Koledze raczej chodzi o to czy prędkość startuje od zera płynnie.
Jaki silnik elektryczny kupić?
#2221 OFFLINE
Napisano 29 czerwiec 2021 - 08:18
#2222 OFFLINE
Napisano 29 czerwiec 2021 - 16:49
Znaczy, regulacja startuje dopiero od określonej prędkości?
MinnKota Endura Max 55 - płynna regulacja od zera po przełączeniu z pozycji zero do przodu lub tyłu . Silnik w piątym roku intensywnej eksploatacji nadal żyje , choć gdy jest zimno i mokro potrafi strzelić elektronicznego focha . Ale nadal nie zmieniam , choć stan śruby woła o pomstę do nieba i przez to prędkość maksymalna pewnie nieco kuleje . Andrzej swoim Traxxis'em to pewnie 100 tys. km w trollu zrobił , ja dopływając na miejscówki też pewnie troszkę , więc polecamy .
- godski i Tabor lubią to
#2223 ONLINE
Napisano 29 czerwiec 2021 - 17:07
MinnKota Endura Max 55 - płynna regulacja od zera po przełączeniu z pozycji zero do przodu lub tyłu . Silnik w piątym roku intensywnej eksploatacji nadal żyje , choć gdy jest zimno i mokro potrafi strzelić elektronicznego focha . Ale nadal nie zmieniam , choć stan śruby woła o pomstę do nieba i przez to prędkość maksymalna pewnie nieco kuleje . Andrzej swoim Traxxis'em to pewnie 100 tys. km w trollu zrobił , ja dopływając na miejscówki też pewnie troszkę , więc polecamy .
Bartek, dzięki. Kolega mnie pytał o sprawę, a że u nas na forum audytorium spore- to w zasadzie potwierdza to, co mu powiedziałem- że jest płynna regulacja.
#2224 OFFLINE
Napisano 30 czerwiec 2021 - 20:08
#2225 OFFLINE
Napisano 26 lipiec 2021 - 13:55
Mam min kotę traxxis 55 tą z łamanym rumplem, po przekręceniu manetki jest tak jak kolega Janusszr pisze,jest ten krótki jałowy obrót zanim wystartuje, później działa wszystko płynnie i reaguje odrazu na każde przyspieszenie lub zwolnienie[/quote]
#2226 OFFLINE
Napisano 26 lipiec 2021 - 16:59
Powiedz proszę, czy u ciebie drży rumpel jak nią płyniesz? W mojej są drgania, wibracje na rumplu zarówno podczas niskich i wysokich obrotów.
Spróbuj zrobić tak. Powinno pomóc. U mnie zawsze się sprawdzało.
1)odkręć śrubę. 2) obróć ją o 180 stopni. Wał oczywiście nieruchomy. 3) przykęć śrubę.
PS. Sprawdź czy nie masz czegoś nakręconego na wale. Np. plecionka, żyłka.
#2227 OFFLINE
Napisano 26 lipiec 2021 - 17:04
#2228 OFFLINE
Napisano 14 sierpień 2021 - 11:19
Cześć, mam następujące pytania, czy ktoś orientuje się jak wygląda sytuacja z silnikami Haswing Protruar G 3.0 i 4.0 ? W największych sklepach niedostępne, na allegro mam wrażenie że te które są dostępne w normalnej cenie to stare modele, a nowe modele z łamanym rumplem 2x droższe i dosłownie 3 oferty.
Po długim wertowaniu Internetu zdecydowałem się na G 3.0 lub G 4.0, a nie popatrzyłem na dostępność ... Mam Sempera 400WL z silnikiem Protruar 1.0, pływa maks. 6km/h, chciałbym dorzucić te 3-4kmh i zwiększyć zasięg stąd decyzja o 24v. Może coś ewentualnie doradzicie innego?
Będę wdzięczny również za opinie czy warto dopłacić do G 4.0? Śruba wydaje się być taka sama (30cm) Silnik trochę dłuższa stopa i cięższy, większy uciąg ale czy zwiększy to prędkość? Na pewno większy pobór prądu (75A zamiast 50A przy maks).
Jeszcze pytanie z innej trochę bajki bo mam akumulator Europower EPS 100Ah 12V używany 3 lata, ale odpowiednio ładowany itd (nie zauważyłem spadku pojemności) czy jak dokupię taki sam nowy i połączę pod 24v to może być z tego jakiś problem? (nierównomierne zużywanie się etc?)
Chciałbym kupić LIFEPO4 ale z drugiej strony koszt 200AH 24v to 4000zł, a mój akumulator zostanie bezużyteczny.
Dzięki!
#2229 OFFLINE
Napisano 14 sierpień 2021 - 11:40
#2230 OFFLINE
Napisano 14 sierpień 2021 - 12:07
Cześć, mam następujące pytania, czy ktoś orientuje się jak wygląda sytuacja z silnikami Haswing Protruar G 3.0 i 4.0 ? W największych sklepach niedostępne, na allegro mam wrażenie że te które są dostępne w normalnej cenie to stare modele, a nowe modele z łamanym rumplem 2x droższe i dosłownie 3 oferty.
Po długim wertowaniu Internetu zdecydowałem się na G 3.0 lub G 4.0, a nie popatrzyłem na dostępność ... Mam Sempera 400WL z silnikiem Protruar 1.0, pływa maks. 6km/h, chciałbym dorzucić te 3-4kmh i zwiększyć zasięg stąd decyzja o 24v. Może coś ewentualnie doradzicie innego?
Będę wdzięczny również za opinie czy warto dopłacić do G 4.0? Śruba wydaje się być taka sama (30cm) Silnik trochę dłuższa stopa i cięższy, większy uciąg ale czy zwiększy to prędkość? Na pewno większy pobór prądu (75A zamiast 50A przy maks).
Jeszcze pytanie z innej trochę bajki bo mam akumulator Europower EPS 100Ah 12V używany 3 lata, ale odpowiednio ładowany itd (nie zauważyłem spadku pojemności) czy jak dokupię taki sam nowy i połączę pod 24v to może być z tego jakiś problem? (nierównomierne zużywanie się etc?)
Chciałbym kupić LIFEPO4 ale z drugiej strony koszt 200AH 24v to 4000zł, a mój akumulator zostanie bezużyteczny.
Dzięki!
Miałem ten sam dylemat i finalnie kupiłem Haibo M250 - na łódce 4,1 w 2 osoby wyciągnąłem 8,9km/h
Pobór prądu czy 8km/h to 45A, wiec wystarczą 2x50ah LiFePo4.
W trollu pobór to 3A
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Maciek. lubi to
#2231 OFFLINE
Napisano 15 sierpień 2021 - 06:50
Cześć, mam następujące pytania, czy ktoś orientuje się jak wygląda sytuacja z silnikami Haswing Protruar G 3.0 i 4.0 ? W największych sklepach niedostępne, na allegro mam wrażenie że te które są dostępne w normalnej cenie to stare modele, a nowe modele z łamanym rumplem 2x droższe i dosłownie 3 oferty.
Po długim wertowaniu Internetu zdecydowałem się na G 3.0 lub G 4.0, a nie popatrzyłem na dostępność ... Mam Sempera 400WL z silnikiem Protruar 1.0, pływa maks. 6km/h, chciałbym dorzucić te 3-4kmh i zwiększyć zasięg stąd decyzja o 24v. Może coś ewentualnie doradzicie innego?
Będę wdzięczny również za opinie czy warto dopłacić do G 4.0? Śruba wydaje się być taka sama (30cm) Silnik trochę dłuższa stopa i cięższy, większy uciąg ale czy zwiększy to prędkość? Na pewno większy pobór prądu (75A zamiast 50A przy maks).
Jeszcze pytanie z innej trochę bajki bo mam akumulator Europower EPS 100Ah 12V używany 3 lata, ale odpowiednio ładowany itd (nie zauważyłem spadku pojemności) czy jak dokupię taki sam nowy i połączę pod 24v to może być z tego jakiś problem? (nierównomierne zużywanie się etc?)
Chciałbym kupić LIFEPO4 ale z drugiej strony koszt 200AH 24v to 4000zł, a mój akumulator zostanie bezużyteczny.
Dzięki!
Haibo M250 + 2x LiFePo4 12v 50-60 ah, a jeśli pływasz długie dystanse to 2 x 100-120 ah. Tu masz w dobrych cenach (w ofercie były też 24v, ale aktualnie ich nie widzę, więc trzeba zapytać w wiadomości):
https://pl.aliexpres...tmatch_sort&g=y
a ładowarka taka: https://pl.aliexpres..."scene":"3339"} albo szybka taka: pl.aliexpress.com/item/32827172063.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27425c0ffUBBRi
Użytkownik Maciek. edytował ten post 15 sierpień 2021 - 07:00
#2232 OFFLINE
Napisano 15 sierpień 2021 - 10:03
Haibo M250 + 2x LiFePo4 12v 50-60 ah, a jeśli pływasz długie dystanse to 2 x 100-120 ah. Tu masz w dobrych cenach (w ofercie były też 24v, ale aktualnie ich nie widzę, więc trzeba zapytać w wiadomości):
https://pl.aliexpres...tmatch_sort&g=y
a ładowarka taka: https://pl.aliexpres..."scene":"3339"} albo szybka taka: pl.aliexpress.com/item/32827172063.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27425c0ffUBBRi
Dzięki za odpowiedzi .. widzę, że wybór jest tylko jeden Chyba tak zrobię i kupię Haibo, bardzo mało recenzji można znaleźć ale cenowo jest bardzo atrakcyjny tak samo te akumulatory z Ali. Dzięki serdeczne za porady
#2233 OFFLINE
Napisano 16 sierpień 2021 - 14:57
#2234 OFFLINE
Napisano 16 sierpień 2021 - 15:52
#2235 OFFLINE
Napisano 16 sierpień 2021 - 16:20
Miałem ten sam dylemat i finalnie kupiłem Haibo M250 - na łódce 4,1 w 2 osoby wyciągnąłem 8,9km/h
Pobór prądu czy 8km/h to 45A, wiec wystarczą 2x50ah LiFePo4.
W trollu pobór to 3A
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ale to chyba jest akumulator 24 V bo przy 12V nie da rady płynąc z taką prędkością
12 * 45 = 540 W
natomiast 24 * 45 = 980 W
przy mocy prawie 1 kW to jest możliwe.
Czy dobrze myślę ??
#2236 OFFLINE
Napisano 16 sierpień 2021 - 17:29
natomiast 24 * 45 = 980 W
Czy na pewno?
#2237 OFFLINE
Napisano 16 sierpień 2021 - 18:31
Czy na pewno?
1080 znaczy
#2238 OFFLINE
Napisano 16 sierpień 2021 - 20:56
Ale to chyba jest akumulator 24 V bo przy 12V nie da rady płynąc z taką prędkością
12 * 45 = 540 W
natomiast 24 * 45 = 980 W
przy mocy prawie 1 kW to jest możliwe.
Czy dobrze myślę ??
Haibo M250 to silnik 24V, chodzi o dwa akumulatory 12V połączone szeregowo.
#2239 OFFLINE
Napisano 05 wrzesień 2021 - 22:28
Cześć. Panowie mam dylemat jeśli chodzi o wybór silnika elektrycznego. Wstępnie wybrałem:
1. Rhino BLX 70
2. Haibo M150
Silniki są mega zbliżone, niestety co oferta to trochę inne parametry. Raz 65, raz 70 lbs, raz 700W raz 750W.
Może ktoś z Was miał okazję pływać na obu?
Silnik będzie służył na stosunkowo małym pontonie - Katamaran 240(mocy nigdy za wiele/ za jakiś czas będę zmieniał na większy). Pływam typowo rekreacyjnie.
Uparłem się na silnik z instalacją 12V.
#2240 OFFLINE
Napisano 06 wrzesień 2021 - 04:05
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych