Bezpiecznik do silnika elektrycznego zaburtowego
#61 OFFLINE
Napisano 17 sierpień 2018 - 20:44
Natomiast oryginalny kabel od gniazda bezpiecznika usunąłem, ponieważ był dość cienki i dałem 10, która wcześniej była z automatem. Kable bezpiecznika i MG Varimax 55lb mają podobną grubość.
Ja końcówki kabli lutuję, a następnie zaciskam. Tą czynność należy wykonać dobrze, aby napięcie nie szło w temperaturę.
Nie jestem elektrykiem, a moja wiedza jest w pełni amatorska.
#62 OFFLINE
Napisano 02 wrzesień 2018 - 20:52
#63 OFFLINE
Napisano 02 wrzesień 2018 - 23:17
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
#64 OFFLINE
Napisano 03 wrzesień 2018 - 19:27
Użytkownik Bober18 edytował ten post 03 wrzesień 2018 - 19:28
#65 OFFLINE
Napisano 03 wrzesień 2018 - 20:16
#66 OFFLINE
Napisano 03 wrzesień 2018 - 21:28
Moc podaje się przy napięciu znamionowym, więc 12V. Dla 540W masz 45A, przy naładowanym aku będzie około 48A, więc 60A w sam raz.
#67 OFFLINE
Napisano 03 wrzesień 2018 - 21:31
#68 OFFLINE
Napisano 03 wrzesień 2018 - 22:31
P= u×I
#69 OFFLINE
Napisano 03 wrzesień 2018 - 23:11
Ja tam wolę P=U^2/R
@Trout master - to proste, będzie doił mniej i generował mniejszą moc. Rezystancja jest stała, niezależnie od napięcia, więc wyznaczamy ją @12V R=U^2/P=144/540=0,267ohm
P@10,5V=(10,5)^2/0,267=412W, prąd 39,2A, to dlatego silnik zwalniają i nie mają mocy przy rozładowanym aku
To tak w pewnym uproszczeniu, bo w silniku występują też inne zjawiska, ale to nie forum fizyczne.
Użytkownik psulek edytował ten post 03 wrzesień 2018 - 23:19
- bob61 lubi to
#70 OFFLINE
Napisano 04 wrzesień 2018 - 14:59
Moc podaje się przy napięciu znamionowym, więc 12V. Dla 540W masz 45A, przy naładowanym aku będzie około 48A, więc 60A w sam raz.
#71 OFFLINE
Napisano 08 wrzesień 2018 - 16:18
Zawierając do aku nie udało mi się.
Chce sprawdzić czy zadziała (spali się na zwarciu) skoro jest bezpiecznikiem blaszkowym.
_____
Załączone pliki
#72 OFFLINE
Napisano 08 wrzesień 2018 - 18:52
spalic sie spali , to wiecej niz pewne. Kwestia tylko przy jakim pradzie to uczyni oraz czasie. W jaki sposob to zwierales na akumulatorze ? jak dlugo trzymales ?jaka pojemnosc mial aku ? MI przy 100ah zap marine udalo sie LGY 16 usmazyc , a co dopieor taka blaszka no chyba ze ma z 1mm grubosci , to sie zaswieci
#73 OFFLINE
Napisano 08 wrzesień 2018 - 19:21
Blaszka jest chyba z aluminium (to mi się nie podoba), wymiar pomiędzy "oczkami" ma szerokości 6mm a grubość całej blaszki to ok 0.35mm.
Blaszkę zamocowałem do "-" a kablem z "+" złapałem w kombinerki do blaszki.
Muszę jeszcze zrobić test na bezpieczniku bagnetowym samochodowym ale wpięcie go w grube kable będzie kłopotliwe. Dobry styk jest u mnie priorytetem w każdym połączeniu a przy bagnetowym jakoś tego nie widzę. 😕
#74 OFFLINE
Napisano 08 wrzesień 2018 - 20:20
zobacz na zabezpieczenia bezpieczników agu są do przewodów 8-30mm
#75 OFFLINE
Napisano 09 wrzesień 2018 - 22:21
Bezpiecznik topikowy ma zawsze pewną charakterystykę czasowo-prądową i dopiero przy kilkukrotnym przekroczeniu wartości znamionowej zadziała momentalnie. Przekroczenie prądu znamionowego między 2 a 3 razy wymaga często kilkunastu sekund do wyzwolenia. Sądzę, że bawiąc się kombinerkami i cienkimi kablami (pewnie nie użyłeś niczego grubego bo gorące) nie zapewnisz odpowiednio małej rezystancji, żeby wyciągnąćte 180A z aku i trzeba po prostu dłużej czekać, prędzej usmażysz cienkie kable. Jak chcesz się bawić, to skręć to porządnie z grubymi kablami (min. 6mm) i włącz przez hebel.Na aku. Kabel był gorący a blaszka ... nie wiem. Nie chciałem załatwić aku (65Ah) wiec długo nie trzymałem.
Blaszka jest chyba z aluminium (to mi się nie podoba), wymiar pomiędzy "oczkami" ma szerokości 6mm a grubość całej blaszki to ok 0.35mm.
Blaszkę zamocowałem do "-" a kablem z "+" złapałem w kombinerki do blaszki.
Muszę jeszcze zrobić test na bezpieczniku bagnetowym samochodowym ale wpięcie go w grube kable będzie kłopotliwe. Dobry styk jest u mnie priorytetem w każdym połączeniu a przy bagnetowym jakoś tego nie widzę.
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
#76 OFFLINE
Napisano 10 wrzesień 2018 - 15:25
Bezpiecznik topikowy ma zawsze pewną charakterystykę czasowo-prądową i dopiero przy kilkukrotnym przekroczeniu wartości znamionowej zadziała momentalnie. Przekroczenie prądu znamionowego między 2 a 3 razy wymaga często kilkunastu sekund do wyzwolenia. Sądzę, że bawiąc się kombinerkami i cienkimi kablami (pewnie nie użyłeś niczego grubego bo gorące) nie zapewnisz odpowiednio małej rezystancji, żeby wyciągnąćte 180A z aku i trzeba po prostu dłużej czekać, prędzej usmażysz cienkie kable. Jak chcesz się bawić, to skręć to porządnie z grubymi kablami (min. 6mm) i włącz przez hebel.
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
Hyyyyyyymmmmm.
A co na to mój Traxxis który pociągnie ( i wytrzyma) jedynie 55/60A?
Skoro bezpiecznik 60A potrzebuje aż tak długiego czasu (i amper) to co stanie się w silniku w razie draki?
#77 OFFLINE
Napisano 10 wrzesień 2018 - 15:44
w sobotę tydzień temu spaliłem bezpiecznik 60A w moim elektryku ospian 55lbs z max. Wątpiłem że można to zrobić, jak montowałem 3 lata temu bezpiecznik, ale to moja wina, bo nie zwróciłem uwagi, że śruba zaplątała się w roślinność podwodną (na tym jeziorze jest tego bardzo dużo), a silnik chodził na najmniejszych obrotach, by utrzymać łódkę w odpowiedniej pozycji.
Bez bezpiecznika silnik by się spalił, a dokładniej elektronika.
#78 OFFLINE
Napisano 10 wrzesień 2018 - 19:47
#79 OFFLINE
Napisano 10 wrzesień 2018 - 20:59
Jaki @Mateos miałeś bezpiecznik?
60A, ale popękała cała obudowa bezpiecznika (czy może chodzi ci o konkretny rodzaj - jutro sprawdzę bo mam jeszcze 3 szt w zapasie).
#80 OFFLINE
Napisano 10 wrzesień 2018 - 21:06
Hyyyyyyymmmmm.
A co na to mój Traxxis który pociągnie ( i wytrzyma) jedynie 55/60A?
Skoro bezpiecznik 60A potrzebuje aż tak długiego czasu (i amper) to co stanie się w silniku w razie draki?
Gdyby bezpiecznik działał na styk, to co chwila byś go wymieniał. Silnik chwilo może ci brać dużo więcej prądu niż znamionowo. Np startując zrywnie na maksa w zawodach w łowieniu z łodzi o napędzie elektrycznym aby zająć najlepsza miejscówkę, prąd początkowy jest bardzo wysoki, spada dopiero jak silnik złapie obrotów. Gdybyś miał bezpiecznik na styk, to spaliłby się on a twoje szanse na zwycięstwo mocno spadły . Bezpiecznik jest po to, że jak wirnik stanie na dłużej, bo zaplączesz się w jakieś rośliny, to prąd wzrasta znacząco i płytka topi się w moment. Gdyby było inaczej, to zmieniał byś bezpiecznik przy prawie każdym trąceniu przeszkody. A silnik też nie spali się od chwilowego większego prądu.
Użytkownik psulek edytował ten post 10 wrzesień 2018 - 21:09
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych