Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

ładowanie akumulatora


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
83 odpowiedzi w tym temacie

#81 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4824 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 11 lipiec 2014 - 07:35

Skąd Ty to bierzesz? AGM -a dopychasz 16 woltami?

Aku po naładowaniu ma trzymać 13,6 V  i aby pomiar był wiarygodny mierzy się po 6h, 13,3V to po 3 tygodniach może mieć

 

Chyba 12,6. Napięcie znamionowe celi 2,105V, cel jest 6 w szeregu. 6 x 2,105 = 12,63V



#82 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 11 lipiec 2014 - 14:09

wskażnik raczej się nie zepsuł ani naprawił.podłącz na chwilę aku z samochodu[jeśli jest w dobrej kondycji to pokaże 100].popływaj jeszcze kilka razy jeśli stwierdzisz żekau jest do d... to gwarancja jest po to żeby reklamować.przeczytałeś instrukcję,stosowałeś się więc mają obowiązek załatwić sprawę jak należy.

#83 OFFLINE   Kadet

Kadet

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1003 postów

Napisano 11 lipiec 2014 - 14:51

Z praktyki wiem ze pakowanie w aku wiecej jak 14.4V niewiele daje. Gazowanie elektrolitu powyzej tego napiecia jest najlepszym dowodem. Napiecie w spoczynku po dobie i tak wroci do wartosci jak bysmy ladowali do tylko 14.4V

#84 OFFLINE   SzymonK

SzymonK

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 261 postów
  • LokalizacjaTomaszów Maz.
  • Imię:Szymon

Napisano 12 lipiec 2014 - 08:02

Z praktyki wiem ze pakowanie w aku wiecej jak 14.4V niewiele daje. Gazowanie elektrolitu powyzej tego napiecia jest najlepszym dowodem. Napiecie w spoczynku po dobie i tak wroci do wartosci jak bysmy ladowali do tylko 14.4V

 

Nie chodzi o to żeby aku miał wyższe napięcie w stanie naładowanym (będzie miał takie samo po ustabilizowaniu). Zasiarczony aku też można naładować do normalnego napięcia (albo prawie normalnego) i pozornie zachowuje się tak samo jak nowy, tyle że ma zmniejszona pojemność, ale o tym przekonujesz się podczas jego rozładowania. W każdym razie napięcie aku nie jest dobrą miarą zasiarczenia tylko jego rzeczywista pojemność. Bez specjalnych pomiarów, podczas pływania zorientujesz się o tym jeśli jego pojemność spadnie wyraźnie, o jakieś 20-30%. Wtedy zapodajesz mu ładowanie odsiarczajace, które cośtam pomoże ale nie zrobi 100% pojemności.

 

Zasiarczenie to proces ciagły, który powoli postępuje już od początku eksploatacji nowego aku.

Wpompowanie na siłę tych kilku Ah więcej prądu zawsze w jakimś stopniu rozpuszcza przynajmniej część kryształów siarki i opóźnia moment, w którym spadek pojemność będzie zauważalny gołym okiem (przynajmniej tak sądze).

 

AGM dobrze znosi niewielkie gazowanie, przy prądzie mniejszym niż 1A i napięciu 15-16V nie ma tragedii. Ale żeby aku nie chciał brać więcej prądu przy podwyższonym napięciu najpierw ładuję go "do pełna" normalnym napięciem, a potem ustawiam ładowarkę jak do kwasiaka i dobijam przez kilka godzin. Przy czym nie robie tego zawsze, raz na kilka czy kilkanaście ładowań.


Użytkownik SzymonK edytował ten post 12 lipiec 2014 - 08:07