Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Hydrostabilizatory - mity i fakty.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
109 odpowiedzi w tym temacie

#41 OFFLINE   wiesławek

wiesławek

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 150 postów
  • LokalizacjaPisz

Napisano 04 czerwiec 2017 - 10:14

No właśnie , czemu nie dodają ładowania , rozrusznika , power trym to chyba też wszystko kit co ?

Odpowiedź jest bardzo prosta tak jak w autach za każdy dodatek trzeba dopłacić.



#42 OFFLINE   esoxlucius1

esoxlucius1

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 419 postów
  • LokalizacjaWschód

Napisano 04 czerwiec 2017 - 10:58

No właśnie , na pewno nie można powiedzieć że by nic nie daje bo w pewnych przypadkach daje bardzo wiele

#43 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 04 czerwiec 2017 - 14:10

No właśnie , czemu nie dodają ładowania , rozrusznika , power trym to chyba też wszystko kit co ?

Nieprawda. Dodają to wszystko o czym piszesz. Zależy od opcji wyposażenia. Jakoś jednak poszerzonej płyty antykawitacyjnej nie spotkałem. Może jestem w błędzie, ale nie spotkałem się z tym, aby któryś z producentów zalecał ten wynalazek.


Użytkownik Janusszr edytował ten post 04 czerwiec 2017 - 14:10


#44 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4922 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 04 czerwiec 2017 - 23:19

Nie dodają, bo nie zawsze jest potrzebny. Pływając szybko to może być wręcz niewskazany, jeżeli łódka wchodzi normalnie w ślizg. Producent zakłada, że silnik masz dobrany odpowiednio do kadłuba i ładunku.

 

Pomaga wejść w ślizg i utrzymać go przy niskiej prędkości, co przy oszczędności na mocy z jednoczesnym parciem na dużą łódkę może uratować sytuację. Pomaga też w sytuacji, gdy na dupie ciężko, kadłub mały i ledwo co idzie, a żeby zobaczyć co z przodu, musisz wyciągać szyje do góry albo inwestować w peryskop. To są dwa główne powody, dla których są kupowane.


Użytkownik psulek edytował ten post 05 czerwiec 2017 - 18:12

  • gaweł, kotwitz i Janusszr lubią to

#45 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 05 czerwiec 2017 - 06:12

Dzięki za konkretną odpowiedź :)



#46 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 05 czerwiec 2017 - 07:37

Nie dodają, bo nie zawsze jest potrzebny. Pływając szybko to może być wręcz niewskazany, jeżeli łódka wchodzi normalnie się ślizga. Producent zakłada, że silnik masz dobrany odpowiednio do kadłuba i ładunku.

 

Pomaga wejść w ślizg i utrzymać go przy niskiej prędkości, co przy oszczędności na mocy z jednoczesnym parciem na dużą łódkę może uratować sytuację. Pomaga też w sytuacji, gdy na dupie ciężko, kadłub mały i ledwo co idzie, a żeby zobaczysz co z przodu musisz wyciągać szyje do góry albo inwestować w peryskop. To są dwa główne powody, dla których są kupowane.

Dodałbym jeszcze poprawę chłodzenia w zakrętach.

Jeśli silnik jest wytrtymowany na v-max i w zakrętach łapie powietrze to wówczas pomagają temu zapobiec.
V-max zawsze spada na hydrostabilizatorach.


  • gaweł lubi to

#47 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 05 czerwiec 2017 - 09:06

Wg  Waszych wypowiedzi, hydrostabilizatory to fajna sprawa dla żółtodziobów takich jak np.ja.



#48 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 06 czerwiec 2017 - 17:36

no nie do końca.

ja posiadam 2 łódki w tym jedna z nich mała płaska z niskim kilem.w ślizgu przy skrętach strasznie myszkuje a na prostych podbija dziób-hydropłaty rozwiązały problem. 



#49 OFFLINE   PrzemoT

PrzemoT

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 56 postów
  • LokalizacjaJerzykowo
  • Imię:Przemysław

Napisano 14 kwiecień 2018 - 09:52

Cześć wszystkim 

 

pływając na 40hp suzuki łodzią 440 ważącą około 300kg po założeniu płyty kawitacyjnej udało się osiągnąć prędkość około 50km/h 

 

bez zapoznawania się z opiniami co do działania płyty kawitacyjnej w małych silnikach zakupiłem hydrostabilizator do mojego Tohatsu 5hp  :D zanim zamontowałem, ponton 320 Promarine w ślizgu płynął 23-25 km/h w/g GPSspeed KMH po zamontowaniu hydrofoil LZ odczucie wejścia w ślizg znacznie szybciej prędkość wzrosła 24-27km/h no i paliwo nie chce się skończyć w zbiorniku  ;)  :D

 

wielkich cudów nie ma jak widać ale troszkę polepszyło to parametry , przy mocniejszych silnikach poprawa jest zdecydowanie odczuwalna .Tak czy inaczej jak ktoś się zastanawia to odpowiadam opierając się na własnym przykładzie polecam koszt przy silniku 4-10 hp 60pln + przesyłka .


Użytkownik PrzemoT edytował ten post 14 kwiecień 2018 - 09:53

  • gaweł lubi to

#50 OFFLINE   bony20

bony20

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 424 postów
  • LokalizacjaNowe Miasto

Napisano 11 październik 2019 - 19:10

Warto zastosować hydrostabilizator do pontonu 3,3 i silnika 6 kM?
Strasznie podnosi dziób, pomimo że silnik wytrymowany, graty z przodu. Wszystko się zsuwa, a w ślizg wchodzi dopiero po dłuższej chwili.
Załączony plik  HYDROFOIL-TRYM-HYDROPLAT-SUPER-OFERTA~2.jpeg   27,22 KB   36 Ilość pobrań

#51 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15676 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 11 październik 2019 - 19:28

Warto zastosować hydrostabilizator do pontonu 3,3 i silnika 6 kM?
Strasznie podnosi dziób, pomimo że silnik wytrymowany, graty z przodu. Wszystko się zsuwa, a w ślizg wchodzi dopiero po dłuższej chwili.
attachicon.gif HYDROFOIL-TRYM-HYDROPLAT-SUPER-OFERTA~2.jpeg

Dziwne. Ile ważysz?

 

Na Kolibri 330 D plus Tohatsu 4T 6 KM nie było większego problemu wejść w ślizg. Max. na stojącej 23-25 KM/h. Ja 88 kg i niewiele gratów.

Spróbuj go podnieść 2-3 cm w górę podkładając listewkę prowizorycznie. 



#52 OFFLINE   bony20

bony20

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 424 postów
  • LokalizacjaNowe Miasto

Napisano 11 październik 2019 - 19:36

Waże 77 kg. Wchodzę w ślizg, ale troche to trwa. W tym czasie wszystko się przesuwa - zbiornik, wędki, kotwica, skrzynka z przynętami.

#53 OFFLINE   sharkfishing

sharkfishing

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1420 postów
  • Lokalizacjachicago
  • Imię:bruno
  • Nazwisko:dadej

Napisano 11 październik 2019 - 22:52

Cudow sie nie spdziewaj na malym silniku(15hp) ale napewno jest troche lepiej jak bez jezeli chodzi o predkosc, napewno szybciej wchodzi w slizg lepsza sterownosc jezeli polaczysz a z odpowiednia sruba widac effekty

#54 OFFLINE   bony20

bony20

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 424 postów
  • LokalizacjaNowe Miasto

Napisano 12 październik 2019 - 03:01

Podskoczę i kupię, a w niedzielę sprawdzę czy faktycznie pomaga w szybszym wejściu w ślizg.

#55 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 12 październik 2019 - 08:37

A jak ustawiłeś trym?
"Wsuń" silnik jak najgłebiej, powinno być lepiej. Jak jest wychylony za bardzo to efekt jest taki jak u Ciebie.

#56 OFFLINE   bony20

bony20

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 424 postów
  • LokalizacjaNowe Miasto

Napisano 12 październik 2019 - 08:43

A jak ustawiłeś trym?
"Wsuń" silnik jak najgłebiej, powinno być lepiej. Jak jest wychylony za bardzo to efekt jest taki jak u Ciebie.


Ustawiony jest najgłębiej.

#57 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 12 październik 2019 - 09:11

Faktycznie, nie doczytałem pierwszego posta.
Co do hydro, miałem je przy silniku 30hp, prędkość spadła ale w ślizg wchodziła szybciej.
Może coś pomogą, choć moc silnika jest dość mała...

#58 OFFLINE   bony20

bony20

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 424 postów
  • LokalizacjaNowe Miasto

Napisano 12 październik 2019 - 10:37

Faktycznie, nie doczytałem pierwszego posta.
Co do hydro, miałem je przy silniku 30hp, prędkość spadła ale w ślizg wchodziła szybciej.
Może coś pomogą, choć moc silnika jest dość mała...

Mały ale wariat :P Mam nadzieję, że jutro woda zweryfikuje. Zakupy poczynione.

#59 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15676 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 12 październik 2019 - 16:32

Daj znać.



#60 OFFLINE   M@lini@k

M@lini@k

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 42 postów
  • LokalizacjaPlock
  • Imię:Piotr

Napisano 30 maj 2020 - 09:35

Panie i panowie mam pytanie. Czy jest sens zakładania hydrostabilizatora do silnika 10 konnego z założoną osłoną na śrubę?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych