Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Bezpiecznik do silnika elektrycznego zaburtowego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
135 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   Robson1981

Robson1981

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 377 postów
  • LokalizacjaPoznań

Napisano 10 kwiecień 2013 - 19:47

Starałem się to opisać jak najprościej...

Podsumowując - dobrze jest stosować w obwodzie takiego silnika bezpiecznik. Na pewno korzystnie wpłynie to na jego niezawodność.

W silnikach sterowanych elektronicznie, które nie posiadają wbudowanego zabezpieczania przed przeciążeniem, zastosowanie zewnętrznego bezpiecznika uchroni nas tylko przed dużą ilością dymu. Jest duże prawdopodobieństwo, że przy zatrzymaniu śruby sam sterownik ulegnie uszkodzeniu.


Użytkownik Robson1981 edytował ten post 10 kwiecień 2013 - 19:47


#22 OFFLINE   tornado

tornado

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1703 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk

Napisano 12 kwiecień 2013 - 09:24

Więc dla mnie neptyka elektryka założenie bezpiecznika samochodowego topikowego odpowiednich parametrów wystarczy aby silnik zabezpieczyć?



#23 OFFLINE   maras5

maras5

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 126 postów

Napisano 09 listopad 2014 - 20:39

A ja ostatnio zaplątałem się w zielsko MG Varimaxem i silnik się po prostu wyłączył. Wyłączyłem go i włączyłem i było ok. Wynika z tego że musi mieć jakieś zabezpieczenie, ale mogę się mylić..

#24 OFFLINE   SzymonK

SzymonK

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 261 postów
  • LokalizacjaTomaszów Maz.
  • Imię:Szymon

Napisano 09 listopad 2014 - 20:54

A jeśli z jakiegoś powodu uszkodzi się silnik i zrobi się w nim zwarcie to jaki prąd popłynie z akumulatora i czy on to wytrzyma? Dlatego bezpiecznik lepiej mieć.

To samo dotyczy echosondy, przynajmniej 2 razy udało mi się przypadkowo zrobić zwarcie podczas podłączania aku do ładowarki.


Użytkownik SzymonK edytował ten post 09 listopad 2014 - 20:58


#25 OFFLINE   Monikat

Monikat

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 10 postów

Napisano 14 listopad 2014 - 09:23

Witam, w   przypadku bezpiecznika do echosondy, to  należy posiadać, ale silnik niekoniecznie, używam od kilku lat silnika elektrycznego

i bezpiecznik nie jest mi potrzebny. :)


Użytkownik Monikat edytował ten post 14 listopad 2014 - 09:23


#26 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 14 listopad 2014 - 17:32

Nie jest do czasu az zblokujesz srube ;) a wtedy poczujesz tylko spalenizne z silnika

#27 OFFLINE   thug

thug

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1121 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 14 maj 2016 - 17:51

Deczko odkopię, ale jak najbardziej w temacie.

Planowałem założyć do swojego osapiana 55lb z maksymizerem bezpiecznik 60A. Zakupiłem dokładnie ten z linku poniżej.

http://www.sonarskle...-60a-p-328.html

Ktoś z was tego używa? Nabrałem wątpliwości po odebraniu przesyłki. Nie zdawałem sobie sprawy że to takie duże ustrojstwo.  I druga sprawa, poważniejsza. Nie podoba mi się sposób podłączenia bezpiecznika do przewodu plusowego. Wsuwa się przewód w tulejkę i dociska wkrętem. Dodatkowo do moich przewodów trzeba użyć załączonej redukcyjnej tulejki. To już całkiem ogranicza styk.

Jakieś alternatywy ? Może coś z motoryzacyjnego się nada ? :)


Użytkownik thug edytował ten post 14 maj 2016 - 17:51


#28 ONLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2325 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 14 maj 2016 - 19:00

Ja zacisnąłem w sklepie elektrycznym tulejki na kablach. Jest Ok.
Dodatkowo możesz pobielić cyną przed zaciśnięciem, i potem po dodaniu drugiej tulejki redakcyjnej też cyną je połączyć.

#29 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5557 postów
  • Imię:adam

Napisano 14 maj 2016 - 19:01

Deczko odkopię, ale jak najbardziej w temacie.

Planowałem założyć do swojego osapiana 55lb z maksymizerem bezpiecznik 60A. Zakupiłem dokładnie ten z linku poniżej.

http://www.sonarskle...-60a-p-328.html

Ktoś z was tego używa? Nabrałem wątpliwości po odebraniu przesyłki. Nie zdawałem sobie sprawy że to takie duże ustrojstwo.  I druga sprawa, poważniejsza. Nie podoba mi się sposób podłączenia bezpiecznika do przewodu plusowego. Wsuwa się przewód w tulejkę i dociska wkrętem. Dodatkowo do moich przewodów trzeba użyć załączonej redukcyjnej tulejki. To już całkiem ogranicza styk.

Jakieś alternatywy ? Może coś z motoryzacyjnego się nada ? :)

to nie musi Ci sie podobac , ma zapewnic dobry styk w mniejscu przylaczenia. Jesli przewody z silnika sa linka , to nalezy zastosowac tulejke dobrana do przewodu zacisnac i podlaczyc pod zacisk bezpiecznika. . W tej branzy wystepuja roznej masci kocowki. oczkowe , igielkowe , widelkowe . Zapewne w zestawie masz koncowke igielkowa ,ktora pozwoli podpiac sie pod bezpiecznik i jest to jak najbardziej poprawne rozwiazanie. NIe czuje tylko tematu pod katem doboru 60A dla silnika 55lbs , gdzie max prad jest 45A. Jak dla mnie nie powinien byc wiekszy niz 50A. Bynajmniej ja u siebie mam automatyczny w wykonianiu "S" C50 dla pradu stalego


Użytkownik siarq edytował ten post 14 maj 2016 - 19:04


#30 OFFLINE   thug

thug

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1121 postów
  • LokalizacjaMazowsze

Napisano 14 maj 2016 - 19:14

Siarq wiesz jak wyglada sposob podlaczenia tego bezpiecznika?
Piszac ze mi sie to nie podoba nie mialem na mysli wzgledow estetycznych. A mala powierzchnie styku przewodu laczonego przez tulejke redukcyjna.

A dobierajac bezpiecznik kierowalem sie opisem ze sklepu, byc moze blednie. Ale nie zglebialem tematu.


Użytkownik thug edytował ten post 14 maj 2016 - 19:15


#31 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5557 postów
  • Imię:adam

Napisano 14 maj 2016 - 19:37

mniemam ze wkladasz tulejke i dociskasz sruba. jest to powszechnie stosowane w apraturze elektrycznej roznej masci


  • Bober18 lubi to

#32 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 18 maj 2016 - 19:19

Mam pytanie do posiadaczy opisywanych tutaj bezpieczników. Proszę o odpowiedź  z ręką na sercu.

Czy zdarzyło się komuś, że bezpiecznik zadziałał?



#33 ONLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2325 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 18 maj 2016 - 19:50

Nie, bo nie było zwarcia ani przeciążenia czy zablokowania śruby. Ja używam go też jako włącznika/wyłącznika. Akumulator mam na stałe w środkowej bakiście i pociągnięte na rufę gdzie dopiero tam podłączam silnik.

#34 OFFLINE   Pickerel

Pickerel

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1205 postów
  • Imię:Wojtek

Napisano 18 maj 2016 - 21:17

Mam pytanie do posiadaczy opisywanych tutaj bezpieczników. Proszę o odpowiedź  z ręką na sercu.
Czy zdarzyło się komuś, że bezpiecznik zadziałał?


W zeszłym tygodniu byłem zmuszony przez dłuższy czas płynąć pod wiatr na piątym biegu. W pewnym momencie silnik po prostu zgasł. Nie wiem dokładnie co się stało w każdym bądź razie plastikowy pojemnik w którym znajduje się bezpiecznik praktycznie się rozpuścił. A bezpiecznik oczywiście się przepalił. Po wymianie bezpiecznik silnik działa jak wcześniej.

#35 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5557 postów
  • Imię:adam

Napisano 18 maj 2016 - 21:21

Nastąpiło przeciążenie. Zbyt duży pobór w długim czasie , zły styk wydziela się ciepło i checa gotowa

#36 OFFLINE   ptychoo

ptychoo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 postów
  • LokalizacjaWąbrzeźno
  • Imię:Krzysztof

Napisano 18 maj 2016 - 23:01

Czy zdarzyło się komuś, że bezpiecznik zadziałał?


Mam automat w trochę innym wykonaniu i zdarza się, że zadziała. Jest to spowodowane długotrwałym płynięciem na wyższych obrotach. Nawet mnie to trochę irytuje, bo co nadrobię prędkością, to muszę odczekać, aż bezpiecznik puści. W momencie zadziałania automatu kable zasilające są ledwo letnie. Silnik MotorGuide 55lbs. Może jest, aż nadto czuły.

#37 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1367 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 19 maj 2016 - 07:03

Mam automat w trochę innym wykonaniu i zdarza się, że zadziała. Jest to spowodowane długotrwałym płynięciem na wyższych obrotach. Nawet mnie to trochę irytuje, bo co nadrobię prędkością, to muszę odczekać, aż bezpiecznik puści. W momencie zadziałania automatu kable zasilające są ledwo letnie. Silnik MotorGuide 55lbs. Może jest, aż nadto czuły.

Ciepłe kable, to dowód na to, że mają za mały przekrój. Ja wymieniłem na 10mm2 w silikonie od głośników i nic nigdy się nie grzeje. Nawet jak kogoś podholuję na pełnym "gazie" pod wiatr. Żadnych oczywiście krokodylków. Tylko konektory z oczkiem. Wlutowane i dodatkowo zaciśnięte.

Maximizer w mojej MK ma jakieś zabezpieczenia wewnętrzne. Jak kupiłem Traxxisa, to podczas podłączania leciutko iskrzy przy klemie. Zadzwoniłem  do gościa, tego słynnego w Polsce co montuje maximizery  i wytłumaczył mi, że to właśnie włącza się układ zabezpieczający. Np. przed odwrotnym podłączeniem przewodów. Przed przeciążeniami również. Np. po płynięciu na full, jeżeli chcę włączyć wsteczny, to kilka sekund jest zwłoki. Czasami jest "przygoda" z trzcinami. Piszę o sytuacji, kiedy zniesie łódź w trzciny na wyłączonym silniku. Chcę włączyć silnik, a on nie reaguje- np. do przodu. Szybka zmiana kierunku obrotów przód-tył i po kłopocie.

Uważam, że zabezpieczenie jest istotne wtedy, kiedy nie mamy bezpośredniego kontaktu z silnikiem. Trzymając rumpel w garści, to chyba szybciej zareagujemy kiedy wkręci się nam np. plecionka w śrubę, niż zadziała bezpiecznik.



#38 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5557 postów
  • Imię:adam

Napisano 19 maj 2016 - 13:27

Zabezpieczenia automatyczne maja to do siebie , ze jesli dostana kilka razy "popalic" to nie koniecznie musza dzialac juz tak samo. Bimetal w srodku traci swoje wlasciwosci i czesto gesto nie dziala przy pradzie zdefiniowanym przez producenta.. Z tad tez ich uzywanie jest wygodne bo pstryk i dziala znowu, z drugiej strony maja tez wady. Duzo odporniejsze sa wkladki topikowe , za to jednorazowe...



#39 OFFLINE   adski

adski

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 114 postów
  • LokalizacjaŚwiecie

Napisano 06 czerwiec 2016 - 19:31

Przy tym bezpieczniku automatycznym ma znaczenie którą stroną do akumulatora?



#40 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5557 postów
  • Imię:adam

Napisano 06 czerwiec 2016 - 19:49

powinno byc jakies oznaczenie , strzalka badz ceyferki 1 - zazwyczaj jako zasilania i 2 jako odplyw-silnik






Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych