Tez tak wlasnie mysle bo nie bardzo wiem co ma moc wspolnego z gruboscia kabli? A cos tam o elektryce wiem , ale sa na pewno bardziej doswiadczeni koledzy
Jaki silnik elektryczny kupić?
#481 OFFLINE
Napisano 12 maj 2016 - 20:36
#482 ONLINE
Napisano 12 maj 2016 - 20:42
napewno spadek napiecia na 1,5m kabla i zwiekszeniu o 4mm2 nie bedzie mial wplywu na moc silnika w tym przypadku
#483 OFFLINE
Napisano 12 maj 2016 - 20:50
Czyli moge smialo kupowac ten tanszy i nie odczuje nic na mocy i 100 w kieszeni tak? Bo jezeli to ma jakies znaczenie , aczkolwiek chcialbym zeby mi ktos to wytlumaczyl , to doplace ta 100, lecz ja mysle ze to chwyt marketingowy i naciaganie klientow :/
#484 ONLINE
Napisano 12 maj 2016 - 21:34
W porywach bierze 45A . Gdzie nie będziesz pływał na maxa naście godzin. Przede wszystkim dobry styk na zaciskach akumulatora musi byc. Skoro producent daje 6 mm to dobral przekrój do max obciążenia. Jeśli byś chciał przedłużać kable na jakis "katamaran" z 10m to i owszem .,ale nie na 1,5m
#485 OFFLINE
Napisano 13 maj 2016 - 06:12
A przez co uzyskam najlepszy styk na akumulatorze bo plywam tylko na zwyklych aku nie na zelowych i pytanie czy lepsze beda zwykle klemy czy tez moze zabki czy moze jeszcze co innego?
#486 OFFLINE
Napisano 13 maj 2016 - 09:41
Porządne, mosiężne klemy i końcówki oczkowe dobrze zaciśnięte lub zalutowane. Skręcane np. motylkami. Wszystko w mosiądzu lub miedzi.
#487 ONLINE
Napisano 13 maj 2016 - 10:56
Żadne zabki. tylko motylki bądź na klucz jak koleGa wyj napisal
#488 OFFLINE
Napisano 13 maj 2016 - 18:01
Koledzy macie na mysli np. takie klemy http://www.szopeneri...e-MOTYLKI/2435
#489 OFFLINE
Napisano 13 maj 2016 - 18:30
Tak, np. właśnie takie. Tyle że w sklepie rolniczym kosztują 1/3 tej ceny.
http://jerkbait.pl/t...ć/#entry1754323
#490 OFFLINE
Napisano 13 maj 2016 - 18:39
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
#491 OFFLINE
Napisano 13 maj 2016 - 19:58
Yhm z tym ze chyba trzeba takie przewody od silinka wlutowac w te klemy czy tylko w oczko i pozniej je przykrecic? Bo np. mam w MK C 2 i musialem wlutowac w zabki kable bo mi sie silnik przegrzewal i raz wrecz poszedl dymek i mi sie przelacznik spalil
No a z cena to wiem ze grubo przegieli , dalem tylko przykladowe zdjecie
#492 OFFLINE
Napisano 13 maj 2016 - 20:04
Końcówki przewodu ''zabiel'' cyną lub zalutuj w końcówkę z oczkiem i przykręć bezpośrednio do klemy...
#493 ONLINE
Napisano 13 maj 2016 - 20:07
albo udaj sie do elektryka i Ci zaprasuje
#494 OFFLINE
Napisano 13 maj 2016 - 20:51
Ok dziekuje wam bardzo koledzy , akurat to sobie zrobie sam i znowu czlowiek jest madrzejszy
#495 OFFLINE
Napisano 14 maj 2016 - 21:36
Czyli moge smialo kupowac ten tanszy i nie odczuje nic na mocy i 100 w kieszeni tak? Bo jezeli to ma jakies znaczenie , aczkolwiek chcialbym zeby mi ktos to wytlumaczyl , to doplace ta 100, lecz ja mysle ze to chwyt marketingowy i naciaganie klientow :/
Bardzo dużo zależy od tego czym te przewody są zakończone. Po zakupie swojej drugiej MK pierwszą rzeczą którą zrobiłem od razu, to była wymiana końcówek (konektorów) przewodów podłączonych do maximizera. W związku z tym, że nie mogłem nigdzie kupić porządnych konektorów, to zrobiłem je sobie sam z miedzianego przewodu używanego w instalacjach LPG. Jak miałem już te konektorki, to tak przy okazji "tuningu"kupiłem kabel głośnikowy o przekroju 10mm2 w silikonie. Od strony akumulatorów (mam dwa, silnik 24V) oczywiście miedziane oczkowe końcówki. Przez 6 sezonów (ten jest siódmy) nic mi się nie przegrzało. W starej MK co rusz musiałem wymieniać konektorki i skracać przewody, bo ciągle się przy przełączniku biegów smażyło.
Użytkownik Janusszr edytował ten post 14 maj 2016 - 21:37
#497 OFFLINE
Napisano 23 maj 2016 - 12:56
#498 OFFLINE
Napisano 23 maj 2016 - 15:23
Te z Juli są z ołowiu i przewidziane do przewodów max.35mm2 .
Użytkownik bob61 edytował ten post 23 maj 2016 - 15:26
#499 OFFLINE
Napisano 23 maj 2016 - 22:36
#500 OFFLINE
Napisano 24 maj 2016 - 00:27
Dobrze. Lepiej niż ze stali.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 7
0 użytkowników, 7 gości, 0 anonimowych