Jump to content

  •      Sign In   
  • Create Account

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Photo

Rozbierane SESJE :-)


  • Please log in to reply
207 replies to this topic

#181 ONLINE   przemofight

przemofight

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 380 posts

Posted 06 July 2015 - 20:26

Chyba raczej nie da rady z tymi łożyskami a szkoda....



#182 OFFLINE   Mateo1989

Mateo1989

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 798 posts
  • LokalizacjaSopot
  • Imię:Mati
  • Nazwisko:W

Posted 06 July 2015 - 20:46

a gdyby tak dopasować łożyska żeby na worma wchodziły a następnie rozwiercić miejsce "kotwiczenia" o średnicę zewnętrzną łożyska? 



#183 ONLINE   przemofight

przemofight

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 380 posts

Posted 06 July 2015 - 21:04

Jest to trochę ryzykowne przedsięwzięcie... rozwiercenie by musiało być idealne a dostęp ograniczony. Ale może ktoś z kolegów dodał łożyska do exa ?
  • boobinio likes this

#184 OFFLINE   Pendergrast

Pendergrast

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 376 posts
  • LokalizacjaBusko-Zdrój

Posted 07 July 2015 - 06:41

Na pewno nie podejdzie łożycho na worma od strony dupki? Ta tulejka wygląda na całkiem podmienialną...



#185 OFFLINE   Woytec

Woytec

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 721 posts
  • LokalizacjaŚląsk

Posted 01 September 2015 - 17:35

Penn Fierce 300 od środka.  

 

Byłem ciekawy jak wyglądają bebechy tego ekonomicznego kręciołka po roku okazjonalnego łowienia większymi przynętami. Kołowrotek ma aluminiową obudowę i szpulę, grafitowy rotor, 4 łożyska + 1 oporowe, przełożenie 6,2:1. Uwagi przed serwisem to wyczuwalna praca przekładni, ale bez dramatu, i większy opór przy kręceniu.

Po rozebraniu kołowrotka, potwierdza się fakt, że Penn bardzo obficie smaruje swoje produkty, poza mechanizmem równo zapaćkana było wnętrze body i ramion rotora. Dokładne umycie kołowrotka zajmuje więcej czasu niż smarowanie. Poza tym mamy do czynienia z prostym mechanizmem, wykonanym w większości z aluminium. 

Po przesmarowaniu kołowrotka jestem pozytywnie zaskoczony stanem mechanizmów, bo spodziewałem się, że po roku cięższego łowienia i holu min. suma 150 cm, w środku będzie miazga. Kołowrotek przesmarowałem smarem Penn. 

 

Dla zainteresowanych trochę zdjęć, może komuś się przydadzą.  

 

 

 

 

 

Attached Files

  • Attached File  1.jpg   188.06KB   10 downloads
  • Attached File  2.jpg   285.4KB   10 downloads
  • Attached File  3.jpg   30.41KB   9 downloads
  • Attached File  4.jpg   191.55KB   9 downloads
  • Attached File  5.jpg   51.49KB   9 downloads
  • Attached File  6.jpg   188.15KB   10 downloads
  • Attached File  7.jpg   30.62KB   9 downloads
  • Attached File  8.jpg   208.04KB   9 downloads
  • Attached File  9.jpg   30.44KB   9 downloads
  • Attached File  10.jpg   37.51KB   8 downloads

Edited by Woytec, 01 September 2015 - 17:39.

  • 5384, homax, xyzzvpc and 3 others like this

#186 OFFLINE   fish28

fish28

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2,672 posts
  • Imię:Darek

Posted 03 December 2015 - 19:21

Dawno nikt nic nie wrzucał, więc ja wrzucę, może się komuś przyda.

Musiałem przesmarować mojego scorpionka bo ostatnio nad wodą musiałem go reanimować przez pół godziny, zakrapiając oliwką, którą zawsze zabieram ze sobą nad wodę :)

Skubaniec miał w sobie tyle soli że starczyło by mi na kilka miesięcy, a solę dużo :)

Niestety zapomniałem porobić fotek zaraz po rozkręceniu.

Przemyte wszystko w bęzynce ekstrakcyjnej, naoliwione i nasmarowane.

Attached File  DSC_0277.JPG   32.38KB   8 downloads

Attached File  DSC_0279.JPG   34.88KB   7 downloads

Attached File  DSC_0278.JPG   34.59KB   7 downloads

Attached File  DSC_0282.JPG   29.23KB   7 downloads

 

A taki syf pozostał po myciu.

Attached File  DSC_0280.JPG   31.04KB   7 downloads

 

Teraz chula bez zastrzeżeń, choć wiem że niedługo będę musiał go znowu smarować, bo multik, według mnie, jest mało szczelny.


  • 5384 and Pendergrast like this

#187 OFFLINE   Mateo1989

Mateo1989

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 798 posts
  • LokalizacjaSopot
  • Imię:Mati
  • Nazwisko:W

Posted 04 December 2015 - 08:51

Oto moje królestwo.

ale pucha ardenta :-0
Gdzie można taką kupić?

#188 OFFLINE   penaro

penaro

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 41 posts
  • LokalizacjaToruń
  • Imię:Przemek

Posted 09 December 2015 - 16:17

Coś z prostszych konstrukcji - Dragon Maxima HS


  • 5384 and Mateo1989 like this

#189 OFFLINE   Kowalinho

Kowalinho

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 53 posts
  • LokalizacjaPuławy

Posted 12 December 2015 - 16:25

Team Daiwa X2500 iA gotowy do smarowania.

Attached Files


  • 5384 and Pendergrast like this

#190 OFFLINE   Kowalinho

Kowalinho

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 53 posts
  • LokalizacjaPuławy

Posted 12 December 2015 - 19:18

Daiwa Tournament Z 3000 iA gotowy do smarowania

Attached Files


  • Pendergrast likes this

#191 OFFLINE   Kowalinho

Kowalinho

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 53 posts
  • LokalizacjaPuławy

Posted 12 December 2015 - 19:21

"Dziewczyny" nasmarowane ;)

 

Attached Files



#192 OFFLINE   Profil_Nieaktywny

Profil_Nieaktywny

    Sparta Rods

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3,476 posts
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Borucki

Posted 12 December 2015 - 19:23

"Dziewczyny" nasmarowane ;)

 

Kolego jak już tak ładnie je rozkładasz na czynniki pierwsze to i szpule rozbierz dopieszczając tarcze hamulca, efekt może być zaskakujący :)

 

 

pozdrawiam.



#193 OFFLINE   Kowalinho

Kowalinho

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 53 posts
  • LokalizacjaPuławy

Posted 12 December 2015 - 19:33

W Turku niedawno hamulec przeszedł konserwację, a w TD nie bardzo jest co dopieszczać w hamulcu ;)


  • Profil_Nieaktywny likes this

#194 OFFLINE   G_rzegorz

G_rzegorz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,342 posts
  • LokalizacjaKujawsko pomorskie
  • Imię:Grzegorz

Posted 12 December 2015 - 20:20

Spro Passion 730. Jeden z moich pierwszych kręciołków, który służy kolejnemu użytkownikowi już 3 rok :)

O dziwo mimo tego, że już swoje nakręcił wciąż kręci i kręcić będzie. Solidna maszynka za niewielkie pieniądze :blink:

 

3919345_WP_20151212_002.jpg


  • 5384 likes this

#195 OFFLINE   Sicu

Sicu

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 357 posts
  • LokalizacjaGdańsk/Warszawa
  • Imię:Maciej

Posted 14 December 2015 - 11:06

Chciałbym się wypowiedzieć ponieważ co nieco już zepsułem:D Konstrukcje, które tu widać są "symetryczne", tzn przekładnia i ta mniejsza zębatką mają kształt koła.

1. Jak wygląda sprawa spasowania dwóch zębatek? Nie trzeba zaznaczyć, który ząbek wchodził w odpowiadający mu w drugiej zębatce (kwestia wyrobienia się mechanizmu)? -> ok Znalazłem odpowiedź w temacie "Znaczenie przekładni", teraz szukam sprawdzonego sposobu na oznaczenie tego;D

 

2. Co z konstrukcjami "niesymetrycznymi" (taką udało mi się popsuć). Okuma RTX np. - zębatki są niesymetryczne, na schemacie jest pokazane jak je złożyć (chociaż ja na korpusie nie znalazłem "czerwonej kropki", która miała wskazywać oś spasowania elementów). Chętnie ją rozbiorę w święta i pokaże zdjęcia bo co prawda jakoś udało mi się ją złożyć (ząbkuje) to oporówka wymaga czyszczenia bo puszczała ostatnio przy sandaczowaniu.


Edited by Sicu, 14 December 2015 - 11:53.


#196 OFFLINE   CM Punk

CM Punk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 689 posts

Posted 15 December 2015 - 00:09

Co do znaczenia przekładni-są dwie teorie: znaczyć,lub nie.

Ja uważam,że nie ma to sensu,bo za każdym obrotem zęby przekładni spotykają się innymi zębami przekładni i tylko co któryś obrót wracają do położenia wyjściowego.

Gdyby przekładnia i zębatka miały tyle samo zębów,to ok,można znaczyć,w innym przypadku nawet,jak oznaczymy,to i tak po jednym obrocie korbką już będą w innym położeniu :) .


  • G_rzegorz likes this

#197 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15,598 posts
  • LokalizacjaWarszawa

Posted 15 December 2015 - 00:25

Co do znaczenia przekładni-są dwie teorie: znaczyć,lub nie.

Ja uważam,że nie ma to sensu,bo za każdym obrotem zęby przekładni spotykają się innymi zębami przekładni i tylko co któryś obrót wracają do położenia wyjściowego.

Gdyby przekładnia i zębatka miały tyle samo zębów,to ok,można znaczyć,w innym przypadku nawet,jak oznaczymy,to i tak po jednym obrocie korbką już będą w innym położeniu :) .

Popieram. 



#198 OFFLINE   Pendergrast

Pendergrast

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 376 posts
  • LokalizacjaBusko-Zdrój

Posted 15 December 2015 - 11:11

Również nie znaczę przekładni. W tańszych konstrukcjach ( mimośrodowych ) możesz spotkać zębatki niesymetryczne które musisz ustawić na znaki

( często strzałki, kropki są odlane na kołach ) Na schematacie powinno być również zaznaczone co i jak złożyć.


  • CM Punk likes this

#199 OFFLINE   Kadet

Kadet

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,003 posts

Posted 15 December 2015 - 12:47

No i co....nic wam nie ząbkuje, nie chrobocze?



#200 OFFLINE   CM Punk

CM Punk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 689 posts

Posted 15 December 2015 - 16:41

Ale cóż miałoby chrobotać? Jeśli wszystko będzie poprawnie złożone,to będzie śmigać,chyba,że jest po prostu zużyte.