Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Opony do samochodu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
165 odpowiedzi w tym temacie

#121 ONLINE   ObraFM

ObraFM

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 530 postów
  • LokalizacjaFMI
  • Imię:Mariusz

Napisano 05 marzec 2024 - 22:29

..... to chyba Najwazniejszy czynnik bezpieczenstwa!

Pozdrawiam Zbigniew

Dobrze Zbigniew że piszesz "chyba"  :)
Opony i amortyzatory to tak pół na pół mają znaczenie w trasie podczas szybszej jazdy.
Większość myśli że amortyzatory to tylko mają znaczenia dla komfortu- a one w połowie decydują o przyczepności opony do drogi.
Tak że choćby kupić pozłacane opony a amorki złomki- to na nierównościach nie zwiększają "docisku" opony do podłoża- to nic po nich.


  • md30 lubi to

#122 OFFLINE   psd27

psd27

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1039 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 06 marzec 2024 - 00:04

Do cywilnego samochodu zakładam zawsze Micheliny. Jest drogo, ale uważam, ze warto. Jeżdżę jednak bardzo mało, ok 15tys km na rok z obu samochodow.
Pisałem w tym wątku rok temu o różnicy w zimę na wielosezonowych (terenówka) i Michelinach (SUV).
  • DumFish lubi to

#123 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1176 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 06 marzec 2024 - 08:28

Taki news sprzed kilkunastu dni  :o

 

https://businessinsi...go-adac/52ef23g    


  • szczupak1 lubi to

#124 OFFLINE   Artech

Artech

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2698 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Artur

Napisano 06 marzec 2024 - 11:18

A ja zupełnie odwrotnie, pierwszy raz zdecydowałem się na wielosezonowe.
Wybrałem Dębica Navigator 3. Opony w rozmiarze 225/45/17. Auto będzie się poruszać głównie po mieście. A jeżeli zdecyduję się nim pojechać zimą w góry, to mam w zapasie zimówki na 16 calowych felgach.

Użytkownik Artech edytował ten post 06 marzec 2024 - 11:20

  • Biesan i md30 lubią to

#125 OFFLINE   Tomasz eS

Tomasz eS

    El Presidente

  • Twórcy
  • PipPipPipPip
  • 8491 postów
  • LokalizacjaKrosno
  • Imię:Tomek
  • Nazwisko:Sporniak

Napisano 06 marzec 2024 - 11:31

A ja zupełnie odwrotnie, pierwszy raz zdecydowałem się na wielosezonowe.
Wybrałem Dębica Navigator 3. Opony w rozmiarze 225/45/17. Auto będzie się poruszać głównie po mieście. A jeżeli zdecyduję się nim pojechać zimą w góry, to mam w zapasie zimówki na 16 calowych felgach.


Moja żona na nich jeździ już dwa sezony . Twierdzi że są bardzo dobre . Myślę że będziesz zadowolony .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Artech lubi to

#126 OFFLINE   tomuś

tomuś

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 178 postów
  • LokalizacjaOstrów Wlkp.

Napisano 06 marzec 2024 - 11:52

Z budżetowych/ średnia półka cenowa polecam Dębica UHP 2

#127 OFFLINE   Szymon82

Szymon82

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1610 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Szymon

Napisano 06 marzec 2024 - 12:12

Teraz kupiłem już drugie opony Hankook , bardzo dobry stosunek jakości do ceny.
  • Fatso lubi to

#128 OFFLINE   GrzesM

GrzesM

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 408 postów
  • LokalizacjaKatowice
  • Imię:Grzegorz

Napisano 06 marzec 2024 - 14:24

A ja skuszony opiniami i ceną zakupiłem dzisiaj nexeny. Dam znać po sezonie czy było warto.

Załączone pliki



#129 ONLINE   mav3rick

mav3rick

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 72 postów
  • LokalizacjaPrzewóz
  • Imię:Emil

Napisano 06 marzec 2024 - 15:52

Ja poraz drugi poszedłem w Uniroyal RainSport 5, jak dla mnie najlepsza na lato opona jaką miałem.
  • szczupak1 lubi to

#130 OFFLINE   Werem

Werem

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 639 postów
  • LokalizacjaHajnówka
  • Imię:Jerzy

Napisano 06 marzec 2024 - 16:20

Ja poraz drugi poszedłem w Uniroyal RainSport 5, jak dla mnie najlepsza na lato opona jaką miałem.


Fakt, przyczepność mają kapitalną ale to się wiąże z tym, że guma w tych oponach jest miękka. Prywatnym autem, na torze w Poznaniu, po jednym dniu jazdy, szybko zrobiły się slicami... 🤣
  • Artech, kostom63 i przemo_w lubią to

#131 OFFLINE   PePe.

PePe.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1441 postów
  • LokalizacjaKraków

Napisano 06 marzec 2024 - 18:15

A ja zupełnie odwrotnie, pierwszy raz zdecydowałem się na wielosezonowe.
Wybrałem Dębica Navigator 3. Opony w rozmiarze 225/45/17. Auto będzie się poruszać głównie po mieście. A jeżeli zdecyduję się nim pojechać zimą w góry, to mam w zapasie zimówki na 16 calowych felgach.

Ja używałem w byłym już X5 wielosezonowe Pirelli Scorpion Verde All Season i przejechałem na nich 60 tyś km i jeszcze było sporo bieżnika. 

Wyjazdy na narty czy gdzieś tam jazda po Podhalu w zimie bez problemów, nie miałem nigdy sytuacji żebym modlił się o wyhamowanie albo poszedł bokiem, a autko ważyło ponad 2 tony :)

Ale ja nie cisnę w gaz jak oszołom więc jak ktoś leczy swoje kompleksy jazdą autem to lepiej wybrać porządne letnie i drugi komplet porządnych zimowych   :D


  • Artech, szczupak1 i przemo_w lubią to

#132 OFFLINE   Łukasz90

Łukasz90

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 190 postów

Napisano 06 marzec 2024 - 18:32

U mnie w domu są dwa teamy -team Continetal ( wyznawany przez min. brata) i team Michelin ( min. wyznawany przez mnie ) ale z premium ja prywatnie zawiodłem się na Pirelli .Miałem zimówki i popełniłem błąd bo nie zaufałem znajomej , która twierdziła , że zimą ta opona nie trzyma się w ogóle drogi . I tak było auto czy to na śniegu kopnym czy ubitym czy błocie pośniegowym normalnie tańczyło. A ja się tym autem wybrałem w największy śnieg w góry.... Nie wiem czy na letnich już by lepiej nie było. Po nich kupiłem nowe ale budżetowe. I jest ogromna poprawa. Miałem te Pirelli dojeździć latem , ale tym autem jeżdżę na ryby - w tym po błocie .A raz rozbiłbym się bo latem w błocie nie miałem hamowania auto tak jak zimą jechało gdzie ono chciało. Zmieniłem na letnie i już wszystko wróciło do normy. Co do amortyzatorów to kiedyś to olewałem aż doprowadziłem do sytuacji gdzie zastawiałem się czy auto na zakręcie skręci czy pojedzie prosto. A dokładniej do sytuacji gdzie w piękny letni dzień wchodząc w delikatny zakręt ( będąc poganianym jeszcze z tyłu ale miałem max 60 km/h na 70 ). Praktycznie zaliczyłem barierki bo ja delikatnie skręcam w zakręcie a auto nie reaguje tylko jedzie w barierki – zrobiłbym piękny szlif lewego boku brakło dosłownie grubości kartki -ja byłem przekonany ,że mam cały bok rozwalony .

 

Po tej sytuacji mam większy respekt do amortyzatorów. Ale przed tą sytuacją ( dlatego nie szalałem z prędkością ) miałem zimą wieczorem ciekawa sytuacje , która pokazuje ,że choćbyśmy mieli najlepsze opony i tak czasem to nie wystarczy ( ciekaw jestem jak by było z najnowszymi systemami) .Jadę do domu po odwiezieniu dziewczyny i jakieś 700-1000metrów od miejsca zamieszkania mam zakręt praktycznie 90 stopni /ślimaka . Jadę powoli bo wiem jak zdradziecki jest to zakręt (praktycznie każdy z sąsiadów miał tam dzwona ), nikt menie nie goni więc prędkość marginalna 30/40km/h wchodzę w zakręt i czuję ,że tył wyprzedza mnie przód a prawa strona od pasażera uderza o barierki. Czemu do tego doszło nie wiem – z racji prędkości szkody marginalne ale wywołało to u mnie taką fobię , bo normalnie każdy jedzie ta o wiele szybciej (przynajmniej te 40-50 km/h a zwykle 60) a mnie przed tym nawet minimalna prędkość nie ustrzegła przed tym , opony nowe premium nie pomogły. I siedzi we mnie to czy mogłem zrobić coś jeszcze.



#133 OFFLINE   PePe.

PePe.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1441 postów
  • LokalizacjaKraków

Napisano 06 marzec 2024 - 18:50

Łukasz podaj model tych Pirelli żeby ludziska nie kupowały jak taki shiet  :D



#134 OFFLINE   elmo

elmo

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 491 postów

Napisano 06 marzec 2024 - 19:41

Apropos wielosezonowych, to na dobrą sprawę nie ma tu chyba oszczędności.
Zamiast 4-6 lat jak sezonowe, skonczą sie przynajmniej o połowę szybciej, bo są uzywane 12 mcy w roku, a nie 6 jak sezonowki. Wiec w ok. 6 lat zjadą sie senonowki (lato i zima), albo dwa komplety wielosezonowych.
Parametry maja słabsze od sezonowych (wiekszosc jest na bazie opon zimowych, utwardzinych aby mniej sypaly sie latem) i do tego realnie zyzywaja sie szybciej (zimą jako nie do końca zimowki, a latem jako nie do konca letnie).
Oszczednosci na koszcie przekładki opon sezonowych dwa razy w roku i tak czesciowo sa zjadane przez wymagane doważanie calorocznych opon, oraz przekladke kół przod na tył co jakis czas dla równomiernego zużycia.
  • Szymon82 lubi to

#135 OFFLINE   PePe.

PePe.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1441 postów
  • LokalizacjaKraków

Napisano 06 marzec 2024 - 19:51

Nigdy nie doważałem opon w czasie ich użytkowania bo po co jak było wszystko ok :) a w moim przypadku jeździłem na nich 4 lata non stop i nadal były do jazdy kiedy sprzedawałem, a o przekładce przód na tył i odwrotnie nie było mowy bo różne rozmiary 😀

#136 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2307 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 06 marzec 2024 - 21:08

Każdy pisze o innym rozmiarze opon.
A opony tej samej firmy i tego samego modelu ale inny rozmiar i szerokość to nie zawsze tak samo zachowują się na drodze.
Ja kręce skromne 80-90 tyś rocznie, trochę opon przelatałem i coś co mi się w rozmiarze 215/55/17 sprawdziło to w rozmiarze 205/65/16 już nie.
  • Artech i S.N. lubią to

#137 ONLINE   mav3rick

mav3rick

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 72 postów
  • LokalizacjaPrzewóz
  • Imię:Emil

Napisano 06 marzec 2024 - 21:20

Fakt, przyczepność mają kapitalną ale to się wiąże z tym, że guma w tych oponach jest miękka. Prywatnym autem, na torze w Poznaniu, po jednym dniu jazdy, szybko zrobiły się slicami...

3 czy 5ki miałeś? 3ki to czytałem, że od patrzenia się ścierały

#138 OFFLINE   Wolti

Wolti

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 81 postów

Napisano 07 marzec 2024 - 00:18

Łukasz podaj model tych Pirelli żeby ludziska nie kupowały jak taki shiet  :D

No właśnie były to Scorpiony tylko zimowe (jutro jeszcze sprawdzę bo gdzieś za domem leżą) . I zarówno w moim jak i koleżance aucie te opony powiedzieć ,ze się nie nadawały to mało powiedzieć. Ja sadziłem ,ze ona przesadza , ale w porównaniu do tego co ona mnie opowiadała u mnie było zdecydowanie gorzej. Chyba tylko gorsze od nich były opony firmy Lassa - na potęgę stosują je w górzystych terenach Austrii i szczerze ja nie wiem jak oni na tym jeżdżą. Brat sprowadził auto i dał mnie je w prezencie (prawie nowe były bo sprzedający założył je może miesiąc przed sprzedażą auta -jeszcze zdążył się tym autem rozbić- ciekawe czemu :D  )  



#139 OFFLINE   PePe.

PePe.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1441 postów
  • LokalizacjaKraków

Napisano 07 marzec 2024 - 07:26

hmmm jeżeli w Alpach na tych Lassa jeżdżą a Ty po prostym i pagórkach nie dajesz rady to od razu idzie pytanie jakim Ty kierowcą jesteś i jaki masz styl jazdy :)
  • przemo_w i md30 lubią to

#140 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2307 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 07 marzec 2024 - 07:43

No właśnie. Miałem okazję przejeździć zimę na chińskich Sailunach. Poza tym że są twarde od początku, trzeba w nich ciśnienia pilnować,czasem dostawały uślizgu podczas hamowania z małej prędkości gdy złapałem linię czy pasy i są głośne to nigdy nie napiszę że to złe opony.
Bo mają zajebistą zaletę. Są odporne na torowiska i dziury. Gdzie Michelin Alpine 5 są wręcz wspaniałe to bardzo źle znoszą jazdę po torowiskach.
Jeśli opona nie trzyma to jedzie się po prostu wolniej.

Użytkownik przemo_w edytował ten post 07 marzec 2024 - 07:46





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych