Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Jaki silnik elektryczny kupić?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2398 odpowiedzi w tym temacie

#61 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2310 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 03 czerwiec 2013 - 14:49

Nie uważam to z wygłup, mam nadzieję że użyłeś tego słowa niefortunnie więc nie będę tego komentował.

 

Poza tym w moim Traxxis maximizer ma własne chłodzenie w postaci zamontowanego wiatraka działa wyśmienicie od 2 lat.



#62 OFFLINE   nrt80

nrt80

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 303 postów

Napisano 03 czerwiec 2013 - 18:49

Nie uważam to z wygłup, mam nadzieję że użyłeś tego słowa niefortunnie więc nie będę tego komentował.

 

nie wiem czy niefortunnie... nie było "buźki" więc wysłałam w świat niejasny przekaz. sorry.

 

Poza tym w moim Traxxis maximizer ma własne chłodzenie w postaci zamontowanego wiatraka działa wyśmienicie od 2 lat.

 

ja do swojego traxxisa 45 lbs z fabrycznym maximizerem kipawe założyłem raz. "czapka" była ciepła/b.ciepła, izolacja przy klemach mięciutka, aku rozładowałem w pół dnia (po tym się zorientowałem że coś nie tak) wcześniej pływając 2 dni na zwykłej śrubie, a to wszystko przy v-max niższym o 0.5 km/h (za to przyspieszenie było dużo lepsze). dopiero później wygrzebałem z netu info, że kipaw do silników z maximizerem się nie zaleca, chyba że maximizer po tuningu. 



#63 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2310 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 03 czerwiec 2013 - 20:03

Silnik jest po przeróbkach, kable zasilające też ma wymienione mają obecnie o ile dobrze pamiętam 25 mm2,

Myślę że problem u Ciebie mógł być w kablach, są za małe na większy pobór prądu i tym sposobem generowały duże straty co powodowało że się grzały.

Zauważyłem jedno u mnie, otóż jak używam maximizera czyli np. trolling to częściej mi się włącza chłodzenie, przy max już tego nie ma. Czapka jest zawsze ciepła, zwłaszcza teraz jak słońce grzeje a ona jest przecież czarna i przyciąga promienie. 

Max używam jak mi się nagle śpieszno zrobi, do ciągłego pływania musiał bym mieć całą baterię baterii   :lol:

Jako ciekawostka dodam że taką około 4,5 m łódź drewnianą z 3 ciężkimi chłopami i majdanem potrafi pchać dobrze ponad 5 km/h bez używania max.

Fakt jest też taki że nie miałem doczynienia z silnikiem seryjnym to trudno mi się więcej wypowiadać. 



#64 OFFLINE   nrt80

nrt80

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 303 postów

Napisano 04 czerwiec 2013 - 07:14

Silnik jest po przeróbkach, kable zasilające też ma wymienione mają obecnie o ile dobrze pamiętam 25 mm2,

Myślę że problem u Ciebie mógł być w kablach, są za małe na większy pobór prądu i tym sposobem generowały duże straty co powodowało że się grzały.

 

no to może być klucz, ale montując kipawę naiwnie myślałem że to jest wydajniejsza śruba po prostu. natomiast na czapce jajko byś ściął... 



#65 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2310 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 04 czerwiec 2013 - 07:33

to faktycznie nie masz co ryzykować ugotowania maximizera.

Ale jak trochę masterkujesz to wymień sobie przewody na grubsze, tak z zewnątrz jak i wewnątrz od elektroniki do silnika. Koszt niewielki a straty dużo mniejsze.

Raz jak zaniedbałem połączenie, (tzn. od ciągłego zakładania i zdejmowania klem po jakimś czasie pękają linki z których składa się przewód i automatycznie robi się mniejszy przekrój i spada wydajność prądowa) podczas jednej z wypraw zacząłem się martwić że silnik odszedł do krainy wiecznych łowów, manetka na max a on ledwo płynie, a akumulator pełen, nerwy na granicy, w ustach 100% łaciny , aż kompan mówi że jakiś dymek idzie z akumulatora, a to przewód się skończył w miejscu połączenia z klemą, Aż zaczęła się topić izolacja. A że kombinerki i nóż to mam zawsze, 10 min później kontynuowaliśmy rejs.

Morał taki jest taki że trzeba dbać o wszystkie połączenia.



#66 OFFLINE   Krisu23

Krisu23

    Zniewalam okazy

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2620 postów
  • LokalizacjaPensjonat pod pstrągiem

Napisano 04 czerwiec 2013 - 08:43

od kilku lat startuje w tych zawodach  :)

nie raz jest tak że 20 łodzi płynie w jednym kierunku

i żaden silnki 12V nie daje rady,  jak masz dobra i znaną miejscówkę odległą powiedzmy 2km to goście na 24V są na miejscu 10min przed tobą.

nie ma lepszego sposobu pórównania...

 

a prędkość mierzyłem za pomocą  echa z GPS'em

Sory ale się nie powstrzymam nie 10 minut wcześniej tylko 6(biorąc pod uwagę prędkości które podałeś czyli 12V-6km/h i 24V-8.5km/h).

Mam dwa silniki elektryczne. 55lb z maximizerem i 34lb(30 ale założona kipawa) zwykły z biegami.  To  jest razem więcej niż te 85lb w 24v silniku. W zeszłym roku z kolegą podpinaliśmy je jednocześnie do łodzi 4m długości i wadze jakieś 100-120kg. Łódź typowo wędkarska charakteryzująca się dobrą pływalnoscią na elektryku. Czyli profil U z odpowiednim kształtem dzioba. Nawet pod wiatr nie udało nam się przyspieszyć o wartość większą niż 1-1.2 km/h.

Z ciekawości podpiąłem też obydwa pod mój własny ścigacz-łupinkę 3m przerobioną z żaglówki. Na samym 55lb wyciągam nią 7-7,2km/h. Po dołożeniu drugiego silnika jakieś 8-8.5km/h.

Rozumiem, że na GP liczy się każda minuta a tym bardziej 6, ale nie wierzę w te 2,5km/h więcej.

Piszecie tu, że maximizer jest przydatny tylko do trola. Wielokrotnie widzę na wodzie taki  obrazek, koleś mając silnik bez maxa rusza z miejsca wrzucając od razu piątkę- tak się właśnie zarzyna akumulator. Im łódka większa tym szybciej się to dzieje bo jej masa musi zostać rozbujana a do tego potrzebny większy pobór prądu.

Nie wiem jak działają maximizery w innych silnikach ale w moim śruba rozpędza się powoli i dopiero po chwili osiąga maksymalne obroty kiedy łódka jest już ruszona z miejsca- tak się właśnie oszczędza prąd maximizerem. Do tego nie ma skoków napięcia przy przełączaniu biegów.

Co do tego trola na elektryku to sam się w niego bawię na jeziorze ok 1000ha. Bez 3 baterii po 100Ah nie ma się co z silnikiem 55lbs wybierać, nawet jeśli ma maximizer. Piszę o celowym trolowaniu np non stop przez 10-12godzin a nie przepływaniu z miejsca na miejsce i ciągnięciu za sobą czegoś, żeby pustych przebiegów nie było. Dwie baterie trzeba mieć bo na pewno zostaną zajechane a trzecią w razie W jak będzie burza, albo duża fala żeby bezpiecznie wrócić do przystani.

Więc nie widzę sensu aby kupować do zastosowań wędkarskich silnik 24v no chyba, że uczestniczymy w wyścigu szczurów.

Najbezpieczniejsza opcja na akwenach ze strefą ciszy to mieć na pokładzie małą spalinę. W razie zagrożenia życia zawsze zdołamy się z tego wytłumaczyć. Mam teraz kabinówkę o wadze 250kg a z gratami pewnie ze 400 i będę na niej woził spalinę bo  nie mam zamiaru sobie krzywdy zrobić przez durne przepisy jakie obowiązują u mnie na zaporówce.


Użytkownik Krisu23 edytował ten post 04 czerwiec 2013 - 08:47


#67 OFFLINE   flower

flower

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 105 postów
  • LokalizacjaTarnowskie Góry
  • Imię:Mateusz

Napisano 04 czerwiec 2013 - 19:29

Sory ale się nie powstrzymam nie 10 minut wcześniej tylko 6(biorąc pod uwagę prędkości które podałeś czyli 12V-6km/h i 24V-8.5km/h).

te 10 minut podałem orientacyjnie to akurat jest bezznaczenia,

jak nie jesteś pierwszy na swojej miejscówce to se możesz zakotwiczyć 50m obok i patrzeć jak inni łowią i  wszystko co wypracowałeś przed zawodami bierze w łeb...

 

Mam dwa silniki elektryczne. 55lb z maximizerem i 34lb(30 ale założona kipawa) zwykły z biegami.  To  jest razem więcej niż te 85lb w 24v silniku. W zeszłym roku z kolegą podpinaliśmy je jednocześnie do łodzi 4m długości i wadze jakieś 100-120kg. Łódź typowo wędkarska charakteryzująca się dobrą pływalnoscią na elektryku. Czyli profil U z odpowiednim kształtem dzioba. Nawet pod wiatr nie udało nam się przyspieszyć o wartość większą niż 1-1.2 km/h.

Z ciekawości podpiąłem też obydwa pod mój własny ścigacz-łupinkę 3m przerobioną z żaglówki. Na samym 55lb wyciągam nią 7-7,2km/h. Po dołożeniu drugiego silnika jakieś 8-8.5km/h.

akurat te porównanie nie ma sensu dwa silniki 12V na jednej odzi to nie to samo co jeden 24V

był już o tym na forum

Rozumiem, że na GP liczy się każda minuta a tym bardziej 6, ale nie wierzę w te 2,5km/h więcej

akurat te parę minut jest bezznaczenia,

kluczowe jest to żeby zająć dobre miejsce które sobie wypracowałeś wcześniej

 

Więc nie widzę sensu aby kupować do zastosowań wędkarskich silnik 24v no chyba, że uczestniczymy w wyścigu szczurów.

ja też nie widzę sensu i dla tego używam 12V co nie zmienia faktu, że 24V są szybsze

a jeśli stanieją to mogę rozważyć jego zakup.



#68 OFFLINE   nrt80

nrt80

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 303 postów

Napisano 04 czerwiec 2013 - 20:17

ja też nie widzę sensu i dla tego używam 12V co nie zmienia faktu, że 24V są szybsze

a jeśli stanieją to mogę rozważyć jego zakup.

 

bronisz tej tezy na forum, ale przydałby się jakiś dowód, test, porównanie... nie jątrze, ale zwyczajnie jestem ciekaw, a mając na uwadze np moc spalin w w zawodach a to co na czapkach, to śmiem wątpić w takie porównania. szybka łódka, śruba, elektryk po jakimś tuningu i 7-7,5 gotowe. w więcej nie uwierzę. 24V może ułatwiać sprawę, bo amperaż mniejszy przy tej samej mocy i przy kombinacjach wygłupiać się można...



#69 OFFLINE   flower

flower

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 105 postów
  • LokalizacjaTarnowskie Góry
  • Imię:Mateusz

Napisano 04 czerwiec 2013 - 21:42

W lipcu będą zawody i okazja do nagrania filmiku ze startu lodzi. Wtedy sami zobaczycie różnice.

#70 OFFLINE   Krisu23

Krisu23

    Zniewalam okazy

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2620 postów
  • LokalizacjaPensjonat pod pstrągiem

Napisano 05 czerwiec 2013 - 05:47

Ok czyli twierdzisz, że jeden silnik 24V powiedzmy 85lb będzie pchał łódkę efektywniej niż dwa silniki 12V o tym samym łącznym uciągu? Możesz mi wyjaśnić dlaczego?

Po prostu ciekawy jestem a po forum nie chce mi się szukać.



#71 OFFLINE   flower

flower

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 105 postów
  • LokalizacjaTarnowskie Góry
  • Imię:Mateusz

Napisano 05 czerwiec 2013 - 09:02

http://jerkbait.pl/t...m/?fromsearch=1

#72 OFFLINE   marviz

marviz

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 171 postów
  • LokalizacjaAugsutów

Napisano 06 czerwiec 2013 - 17:29

To ja od siebie jeszcze dodam pewien "test"

 

http://forum-motorow...ony-do-1500-w)/

 

Zdecydowanie polecam przeczytanie całego tematu, w szczególności dyskusji toczącej się na temat tego testu. Naprawdę ciekawa lektura.


Użytkownik marviz edytował ten post 06 czerwiec 2013 - 18:05


#73 OFFLINE   makamba

makamba

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3151 postów
  • Lokalizacjaz ortalionu
  • Imię:Bartosz

Napisano 07 czerwiec 2013 - 18:07

Z tymi silnikami elektrycznymi to ja już dostaję bzika. :wacko:

 

Za duży wybór i zbyt wiele opcji.

Chyba skończy się jak z lodówką z Media Markt.

Poszedłem po najtańszą a po 3 godzinach rozmów ze sprzedawcą wyszedłem z najdroższą. :D


Najpierw namierzałem najtańsze , nieznanych firm silniki w granicach 100 euro , później trafiłem nówki Haswing Comax 55lbs za 275euro , następnie przed nosem poszedł mi wspominany Comax z dwoma akumulatorami i ładowarką za 500 euro komplet , a dziś w sklepie sprzedawca zaproponował mi Torqeedo 503 Travel za 1200 euro - na raty bez procentu. :blink:

 

Aż się boję pomyśleć co będzie jak za jakiś czas będę szukać silnika spalinowego. :mellow:



#74 OFFLINE   makamba

makamba

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3151 postów
  • Lokalizacjaz ortalionu
  • Imię:Bartosz

Napisano 07 czerwiec 2013 - 18:48

Właśnie się doczytałem ,że żywot baterii do takiego Torqeedo to 10 lat a spadek pojemności to jakieś 4% rocznie.

Da się później podpiąć taki silniczek pod tradycyjny akumulator po przeróbce?



#75 OFFLINE   makamba

makamba

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3151 postów
  • Lokalizacjaz ortalionu
  • Imię:Bartosz

Napisano 07 czerwiec 2013 - 21:33

Panowie , poradźcie coś.

Opłaca się pchać w taki Torqeedo czy nie?

 

Zadzwoniłem do swojej kobitki - wyroczni - ,żeby zapytać co myśli o wydaniu kasy na ten silnik bo byłem przekonany ,że usłyszę z jej słodkich ust "No czyś ty już całkiem oczadział?" , a tu padły niespodzianie słowa " Jak chcesz to bierz".

No i jestem w kropce bo decyzję o zakupie muszę podjąć do jutra do 17.00.

A żadnych opinii w polskim necie znaleźć nie mogę prócz opisów producenta.

 

Zna ktoś jakieś minusy takich konstrukcji?



#76 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 07 czerwiec 2013 - 21:42

ktoś zawsze musi być pierwszy. :D



#77 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15590 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 07 czerwiec 2013 - 23:39

Panowie , poradźcie coś.

Opłaca się pchać w taki Torqeedo czy nie?

 

Zadzwoniłem do swojej kobitki - wyroczni - ,żeby zapytać co myśli o wydaniu kasy na ten silnik bo byłem przekonany ,że usłyszę z jej słodkich ust "No czyś ty już całkiem oczadział?" , a tu padły niespodzianie słowa " Jak chcesz to bierz".

No i jestem w kropce bo decyzję o zakupie muszę podjąć do jutra do 17.00.

A żadnych opinii w polskim necie znaleźć nie mogę prócz opisów producenta.

 

Zna ktoś jakieś minusy takich konstrukcji?

Makamba, to wszystko tak naprawdę zależy od tego jak mocnego ma sie zajoba, ale bardziej od tego co w portfelu piszczy.



#78 OFFLINE   makamba

makamba

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3151 postów
  • Lokalizacjaz ortalionu
  • Imię:Bartosz

Napisano 07 czerwiec 2013 - 23:58

Portfel nie portfel.

Na 12 rat bez oprocentowania dają.

Po 100 euro miesięcznie wychodzi.

 

100 miesięcznie - to nie wysiłek - to jak "pierdnąć w mąkę" 

 

Martwi mnie tylko ten spadek pojemności baterii , który można szacować na 4% w roku.

Czy się pływa czy nie.

Nie wiadomo ile już silnik w sklepie stoi.

Po 10 latach producent szczerze informuje ,że przewiduje zgon baterii , a cholera wie czy da się jeszcze takie baterie za 10 lat kupić.

No i za ile.



#79 OFFLINE   nrt80

nrt80

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 303 postów

Napisano 08 czerwiec 2013 - 07:00

Portfel nie portfel.

Na 12 rat bez oprocentowania dają.

Po 100 euro miesięcznie wychodzi.

 

100 miesięcznie - to nie wysiłek - to jak "pierdnąć w mąkę" 

 

Martwi mnie tylko ten spadek pojemności baterii , który można szacować na 4% w roku.

Czy się pływa czy nie.

Nie wiadomo ile już silnik w sklepie stoi.

Po 10 latach producent szczerze informuje ,że przewiduje zgon baterii , a cholera wie czy da się jeszcze takie baterie za 10 lat kupić.

No i za ile.

 

 

Jako "nie-ekspert" ale osoba rozważająca kiedyś szybką łódkę elektryczną:

 

1. torqeedo są głośne, o czym niewielu wie/wspomina. "gwiżdżą". prawdopodobnie nowy 4takt przy podobnej prędkości co Vmax torqeedo będzie subiektywnie cichszy.

2. silnik jest szybszy, to fakt, ale jego osiągi nie zwalają z nóg. w strefie ciszy w dalszym ciągu "przekopanie" się przez parę km zajmuje trochę czasu. sam za podobną kasę postawiłem na dziobowego ipilota ale testów jeszcze nie odbyłem.

3. baterie są drogie, pewnie da radę podpiąć inne źródło w przyszłości, pewnie nie w tym kształcie- czyli jakiś wynalazek.



#80 OFFLINE   Lepton

Lepton

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 821 postów
  • Imię:Andrzej

Napisano 08 czerwiec 2013 - 11:02

Torquedo z dedykowaną baterią? - zdecydowanie odradzam.

                - Bateria "poleci" szybciej niż zapewnia sprzedawca.

                - Będziesz miał kłopot przy ewentualnej odsprzedaży.

                  ( są to już teraz jedne z tzw -" trudno sprzedawalnych"

                - Ewentualne zyski z pkt  - 2 postu nrt80 nie są warte

                  wyłożonej kasy.

 Prawdę mówiąc argument o atrakcyjnym "nieoprocentowaniu" jest :lol:


Użytkownik Lepton edytował ten post 08 czerwiec 2013 - 11:03





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych