Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Abu C4 problem z hamulcem wysuwania linki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
46 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   didi

didi

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 924 postów
  • Lokalizacjatarnobrzeg/madrid

Napisano 12 wrzesień 2012 - 22:31

oki sorki,wlasnie tak sie wzorowalem na starym jedynym okraglakiem jakiego mam marki sh

#22 OFFLINE   Krzysiek_W

Krzysiek_W

    -

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3558 postów

Napisano 15 wrzesień 2012 - 17:39

Sprawdziłem moc hamulca. U mnie wyszło coś koło 6,6 kg, na maksymalnie dokręconej gwieździe hamulca.

#23 OFFLINE   manonegra13

manonegra13

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 411 postów
  • LokalizacjaHiszpania

Napisano 15 wrzesień 2012 - 22:10

Dzięki Krzysiek, ja już czekam na nowe tarcze,zobaczymy dam znać jak poszło po wymianie.

#24 OFFLINE   zeta

zeta

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 176 postów

Napisano 16 wrzesień 2012 - 13:01

Dlaczego nie można myć tarczek hamulca benzyną?Czy myć,czy tylko wytrzeć?

#25 OFFLINE   manonegra13

manonegra13

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 411 postów
  • LokalizacjaHiszpania

Napisano 19 wrzesień 2012 - 13:56

Właśnie odebrałem tarcze różnią się bardzo powierzchnią,moje stare były gładkie ,teraz pytanie czy smarować czy nie, nie mam specjalnego smaru,czy mogę zastąpić go innym?

#26 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15649 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 19 wrzesień 2012 - 16:20

Ja bym natłuścił smarem syntetycznym a poźniej przetarł.

#27 OFFLINE   manonegra13

manonegra13

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 411 postów
  • LokalizacjaHiszpania

Napisano 19 wrzesień 2012 - 22:16

Rozkładałem i składałem, smarowałem wycierałem, zmieniałem smary i najwięcej uzyskałem 5kg na maksymalnie skręconej gwieździe, jak oceniacie ten wynik na ten kołowrotek, a może jakiś pomysł jeszcze na poprawienie hamulca?

#28 OFFLINE   karpik 69

karpik 69

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 179 postów

Napisano 20 wrzesień 2012 - 11:36

Pewnie te podkładki które regulują siłę docisku są już prawie proste i dokręcając hamulec nie dociskają już tak mocno. Możesz spróbować je trochę podgiąć.

#29 OFFLINE   manonegra13

manonegra13

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 411 postów
  • LokalizacjaHiszpania

Napisano 20 wrzesień 2012 - 19:19

Faktycznie prawie proste , podgiąłem je trochę ale nie liczyłem na żadną poprawę , myślę że nawet jeśli by były proste to gwiazda je też dociska , może wtedy by był wpływ tylko na płynności hamulca.W tym kręciołku to już chyba nic się nie zrobi by poprawić hamulec , myślałem że nowe tarcze załatwią problem ale zrobiły to tylko w nie wielkim stopniu.

#30 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 20 wrzesień 2012 - 19:29

może pomogłoby dołożenie podkładki na lub pod te 2 wygięte.

#31 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15649 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 20 wrzesień 2012 - 21:20

A może dołożenie jednej tarczy by pomogło?

#32 OFFLINE   manonegra13

manonegra13

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 411 postów
  • LokalizacjaHiszpania

Napisano 20 wrzesień 2012 - 22:03

Podkładki o takiej średnicy to nie wiem czy mam ale myślałem nad tarczami starymi by włożyć i zobaczyć jaki będzie tego efekt, jutro to zrobię i napiszę czy są jakieś zmiany.

#33 OFFLINE   pitt

pitt

    Jadę na ryby ... na zawsze

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9353 postów

Napisano 21 wrzesień 2012 - 07:15

jak juz wszystko zostanie wymienione i domowym sposobem podgiete i nasmarowane, to radze sprawdzic, czy sznurek sie po szpuli nie slizga

#34 OFFLINE   peresada

peresada

    Tug is the Drug....

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2322 postów
  • LokalizacjaBow River

Napisano 21 wrzesień 2012 - 15:28

sugerowałem to na początku wątku. kolega twierdzi że linka się nie ślizga.
pozdrówka

#35 OFFLINE   Krzysiek_W

Krzysiek_W

    -

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3558 postów

Napisano 21 wrzesień 2012 - 19:40

Podkładki o takiej średnicy to nie wiem czy mam ale myślałem nad tarczami starymi by włożyć i zobaczyć jaki będzie tego efekt, jutro to zrobię i napiszę czy są jakieś zmiany.


To teoretycznie powinno podciągnąć z jedną uwagą. Musiałbyś mieć dodatkową przekładkę metalową. One idą na zmianę począwszy od powierzchni styku z kołem napędowym. Jak dasz obok siebie dwie cierne tarczki to się będą kleić ze sobą i ogólna poweirzchnia się nie zwiększy. No i to wszystko musi się jeszcze zmieścić bo druga tarczka od góry ma takie dinksy, które musza siedzieć w dziurkach w kole.

#36 OFFLINE   manonegra13

manonegra13

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 411 postów
  • LokalizacjaHiszpania

Napisano 21 wrzesień 2012 - 21:36

Linka się nie ślizga jak pisałem wcześniej , dziś sprawdziłem to jeszcze raz by się upewnić po wymianie tarcz, nie było dziś więcej czasu na próby , myślałem jakby można było coś przerobić(pod frezować w kole wpusty) i włożyć w te koło drugą podkładkę metalową z tymi dinksami przekładając tarczką to na pewno by poprawiło siłę hamulca ale koło jest za płytkie by weszła jeszcze jedna podkładka metalowa, na razie nic więcej mi nie przychodzi do głowy , interesuje mnie jaki te abu ma mieć niby hamulec ale nigdzie nie mogę znaleźć oprócz tego co sprawdził Krzysiek w swoim multiku.

#37 OFFLINE   Krzysiek_W

Krzysiek_W

    -

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3558 postów

Napisano 21 wrzesień 2012 - 21:49

Abu podaje że powinien mieć 15 lb czyli, ok 7kg. Na stronie producenta są tabelki do poszczególnych modeli, gdzie sa podane wartości mocy hamulca. Ja pomysłu już nie mam, może być przyczyną.

#38 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15649 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 21 wrzesień 2012 - 23:03

Postaraj się założyć zamiast jednej nowej tarczki 2 stare tylko wcześniej sklejone. To może pomóc. Grubość też może mieć znaczenie :unsure:

#39 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 22 wrzesień 2012 - 08:14

według mnie za siłę hamulca także odpowiadają te 2 wygięte podkładki.gdybyś założył jakieś inne grubsze lub takie same ale z twardszego materiału-mocniejsze to powinno przynieść efekt.co do tarcz proponuję ich nie smarować.

#40 OFFLINE   manonegra13

manonegra13

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 411 postów
  • LokalizacjaHiszpania

Napisano 25 wrzesień 2012 - 20:51

Postanowiłem bardziej przyjrzeć się z suwmiarką całemu elementowi odpowiadającemu za hamowanie szpuli , wymontowałem wszystko łącznie z tuleją łożyska i złożyłem tarcze z przekładkami i tuleją łożyska dociskając podkładkami wygiętymi i skręcając to gwiazdą ,po tym zabiegu znalazłem przyczynę. Według schematu http://www.nutterrodandreel.com/pdf/Abu%20Garcia/2003/5601c4 %200901.PDF na elemencie 22081 są podfrezowania na które wchodzą przekładki metalowe które są dopasowane na te frezowanie by się nie obracały i u mnie było za mało podfrezowane wówczas przekładka metalowa spierała się na końcu i nie dociskała mi tarczek przy samym kole zębatym, czyli nie dociskało tarczek z jednej i drugiej strony koła zębatego, hamulec działał na dwóch tarczkach tych od strony łożyska. Podfrezowałem 1mm by przekładka mogła sobie dalej wejść i to było to hamulec poprawił się b.dużo, doszedłem do 7kg i trach :huh: nie wytrzymała zębatka która jest na osi szpuli 24953 , tak więc nie wiem zastanawiam się czy tu można wyciągnąć więcej z tego hamulca, czy ta zębatka była już zmęczona, zużyta? Zębatka zamówiona nowa , teraz czekam na przesyłkę, myślę czy ten kołowrotek nada się pod suma czy lepiej szukać czegoś innego bo jak na razie to wsadzam w niego tylko nowe części.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych