Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silnik Mercury


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
134 odpowiedzi w tym temacie

#121 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1471 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 22 styczeń 2025 - 13:21

To jie jest pozycja nr 7?
https://www.boats.ne...4-stroke-manual

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

#122 OFFLINE   golenia

golenia

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 564 postów
  • LokalizacjaBiskupiec
  • Imię:Przemek

Napisano 22 styczeń 2025 - 16:01

Tresor, on 22 Jan 2025 - 12:21, said:

To jie jest pozycja nr 7?
https://www.boats.ne...4-stroke-manual

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

To jest inny rumpel



#123 OFFLINE   Pat92

Pat92

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 214 postów
  • LokalizacjaMazowieckie

Napisano 02 marzec 2025 - 14:56

Panowie,. Udalo mi się zakupić Mercury 20hp efi, założone do Wigry 355. Aktualnie śruba 12, dziś jestem po pierwszym pływaniu i niestety przy 27-32 silnik tak jakby w pewnym momencie się dławi, tzn jakby się coś zapowietrzalo i po prostu traci moc i słabnie jak odejmę gaz do zera i znów przekręcę manetkę to wtedy zaczyna wchodzić w obroty znów ale dalej do momentu rozpędzenia się do tego przedziału prędkości. Pytanie czy to wina silnika ( jakieś uszkodzenie) nie wiem jak w silnikach z wtryskiem objawia sie odcinka, czy to może wina śruby, że jest nie adekwatna do tej łodzi, czy silnik jest zbyt nisko/wysoko na lawety i łapie jakieś lewe powietrze? Miał ktoś podobny problem?

Użytkownik Pat92 edytował ten post 02 marzec 2025 - 14:57


#124 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1520 postów

Napisano 02 marzec 2025 - 16:05

Obstawiał bym linia paliwowa , gruszka, złączka- lewe powietrze

#125 OFFLINE   Pat92

Pat92

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 214 postów
  • LokalizacjaMazowieckie

Napisano 02 marzec 2025 - 17:01

Tzn nie sprecyzowałem, to dławienie to tak jak czasami płynie się i ma się jakieś "smieci" na śrubie, tylko tutaj to nie jest jednostajne tylko taki lekkie "pokasływanie"



#126 OFFLINE   KRZYCHU SZ-EK

KRZYCHU SZ-EK

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 132 postów
  • LokalizacjaSzczecinek
  • Imię:Krzysztof

Napisano 02 marzec 2025 - 17:08

Odstawiam że silnik wchodzi w tryb awaryjny zmień śrubę i problem zniknie miałem tak kiedyś przy silniku Mercury 15 efi jak silnik rozkręciłem do pewnych obrotów odcinało moc.



#127 OFFLINE   gregor1955

gregor1955

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 26 postów
  • LokalizacjaMalbork
  • Imię:grzegorz
  • Nazwisko:nowak

Napisano 02 marzec 2025 - 18:05

Witam szanownych kolegów. Mam silnik Mercury 20km.efi z elektrycznym rozruchem. Przerobiłem go z rumpla na manetkę i do tej pory byłem zadowolony. Kierownica kręci elegancko, linki gazu i zmiany biegów OK. ale z elektryką zacząłem mieć problemy. Manetkę kupiłem 14-sto pinową chociaż wszystkich kabli nie będę używał, ale niech są. Podłączyłem zapłon,  buzer, i rozruch do stacyjki no i odpala elegancko, ale co z resztą kabli z silnika, które wypatrosić i wsadzić             do wtyczki idącej z manetki ?  Nie mam żadnego schematu. Do tej pory dawałem jakoś radę i nawet pływałem na samej stacyjce bo silnik przecież odpalał. Może ktoś z kolegów coś zaradzi ?           



#128 OFFLINE   Pat92

Pat92

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 214 postów
  • LokalizacjaMazowieckie

Napisano 05 marzec 2025 - 11:10

Czy ktoś się orientuje jakie wymiary śruby ma Mercury 20efi 18r? Szukam w necie ale nawet nie wiedziałem, że tak ciężko jest dostać, w serwisie po katalogu nawet nie wyskakuje im śruba o skoku 11 tylko 10 która kosztuje 200euro… aktualnie mam 12 przy łodzi 360 i najprawdopodobniej odcina mi zapłon więc potrzebuje coś szybszego

#129 OFFLINE   GrzesM

GrzesM

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 410 postów
  • LokalizacjaKatowice
  • Imię:Grzegorz

Napisano 05 marzec 2025 - 18:14

A przypadkiem to nie będzie to?

https://srubynapedow...38-x-13/2268958

#130 ONLINE   psulek

psulek

    Ekspert

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPipPip
  • 5015 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 05 marzec 2025 - 18:35

Nie, potrzeba śruby na wałek 14 wpustów. Zazwyczaj trzyłopatkowe, średnica 9,25 , skok 7 do 12. Jak kolega ma obroty z tej 12 to można coś lepiej da się doradzić,  ale pewnie i tak skończy się na skoku około 10.



#131 OFFLINE   Pat92

Pat92

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 214 postów
  • LokalizacjaMazowieckie

Napisano 11 marzec 2025 - 18:07

psulek, on 05 Mar 2025 - 17:35, said:

Nie, potrzeba śruby na wałek 14 wpustów. Zazwyczaj trzyłopatkowe, średnica 9,25 , skok 7 do 12. Jak kolega ma obroty z tej 12 to można coś lepiej da się doradzić,  ale pewnie i tak skończy się na skoku około 10.

A to nie jest tak, ze jak mam teraz 12 nie daje odpowiedniej "mocy" to powinienem isc w skok 13-14? Znajomy ma suzuki 20km starsze i na 12" mowi, ze pływa koło 41km/h ale motor sie "męczy" za to na 10 i 11 pływa wolniej w granicach 36km/h, może to być też to, że to juz silnik na wtrysku tu jest albo jest roznica w wysokości kolumny za czym idzie umiejscowienie płyty kawitacyjnej??


Użytkownik Pat92 edytował ten post 11 marzec 2025 - 18:12


#132 ONLINE   psulek

psulek

    Ekspert

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPipPip
  • 5015 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 11 marzec 2025 - 19:03

Idziesz w złą stronę. 14 mam na Hondzie 60km a 13 miałem na 50. 12 to najwyższy skok standardowo robiony dla tych silników i jest przeznaczony do bardzo lekkich łódek w typie ślizgowym, którą twój Solar nie jest. Jeżeli przy skoku 12 masz takie wyniki, to ewidentnie silnik się nie wkręca na obroty i nie osiąga pełnej mocy. Ile mu brakuje to nie wiem, najlepiej jakbyś zmierzył. Wygląda to trochę tak, jakbyś próbował jechać 60 na szóstym biegunie i dziwił się u mechanika, że auto szarpie.  Oczywiście możesz zmierzyć odległość płyty od dna, ale jeżeli nie jest to nic drastycznego to niewiele zmieni.



#133 OFFLINE   dżemik

dżemik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 251 postów
  • LokalizacjaTarnów

Napisano 11 marzec 2025 - 21:35

Pat92, on 05 Mar 2025 - 10:10, said:

Czy ktoś się orientuje jakie wymiary śruby ma Mercury 20efi 18r? Szukam w necie ale nawet nie wiedziałem, że tak ciężko jest dostać, w serwisie po katalogu nawet nie wyskakuje im śruba o skoku 11 tylko 10 która kosztuje 200euro… aktualnie mam 12 przy łodzi 360 i najprawdopodobniej odcina mi zapłon więc potrzebuje coś szybszego

 

@Pat... Silniki 20 KM są raczej przeznaczone jako max do łodzi 400, 400+

Zaś Twoja łupinka (najprawdopodobniej -tak sądzę po wielkości) przeznaczona jest pod max 10 czy 12 KM ???

Ten max jest określany miedzy innymi po to aby taką 360 nie latać 50 km/h.

Jeżeli na pawęży już wisi ci ta "20" to nie oznacza że musisz ciskać manetką do oporu. ;)



#134 ONLINE   psulek

psulek

    Ekspert

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPipPip
  • 5015 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 11 marzec 2025 - 23:05

Najlepiej by było jakby kolega nagrał jakiś filmik. Przy okazji przed testami sprawdzić linię paliwową oraz tuleję gumową śruby no i obroty, co się dzieje z obrotami? Może być też tuleja gumowa w śrubie zerwana i silnik kręci pod limit i wpada w odcięcie. Trzeba sobie zaznaczyć na śrubie jakimś jasnym markerem położenie gumy względem śruby, przepłynąć się i sprawdzić, czy się nie obróciło.

Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka

Użytkownik psulek edytował ten post 11 marzec 2025 - 23:06


#135 OFFLINE   Pat92

Pat92

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 214 postów
  • LokalizacjaMazowieckie

Napisano 12 marzec 2025 - 08:26

dżemik, on 11 Mar 2025 - 20:35, said:

@Pat... Silniki 20 KM są raczej przeznaczone jako max do łodzi 400, 400+
Zaś Twoja łupinka (najprawdopodobniej -tak sądzę po wielkości) przeznaczona jest pod max 10 czy 12 KM ???
Ten max jest określany miedzy innymi po to aby taką 360 nie latać 50 km/h.
Jeżeli na pawęży już wisi ci ta "20" to nie oznacza że musisz ciskać manetką do oporu. ;)



Interesuje mnie prędkość 33-36km/h w dwie osoby ta łupinka. Nie maneta opór tylko sensowne pływanie, rozmowy z producentem i innymi użytkownikami tych łodzi jasno mówią, że optymalnie do tej łodzi jest 20km, taki jest też max na tabliczcze, na silniku 9.9 ta łódka nie pływa w 2os z gratami..

#136 OFFLINE   dżemik

dżemik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 251 postów
  • LokalizacjaTarnów

Napisano 12 marzec 2025 - 22:01

@Pat... -muszę sięgnąć pamięcią jakieś pięć lat do tyłu... -łódka typu "Romana 460", silnik honda 20 ze śrubą o skoku 10', na pokładzie chuda mama z tatą i dwójka dzieci (ok. 170 kg) -silnik wkręcał się pod obcinkę (o ile dobrze pamiętam 5600 - 5700?) i prędkość 35 - 36 km/h.

Jak pływałem sam na śrubie o skoku 11' -max. obroty były podobne (bez obcinki) ale prędkości 40 km/h nie osiągnąłem.

Na śrubie o skoku 8', przy małym załadunku, można było dokręcić do obcinki. Ale przy pełnym załadunku i pływaniu krajoznawczym "taś taś" (pętle Żuławskie) najlepsze spalanie.

 

Na podstawie takich moich "zdaje mi się" to zdaje mi się że ta Twoja 360-ka z silnikiem 20KM i śrubą 12' -powinna latać spokojnie 40 km/h (tak na lekko) ale przy tym możesz ocierać się już o max. obroty i obcinkę.

 

Na jakiej podstawie twierdzisz że obcina Ci obroty?

Czy masz obrotomierz?

Czy masz może dokręconą dodatkową płetwę kawitacyjną (takie plastikowe wynalazki) do spodziny silnika, i w ogóle na jakiej wysokości w stosunku do krawędzi dna? Jak miałbyś zdjęcie to może pomóc  :)


Użytkownik dżemik edytował ten post 12 marzec 2025 - 22:14





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych