag.com/
kiedyś mieli taką listę z modelami i cenami, za zestaw, ale teraz nie widzę.

Wracając, do tematu. Siła hamulca zależy od dwóch czynnkików. Od współczynnkia tarcia elementów pomiędzy sobą oraz od powierzchni tych elementów.
Dlatego większe młynki mają więcej tych podkładek poprzedzielanych między sobą metalowymi krążkami. Im większa przyczepność (jakość- gładkość powierzchni pomiędzy nimi+smar) tym lepiej łapie..
To tak jakby chcieć przesunąć, 2kg odważnik po szklanej tafli. łatwo się taki odważnik przesunie jeśli będzie miał podstawę 10x10cm, ale już 50x50cm będzie bardzo trudno. Podkładki z włókna węglowego są tylko tyle lepsze, że zdecydowanie poprawią płynność hamowania. One się zużywają nieporównywalnie dłużej, bo nie zcierają się tak jak te filcowo/gumowo/jakieśtam- nie wiem dokładnie z czego. Lepiej też znoszą podwyższoną temperaturę i nie trzeba ich doglądać często. Natomiast siły hamowania od nich znacząco nie przybędzie.
Obadaj tą stronę:

http://www.pierfishing.com/resources/index.php?id=reel_rebui lds

Smar jako taki pomoże tyle, że zrobi się film pomiędzy mikroperforacjami w płytkach i będzie działał płynnie jak się rozgrzeje. Natomiast jeśli masz odczyty w okolicach 3kg to 100% mocy od tego nie przybędzie.
Zaintrygował mnie ten temat, postaram się zrobić próby w sobotę i zobaczymy. :D

#15 OFFLINE   peresada

peresada

    Tug is the Drug....

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2303 postów
  • LokalizacjaBow River

Napisano 12 wrzesień 2012 - 21:44

nieśmiało wtrącę że być może ślizga Ci się linka na szpuli.
widziałem wiele razy taką awarię w okrąglakach abu.
warto zerknąć, a nuż :D
pozdrówka

#16 OFFLINE   didi

didi

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 924 postów
  • Lokalizacjatarnobrzeg/madrid

Napisano 12 wrzesień 2012 - 21:52

moim zdaniem podczas montazu za mocno dokreciles srobe (taka kwadratowa)na ktora wchodzi gwiazda z kwadratowym wycieciem,ta srobe tylko sie wkreca ,delikatnie,w paluszkach,a potem gwiazda,sprezynka itd,itp,a tarcze hamulca zadnym rozpuszczalnikiem,recznik papierowy polozycz na czyms plaskim,zrobic tarcza pare kolek po reczniku i masz czysta,przed montarzem proponuje glowne kolo przekladni umyc woda z plynem do naczyn i dobrze wysuszyc POZDRAWIAM!!!

#17 OFFLINE   manonegra13

manonegra13

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 411 postów
  • LokalizacjaHiszpania

Napisano 12 wrzesień 2012 - 21:59

Tarcze hamulca mają grubość około 0,5mm nie wiem z czego one są ale chyba nie carbon bo są elastyczne, powierzchnie przekładek metalowych są bardzo ładne zero zużycia , linka się nie ślizga to pierwsze co sprawdziłem co mi przyszło do głowy ,zamawiam tarcze i zobaczymy,@Krzysiek_W czekam z niecierpliwością na test Twojego hamowania.
@Didi to chyba nie w moim modelu , ja mam tylko gwiazdę która dociska dwie podkładki sprężynuące + tarcze z przekładkami metalowymi.

#18 OFFLINE   Krzysiek_W

Krzysiek_W

    -

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3558 postów

Napisano 12 wrzesień 2012 - 22:04

@manonegra13. Spoko oko. Się sprawdzi, się zobaczy, się skomentuje. Może jakaś grubsza afera z tego wyjdzie. :mellow:

#19 OFFLINE   didi

didi

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 924 postów
  • Lokalizacjatarnobrzeg/madrid

Napisano 12 wrzesień 2012 - 22:05

tarcze sa grafitowe i czasem nie lubia smaru

#20 OFFLINE   Krzysiek_W

Krzysiek_W

    -

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3558 postów

Napisano 12 wrzesień 2012 - 22:17

@Didi to chyba nie w moim modelu , ja mam tylko gwiazdę która dociska dwie podkładki sprężynuące + tarcze z przekładkami metalowymi.


Ta śruba (a raczej nakrętka) jest w młynkach shimano, zresztą to bez znaczenia, bo ona jest tam dlatego, że shimano robi takie przelotowe gwiazdy i taka nakrętka musi być. Abu ma dopasowaną gwiazdę do śruby (gwint w gwieździe) i od razu pod tym podkładki.