Fotografia wedkarska -ciag dalszy
#1 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2007 - 16:56
Moze cos poradzicie?
Z gory dziekuje -poczatkujacy amator.
http://www.fotografi...rg/aparaty.html
#2 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2007 - 17:18
pozd JW
#3 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2007 - 17:55
#4 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2007 - 18:06
pozd JW
#5 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2007 - 19:02
#6 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2007 - 19:05
#7 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2007 - 19:06
#8 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2007 - 19:10
Tak to dzielny giermek Toudi Po jednej wyprawie naraciarskiej dostalem taki przydomek
#9 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2007 - 20:10
#10 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2007 - 20:25
Pozdrawiam
Remek
#11 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2007 - 20:38
Zawsze można skorzystac z przycisku glebi ostrości i na matówce ocenić czy jest wystarczająca. Stosowanie bardzo szerokich szkieł oczywiście pomaga w uzyskaniu większej głebi, ale deformuje perspektywę. Proponuje zastosować obiektyw fish eye nikkor 16/2.8, wówczas przy f/8 wszystko bedzie ostre od soczewki obiektywu do nieskończoności. Ja sama nazwa wskazuje obiektyw jest szczególnie przydatny przy fotografii wedkarskiej
pozd JW
#12 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2007 - 20:49
Jak chcesz korzystać z hiperfocal to musiałbyś wyskoczyć z łodzi. Dla mojej maszyny i 17mm hiperfocal przy f=8 masz 2,2m (!!). Prawie nigdy podczas naszej wyprawy do Szwecji nie udało mi się robić zdjęć przy f=8. Przy f=5,6 masz 3,2m co znaczy, że niekiedy musiałbyś wyskoczyć z łodzi i robić z wody
Jurku, przy pełnej klatce 24mm jest OK. Przy cyfrowcu np. D200 masz 36mm czyli to oznacza, że jak rybę robisz z 2m to głębia ostrości jest mała. Mnie podobają się zdjęcia gdzie ryba jest ostra i tło bo od razu mam dokumentację miejsca gdzie złowiłem rybę.
12 mm jest OK. Dzisiaj próbowałem przy 15 mm i było już super. Nie występują widoczne dystorsje.
Pozdrawiam
Remek
#13 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2007 - 21:01
Lap mniejsze ryby to nie bedziesz mial problemow z glebia ostrosci ;D
#14 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2007 - 21:06
Jurku,
Jak chcesz korzystać z hiperfocal to musiałbyś wyskoczyć z łodzi. Dla mojej maszyny i 17mm hiperfocal przy f=8 masz 2,2m (!!). Prawie nigdy podczas naszej wyprawy do Szwecji nie udało mi się robić zdjęć przy f=8. Przy f=5,6 masz 3,2m co znaczy, że niekiedy musiałbyś wyskoczyć z łodzi i robić z wody ....
Pozdrawiam
Remek
Kompletnie nie wiem o co chodzi?
#15 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2007 - 21:21
#16 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2007 - 21:23
jurek bo Ty sie jesszcze musisz wiele nauczyc
hehe o tak masz sporo racji!!
#17 OFFLINE
Napisano 09 lipiec 2007 - 06:02
#18 OFFLINE
Napisano 09 lipiec 2007 - 07:03
jerzy -oznaczenie L i ten 17 -40/4 -w katalogu canon-a -brak .Masz cos takiego ?
harvi -Sigma EX 17-35/2,8-4,0 DG HSM till Canon AF ,Tamron SP AF 17-50/2,8 XR Di-II LD Aspherical (IF) till Canon AF -poprosze cennik .
remku-Dlatego moim zdaniem kup sobie szkło 12-24mm (Tokinę albo Sigmę 10-20) i będziesz miał właśnie tego czego szukasz. 17-50 dla EOS'a 350 to już niezłe tele
Rozumiem ze te pikne zdjecia z abbore tym pstrykales?
remek-12 mm jest OK. Dzisiaj próbowałem przy 15 mm i było już super. Nie występują widoczne dystorsje.
Poprosze Was o jakies zdjecia z opisem modelu
#19 OFFLINE
Napisano 09 lipiec 2007 - 08:36
No i naco padl wybór Nikkor czy Tokina?
Trout, pojechałem po Nikkora 12-24 no i przyjechałem z tokiną. Po pierwsze na całej giełdzie nie znalazłem Nikkora a po drugie jakoś mnie nie przekonano do wydawania takiej kasy. Szukając po internecie opinii na temat Tokiny i Nikkora głosy były 50-50 znaczy się, że jakość Nikkora nie jest aż tak zauważalna by się o to bić i wydawać taką kwotę. Kupiłem tokinę i ... zauważyłem kilka rzeczy:
- daje inne kolory niż moje pozostałe obiektywy
- głębię ostrości ma taką jak chcę, przy 15 mm jest idealnie zarówno pod względem jakości obrazu jak i GO
- jest szybki mimo, że mówią, że Nikkor szybszy - mi to wystarcza - zdecydowanie na szybkości będzie mi zależało w obiektywie 70-200 ale przy tak serokim kącie
TERMOS13 - tak używam opisanych obiektywów. Ten Tamron jest bardzo dobry, jasny i ostry a przy tym cena bardzo dobra - w Polsce coś około 1500PLN.
Proponuję zapytaj jeszcze Andrzeja Lipińskiego i Tomka_w oni używają Canona i z tego co wiem przebyli już długą drogę w poszukiwaniu dobrego obiektywu.
Jurku, ja też Ale chodzi mi o to, że jak przy 17mm f=5,6 ustawisz 258 cm odległość ostrzenia (hyperfocal) to będziesz miał i owszem ostrość do nieskończoności od tego punktu ale na przodzie granica jest 129 cm. Znaczy się, że wszystko co od 0cm do 129cm będzie nie ostre, a co za tym idzie głowa ryby będzie nie ostra (przy założeniu, że fotografujesz z łodzi gdzie nie masz dużo miejsca). Ja tak miałem właśnie w Szwecji bo większość zdjęć była robiona z niewielkiej odległości. Inaczej to wygląda w przypadku małej matrycy kompakta. Tam jest 8mm (czyli przepaść jeśli chodzi o głębię ostrości) ale fizycznie to obiektyw o polu 16 mm czyli robisz zdjęcie z tego samego punktu co lustrzanką a głębię ostrości masz prawie od obiektywu do nieskończoności.
Pozdrawiam
Remek
#20 OFFLINE
Napisano 09 lipiec 2007 - 10:36
Remek, w czym problem podnieść czułość matrycy do Iso 400, albo nawt 800 ? Wówczas przy ogniskowej 18 mm ( nie wiem ile to jest przy cyfrze? 12mm?) dajesz przysłonę f/11 i doświetlasz pierwszy plan delikatnie lampą blyskową (fill in) i łeb ryby i drzewa na 3 planie są ostre. Kup sobie stale szkło i tam przy pierścieniu ostrzenia masz taka małą skale do ustawiania ostrości hiperfokalnej. Napewno przy stalym szkielku 18 mm głebie bedziesz miał bardzo dużą już od f/11.
pozd JW