Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

ładowanie akumulatora


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
83 odpowiedzi w tym temacie

#61 OFFLINE   Krzysiek_W

Krzysiek_W

    -

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3558 postów

Napisano 08 lipiec 2014 - 10:53

Powiedzcie czy dobrze myślę. Mam est-516 i nowy aku 120ah. Max na pokrętle jaki mogę ustawić to 2,5A, świecą się zielona + żółta kontrolka. Czy dobrze rozumiem, że aku jest naładowany prawie na maks (zakładam że stał jakiś czas w magazynie), bo nie chce brać prądu? Druga sprawa, wg. instrukcji powinienem ustawić pokrętło na maks i zostawić do doładowania. Na końcu ładowania ma się zapalić zielona kontrolka i potem ma jeszcze stać 2 godz. na min. prądzie. Ona zgaśnie sama, czy po ok. 2 h odłączyć ładowarkę?


Użytkownik Krzysiek_W edytował ten post 08 lipiec 2014 - 10:54


#62 OFFLINE   SzymonK

SzymonK

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 261 postów
  • LokalizacjaTomaszów Maz.
  • Imię:Szymon

Napisano 08 lipiec 2014 - 11:18

Nic samo nie zgaśnie, to nie jest automatyczna ładowarka. Jak aku jest nowy i bierze 2,5A to znaczy, że jest lekko niedoładowany. Zostaw go tak, wskazówka amperomierza będzie powoli spadać, jak spadnie w okolice 0,5-1A i dalej już nie będzie chciała spadać to wtedy odłącz, albo zmień napięcie na 13,8V i tak może stać przez wiele dni, jeśli akurat nie jest potrzebny do pływania.



#63 OFFLINE   Krzysiek_W

Krzysiek_W

    -

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3558 postów

Napisano 08 lipiec 2014 - 11:28

OK. A co z procedurą z instrukcji? Wg. niej powinna się włączyć ta kontrolka "akumulator naładowany", tak rozumiem, bo jest napisane zielona, a są przecież dwie. Potem wg, instrukcji aku jest ładowany minimalnym prądem jeszcze ok. 2h. O to mi chodziło, czy ta kontrolka "aku naładowany" po tych dwóch godzinach będzie włączona cały czas, czy się wyłączy. 



#64 OFFLINE   SzymonK

SzymonK

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 261 postów
  • LokalizacjaTomaszów Maz.
  • Imię:Szymon

Napisano 08 lipiec 2014 - 11:39

OK. A co z procedurą z instrukcji? Wg. niej powinna się włączyć ta kontrolka "akumulator naładowany", tak rozumiem, bo jest napisane zielona, a są przecież dwie. Potem wg, instrukcji aku jest ładowany minimalnym prądem jeszcze ok. 2h. O to mi chodziło, czy ta kontrolka "aku naładowany" po tych dwóch godzinach będzie włączona cały czas, czy się wyłączy. 

 

Kontrolka się zapali i nie zgaśnie (ale nie sugeruj się kontrolką tylko wskazówką amperomierza - ma brać mało prądu i już bardziej nie spadać - wtedy jest naładowany). Generalnie producent robi klientów w balona a treść instrukcji jest z palca wyssana, poczytaj ten wątek http://jerkbait.pl/t...st-516-krytyka/.



#65 OFFLINE   Mosteque

Mosteque

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 264 postów
  • LokalizacjaŻyrardów
  • Imię:Michał
  • Nazwisko:Mosteque

Napisano 10 lipiec 2014 - 07:34

Przenoszę się ze swoimi problemami stąd: http://jerkbait.pl/t...adowarka/page-8

 

W skrócie: Kupiłem nowy aku Toyama 80A i ładowarkę UP 8A. Był to mój pierwszy kontakt z silnikami elektrycznymi, więc nie miałem kompletnie pojęcia, ile to prądu zżera, na ile taki aku starczy, jakie powinien mieć napięcie... i tak dalej. Dlatego kupiłem automatyczną ładowarkę. Przez pierwsze dwa dni pływałem spokojnie dwójka, trójka, czasem czwórka. Chyba ze 40 minut tak pływałem i jak dawałem na piątkę, to jeszcze wskaźnik na Osapian 40lbs dawał 100% aku. Myślałem sobie, że jakieś perpetum mobile :D

 

Po dwóch dniach włączam silnik a tu od razu 60% na piątce, ki diabeł? Naładowany przez UP aku miał napięcie 13V (bez obciążenia. Po włączeniu piątki od razu było 12,2-12,3). Poczytałem trochę i ktoś miał też taki problem i wymienili mu ładowarkę na Schumachera 10A. Zgłosiłem się do sklepu, od razu bez gadania zrobili mi to samo, czyli problem jest im znany. Podłączyłem Schumachera, godzinę ładował "naładowany" przez UP aku i skończył. Mierzę napięcie - 13,1V, czyli praktycznie to samo, co było. W serwisie pytałem, naładowany aku tyle ma mieć. Na forum czytam, że ludzie mają 13,7 po ładowaniu, przeważnie 13,4-13,6 po jakimś czasie. Pewnie tak miałem przez pierwsze dwa dni. Oczywiście wtedy nie sprawdzałem, bo po co...

 

Najniżej zszedłem z napięciem na aku do 11,5 (pod obciążeniem na piątce), ale to dopiero wczoraj. Nie wiem, czy to mało, ale jak mówię, problemy pojawiły się wcześniej.

 

Czy mam rozumieć, że aku jest walnięty? Jeśli tak, to jak to reklamować, żeby reklamację uznali? Ładowałem tylko ładowarką UP, ale mogą stwierdzić, że wiedzą lepiej ode mnie i że podłączałem do czegoś innego i spieprzyłem aku. Co ciekawe, teraz jak go oglądam, to ma po bokach lekkie wybrzuszenia, ale może to po prostu wykrzywiony plastik, a może... jednak coś mu się stało, sam nie wiem. Jak ma ktoś Toyamę, to może zerknąć? Jak żyć, panie premierze?

 

Może mieszka ktoś z Was na linii Warszawa-Żyrardów i chciałby poświęcić z godzinkę i na to zerknąć przy piwku, podjechałbym po powrocie z urlopu...



#66 OFFLINE   Sebalos

Sebalos

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1249 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk
  • Imię:Seba

Napisano 10 lipiec 2014 - 14:28

Poprzednia walnięta ładowarka mogła załatwić aku o czym świadczy "opuchlizna" i utrata pojemności. Przy ładowaniu zbyt wysokim napięciem są takie właśnie objawy.

11,5  V to bezpieczne napięcie ale poniżej może już dochodzić do zmian w żelu i również spadnie pojemność.

Jeszce jest kwestia temperatury,grzał się podczas ładowania? 



#67 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15616 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 10 lipiec 2014 - 14:40

Czym zmierzyć dokładną pojemność akumulatora? Da się?



#68 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 10 lipiec 2014 - 17:13

jeśli obudowa jest wykonana z miękkich plastyków to niewielkie wybrzyszenia to norma.wydaje mi się że ładowarka raczej nie doładowała jak należy twojego aku niż przeładowała z nagrzaniem[choć wykluczyć tego nie można].aku też może być walnięte co z czasem samo wyjdzie jeśli tak jest.pamiętam jak w roboce dostaliśmy nówki akumulatorki żelowe do latarek.były w stanie naładowanym i trzymały bardzo długo ale z kolejnym ładowaniem pojemność strasznie spadała-po 4-6ciu ładowaniach latarka świeciła 5-8 minut.wymieniłem 3 szt zanim trafiłem na dobry.co do pojemności aku to najlepszym sposobem jest podłączenie do odbiornika [10 procent wartości akumulatora] i zmierzenie czasu rozładowania.

#69 OFFLINE   Mosteque

Mosteque

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 264 postów
  • LokalizacjaŻyrardów
  • Imię:Michał
  • Nazwisko:Mosteque

Napisano 10 lipiec 2014 - 17:39

Żadnego grzania się aku nie stwierdziłem. Wybrzuszenie jest naprawdę minimalne, wcześniej w ogóle go nie zauważyłem, dopiero jak zacząłem się zastanawiać, co się stało.

Czyli jednak walnięty może być. I teraz bujaj się człowieku z reklamacjami...



#70 OFFLINE   SzymonK

SzymonK

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 261 postów
  • LokalizacjaTomaszów Maz.
  • Imię:Szymon

Napisano 10 lipiec 2014 - 20:17

Ja bym nie panikował, ładuj i pływaj z voltomierzem żeby za głeboko go nie rozładować, skup sie na łowieniu ryb a nie na akumulatorze.

Aku po odłaczeniu od ładowarki po jednym dniu ma jakieś 13,2V, a 13,5V to ma z godzinę po odłączeniu, ale ta wartość szybko spada.

Zależy też jakim max napięciem ładowarka ładuje, bo ta wartość w zależności od modelu wynosi w okolicach 14,5-14,9V, schumacher chyba daje max 14,6V dla AGM/Gel więc jak po jednym dniu odstania masz na aku 13,1V to nie ma powodu do obaw. Ja akumulator AGM czasem po naładowaniu 14,9V podłączam jeszcze na 1-2 godziny na 16V, bierze on wtedy bardzo mały prąd i nic mu strasznego się nie dzieje, Gorzej by było gdyby przy takim napięciu kilka amper brał - wtedy jest ryzyko. Dlatego nie można od razu go puścić na 16V, ale jak już jest naładowany to raz na kilkanaście ładowań mozna go popieścić wyższym napięciem i małym prądem.

 

W każdym razie wyjdź z założenia, że aku jest dobry i pływaj - jak będzie za szybko na wodzie siadał to wtedy sie martw.

I nie patrz na wskaźnik na Osapianie bo cholera wie co on pokazuje i "co poeta miał na myśli".



#71 OFFLINE   Sebalos

Sebalos

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1249 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk
  • Imię:Seba

Napisano 10 lipiec 2014 - 20:28

Ja bym nie panikował, ładuj i pływaj z voltomierzem żeby za głeboko go nie rozładować, skup sie na łowieniu ryb a nie na akumulatorze.

Aku po odłaczeniu od ładowarki po jednym dniu ma jakieś 13,2V, a 13,5V to ma z godzinę po odłączeniu, ale ta wartość szybko spada.

Zależy też jakim max napięciem ładowarka ładuje, bo ta wartość w zależności od modelu wynosi w okolicach 14,5-14,9V, schumacher chyba daje max 14,6V dla AGM/Gel więc jak po jednym dniu odstania masz na aku 13,1V to nie ma powodu do obaw. Ja akumulator AGM czasem po naładowaniu 14,9V podłączam jeszcze na 1-2 godziny na 16V, bierze on wtedy bardzo mały prąd i nic mu strasznego się nie dzieje, Gorzej by było gdyby przy takim napięciu kilka amper brał - wtedy jest ryzyko. Dlatego nie można od razu go puścić na 16V, ale jak już jest naładowany to raz na kilkanaście ładowań mozna go popieścić wyższym napięciem i małym prądem.

 

W każdym razie wyjdź z założenia, że aku jest dobry i pływaj - jak będzie za szybko na wodzie siadał to wtedy sie martw.

I nie patrz na wskaźnik na Osapianie bo cholera wie co on pokazuje i "co poeta miał na myśli".

 

Skąd Ty to bierzesz? AGM -a dopychasz 16 woltami?

Aku po naładowaniu ma trzymać 13,6 V  i aby pomiar był wiarygodny mierzy się po 6h, 13,3V to po 3 tygodniach może mieć


Użytkownik sebalos.77 edytował ten post 10 lipiec 2014 - 20:38


#72 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 10 lipiec 2014 - 20:38

bez przesady 13,6v to idealna bateria,13.1v też dobrze świadczy o stanie akumulatora.poza tym zauważyłem różnicę w odczytach różnych mierników nawet 3 dziesiąte.

Użytkownik busz231 edytował ten post 10 lipiec 2014 - 20:39


#73 OFFLINE   Sebalos

Sebalos

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1249 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk
  • Imię:Seba

Napisano 10 lipiec 2014 - 20:39

Czym zmierzyć dokładną pojemność akumulatora? Da się?

 

Da się ,podłączając żarówkę (12V) o mocy 100wat i zmierzyć czas rozładowania kontrolując napięcie,co by go do spodu nie wyjechać.

W pełni sprawny ,naładowany  aku 100 AH poświeci  około 12h



#74 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15616 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 10 lipiec 2014 - 20:40

Ską Ty to bierzesz? AGM -a dopychasz 16 woltami?

Aku po naładowaniu ma trzymać 13,6 V  i aby pomiar był wiarygodny mierzy się po 6h, 13,3V to po 3 tygodniach może mieć

Miałem kilka akumulatorów. AGM i kwasy. I żaden nie miał 6 godzin po naładowaniu 13,6V a po 3 tygodniach 13,3. W tej chwili mam 2 AGM-y i jednego kwasa. Wszystko praktycznie nówki. 



#75 OFFLINE   SzymonK

SzymonK

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 261 postów
  • LokalizacjaTomaszów Maz.
  • Imię:Szymon

Napisano 10 lipiec 2014 - 20:57

Skąd Ty to bierzesz? AGM -a dopychasz 16 woltami?

Aku po naładowaniu ma trzymać 13,6 V  i aby pomiar był wiarygodny mierzy się po 6h, 13,3V to po 3 tygodniach może mieć

 

Albo masz akumulatory mutanty, ale obstawiam spierdzielony woltomierz. Po dobie 13,3V to mój miał jak był całkiem nowiutki, teraz po niecałym roku jest zdziebko mniej, po 6 godzinach nie mierzyłem chyba.

 

16V dopycham raz na jakiś czas, bardzo małym prądem (tak dla zdrowotności). Jak poczytasz głebiej na ten temat (najlepiej nie w internecie i nie na stronach producentów) to dojdziesz do wniosku, ze nie ma specjelnych przeciwwskazań, a niektórzy nawet to zalecają, ale nie zamierzam nikogo namawiać - poprostu chciałem pokrzepic kolegę, który podejrzewał że UP mógł rozwalić mu akumultor. Nie tak łatwo zepsuć 30kg ołowiu, trzeba się postarać. ;)



#76 OFFLINE   Mosteque

Mosteque

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 264 postów
  • LokalizacjaŻyrardów
  • Imię:Michał
  • Nazwisko:Mosteque

Napisano 10 lipiec 2014 - 20:58

Ja bym nie panikował, ładuj i pływaj z voltomierzem żeby za głeboko go nie rozładować, skup sie na łowieniu ryb a nie na akumulatorze.

Aku po odłaczeniu od ładowarki po jednym dniu ma jakieś 13,2V, a 13,5V to ma z godzinę po odłączeniu, ale ta wartość szybko spada.

Zależy też jakim max napięciem ładowarka ładuje, bo ta wartość w zależności od modelu wynosi w okolicach 14,5-14,9V, schumacher chyba daje max 14,6V dla AGM/Gel więc jak po jednym dniu odstania masz na aku 13,1V to nie ma powodu do obaw. Ja akumulator AGM czasem po naładowaniu 14,9V podłączam jeszcze na 1-2 godziny na 16V, bierze on wtedy bardzo mały prąd i nic mu strasznego się nie dzieje, Gorzej by było gdyby przy takim napięciu kilka amper brał - wtedy jest ryzyko. Dlatego nie można od razu go puścić na 16V, ale jak już jest naładowany to raz na kilkanaście ładowań mozna go popieścić wyższym napięciem i małym prądem.

 

W każdym razie wyjdź z założenia, że aku jest dobry i pływaj - jak będzie za szybko na wodzie siadał to wtedy sie martw.

I nie patrz na wskaźnik na Osapianie bo cholera wie co on pokazuje i "co poeta miał na myśli".

To jest bardzo dobra rada, Ale ja po prostu czuję, że tej pojemności jest znacznie mniej, niż było na początku. Przedtem jak tyle pływałem, na silniku wskaźnik dopiero spadał mi do 60 procent, a teraz od tych 60 zaczyna. Oczywiście, to po prostu ten wskaźnik mógł być walnięty i się naprawić, cholera wie.

Może spróbujemy z innej strony - jakie napięcie macie na piątym biegu, gdy włączacie go na pełnym aku, zaraz po zwodowaniu? U mnie to jest 12,2-12,4V. Marnie mi to wygląda...


Użytkownik Mosteque edytował ten post 10 lipiec 2014 - 21:19


#77 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15616 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 10 lipiec 2014 - 21:01

Jak Trojana mam świeżo odpietego od ładowarki to 12,7 V



#78 OFFLINE   SzymonK

SzymonK

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 261 postów
  • LokalizacjaTomaszów Maz.
  • Imię:Szymon

Napisano 10 lipiec 2014 - 21:23

Może spróbujemy z innej strony - jakie napięcie macie na piątym biegu, gdy włączacie go na pełnym aku, zaraz po zwodowaniu? U mnie to jest 12,2-12,4V. Marnie mi to wygląda...

 

Ja nie pamiętam dokładnie, na pewno jest więcej niż 12,4V, raczej bliżej 12,6-12,8V - ale mam większy akumulator i większy silnik, więc porównanie nie do końca miarodajne. Problem może być w zdolności akumulatora do podania dużego prądu, o ile pamietam żelówki są najsłabsze w tej dyscyplinie więc mogą trochę klękać na wysokim biegu, co  nie przeszkadza wykręcić im przyzwoity wynik na "normalnych" biegach. Ja mam AGM a godski chyba kwasiaka, więc porównanie z żelówką pod kątem spadku napięcia na duzym poborze prądu nie jest miarodajne.

Pływaj i zapomnij o cyferkach, to ma działać w normalnych warunkach a nie bić rekordy w skrajnych sytuacjach.



#79 OFFLINE   Sebalos

Sebalos

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1249 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk
  • Imię:Seba

Napisano 10 lipiec 2014 - 21:24

Pomierzyłem właśnie spakowanego aku i ma 13,3V po tygodniu,jutro sprawdzę innym miernikiem.



#80 OFFLINE   Mosteque

Mosteque

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 264 postów
  • LokalizacjaŻyrardów
  • Imię:Michał
  • Nazwisko:Mosteque

Napisano 10 lipiec 2014 - 21:27

O, dziękuję wszystkim za odpowiedzi :) Generalnie wiem dużo więcej niż poprzednio i jeśli się zdecyduję zadzwonić do serwisu, to nie będą ze mną rozmawiać jak z dupą o kolorach ;)