Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Rozbierane SESJE :-)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
207 odpowiedzi w tym temacie

#181 OFFLINE   przemofight

przemofight

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 388 postów

Napisano 06 lipiec 2015 - 20:26

Chyba raczej nie da rady z tymi łożyskami a szkoda....



#182 OFFLINE   Mateo1989

Mateo1989

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 820 postów
  • LokalizacjaSopot
  • Imię:Mati
  • Nazwisko:W

Napisano 06 lipiec 2015 - 20:46

a gdyby tak dopasować łożyska żeby na worma wchodziły a następnie rozwiercić miejsce "kotwiczenia" o średnicę zewnętrzną łożyska? 



#183 OFFLINE   przemofight

przemofight

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 388 postów

Napisano 06 lipiec 2015 - 21:04

Jest to trochę ryzykowne przedsięwzięcie... rozwiercenie by musiało być idealne a dostęp ograniczony. Ale może ktoś z kolegów dodał łożyska do exa ?
  • boobinio lubi to

#184 OFFLINE   Pendergrast

Pendergrast

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 376 postów
  • LokalizacjaBusko-Zdrój

Napisano 07 lipiec 2015 - 06:41

Na pewno nie podejdzie łożycho na worma od strony dupki? Ta tulejka wygląda na całkiem podmienialną...



#185 OFFLINE   Woytec

Woytec

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 723 postów
  • LokalizacjaŚląsk

Napisano 01 wrzesień 2015 - 17:35

Penn Fierce 300 od środka.  

 

Byłem ciekawy jak wyglądają bebechy tego ekonomicznego kręciołka po roku okazjonalnego łowienia większymi przynętami. Kołowrotek ma aluminiową obudowę i szpulę, grafitowy rotor, 4 łożyska + 1 oporowe, przełożenie 6,2:1. Uwagi przed serwisem to wyczuwalna praca przekładni, ale bez dramatu, i większy opór przy kręceniu.

Po rozebraniu kołowrotka, potwierdza się fakt, że Penn bardzo obficie smaruje swoje produkty, poza mechanizmem równo zapaćkana było wnętrze body i ramion rotora. Dokładne umycie kołowrotka zajmuje więcej czasu niż smarowanie. Poza tym mamy do czynienia z prostym mechanizmem, wykonanym w większości z aluminium. 

Po przesmarowaniu kołowrotka jestem pozytywnie zaskoczony stanem mechanizmów, bo spodziewałem się, że po roku cięższego łowienia i holu min. suma 150 cm, w środku będzie miazga. Kołowrotek przesmarowałem smarem Penn. 

 

Dla zainteresowanych trochę zdjęć, może komuś się przydadzą.  

 

 

 

 

 

Załączone pliki

  • Załączony plik  1.jpg   188,06 KB   10 Ilość pobrań
  • Załączony plik  2.jpg   285,4 KB   10 Ilość pobrań
  • Załączony plik  3.jpg   30,41 KB   9 Ilość pobrań
  • Załączony plik  4.jpg   191,55 KB   9 Ilość pobrań
  • Załączony plik  5.jpg   51,49 KB   9 Ilość pobrań
  • Załączony plik  6.jpg   188,15 KB   10 Ilość pobrań
  • Załączony plik  7.jpg   30,62 KB   9 Ilość pobrań
  • Załączony plik  8.jpg   208,04 KB   9 Ilość pobrań
  • Załączony plik  9.jpg   30,44 KB   9 Ilość pobrań
  • Załączony plik  10.jpg   37,51 KB   8 Ilość pobrań

Użytkownik Woytec edytował ten post 01 wrzesień 2015 - 17:39


#186 OFFLINE   fish28

fish28

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2677 postów
  • Imię:Darek

Napisano 03 grudzień 2015 - 19:21

Dawno nikt nic nie wrzucał, więc ja wrzucę, może się komuś przyda.

Musiałem przesmarować mojego scorpionka bo ostatnio nad wodą musiałem go reanimować przez pół godziny, zakrapiając oliwką, którą zawsze zabieram ze sobą nad wodę :)

Skubaniec miał w sobie tyle soli że starczyło by mi na kilka miesięcy, a solę dużo :)

Niestety zapomniałem porobić fotek zaraz po rozkręceniu.

Przemyte wszystko w bęzynce ekstrakcyjnej, naoliwione i nasmarowane.

Załączony plik  DSC_0277.JPG   32,38 KB   8 Ilość pobrań

Załączony plik  DSC_0279.JPG   34,88 KB   7 Ilość pobrań

Załączony plik  DSC_0278.JPG   34,59 KB   7 Ilość pobrań

Załączony plik  DSC_0282.JPG   29,23 KB   7 Ilość pobrań

 

A taki syf pozostał po myciu.

Załączony plik  DSC_0280.JPG   31,04 KB   7 Ilość pobrań

 

Teraz chula bez zastrzeżeń, choć wiem że niedługo będę musiał go znowu smarować, bo multik, według mnie, jest mało szczelny.


  • 5384 i Pendergrast lubią to

#187 OFFLINE   Mateo1989

Mateo1989

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 820 postów
  • LokalizacjaSopot
  • Imię:Mati
  • Nazwisko:W

Napisano 04 grudzień 2015 - 08:51

Oto moje królestwo.

ale pucha ardenta :-0
Gdzie można taką kupić?

#188 OFFLINE   penaro

penaro

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 41 postów
  • LokalizacjaToruń
  • Imię:Przemek

Napisano 09 grudzień 2015 - 16:17

Coś z prostszych konstrukcji - Dragon Maxima HS


  • 5384 i Mateo1989 lubią to

#189 OFFLINE   Kowalinho

Kowalinho

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 53 postów
  • LokalizacjaPuławy

Napisano 12 grudzień 2015 - 16:25

Team Daiwa X2500 iA gotowy do smarowania.

Załączone pliki


  • 5384 i Pendergrast lubią to

#190 OFFLINE   Kowalinho

Kowalinho

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 53 postów
  • LokalizacjaPuławy

Napisano 12 grudzień 2015 - 19:18

Daiwa Tournament Z 3000 iA gotowy do smarowania

Załączone pliki


  • Pendergrast lubi to

#191 OFFLINE   Kowalinho

Kowalinho

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 53 postów
  • LokalizacjaPuławy

Napisano 12 grudzień 2015 - 19:21

"Dziewczyny" nasmarowane ;)

 

Załączone pliki



#192 OFFLINE   Profil_Nieaktywny

Profil_Nieaktywny

    Sparta Rods

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3476 postów
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Borucki

Napisano 12 grudzień 2015 - 19:23

"Dziewczyny" nasmarowane ;)

 

Kolego jak już tak ładnie je rozkładasz na czynniki pierwsze to i szpule rozbierz dopieszczając tarcze hamulca, efekt może być zaskakujący :)

 

 

pozdrawiam.



#193 OFFLINE   Kowalinho

Kowalinho

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 53 postów
  • LokalizacjaPuławy

Napisano 12 grudzień 2015 - 19:33

W Turku niedawno hamulec przeszedł konserwację, a w TD nie bardzo jest co dopieszczać w hamulcu ;)


  • Profil_Nieaktywny lubi to

#194 OFFLINE   G_rzegorz

G_rzegorz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1345 postów
  • LokalizacjaKujawsko pomorskie
  • Imię:Grzegorz

Napisano 12 grudzień 2015 - 20:20

Spro Passion 730. Jeden z moich pierwszych kręciołków, który służy kolejnemu użytkownikowi już 3 rok :)

O dziwo mimo tego, że już swoje nakręcił wciąż kręci i kręcić będzie. Solidna maszynka za niewielkie pieniądze :blink:

 

3919345_WP_20151212_002.jpg


  • 5384 lubi to

#195 OFFLINE   Sicu

Sicu

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 357 postów
  • LokalizacjaGdańsk/Warszawa
  • Imię:Maciej

Napisano 14 grudzień 2015 - 11:06

Chciałbym się wypowiedzieć ponieważ co nieco już zepsułem:D Konstrukcje, które tu widać są "symetryczne", tzn przekładnia i ta mniejsza zębatką mają kształt koła.

1. Jak wygląda sprawa spasowania dwóch zębatek? Nie trzeba zaznaczyć, który ząbek wchodził w odpowiadający mu w drugiej zębatce (kwestia wyrobienia się mechanizmu)? -> ok Znalazłem odpowiedź w temacie "Znaczenie przekładni", teraz szukam sprawdzonego sposobu na oznaczenie tego;D

 

2. Co z konstrukcjami "niesymetrycznymi" (taką udało mi się popsuć). Okuma RTX np. - zębatki są niesymetryczne, na schemacie jest pokazane jak je złożyć (chociaż ja na korpusie nie znalazłem "czerwonej kropki", która miała wskazywać oś spasowania elementów). Chętnie ją rozbiorę w święta i pokaże zdjęcia bo co prawda jakoś udało mi się ją złożyć (ząbkuje) to oporówka wymaga czyszczenia bo puszczała ostatnio przy sandaczowaniu.


Użytkownik Sicu edytował ten post 14 grudzień 2015 - 11:53


#196 OFFLINE   CM Punk

CM Punk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 689 postów

Napisano 15 grudzień 2015 - 00:09

Co do znaczenia przekładni-są dwie teorie: znaczyć,lub nie.

Ja uważam,że nie ma to sensu,bo za każdym obrotem zęby przekładni spotykają się innymi zębami przekładni i tylko co któryś obrót wracają do położenia wyjściowego.

Gdyby przekładnia i zębatka miały tyle samo zębów,to ok,można znaczyć,w innym przypadku nawet,jak oznaczymy,to i tak po jednym obrocie korbką już będą w innym położeniu :) .


  • G_rzegorz lubi to

#197 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15671 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 15 grudzień 2015 - 00:25

Co do znaczenia przekładni-są dwie teorie: znaczyć,lub nie.

Ja uważam,że nie ma to sensu,bo za każdym obrotem zęby przekładni spotykają się innymi zębami przekładni i tylko co któryś obrót wracają do położenia wyjściowego.

Gdyby przekładnia i zębatka miały tyle samo zębów,to ok,można znaczyć,w innym przypadku nawet,jak oznaczymy,to i tak po jednym obrocie korbką już będą w innym położeniu :) .

Popieram. 



#198 OFFLINE   Pendergrast

Pendergrast

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 376 postów
  • LokalizacjaBusko-Zdrój

Napisano 15 grudzień 2015 - 11:11

Również nie znaczę przekładni. W tańszych konstrukcjach ( mimośrodowych ) możesz spotkać zębatki niesymetryczne które musisz ustawić na znaki

( często strzałki, kropki są odlane na kołach ) Na schematacie powinno być również zaznaczone co i jak złożyć.


  • CM Punk lubi to

#199 OFFLINE   Kadet

Kadet

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1003 postów

Napisano 15 grudzień 2015 - 12:47

No i co....nic wam nie ząbkuje, nie chrobocze?



#200 OFFLINE   CM Punk

CM Punk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 689 postów

Napisano 15 grudzień 2015 - 16:41

Ale cóż miałoby chrobotać? Jeśli wszystko będzie poprawnie złożone,to będzie śmigać,chyba,że jest po prostu zużyte.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych