Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Uchwyt / mocowanie przetwornika echosondy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1300 odpowiedzi w tym temacie

#1281 OFFLINE   ObywatelX

ObywatelX

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 38 postów
  • LokalizacjaOlsztyn
  • Imię:Paweł

Napisano 09 luty 2024 - 14:56

Witam, czy do tego uchwytu mikado można zakupić jakiś adapter do przetwornika HUMMINBIRD MSI+?

Załączone pliki



#1282 OFFLINE   karkoszek

karkoszek

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1834 postów
  • LokalizacjaGryfino
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:Lures.pl

Napisano 09 luty 2024 - 23:01

Wyślij mi samą końcówkę, zrobię projekt na drukarce 3D i odeślę Ci komplet :)

#1283 OFFLINE   adiz1

adiz1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 227 postów
  • Lokalizacjawoj. śląskie

Napisano 10 marzec 2024 - 20:15

Sonar boczny  - umiejscowienie przetwornika względem silnika (elektrycznego).

Sezon za pasem, więc zabrałem się za przygotowania sprzętu.

Zamocowałem przetwornik nowej echosondy (Helix 7 MSI G4) na uchwycie/szynie przykręconej do pawęży pontonu. Takie rozwiązanie bdb sprawdziło mi się przy przetworniku 2D ( "Dual beam" od Garmina Strikera 4 Plus). Przymocowałem elektryczny silnik (Minn Kota Endura). Popatrzyłem na ten montaż z różnych stron i zaczynam mieć wątpliwości nad tym, czy silnik nie będzie przysłaniał wiązki z sonaru bocznego. Przetworniki wyglądają gabarytowo nawet podobnie (ten nowy od SI i stary 2D). Płetwa silnika kończy się jakieś 30 cm poniżej przetwornika. Jeżeli zaś chodzi o odległości od pawęży, to koniec przetwornika jest mniej więcej na wysokości kolumny silnika. Jest coś na rzeczy w tym ustawieniu, czy wymyślam sobie problem?

Załączone pliki

  • Załączony plik  3a.jpg   53,37 KB   14 Ilość pobrań
  • Załączony plik  2a.jpg   70,15 KB   14 Ilość pobrań
  • Załączony plik  1a.jpg   57,07 KB   14 Ilość pobrań


#1284 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4922 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 10 marzec 2024 - 21:02

Spodzina będzie przesłaniać prawą stronę.



#1285 OFFLINE   adiz1

adiz1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 227 postów
  • Lokalizacjawoj. śląskie

Napisano 10 marzec 2024 - 21:28

Pływa masa łódek/pontonów z przetwornikami za rufą (tak z elektrykami, jak spalinówkami) - jak sobie radzą?

Przychodzą mi do głowy dwie rzeczy

1. zostawić przetwornik tak jak jest (to jest bardzo dobre, "idiotoodporne" mocowanie i nie łapie zaczepów/zielska przepływając po płyciznach) a dorobić "pantograf" do pawęży (coś prostego) i odsunąć od niej silnik na te kilkanaście do 20 cm.

2. Zamocować przetwornik do jakiejś solidnej i długiej sztycy, wykonanej na bazie metalowej rurki i opuszczać przetwornik na głębokość, jak się kończy metalowa płetwa silnika (czyli ze 30 cm niżej niż teraz jest). Widzę pierwszą wadę - trzeba będzie uważać przy pływaniu na płytkiej wodzie co by o coś nie zahaczyć o przeszkodę i zbierać to będzie podwodne rośliny)



#1286 OFFLINE   adiz1

adiz1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 227 postów
  • Lokalizacjawoj. śląskie

Napisano 10 marzec 2024 - 21:37

Rozumiem, że wiązka bocznego skanowania rozchodzi się tak jak na załączonych grafikach i trzeba zostawić jej wolną przestrzeń?

Załączone pliki

  • Załączony plik  2b.jpg   93,31 KB   14 Ilość pobrań
  • Załączony plik  1b.jpg   57,79 KB   15 Ilość pobrań

  • Sebulba lubi to

#1287 OFFLINE   Czoper

Czoper

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1166 postów

Napisano 11 marzec 2024 - 07:49

Ja używam czegoś takiego i jest mega wygodne, jest regulacja głębokości, a na czas szybkiego pływania spalina mozna podnieść i zblokować dodatowa śruba ,a pływając tylko na elektryku wszytsko stabilnie się trzyma - polecam

Załączony plik  Screenshot_2024-02-25-08-55-01-10_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg   43,92 KB   16 Ilość pobrańZałączony plik  Screenshot_2024-02-25-08-55-03-76_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg   36,7 KB   16 Ilość pobrańZałączony plik  Screenshot_2024-02-25-08-54-58-05_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg   21,7 KB   16 Ilość pobrań
Załączony plik  Screenshot_2024-02-25-08-54-54-88_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg   17,78 KB   15 Ilość pobrań

Użytkownik Czoper edytował ten post 11 marzec 2024 - 08:27


#1288 OFFLINE   adiz1

adiz1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 227 postów
  • Lokalizacjawoj. śląskie

Napisano 11 marzec 2024 - 09:36

Ciekawe rozwiązanie, aczkolwiek kosztowne (bo ładne i solidne). To już koszt pod "tysiaka", albo i więcej. Jeżeli coś zrobię na boku pontonu, to raczej jakaś "doklejka" do balonu, trzymająca pionową rurkę. Chcę tylko poprawnie odbierać sygnał DI/SI. Nie mam aspiracji, żeby iść w jakieś "panoptix-y", "live" itp.



#1289 OFFLINE   Lucas

Lucas

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1016 postów
  • LokalizacjaDolina Środkowej Wisły
  • Imię:Łukasz
  • Nazwisko:Lucas

Napisano 11 marzec 2024 - 11:06

Jak dasz na zwykłej sztycy i opuścisz poniżej silnika to będzie ładnie. Druga sprawa to zakłócenia jakie będą od silnika jedynie pasek przy SI na odcinku pomiędzy łodzią a dnem. Na strukturę nie bedzie miało to jakiegoś ogromnego wpływu. Jak silnik odchylisz do góry to też tego nie będzie.
Jest jeszcze opcja że będzie Ci siać na ekranie ale to już raczej nie od sporobu montażu przetwornika.

Użytkownik Lucas edytował ten post 11 marzec 2024 - 11:09


#1290 OFFLINE   adiz1

adiz1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 227 postów
  • Lokalizacjawoj. śląskie

Napisano 11 marzec 2024 - 12:54

Jak silnik odchylisz do góry to też tego nie będzie.

 

Silnik MK, ten na załączonych obrazkach - jest już przedstawiony w najniższej możliwej pozycji, dla właściwego trymu łódki i osiągniecia najlepszych osiągów (krawędź łopatki śruby, w górnej pozycji, jest 2-3 cm poniżej dna pontonu). Jak dam silnik wyżej to będzie chlapać i "bebłać" po powierzchni.



#1291 OFFLINE   Aries

Aries

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 115 postów
  • Lokalizacjaobok S7
  • Imię:Maciej

Napisano 18 marzec 2024 - 19:51

Chodzi mi po głowie wykorzystanie profili aluminiowych v-slot np takich:

https://allegro.pl/o...lds-13614833364

i do tego jako ślizg:

https://allegro.pl/o...nie-11985342713

 

Czy macie jakieś doświadczenia z tym systemem?



#1292 OFFLINE   sinus

sinus

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 78 postów
  • Imię:Andrzej
  • Nazwisko:Polanowski

Napisano 25 wrzesień 2024 - 15:37

Potrzebuję pomysłu jak sobie poradzić z sytuacją jak na fortkach. Paweż nie jest ukośna i pomiędzy kolumna silnika i paweżą nie ma przestrzeni na przetwornik. Montaż próbny na sztycy (na foto), niestety pokazuje, że lewa strina na sideVu jest zasłonięta.
Czy jedyna szansą jest schowanie przetwornika pod łódkę, czy może ktoś miał podobnie i znalazł jakiś patent.
Pomysły i zdjęcia mile widziane, za wszelkie sugestie z góry dziękuję.


47049fc6e9b18faa3e9046d948de74a3.jpga4bae65e5a52c5d133dda3a03e40ab40.jpg

Użytkownik sinus edytował ten post 25 wrzesień 2024 - 15:42


#1293 OFFLINE   amalker

amalker

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 522 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Łukasz

Napisano 25 wrzesień 2024 - 17:00

Miałem podobny problem, proponuję kupić kostkę i ją odpowiednio wyprofilować...

#1294 OFFLINE   amalker

amalker

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 522 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Łukasz

Napisano 26 wrzesień 2024 - 10:19

Potrzebuję pomysłu jak sobie poradzić z sytuacją jak na fortkach. Paweż nie jest ukośna i pomiędzy kolumna silnika i paweżą nie ma przestrzeni na przetwornik. Montaż próbny na sztycy (na foto), niestety pokazuje, że lewa strina na sideVu jest zasłonięta.
Czy jedyna szansą jest schowanie przetwornika pod łódkę, czy może ktoś miał podobnie i znalazł jakiś patent.
Pomysły i zdjęcia mile widziane, za wszelkie sugestie z góry dziękuję.


47049fc6e9b18faa3e9046d948de74a3.jpga4bae65e5a52c5d133dda3a03e40ab40.jpg

 

... jak taką kostkę przykleisz z prawej strony na łuku pawęży i burty a do niej przykręcisz przetwornik to jest szansa, że nie zasłoni go silnik. Zawsze możesz też lekko wytrymować silnik.

Łatwiej będzie Ci dostosować kostkę z polipropylenu niż poliamidu ale PP ciężko przykleić, ale znalazłem odpowiedni preparat, jak się zdecydujesz to podeślę instrukcję.


  • sinus lubi to

#1295 OFFLINE   sinus

sinus

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 78 postów
  • Imię:Andrzej
  • Nazwisko:Polanowski

Napisano 26 wrzesień 2024 - 17:16

... jak taką kostkę przykleisz z prawej strony na łuku pawęży i burty a do niej przykręcisz przetwornik to jest szansa, że nie zasłoni go silnik. Zawsze możesz też lekko wytrymować silnik.
Łatwiej będzie Ci dostosować kostkę z polipropylenu niż poliamidu ale PP ciężko przykleić, ale znalazłem odpowiedni preparat, jak się zdecydujesz to podeślę instrukcję.

Kupiłem już płytę HPL i Sikaflex, ale chętnie zobaczę Twoje wykonanie na zdjęciu. Z klejeniem jest ten problem, że nie ma szans na poprawkę bez cięcia, szlifowania, malowania etc. więc chciałbym być możliwie pewien, że to zadziała...

#1296 OFFLINE   Wojciech_B

Wojciech_B

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 974 postów

Napisano 26 wrzesień 2024 - 17:34

Andrzej lekkie wytrymowanie na bank pomoże w side vu. Przyjrzyj się czy nie masz zbyt nisko zamontowanego silnika. Może przez to masz trudności. 

 

Załączony plik  progressive-engine-height.jpg   38,9 KB   7 Ilość pobrań

 



#1297 OFFLINE   sinus

sinus

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 78 postów
  • Imię:Andrzej
  • Nazwisko:Polanowski

Napisano 26 wrzesień 2024 - 18:35

Andrzej lekkie wytrymowanie na bank pomoże w side vu. Przyjrzyj się czy nie masz zbyt nisko zamontowanego silnika. Może przez to masz trudności.

attachicon.gif progressive-engine-height.jpg

Wojtek, trymowanie nie pomaga, zarówno na pierwszej jak i na drugiej pozycji widok jest zasłonięty, a dalej nie pójdę, bo już przy drugim oczku łódka dłużej wchodzi w ślizg/wymaga dociążenia przodu.
Co do wysokości płyty vs. kil to bez podnoszenia paweży by się niestety nie odbyło, a bez tego podniesienia pływa się naprawdę ok i wolę pokombinować z przetwornikiem

#1298 OFFLINE   Bartek1989

Bartek1989

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 500 postów

Napisano 26 wrzesień 2024 - 18:50

A może uchwyt burtowy i podnoszenie do płynięcia w slizgu?
Tylko nie taki jaxon za stówkę tylko coś typu skylla do verta

Użytkownik Bartek1989 edytował ten post 26 wrzesień 2024 - 18:53


#1299 OFFLINE   sinus

sinus

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 78 postów
  • Imię:Andrzej
  • Nazwisko:Polanowski

Napisano 26 wrzesień 2024 - 19:05

A może uchwyt burtowy i podnoszenie do płynięcia w slizgu?
Tylko nie taki jaxon za stówkę tylko coś typu skylla do verta

W skrajnym przypadku może się tak skończyć...
Ale najpierw chciałbym mieć pewność, że nie dało się na stałe na paweży. A liczę, że z podpowiedzią kolegów z forum coś się uda wykminić

#1300 OFFLINE   amalker

amalker

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 522 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Łukasz

Napisano 26 wrzesień 2024 - 19:53

Kupiłem już płytę HPL i Sikaflex, ale chętnie zobaczę Twoje wykonanie na zdjęciu. Z klejeniem jest ten problem, że nie ma szans na poprawkę bez cięcia, szlifowania, malowania etc. więc chciałbym być możliwie pewien, że to zadziała...

 

Tak wygląda teoria montażu z instrukcji...

PP można szlifować np. szlifierką kątową z końcówką do szlifowania betonu. Dobrze jest nawiercić małym wiertłem kostkę by dopuścić powietrze do kleju. Od strony klejonej powiększyłem otwory. W specyfikacji Sikaflex czy Würtha brak PP. Więc zastosowałem podkład ATK823B i klej ATK 812, już nie przykręcałem dodatkowo kostki. Warstwa kleju może mieć np. 0,5 cm więc masz trochę na korektę, nadmiar na mokro zebrałem szmatką z  rozpuszczalnikiem do mycia pędzli. Można po tym skakać, trzyma trzeci rok. 

Załączone pliki


  • sinus lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 4

0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych