Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Shimano Twin Power 2024


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
274 odpowiedzi w tym temacie

#161 OFFLINE   Rampampam

Rampampam

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 211 postów
  • LokalizacjaGdzieś tam...

Napisano 11 marzec 2024 - 08:56

hmmmm

Ciekawe czy ten czerwony klej do gwintów poprawił sztywność konstrukcji i prace tego kolowrotka :lol:

Bo to przecież bardzo istotna zmiana ;)

Chyba sobie kupię tego twinpowera

Sprawdzić czy klej daje rade

Użytkownik Rampampam edytował ten post 11 marzec 2024 - 08:58

  • Esioslaw, przemo_w i grzegorzpo91 lubią to

#162 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2265 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 11 marzec 2024 - 09:20

Podkładka pod górnym łożyskiem piniona to raz jest a innym razem jej nie ma. Żadna nowość.
" Zbijanie " szpuli tak jak w Stelli ale tu też żadne zaskoczenie bo już od kilku generacji mechanizmy są zamienne a tylko koło przekładni różni się kolorem anodowania.
Dla mnie największa zmiana to te oringi na kole przekładni. Bo porównując stelle FJ i FK to FK ( i analogicznie tp 20 czy tp23) jest przez nie mega sztywniutka.
Jestem w fazie nacinania koła od 18stki i wrzucenia na nie takich samych oringów jak w FK :-)
Zobaczymy co z tego wyjdzie :-)
  • Guzu i kostom63 lubią to

#163 ONLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14825 postów
  • LokalizacjaPodkowa
  • Imię:Daniel

Napisano 11 marzec 2024 - 09:25

Podkładka pod górnym łożyskiem piniona to raz jest a innym razem jej nie ma. Żadna nowość.
" Zbijanie " szpuli tak jak w Stelli ale tu też żadne zaskoczenie bo już od kilku generacji mechanizmy są zamienne a tylko koło przekładni różni się kolorem anodowania.
Dla mnie największa zmiana to te oringi na kole przekładni. Bo porównując stelle FJ i FK to FK ( i analogicznie tp 20 czy tp23) jest przez nie mega sztywniutka.
Jestem w fazie nacinania koła od 18stki i wrzucenia na nie takich samych oringów jak w FK :-)
Zobaczymy co z tego wyjdzie :-)

 

 

Przemek, 

jak do Stelli FK wlozysz przekladnie od TP24 4000 PG, to daj znac, jak to chodzi .

Powodzenia !



#164 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2265 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 11 marzec 2024 - 09:32

Daniel nie spodziewam się żadnych zmian w kręceniu :-)
Do 18stki zakładałem z tp 20 i stwierdziłem że jestem zbyt mało wyczulony fotelowo bo różnicy nie poczułem :-) no poza lżejszym startem ale to normalne.
  • Guzu lubi to

#165 OFFLINE   Marcin70

Marcin70

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 182 postów
  • Imię:Marcin

Napisano 11 marzec 2024 - 09:36

Podkładka pod górnym łożyskiem piniona to raz jest a innym razem jej nie ma. Żadna nowość.
" Zbijanie " szpuli tak jak w Stelli ale tu też żadne zaskoczenie bo już od kilku generacji mechanizmy są zamienne a tylko koło przekładni różni się kolorem anodowania.
Dla mnie największa zmiana to te oringi na kole przekładni. Bo porównując stelle FJ i FK to FK ( i analogicznie tp 20 czy tp23) jest przez nie mega sztywniutka.
Jestem w fazie nacinania koła od 18stki i wrzucenia na nie takich samych oringów jak w FK :-)
Zobaczymy co z tego wyjdzie :-)

Chodzi o element 65:

https://www.shimanof...hp?scode=041418

 

W wersji 20 jest z tworzywa.


Użytkownik Marcin70 edytował ten post 11 marzec 2024 - 09:42


#166 OFFLINE   Marcin70

Marcin70

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 182 postów
  • Imię:Marcin

Napisano 11 marzec 2024 - 09:38

hmmmm

Ciekawe czy ten czerwony klej do gwintów poprawił sztywność konstrukcji i prace tego kolowrotka :lol:

Bo to przecież bardzo istotna zmiana ;)

Chyba sobie kupię tego twinpowera

Sprawdzić czy klej daje rade

Poczytaj o kolorach kleju do gwintów i jakie ma zadanie.

Nie ma nic do sztywności konstrukcji.

Możesz robić sobie bekę, mi nie przeszkadza.


Użytkownik Marcin70 edytował ten post 11 marzec 2024 - 10:03


#167 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2265 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 11 marzec 2024 - 10:38

Chodzi o element 65:
https://www.shimanof...hp?scode=041418

W wersji 20 jest z tworzywa.

Załączony plik  Messenger_creation_1a50b98e-7d12-4067-928c-7d21fd4a6496.jpeg   32,94 KB   16 Ilość pobrań
To jest tworzywo?
Pomyliłeś ze Stradikiem lub Vanfordem.
Widział ktoś wyrwany rotor z np Stradica?
Odnośnie kleju to jeszcze nie spotkałem obudowy która była normalnie skręcona i się rozkręciła nawet bez kleju. Ale chyba mało widzialem :-)

Klej no moim zdaniem musi być na śrubce która trzyma oś w obudowie wodzika ( np Zauberowate i inne) bo ona potrafi się poluzować.

Użytkownik przemo_w edytował ten post 11 marzec 2024 - 10:48


#168 OFFLINE   Marcin70

Marcin70

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 182 postów
  • Imię:Marcin

Napisano 11 marzec 2024 - 10:47

Faktycznie oringi przeoczyłem, ale mają inne zadanie, też nie ma to nic do sztywności całej konstrukcji.

Poprawiają osadzenie wewnętrznej średnicy łożyska na wałku przekładni. Tam jest pasowanie na "luźno" oring kasuje ten luz.


Użytkownik Marcin70 edytował ten post 11 marzec 2024 - 10:50


#169 OFFLINE   Marcin70

Marcin70

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 182 postów
  • Imię:Marcin

Napisano 11 marzec 2024 - 10:48

attachicon.gif Messenger_creation_1a50b98e-7d12-4067-928c-7d21fd4a6496.jpeg
To jest tworzywo?
Pomyliłeś ze Stradikiem lub Vanfordem.

Zwracam honor faktycznie Stradic.

Jaka wersja tego TP rozmar ?


Użytkownik Marcin70 edytował ten post 11 marzec 2024 - 10:52


#170 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2265 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 11 marzec 2024 - 10:53

Faktycznie oringi przeoczyłem, ale mają inne zadanie, też nie ma to nic do sztywności.
Poprawiają osadzenie wewnętrznej średnicy łożyska na wałku przekładni. Tam jest pasowanie na "luźno" oring kasuje ten luz.

Porównaj pracę i sztywoność Gwiazdy 18 i 22 pod trzepiącymi woblerami to pogadamy.
Robią też za uszczelnienie? Hmmmm No ok a woda wleje się po zewnętrznej bieżni łożyska bo tam nie ma uszczelek :-)
Ps. No jesli poprawiają osadzenie koła przekładni w łożysku ( tak napisałeś) to chyba jednak ma to wpływ na usztywnienie całego mechanizmu.

Użytkownik przemo_w edytował ten post 11 marzec 2024 - 11:08


#171 OFFLINE   Marcin70

Marcin70

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 182 postów
  • Imię:Marcin

Napisano 11 marzec 2024 - 11:04

Nic o uszczelnieniu nie napisałem, na usztywnienie całego mechanizmu jak najbardziej.

Niestety w moich skromnych zasobach młynków nie posiadam gwiazd. Ale może kiedyś się skuszę.


Użytkownik Marcin70 edytował ten post 11 marzec 2024 - 11:04


#172 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2265 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 11 marzec 2024 - 11:07

Zwracam honor faktycznie Stradic.
Jaka wersja tego TP rozmar ?

To nie ma żadnego znaczenia jaki rozmiar. Od Tp w górę są blaszki.

Tylko blaszka czy tworzywo dalej nic nie zmienia. Widziałeś wyrwany rotor ze Stradica? Bo ja nie i jak ktoś widział niech wrzuci fotkę.
Bo nie mam pojecia co trzeba z młynkiem robić żeby rotor z pinionem wyrwać.

#173 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2265 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 11 marzec 2024 - 11:07

Nic o uszczelnieniu nie napisałem, na usztywnienie całego mechanizmu jak najbardziej.
Niestety w moich skromnych zasobach młynków nie posiadam gwiazd. Ale może kiedyś się skuszę.

Wiem ale już napisałem o tym uszczelnieniu bo znąjc JB to zaraz ktoś wskoczy i o tym napisze :-)
To samo tyczy się TP . Ten nowy analogicznie też będzie przyjemniej kręcił pod trzepiącymi woblerkami niż TP 20.

Użytkownik przemo_w edytował ten post 11 marzec 2024 - 11:11


#174 OFFLINE   Marcin70

Marcin70

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 182 postów
  • Imię:Marcin

Napisano 11 marzec 2024 - 11:19

To nie ma żadnego znaczenia jaki rozmiar. Od Tp w górę są blaszki.

Tylko blaszka czy tworzywo dalej nic nie zmienia. Widziałeś wyrwany rotor ze Stradica? Bo ja nie i jak ktoś widział niech wrzuci fotkę.
Bo nie mam pojecia co trzeba z młynkiem robić żeby rotor z pinionem wyrwać.

Nie widziałem ale tworzywo a metal jest różnica, dla mnie wolę metal w tym miejscu.

Użytkownik Marcin70 edytował ten post 11 marzec 2024 - 11:19


#175 OFFLINE   Marcin70

Marcin70

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 182 postów
  • Imię:Marcin

Napisano 11 marzec 2024 - 11:23

Wiem ale już napisałem o tym uszczelnieniu bo znąjc JB to zaraz ktoś wskoczy i o tym napisze :-)
To samo tyczy się TP . Ten nowy analogicznie też będzie przyjemniej kręcił pod trzepiącymi woblerkami niż TP 20.

Co do oringu, też może zapobiegać obracaniu wewnętrznej bieżni na wałku.
Rozbierając swojego stradica FM też zastanawiałem się po co tam go upchnęli

Użytkownik Marcin70 edytował ten post 11 marzec 2024 - 11:25


#176 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2265 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 11 marzec 2024 - 11:28

Nie widziałem ale tworzywo a metal jest różnica, dla mnie wolę metal w tym miejscu.

Ty wolisz. Ok tylko pokaż mi wyrwany rotor z pinionem w Stradicu.
Już było tu mocno krytykowane przeniesienie oscylacji na górę, jedna szpilka trzymająca i inne tematy tylko nic się z tego nie potwierdziło.

Ps. Tjuning stradica polegał na dokładaniu łożysk. A teraz jeszcze dojdzie ta blaszka :-)

#177 OFFLINE   Marcin70

Marcin70

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 182 postów
  • Imię:Marcin

Napisano 11 marzec 2024 - 11:30

O ile będzie pasować:-)

#178 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2265 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 11 marzec 2024 - 11:32

Co do oringu, też może zapobiegać obracaniu wewnętrznej bieżni na wałku.
Rozbierając swojego stradica FM też zastanawiałem się po co tam go upchnęli

Ło matko. Może tylko tu znów do jakiej ekstremalnej sytuacji musiałoby dojść nawet w Stradicu żeby tak się stało?
Porównaj Stradica FL i FM pod np woblerkami i zrozumiesz tą różnicę.
Ps. Pasuje ta blaszka. Pisałem wczesniej o podobieństwach.
Możesz sobie nawet rotor ze stelli do stradica założyć.

Użytkownik przemo_w edytował ten post 11 marzec 2024 - 11:34


#179 OFFLINE   Marcin70

Marcin70

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 182 postów
  • Imię:Marcin

Napisano 11 marzec 2024 - 11:43

Takich tuningów z rotorem to odpada jeszcze mnie nie pokręciło :-) ale blaszkę biorę po lupę.
Na woblery łowię sporadycznie, ale potestuję na spinmadach.

Użytkownik Marcin70 edytował ten post 11 marzec 2024 - 11:51


#180 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2265 postów
  • Imię:Przemek

Napisano 11 marzec 2024 - 11:55

Takich tuningów z rotorem to odpada jeszcze mnie nie pokręciło :-) ale blaszkę biorę po lupę.
Na woblery łowię sporadycznie, ale potestuję na spinmadach.

Przerost formy nad treścią z tą blaszką.
Pokaż choć jeden wyrwany rotor z pinionem FL-a :-)