No właśnie , czemu nie dodają ładowania , rozrusznika , power trym to chyba też wszystko kit co ?
Odpowiedź jest bardzo prosta tak jak w autach za każdy dodatek trzeba dopłacić.
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 04 czerwiec 2017 - 10:14
No właśnie , czemu nie dodają ładowania , rozrusznika , power trym to chyba też wszystko kit co ?
Odpowiedź jest bardzo prosta tak jak w autach za każdy dodatek trzeba dopłacić.
Napisano 04 czerwiec 2017 - 10:58
Napisano 04 czerwiec 2017 - 14:10
No właśnie , czemu nie dodają ładowania , rozrusznika , power trym to chyba też wszystko kit co ?
Nieprawda. Dodają to wszystko o czym piszesz. Zależy od opcji wyposażenia. Jakoś jednak poszerzonej płyty antykawitacyjnej nie spotkałem. Może jestem w błędzie, ale nie spotkałem się z tym, aby któryś z producentów zalecał ten wynalazek.
Użytkownik Janusszr edytował ten post 04 czerwiec 2017 - 14:10
Napisano 04 czerwiec 2017 - 23:19
Nie dodają, bo nie zawsze jest potrzebny. Pływając szybko to może być wręcz niewskazany, jeżeli łódka wchodzi normalnie w ślizg. Producent zakłada, że silnik masz dobrany odpowiednio do kadłuba i ładunku.
Pomaga wejść w ślizg i utrzymać go przy niskiej prędkości, co przy oszczędności na mocy z jednoczesnym parciem na dużą łódkę może uratować sytuację. Pomaga też w sytuacji, gdy na dupie ciężko, kadłub mały i ledwo co idzie, a żeby zobaczyć co z przodu, musisz wyciągać szyje do góry albo inwestować w peryskop. To są dwa główne powody, dla których są kupowane.
Użytkownik psulek edytował ten post 05 czerwiec 2017 - 18:12
Napisano 05 czerwiec 2017 - 06:12
Dzięki za konkretną odpowiedź
Napisano 05 czerwiec 2017 - 07:37
Nie dodają, bo nie zawsze jest potrzebny. Pływając szybko to może być wręcz niewskazany, jeżeli łódka wchodzi normalnie się ślizga. Producent zakłada, że silnik masz dobrany odpowiednio do kadłuba i ładunku.
Pomaga wejść w ślizg i utrzymać go przy niskiej prędkości, co przy oszczędności na mocy z jednoczesnym parciem na dużą łódkę może uratować sytuację. Pomaga też w sytuacji, gdy na dupie ciężko, kadłub mały i ledwo co idzie, a żeby zobaczysz co z przodu musisz wyciągać szyje do góry albo inwestować w peryskop. To są dwa główne powody, dla których są kupowane.
Dodałbym jeszcze poprawę chłodzenia w zakrętach.
Jeśli silnik jest wytrtymowany na v-max i w zakrętach łapie powietrze to wówczas pomagają temu zapobiec.
V-max zawsze spada na hydrostabilizatorach.
Napisano 05 czerwiec 2017 - 09:06
Wg Waszych wypowiedzi, hydrostabilizatory to fajna sprawa dla żółtodziobów takich jak np.ja.
Napisano 06 czerwiec 2017 - 17:36
no nie do końca.
ja posiadam 2 łódki w tym jedna z nich mała płaska z niskim kilem.w ślizgu przy skrętach strasznie myszkuje a na prostych podbija dziób-hydropłaty rozwiązały problem.
Napisano 14 kwiecień 2018 - 09:52
Cześć wszystkim
pływając na 40hp suzuki łodzią 440 ważącą około 300kg po założeniu płyty kawitacyjnej udało się osiągnąć prędkość około 50km/h
bez zapoznawania się z opiniami co do działania płyty kawitacyjnej w małych silnikach zakupiłem hydrostabilizator do mojego Tohatsu 5hp zanim zamontowałem, ponton 320 Promarine w ślizgu płynął 23-25 km/h w/g GPSspeed KMH po zamontowaniu hydrofoil LZ odczucie wejścia w ślizg znacznie szybciej prędkość wzrosła 24-27km/h no i paliwo nie chce się skończyć w zbiorniku
wielkich cudów nie ma jak widać ale troszkę polepszyło to parametry , przy mocniejszych silnikach poprawa jest zdecydowanie odczuwalna .Tak czy inaczej jak ktoś się zastanawia to odpowiadam opierając się na własnym przykładzie polecam koszt przy silniku 4-10 hp 60pln + przesyłka .
Użytkownik PrzemoT edytował ten post 14 kwiecień 2018 - 09:53
Napisano 11 październik 2019 - 19:10
Napisano 11 październik 2019 - 19:28
Warto zastosować hydrostabilizator do pontonu 3,3 i silnika 6 kM?
Strasznie podnosi dziób, pomimo że silnik wytrymowany, graty z przodu. Wszystko się zsuwa, a w ślizg wchodzi dopiero po dłuższej chwili.
HYDROFOIL-TRYM-HYDROPLAT-SUPER-OFERTA~2.jpeg
Dziwne. Ile ważysz?
Na Kolibri 330 D plus Tohatsu 4T 6 KM nie było większego problemu wejść w ślizg. Max. na stojącej 23-25 KM/h. Ja 88 kg i niewiele gratów.
Spróbuj go podnieść 2-3 cm w górę podkładając listewkę prowizorycznie.
Napisano 11 październik 2019 - 19:36
Napisano 11 październik 2019 - 22:52
Napisano 12 październik 2019 - 03:01
Napisano 12 październik 2019 - 08:37
Napisano 12 październik 2019 - 08:43
A jak ustawiłeś trym?
"Wsuń" silnik jak najgłebiej, powinno być lepiej. Jak jest wychylony za bardzo to efekt jest taki jak u Ciebie.
Napisano 12 październik 2019 - 09:11
Napisano 12 październik 2019 - 10:37
Mały ale wariat Mam nadzieję, że jutro woda zweryfikuje. Zakupy poczynione.Faktycznie, nie doczytałem pierwszego posta.
Co do hydro, miałem je przy silniku 30hp, prędkość spadła ale w ślizg wchodziła szybciej.
Może coś pomogą, choć moc silnika jest dość mała...
Napisano 12 październik 2019 - 16:32
Daj znać.
Napisano 30 maj 2020 - 09:35
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych