Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

InPost


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
55 odpowiedzi w tym temacie

#41 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4805 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 08 marzec 2023 - 01:34

Na razie w stosunku jakość/cena Inpost nie ma konkurencji. Kurier 48 jeszcze OK, ale ostatnio też podnieśli. Orlen jest dobry, jak trzebq tanio i się nie spieszy. 3-4dni robocze to norma, ale przynajmniej stabilnie i przy tej cenie można zaakceptować.
  • Artech i Darek_W lubią to

#42 OFFLINE   drChlubicz

drChlubicz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 611 postów
  • LokalizacjaGA
  • Imię:Michał

Napisano 18 październik 2023 - 12:02

Witam Wszystkich

Myślę że trafiłem do odpowiedniego wątku, jeśli nie to proszę o przeniesienie.

Kilka dni temu kupiłem na giełdzie nowy kołowrotek, wartość rynkowa ok 1000 PLN, w pudełku był paragon.

Kołowrotek z paczkomatu odebrał mój tata ponieważ obecnie jestem za granicą, i jak wszystkie zakupy podczas nieobecności kieruję na niego. Niestety paczka wyjęta z paczkomatu okazała się zniszczona, kartonik zewnętrzny, kartonik od kołowrotka jak i sam kołowrotek mocno uszkodzone, zgnieciony kabłąk, szpula i pokrętło od niej, nie wiem jak rotor, dość powiedzieć że kołowrotek zniszczony, nosz k..wa siąść i płakać, zdjęcie wstawiam dla zobrazowania sytuacji.

Jak wiadomo trzeba złożyć reklamację do inpostu itp itd, te rzeczy się już dzieją.

Pytanie: Czy ktoś z Was miał podobną sytuację? Jak firma odniosła się do roszczeń/reklamacji, jak przebiegał sam proces, i najważniejsze - jaki był finał?

Załączony plik  IMG-20231017-WA0003.jpg   22,95 KB   13 Ilość pobrań

Dodam tylko, że sprzedający oczywiście włączył się w całą sprawę, złożył reklamację ze swojej strony i zadeklarował że nie odpuści dopóki sprawa nie zostanie ostatecznie rozwiązana, pozostaje też w kontakcie z moim tatą, co jest szczególnie ważne gdyż jak wspomniałem nie jestem na miejscu - dzięki Maciej.



#43 OFFLINE   Popej

Popej

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1177 postów
  • LokalizacjaGorzow Wlkp./Białystok
  • Imię:Bartosz
  • Nazwisko:Szczupak to jest król wód

Napisano 18 październik 2023 - 12:54

Generalnie jak odbierasz paczkę to zgłaszasz przy paczkomacie, że paczka nie jest ok. Zawsze na sam koniec jest info czy z paczką jest wszystko ok. Tak wygląda procedura reklamacyjna ze strony inPostu. Pisz/dzwoń do nich. Zgłoś temat.



#44 OFFLINE   Kolorowy

Kolorowy

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 144 postów
  • LokalizacjaPołudnie
  • Imię:Damian

Napisano 18 październik 2023 - 12:55

Ja przy droższych paczkach zawsze nagrywam film z otwierania. Zawsze jest to bardzo mocny punkt podparcia w przypadku ewentualnych reklamacji. Tata pewnie nie zaznaczył przy odbieraniu paczki, że ma co do niej zastrzeżenia? Przy każdym paczkomacie jest kamera - może warto się na to powołać gdyby był problem z reklamacją?
  • S.N. lubi to

#45 OFFLINE   Ardoro

Ardoro

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 199 postów
  • LokalizacjaDolnośląskie

Napisano 18 październik 2023 - 13:04

Żadna spedycja nie oczekuje na reklamacje ale każda odpowiada za powierzony towar. Część spedycji określa maks. kwotę odpowiedzialności do np. wysokości 5 tyś zł. Powyżej wymagają ubezpieczenia i deklaracji wartości przesyłki. Jednak nie zawarcie takiego ubezpieczenia i tak nie zwalnia spedycji od odpowiedzialności. do wyższych kwot. Miałem kiedyś sytuację że firma kurierska zgubiła element maszyny o wartości ok. 12 tyś zł. Przesyłki nie ubezpieczałem. W ramach reklamacji zaproponowali rekompensatę w wys. 50,00 zł. smile.png Niezwłocznie zamówiłem, bo musiałem, nową część u producenta a po przepychankach ze spedycją skierowałem sprawę do sądu który zasądził w sumie, z kosztami i odsetkami ok. 16 tyś. zł. Zapłacili smile.png



#46 OFFLINE   Rampampam

Rampampam

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 211 postów
  • LokalizacjaGdzieś tam...

Napisano 18 październik 2023 - 15:27

Życzę powodzenia w odzyskaniu kasy od inpostu

Czytałem kiedyś ten ich regulamin i z tego co pamiętam to tam jest 3 lub 4 krotność kwoty wydanej na wysyłkę

Dlatego drobnicę można wysyłać do paczkomatu natomiast żeczy droższe jednak lepiej jest wysłać kurierem,tam w cenie wysyłki paczka jest ubezpieczona chyba do 1000zl

Użytkownik Rampampam edytował ten post 18 październik 2023 - 15:59


#47 OFFLINE   Ardoro

Ardoro

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 199 postów
  • LokalizacjaDolnośląskie

Napisano 18 październik 2023 - 17:30

Właśnie to miałem na myśli. Regulaminy spedycji nie mają mocy prawnej. To są takie ich wewnętrzne twory głównie dla zniechęcenie klienta do roszczeń. Każdy sąd opiera się na ustawach i nie bierze regulaminów pod uwagę. 



#48 ONLINE   PaPaDaNcE

PaPaDaNcE

    kochający mąż

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 730 postów
  • LokalizacjaBiałystok/Wasilków
  • Imię:Maciej

Napisano 18 październik 2023 - 17:35

Sprawa dotyczy mnie i Michała a w zasadzie jego ojca,po informacji co się stało z paczką odrazu wykonałem telefon do inpostu składając reklamację, odbyłem całą procedurę odpowiadając na masę pytań i otrzymałem informację co ma zrobić osoba odbierająca paczkę w takim stanie w jakim wyjął ją z paczkomatu o czym poinformowałem ojca Michała....dodam że to pierwsza taka sytuacja w mojej karierze wysyłki paczkomatem...
Teraz czekamy na rozwój sytuacji...mam nadzieję że rozpatrzą pozytywnie... zresztą nie widzę innej możliwości...nikt z nas kontrahentów tu nie zawinił prócz firmy przewozowej....

#49 OFFLINE   psd27

psd27

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 955 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 18 październik 2023 - 18:53

A nie jest tak, ze paczki inposta są ubezpieczone do jakiejś kwoty? Mnie tylko raz inpost zgubił przesyłkę - był to zwrot z alegro z pierdolami na kwotę Ok 70zl. Oddali kasę.

#50 OFFLINE   Rampampam

Rampampam

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 211 postów
  • LokalizacjaGdzieś tam...

Napisano 18 październik 2023 - 19:27

Sprawa dotyczy mnie i Michała a w zasadzie jego ojca,po informacji co się stało z paczką odrazu wykonałem telefon do inpostu składając reklamację, odbyłem całą procedurę odpowiadając na masę pytań i otrzymałem informację co ma zrobić osoba odbierająca paczkę w takim stanie w jakim wyjął ją z paczkomatu o czym poinformowałem ojca Michała....dodam że to pierwsza taka sytuacja w mojej karierze wysyłki paczkomatem...
Teraz czekamy na rozwój sytuacji...mam nadzieję że rozpatrzą pozytywnie... zresztą nie widzę innej możliwości...nikt z nas kontrahentów tu nie zawinił prócz firmy przewozowej....


Tak zapytam

Czy na przesyłkę było wykupione dodatkowe ubezpieczenie i zadeklarowana wartość?

Jeżeli tak to przy udowodnienu na podstawie np paragony jest szansa na zwrot pełnej kwoty

Jeżeli nie ma nic takiego to inpost przy reklamacji zwraca koszty do 200zł

#51 OFFLINE   drChlubicz

drChlubicz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 611 postów
  • LokalizacjaGA
  • Imię:Michał

Napisano 18 październik 2023 - 20:30

Dzięki Wszystkim za odzew, a Maćkowi raz jeszcze za zaangażowanie.

Reklamacje złożone, zdjęcia wysłane - czekamy.

Jak się domyślam nie będzie z górki, ale nie zamierzam się poddać, włącznie ze zgłoszeniem do urzędu ochrony praw konsumenta jeśli zajdzie taka potrzeba, a na przyszłość co cenniejszego tylko ubezpieczonym kurierem.

pozdro

Michał



#52 OFFLINE   Ardoro

Ardoro

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 199 postów
  • LokalizacjaDolnośląskie

Napisano 18 październik 2023 - 22:36

Widzę że nie zrozumieliście. Nie ma potrzeby ubezpieczać(i ponosić dodatkowe koszty) żeby otrzymać pełną wartość zniszczonej lub zagubionej przesyłki. Zapytajcie prawnika


  • drChlubicz lubi to

#53 OFFLINE   drChlubicz

drChlubicz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 611 postów
  • LokalizacjaGA
  • Imię:Michał

Napisano 19 październik 2023 - 07:14

@Ardoro - nie twierdzę że nie masz racji, zapewne masz to już za sobą, jednak w przypadku wykupienia ubezpieczenia, droga do odzyskania pieniędzy będzie na pewno krótsza i mniej stresująca.


Użytkownik drChlubicz edytował ten post 19 październik 2023 - 07:14

  • Ardoro lubi to

#54 OFFLINE   Marcyś

Marcyś

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 846 postów
  • LokalizacjaGdańsk
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Bielecki

Napisano 19 październik 2023 - 09:29

Co prawda nie z INPOST, ale z DPD, które zawsze odrzuca za 1 razem reklamacje szukając wymówek. Przy pisaniu odwołania wysyłam również pismo o przedsądowym wezwaniem do zapłaty. Od tego czasu ani razu mi nie odrzucili. 


  • Ardoro lubi to

#55 OFFLINE   WedkarzIncognito

WedkarzIncognito

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 102 postów
  • Imię:Patryk

Napisano 19 październik 2023 - 13:07

Ło Panie ile to siły trza użyć, żeby tak zmiażdżyć szpulę i złamać drut kabłąka.

Nawiązując do sytuacji przytoczę swoją konfrontację z inpostem w sprawie uszkodzonej przesyłki. Koszt +/- 100 zł. Rzymski garnek i nadmienię tylko, że wypalana glina to nie jest kieliszek do wina wykonany z cieniutkiego szkła.
Żeby była jasność. Przy wypełnianiu danych listu przewozowego zaznaczyłem opcję OSTROŻNIE. Przesyłkę zabezpieczyłem folią bąbelkową, dodatkowym kartonem, z każdej strony kartonu naklejka ostrożnie szkło i dodam również, że nie jest to dla mnie pierwszyzna, ponieważ zajmuję się wysyłką na co dzień.
Mimo wszelkich zabezpieczeń przesyłki garnek dotarł do klienta w formie puzzli. Nie zadowolony klient wysłał mi zdjęcia puzzli i postanowiłem tym samym zadzwonić na infolinię inpostu. W trakcie konsultacji telefonicznej opisując całe zajście, próbowano mi wmówić, że to moja wina, ponieważ źle zabezpieczyłem paczkę. Zatem zadałem pytanie miłemu dżentelmenowi po drugiej stornie słuchawki, jak w takim razie według ich polityki powinna być prawidłowo zabezpieczona paczka, w której znajduje się delikatna rzecz. Otrzymałem zajebiście dyplomatyczną odpowiedź, że trzeba przesyłkę zabezpieczyć w taki sposób, żeby zawartość nie uległa uszkodzeniu podczas transportu. Po rozmowie z bardzo miłym dżentelmenem doszedłem do wniosku, że wypełnię protokół szkody i go wyślę. W odpowiedzi otrzymałem odmowę, która była uzasadniona nieprawidłowym zabezpieczeniem przesyłki oraz tym, że oryginalne opakowanie producenta było używane (tak też zaznaczyłem w protokole szkody). Dodam tylko, że garnek był zabezpieczony folią bąbelkową i został włożony do używanego oryginalnego opakowania, które wewnątrz miało dodatkowe kartoniki w rogach. Oryginalne opakowanie również zostało owinięte folią bąbelkową i wszystko to zostało spakowane do grubego kartonu, który był owinięty stretchem. Nie mam pojęcia, jak w trakcie normalnego transportu, procesu sortowania i znów transportu, taka przesyłka mogła ulec takiemu uszkodzeniu. Rozumiem pęknięcie, ale nie puzzle, które moim zdaniem były wynikiem zgniecenia całego kartonu przez coś bardzo ciężkiego.
No cóż, w moim przypadku reklamacja nie została uznana, a ja byłem delikatnie w plecy. Finalnie klient odesłał puzzle, ja oddałem klientowi pieniądze, a temat z inpostem odpuściłem, ponieważ najzwyczajniej w świecie nie miałem wtedy na to czasu. Zrezygnowałem również z indywidualnej oferty inpostu i obecnie do tej pory korzystam z operatora, który oferuje usługi większość firm przewozowych. W razie jakiejkolwiek komplikacji z przesyłką wszystko ogarnia operator, a ja mam spokojną głowę. Nie wiem może od tamtego czasu, a było to dawno, polityka inpostu się zmieniła, ale niesmak pozostał. Oczywiście z paczkomatów nadal korzystam i wysyłam rzeczy, ale nic co jest delikatne lub wartościowe (szkło, porcelana, elektronika).

Życzę powodzenia. Pozdrawiam.



#56 OFFLINE   drChlubicz

drChlubicz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 611 postów
  • LokalizacjaGA
  • Imię:Michał

Napisano 19 październik 2023 - 14:31

Ło Panie ile to siły trza użyć, żeby tak zmiażdżyć szpulę i złamać drut kabłąka.

W moim przypadku obstawiam przygniecenie np paletą.