Dokładnie o ten model mi chodziło. Dzięki za poprawkę,moja gafa
Jaki silnik elektryczny kupić?
#2261 OFFLINE
Napisano 24 wrzesień 2021 - 21:05
- GregorS lubi to
#2262 OFFLINE
Napisano 12 październik 2021 - 11:56
A czy ktoś z kolegów ma jakieś doświadczenie z silnikiem Jaxon XT Turbo max 65 lbs ten nowszy z łamanym rumplem? Starsze wersje mają znajomi i naprawdę są zadowoleni. Ten z łamanym rumplem wygląda identycznie jak Haibo 150. Ktoś używa?
Ja mam ten bez łamanego rumpla (trochę przeszkadza i myślę o jego skróceniu bo do pontonu jest za długi).
W tych pieniądzach co go kupiłem nie było nic lepszego.
Użytkuję teraz drugi sezon przy pontoniku 240cm na dopływanie i przemieszczanie się między miejscówkami - na ten czas jest wszystko ok.
Na maksa nie opłaca się pływać, bo tylko kable się grzeją a prędkość nie wzrasta aż tak, by męczyć silnik i akumulator.
Jeżeli miałbym wybierać ponownie to też wybrałbym Jaxona - choć wcześniej miałem do tej firmy pewne uprzedzenia.
Teraz mam dwie wędki karpiowe Jaxon dwuskładowe/rzutowe - też nie narzekam.
Pamiętam jak Mikado kilkanaście lat temu oferowała chłam a teraz.... - z chęcią kupuję ich produkty i też jestem w większości zadowolony choć niektóre przynęty to żywcem 100% aliexpress z kartonikiem Mikado.
#2263 OFFLINE
Napisano 01 marzec 2022 - 19:52
Temat trochę "z boku", ale jak najbardziej dotyczący silników elektrycznych do napędu łodzi/pontonu.
Czy ktoś ma pomysł - jak obsłużyć temat zrywki bezpieczeństwa dla silnika elektrycznego, w którym nie zostało to przewidziane przez producenta (np. Haibo M150) ?.
Wiem, wiem .... prędkość płynięcia sprzętu z tego rodzaju silnikiem jest taka, że nie da się wypaść za burtę.... Jednak wcale nie trzeba samemu płynąć szybko aby zostać wyrzuconym za burtę przez falę wywołaną przez inną szybką jednostkę, która pojawia się "nie wiadomo skąd" - np. skuter z "szalonym nastolatkiem" (miałem taki wypadek osobiście ale płynąłem z silnikiem spalinowym i standardowa tam zrywka zadziałała).
Myślałem o "czymś" zamontowanym na przewodzie zasilającym z akumulatora (jak bezpiecznik/hebel do instalacji kamperowych). To oczywiście musiałby być "automat" sterowany jakimś "bolcem" - zrywką a nie przeciążeniem prądowym. Widziałem na rynku takie "zrywki uniwersalne" , ale konektory, które łączą lub rozłączają tam obwód elektryczny mają dość delikatną budowę (a przecież w takim przewodzie między aku a silnikiem Haibo będzie płynął prąd ponad 50A) - więc takie "delikatne" rozwiązanie odpada.
Pozdrawiam i niecierpliwie czekam na pomysły.
Tomek
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
#2264 OFFLINE
Napisano 01 marzec 2022 - 20:49
Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka
#2265 OFFLINE
Napisano 01 marzec 2022 - 20:54
Steruj tym po prostu przez większy przekaźnik. Wtedy będziesz miał w zrywce jakieś 100mA na zasilanie przekaźnika, a przekaźnik dobierzesz sobie stosownie do obciążenia. Przecież nie musisz puszczać prądu do silnika przez zrywkę. Np takie coś + obudowa:
https://allegro.pl/o...fhoCcmUQAvD_BwE
https://allegro.pl/o...iant=9851966686
Użytkownik psulek edytował ten post 01 marzec 2022 - 21:00
- thug lubi to
#2266 OFFLINE
Napisano 01 marzec 2022 - 21:14
Można zastosować przekaźnik półprzewodnikowy o małym poborze prądu .
Do tego gotową zrywkę za 35 pln . Problemem jest umiejscowienie zestawu .
Na pewno w obudowie przy rumplu się nie zmieści .
Obudować w pojemnik i zamocować do kolumny silnika ..
- thug lubi to
#2267 OFFLINE
Napisano 02 marzec 2022 - 09:41
Bardziej myślałem o jakimś rozwiązaniu, które byłoby wpinane w szereg standardowymi złączami SB50 (Anderson, które już jest) pomiędzy silnik a akumulator bez konieczności ciągnięcia dodatkowego zasilania. Taka "puszeczka" mogłaby być przypięta jakąś opaską (niekoniecznie trytytką, ale czymś "ładnym") do kolumny silnika.
Czy ktoś widział coś takiego gotowego, albo jest w stanie coś takiego zrobić?
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
#2268 OFFLINE
Napisano 02 marzec 2022 - 16:21
Pewnie gotowce są tylko trzeba je zabudować i przytwierdzić do kolumny silnika .
Jeśli to zrobisz nie ingerując w silnik i sterowanie , to gwarancji nie stracisz .
Tego typu układ jest prosty do montażu dla każdego elektryka ,
Gorzej to ładnie zabudować i zamontować .
#2269 ONLINE
Napisano 02 marzec 2022 - 16:28
Tu masz jakąś zrywka z przekaźnikiem, niewiem do ilu on jest A , jeśli bedzi za mały to wstawić jakiś przekaźnik 100A , zamontować w puszce na kablach od aku , wyjsć wtyczka rema anderson w kierunku silnik i juz
Użytkownik siarq edytował ten post 02 marzec 2022 - 16:29
#2270 OFFLINE
Napisano 02 marzec 2022 - 19:24
https://allegro.pl/o...hxoCowAQAvD_BwE
Tu masz jakąś zrywka z przekaźnikiem, niewiem do ilu on jest A , ....
To chyba nie jest przekaźnik tylko dwie niezależne pary styków, gdzie jedna para (po zerwaniu/zadziałaniu zrywki) się zwiera, a druga para odwrotnie - otwiera swój obwód? Czy źle to czytam?
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
#2271 OFFLINE
Napisano 02 marzec 2022 - 19:29
Pewnie gotowce są tylko trzeba je zabudować i przytwierdzić do kolumny silnika .
Jeśli to zrobisz nie ingerując w silnik i sterowanie , to gwarancji nie stracisz .
Tego typu układ jest prosty do montażu dla każdego elektryka ,
Gorzej to ładnie zabudować i zamontować .
Właśnie o to chodzi, że nigdzie nie mogę znaleźć gotowca "zrywki z przekaźnikiem" do silnika elektrycznego.
Jeżeli chodzi o połączenie kabelków to faktycznie - nawet "nieelektryk" sobie poradzi (chyba ? ). Dokładnie - chodzi o estetykę (żeby to też nie było zbyt duże i jakotako pasowało do całości). Szukam dalej
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
#2272 OFFLINE
Napisano 02 marzec 2022 - 19:51
Komplikujesz sobie życie. Zamknij przekaźnik i zrywkę w jednej obudowie, zasilanie przekaźnika przez zrywkę. Całość wpinasz w szereg pomiędzy silnik a aku. Przecież zrywka nie musi być na silniku, tylko gdzieś w miarę blisko miejsca sternika. Możesz to nawet przykręcić na pawęży.Jeżeli dobrze rozumiem, to rozwiązanie z przekaźnikiem wymaga zasilenia obwodu sterującego? Czyli należy tam podać napięcie (12V). Czy można to wziąć z akumulatora, który będzie rozłączany w wyniku zadziałania zrywki? Dodatkowo - będzie trzeba doprowadzić to zasilanie dodatkowymi dwoma kabelkami od aku (nie licząc kabli od zrywki) . Trzeba też się pobawić w montaż na silniku i liczyć z utratą gwarancji.
Bardziej myślałem o jakimś rozwiązaniu, które byłoby wpinane w szereg standardowymi złączami SB50 (Anderson, które już jest) pomiędzy silnik a akumulator bez konieczności ciągnięcia dodatkowego zasilania. Taka "puszeczka" mogłaby być przypięta jakąś opaską (niekoniecznie trytytką, ale czymś "ładnym") do kolumny silnika.
Czy ktoś widział coś takiego gotowego, albo jest w stanie coś takiego zrobić?
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
#2273 ONLINE
Napisano 02 marzec 2022 - 20:24
To chyba nie jest przekaźnik tylko dwie niezależne pary styków, gdzie jedna para (po zerwaniu/zadziałaniu zrywki) się zwiera, a druga para odwrotnie - otwiera swój obwód? Czy źle to czytam?
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Nie patrzyłem w rozpiskę tego. Jeśli maja styki no i nc, to wykorzystać jeden do wysterowania przekaźnik i już. Jak napisałem @PSULEK, jedna puszka zasilona bezpośrednio z aku a tej puszki silnik, prosta konstrukcja jak budowa cepa
#2274 OFFLINE
Napisano 02 marzec 2022 - 23:04
Zastosuj prosty tani przekaźnik samochodowy Cargo 12 V 100 A ( 180 A ) na aledrogo 30 zł .
Zabezpiecz obwód sterowania przekaźnika bezpiecznikiem np 1 A .
Kup na aledrogo zrywkę z wyłącznikiem uniwersalnym tz styki otwarte lub styki zamknięte .35 zł
Jak zrywka zadziała przerwiesz obwód sterowania cewki przekaźnika .
Przekaźnik wyłączy silnik.
Zamontuj w hermetyczną puszkę
Zamocuj do kolumny mocowanie na rurę 25-30 mm lub inne .z tworzywa .chyba 40 zł
Mocowania hydrauliczne do rur miedzianym są od razu z gwintem sa same białe lub szare .po 5 zł
Przewody z akumulatora na bezpiecznik chyba masz , później do puszki ze zrywką a z puszki do silnika .
Powodzenia .
Dziś całe popołudnie lutowałem wtyczkę do Mercurego dwa przewody silikonowe od rozrusznika i 4 przewody sterownicze .
Wszystko w małą wtyczkę . Nasze hobby to wyrzeczenia i cierpienie ale nagroda się zbliża .
Aby do maja .
Nie stosowałem przekaźników elektronicznych więc ich nie podaje ale są cienkie i zajmują mało miejsca .
Pobierają mało prądu ale kosztują i trzeba kupić DC/DC tylko .
Użytkownik Tabor edytował ten post 02 marzec 2022 - 23:07
#2275 OFFLINE
Napisano 03 marzec 2022 - 09:39
W sumie wyjdzie ponad 200zł (w tym dwa Andersony do wpięcia w szereg pomiędzy silnikiem i aku oraz "kawałki" kabla 16mm2) nie licząc "robocizny" . Dodatkowo to będzie dość duża puszka - sam przekaźnik (łącza na nakrętki) to jakieś 5x5x6 cm nie licząc konektorów. Do tego trzeba zmieścić korpus automatu zrywki oraz bezpiecznik 1A w uchwycie i dwa grube kable 16mm2. Puszka powinna mieć wyjścia skręcanymi dławikami, żeby uszczelnić. Jednak chyba powinny być 4 dławiki (po dwa na wejściu i wyjściu z puszki), bo jak wpuści się np. parę grubych kabli w jeden dławik to będzie szpara między nimi.
Czyli generalnie taka puszka musi być spora... (10x5x5 cm ?). Wisząc na kolumnie silnika będzie wyglądać "ciekawie" Być może trzeba ją faktycznie mocować jakimiś motylkami do pawęży (ale trzeba dać dłuższe kawałki przewodów od strony silnika - te które wychodzą z "czapki" są dość krótkie).
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
#2276 OFFLINE
Napisano 03 marzec 2022 - 16:21
Jeśli masz elektronika znajomego i zrezygnujesz z gwarancji to na pewno można zrywkę
wlutować w elektronikę regulatora .
#2277 OFFLINE
Napisano 03 marzec 2022 - 16:30
Nie wiem co o tym myśleć
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
#2278 OFFLINE
Napisano 03 marzec 2022 - 16:45
W sumie to by było najprostsze - dać zasilanie bramki mosfeta w maxi przez zrywkę i by było prosto i elegancko.
#2279 ONLINE
Napisano 03 marzec 2022 - 16:55
Rozmawiałem z Tokarexem w temacie "gotowca" który po zamontowaniu na przewody zasilające mógł przerwać obwód po zerwaniu zrywki. Oczywiście nie ma czegoś takiego... Dodatkowo twierdzą, że zastosowanie (wpięcie w szereg) takiego elementu (w tym przy pomocy standardowego złącza Anderson, czyli bez rozcinania czegokolwiek) powoduje utratę gwarancji. Momentalny zanik prądu może uszkodzić elektronikę silnika.
Nie wiem co o tym myśleć
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Odciecie prądu może uszkodzić elektronikę, to co w momencie gdy zadziała bezpiecznik? Też ja uszkodzi... ?
#2280 OFFLINE
Napisano 03 marzec 2022 - 19:17
Rozmawiałem z Tokarexem w temacie "gotowca" który po zamontowaniu na przewody zasilające mógł przerwać obwód po zerwaniu zrywki. Oczywiście nie ma czegoś takiego... Dodatkowo twierdzą, że zastosowanie (wpięcie w szereg) takiego elementu (w tym przy pomocy standardowego złącza Anderson, czyli bez rozcinania czegokolwiek) powoduje utratę gwarancji. Momentalny zanik prądu może uszkodzić elektronikę silnika.
Nie wiem co o tym myśleć
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Tokarex to może sobie bajki opowiadać i szukać pretekstu do niewywiązywania się z gwarancji. Zakażą używać z tymi silnikami aku lifepo4 z bms , który odcina prąd po osiągnieciu wartości granicznej ? Nie wiem, może oni handlują tak słabym sprzętem, że to jest problemem, przerywacze-zrywki występują w silnikach elektrycznych profi i nikt nie robi z tego powodu problemu.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych