Kanał o naprawianiu silników
#21 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2024 - 09:02
#22 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2024 - 13:00
Niestety nie polecam tej metody,
Łatwo jest napisać nie polecam. Natomiast żadnej alternatywy nie przedstawiłeś do tej niepolecanej przez Ciebie metody. A może nie ma takiej ?. Więc ja chętnie i pewnie nie tylko ja, poczytamy o tej polecanej przez Ciebie metodzie na rozdzielenie tak zakiśniętych na beton od soli elementów aluminium ze stalą.
Użytkownik darek63 edytował ten post 12 grudzień 2024 - 13:03
- Tresor lubi to
#23 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2024 - 16:30
Nafta moczyłem 2 doby.
Fosol plus drapanie, zjadło pierścień zabezpieczający który się zrósł z rurą, warstwa utlenionego aluminium też odchodziła. Czyściłem 2 x dziennie i zalewałem fosolem. Tam jest taka niecka więc stał sobie i gryzł. Po tych zabiegach dopiero grzanie i walenie młotem. Właściciel mega zadowolony bo koszt części wyszedł ok 1.5 kafla a mógł się zamknąć w 3 albo więcej. Szok ile kosztuje jedna poduszka silnika, na szczęście zerwało tylko 1 z 4...
Tak jak piszesz na zrośnięte Alu tylko temperatura plus brutalna siła.
Tą nakrętkę moczyłem ok 2 tygodni w różnych specyfikach i kompletnie nic to nie dało, koszt nakrętki pincet...
.
Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka
#24 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2024 - 16:36
#25 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2024 - 16:40
Użytkownik Matteoo edytował ten post 12 grudzień 2024 - 16:47
#26 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2024 - 16:49
Po pierwsze, nie prowadziłem dyskusji z Tobą. Po drugie, z Tresorem też nie, komentowałem tylko jego poczynania. Jeżeli zaś potrzebujesz wiedzy na temat materiałoznawstwa to zapraszam do lektury, a najlepiej szkolenia na żywo. Po trzecie Tresor prowadzi kanał na YT, który w przyszłości zaowocuje pewnym dodatkowym pułapem finansowy, a na pewno jest dobrą reklamą jego starań i poczynań. Po czwarte palnik zawsze jest skuteczny, czasem jednak za bardzo, a są materiały stalowe które w chłodnych warunkach delikatnie tracą swoje właściwości i ich grzanie po prostu je może trwale uszkodzić. Po kolejne to na łączeniu masz dwa różne materiały z różnymi właściwościami rozszerzania w tych samych temperaturach. Czasem wystarczy znając właściwości materiału wykonać działanie odwrotne. Ja nie mam zamiaru tu z Tobą dzielić się wiedzą moich techników, zdobywali wiedzę latami i za usługi przez nich wykonywane wypada zapłacić. Wiem, że jest to forum koleżeńskie, ale są pewne granice. Przyjmijmy więc dla Ciebie, że nie ma lepszej metody niż palnik.
Inżynier.. 🙂 kontra praktyk.
- Tresor lubi to
#27 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2024 - 17:37
@Bolesław
Trzech inżynierów głowiło się jak wykonać detal na dwóch obrabiarkach sterowanych cyfrowo jakimi dysponował zakład przez dwa dni. No nie da się i już. Nie możliwie do wykonania. W końcu szefostwo zaprosiło tokarza praktyka z doświadczeniem. Chłop stanał przy manualnym SUI40 i w kilka godzin detal był gotowy. Tak działa praktyka z teorią ... .
Tu jest analogicznie. Sztab inżynierów może miesiąc rozprawiać nad tym, a tu potrzeba zwyczajnie ognia i młota. Sztab inżynierów dalej myśli bo taka ich rola, wymieniacze wymieniają na nowe bo to nie za ich kasę, a fachowiec to po prostu naprawia co dostał, oddaje, wszyscy zarobieni i zadowoleni. Czy komuś to przeszkadza ?. Pytanie retoryczne
- Sławek Oppeln Bronikowski, rapek i Tresor lubią to
#28 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2024 - 18:17
#29 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2024 - 19:35
- Tresor lubi to
#30 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2024 - 20:31
Nie kupować silników z morza.
Właśnie skończyłem spodzinę z Hondy BF 60 młoda na wtrysku od makaronów... Dramat. Zjedzona, piasta ledwie się trzyma, obudowa od cięgła biegów musiałem rozwiercać, obudowa wałka pionowego zjedzona ale jeszcze się trzyma. Yamaha poszła po rozum do głowy i te dwa dekle robi plastikowe nawet w silniku 350KM. Kiedyś myślałem że idą po taniości ale podważasz, wyciągasz czyścić wymieniasz oring, uszczelniacze i gotowe. Bajka robota.
Użytkownik Tresor edytował ten post 12 grudzień 2024 - 20:31
- rapek i darek63 lubią to
#31 OFFLINE
Napisano 12 grudzień 2024 - 22:23
Nie kupować silników z morza.
Oto to właśnie .
#32 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2024 - 22:27
<...>
uprasza się o nie trollowanie
Użytkownik Jano edytował ten post 15 grudzień 2024 - 22:01
#33 OFFLINE
Napisano 13 grudzień 2024 - 23:57
A Ty tutaj widzę tak okazjonalnie. Kiedy trzeba oczernić konkurencję?
- Artech lubi to
#34 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2024 - 08:23
A części montuje takie jakie sobie właściciel życzy. To jego kasa i jego decyzję. Każdy dostaje zawsze wycenę na orginały i na zamienniki. Film z wczoraj Pan chciał wszystko w orginale żaden problem nawet lepiej dla mnie bo wszystko mieli na półce w Moto46. Naprawa spodzniny na częściach z ASO często przekraczała by wartość całego silnika to po pierwsze. Po drugie ja nie zarabiam na częściach więc nie zależy mi na tym aby właściciel zapłacił nie wiadomo ile za części.
Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka
- MIGOTKA i M a r a s lubią to
#35 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2024 - 09:47
W innym świecie, w innej branży dostałem wycenę na usługę elektryka. Robocizna plus materiał. Wycena była bardzo szczegółowa. I podał w niej nawet dokładnie jakie użyje podzespoły podczas pracy. Okazało się że ceny materiałów dla mnie to plus 50% do ceny miejsca gdzie elektryk zakupi materiału. Co więcej on te materiały zakupuje tam z minimum 30%-towym rabatem. Więc wcale się nie dziwie że znaczne grono wszelakich mechaniko-wymieniaczy krzywo patrzy na działalność Łukasza.
Ps. Panu elektrykowi oczywiście podziękowałem i wskazałem palcem odpowiedni kierunek. I wszystko zrobiłem za max 25% ceny
- Artech i Tresor lubią to
#36 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2024 - 12:13
Użytkownik darek63 edytował ten post 14 grudzień 2024 - 12:14
- Tresor lubi to
#37 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2024 - 12:25
Mam znajomego który kręci lody w Internecie, grube. Powiedział mi, im większy sukces tym więcej hejtu. Traktuj to jako miarę twojego sukcesu, to są bardzo mądre słowa i ja tak do tego podchodzę.
A przy okazji żeby nie zaśmiecać forum. Żeby człowiek wyżej nie marudził że tylko Chińskie części z alika właśnie rozpakowuje karton części z ASO, tak wiem "inna kontrola jakości" "inne materiały..." bajanie takie.
.
Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka
#38 OFFLINE
Napisano 14 grudzień 2024 - 12:55
- Adam K. i Tresor lubią to
#39 OFFLINE
Napisano 18 grudzień 2024 - 13:09
Demontaż poduszki silnika prosta robota zeszło 1.5h...
Taka poduszka.
.
.
.
Przy użyciu tego, młotka bezwładnościowego, młotka i przecinaka
.
.
Wyszła w takim stanie:
.
.
Przydała by się ta chemia...
Użytkownik Tresor edytował ten post 18 grudzień 2024 - 13:11
- M a r a s lubi to
#40 OFFLINE
Napisano 18 grudzień 2024 - 13:17
- MIGOTKA i Tresor lubią to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych